Hola a todos
Estoy realizando la historia de las cocheras de Sant Marti y de Puigcerdà. La primera estaba situada en la calle Pere IV 400, y que más adelante se convirtió en un solar que creo que ahora es de Moventis, y la Puigcerdà, estaba en la calle Puigcerdà 129-149 esquina Pere IV, donde estaban los autobuses interurbanos de URBAS que serían de TMB
Sabeis cuando se crearon y cuando cerraron ambas cocheras?, Como comenzó siendo de URBAS, siempre han sido unas cocheras no muy "famosas", pero que tienen su propia historia, como todas
http://wiki.autobusesbcn.es/index.php?t ... cerd%C3%A0
Cualquier información que tengáis de estas cocheras y poder completar su historia es bienvenida!
Un saludo
José Mora
www.autobusesbcn.es
Cocheras de Sant Martí y de Puigcerdà
Re: Cocheras de Sant Martí y de Puigcerdà
La cotxera de Sant Martí (Pere IV, 400), oberta l'any 1883 amb la inauguració del Tramvia de Vapor del Litoral, diria que són les més antigues de la ciutat encara en actiu. Llavors Sant Martí de Provençals encara era municipi independent.
Aquí tenim una imatge aèria de la cotxera el 1920, en un entorn encara molt rural:
https://fotos.arxiuhistoricpoblenou.cat ... 1920_.html
I aquí una altra, del 1935, només 15 anys després. Veiem com s'ha edificat l'edifici d'oficines i una nau-taller, i per això s'ha escurçat l'hangar:
https://fotos.arxiuhistoricpoblenou.cat ... temId=5238
Després del 1965, amb el tancament del servei de tramvia, van passar a ser dipòsit d'autobusos de TB. Es van retirar les vies i es pavimentà amb llambordes.
Les edificacions de cotxera (oficines i taller) es van enderrocar als anys 90 i avui podem veure les "cicatrius" a la paret mitgera del bloc i la nau del costat:
Aquí tenim una imatge aèria de la cotxera el 1920, en un entorn encara molt rural:
https://fotos.arxiuhistoricpoblenou.cat ... 1920_.html
I aquí una altra, del 1935, només 15 anys després. Veiem com s'ha edificat l'edifici d'oficines i una nau-taller, i per això s'ha escurçat l'hangar:
https://fotos.arxiuhistoricpoblenou.cat ... temId=5238
Després del 1965, amb el tancament del servei de tramvia, van passar a ser dipòsit d'autobusos de TB. Es van retirar les vies i es pavimentà amb llambordes.
Les edificacions de cotxera (oficines i taller) es van enderrocar als anys 90 i avui podem veure les "cicatrius" a la paret mitgera del bloc i la nau del costat:
- Attachments
-
- IMG_20220118_183318.JPG (79.88 KiB) Viewed 1989 times
Salvem l'Estació de França!