La PTP junt amb altres entitats ha decidit promoure el projecte de tren-tram Girona-Banyoles-Olot.
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 64622.html
A diferència del de la Costa Brava, aquest el veig menys realista i prevec més rebuig polític. El de la Costa Brava va aconseguir suports perquè el que planteja i com ho planteja és molt racional.
Tant de bo m'equivoqui i tots dos projectes surtin endavant.
Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
És una notícia que podríem penjar a qualsevol dels fils de projectes de tramvies, però per no crear nou fil, la publico (a no ser que decidim posteriorment una altra cosa) aquí:
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... va-pirineu
El Govern analitza quatre noves xarxes de tren - tramvia a les Terres de l'Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, licita els estudis per determinar la factibilitat de les quatre xarxes tramviàries, que sumen aproximadament 279,5 quilòmetres de longitud de noves línies de transport públic
Es realitzarà una estimació del cost d’execució i una anàlisi de la demanda
La redacció d’aquests documents respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual
El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per analitzar la factibilitat de quatre noves línies de tren-tramvia en diversos punts del país: les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. Aquests informes determinaran les potencialitats de les diverses xarxes tramviàries analitzades per tal d’incloure-les, si s’escau, en els diferents planejaments territorials. L’impuls d’aquests informes respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana. En tots els casos, es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris del servei.
Tren-tramvia de les Terres de l’Ebre: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió entre Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb una freqüència inferior als 15 minuts. La longitud estimada és de 41 km. Així mateix, es preveurà tant la intermodalitat com la connexió amb altres serveis ferroviaris a l’estació de l’Aldea per tal que esdevingui una ròtula ferroviària de connexió de les Terres de l’Ebre amb València, Tarragona i Barcelona. El traçat ha de contemplar dos trams: d’una banda la connexió Roquetes – Tortosa - l’Aldea, i de l’altra, l’Aldea – Amposta - la Ràpita - Alcanar. L’import de licitació és de 122.100 euros.
Tren-tramvia del Bages: En aquest cas, ja existeix un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el que ara es licita és l’anàlisi per adaptar-lo i desenvolupar-lo amb el màxim grau de detall possible. S’analitzaran els dos ramals des de Manresa: un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, que actualment s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies, contemplant, en el segon cas, que en una segona fase pugui tenir continuïtat fins a Berga. Així mateix, s’inclourà la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. La longitud aproximada serà d’uns 38 km preveient els següents trams: Sistema urbà Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; ramal fins a Súria; ramal fins a Sallent i Berga. L’import de licitació és de 75.800 euros.
Tren-tramvia de la Costa Brava: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió dels diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals i les corresponents fases d’execució. Els dos principals ramals seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre la connexió interurbana del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. El traçat que s’estudiarà tindrà una longitud aproximada de 144 km. L’import de licitació de l’anàlisi és de 431.700 euros.
Ferrocarril del Pirineu: Amb una longitud aproximada de 57 km, s’analitzarà el traçat de connexió transpirinenca entre Andorra-la Seu d’Urgell i Alp, amb l’objectiu d’establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldrà, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l‘altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplarà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. L’import de licitació és de 171.000 euros.
El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos, excepte la de la Costa Brava, que és de 12.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... va-pirineu
El Govern analitza quatre noves xarxes de tren - tramvia a les Terres de l'Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, licita els estudis per determinar la factibilitat de les quatre xarxes tramviàries, que sumen aproximadament 279,5 quilòmetres de longitud de noves línies de transport públic
Es realitzarà una estimació del cost d’execució i una anàlisi de la demanda
La redacció d’aquests documents respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual
El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per analitzar la factibilitat de quatre noves línies de tren-tramvia en diversos punts del país: les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. Aquests informes determinaran les potencialitats de les diverses xarxes tramviàries analitzades per tal d’incloure-les, si s’escau, en els diferents planejaments territorials. L’impuls d’aquests informes respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana. En tots els casos, es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris del servei.
Tren-tramvia de les Terres de l’Ebre: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió entre Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb una freqüència inferior als 15 minuts. La longitud estimada és de 41 km. Així mateix, es preveurà tant la intermodalitat com la connexió amb altres serveis ferroviaris a l’estació de l’Aldea per tal que esdevingui una ròtula ferroviària de connexió de les Terres de l’Ebre amb València, Tarragona i Barcelona. El traçat ha de contemplar dos trams: d’una banda la connexió Roquetes – Tortosa - l’Aldea, i de l’altra, l’Aldea – Amposta - la Ràpita - Alcanar. L’import de licitació és de 122.100 euros.
Tren-tramvia del Bages: En aquest cas, ja existeix un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el que ara es licita és l’anàlisi per adaptar-lo i desenvolupar-lo amb el màxim grau de detall possible. S’analitzaran els dos ramals des de Manresa: un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, que actualment s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies, contemplant, en el segon cas, que en una segona fase pugui tenir continuïtat fins a Berga. Així mateix, s’inclourà la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. La longitud aproximada serà d’uns 38 km preveient els següents trams: Sistema urbà Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; ramal fins a Súria; ramal fins a Sallent i Berga. L’import de licitació és de 75.800 euros.
Tren-tramvia de la Costa Brava: Es realitzarà una proposta de traçat de connexió dels diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals i les corresponents fases d’execució. Els dos principals ramals seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre la connexió interurbana del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. El traçat que s’estudiarà tindrà una longitud aproximada de 144 km. L’import de licitació de l’anàlisi és de 431.700 euros.
Ferrocarril del Pirineu: Amb una longitud aproximada de 57 km, s’analitzarà el traçat de connexió transpirinenca entre Andorra-la Seu d’Urgell i Alp, amb l’objectiu d’establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldrà, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l‘altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplarà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. L’import de licitació és de 171.000 euros.
El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos, excepte la de la Costa Brava, que és de 12.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
Estudis, projectes, plànols, línies de colors pintades en un paper...
Quan veurem explanacions, balast, travesses, carrils d'acer i vehicles amb pestanya circulant sobre les vies?
Hi ha llocs, com l'anella de les Gavarres que ja fem tard. O com el Salou i Cambrils, que no s'haurien d'haver tancat mai.
Salut !!
Quan veurem explanacions, balast, travesses, carrils d'acer i vehicles amb pestanya circulant sobre les vies?
Hi ha llocs, com l'anella de les Gavarres que ja fem tard. O com el Salou i Cambrils, que no s'haurien d'haver tancat mai.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
https://www.trentramolotgirona.org/
No sé si heu vist aquesta pàgina, però vaja, el resúm és que hi ha una pàgina que fa promoció sobre el projecte del tren tram de Girona-Olot... allà està el vídeo de la presentació, el projecte resumidament, notícies i altres aspectes en suport a aquesta línia.
No sé si heu vist aquesta pàgina, però vaja, el resúm és que hi ha una pàgina que fa promoció sobre el projecte del tren tram de Girona-Olot... allà està el vídeo de la presentació, el projecte resumidament, notícies i altres aspectes en suport a aquesta línia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
Diari de Girona, 2 de maig de 2024 wrote: Reclamen l’impuls del Tren-Tram entre Olot i Girona, amb parades a Banyoles o Serinyà
El Grup Pro Tren-Tram Pla de l’Estany reclama un compromís clar als partits polítics i a les administracions
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
No hi ha cap "emergència climàtica", i fer servir aquest llenguatge hiperbòlic i ridícul només per aconseguir objectius polítics no només no convenç a ningú, sino que a més crearà més resistència perque la gent veu que els estan prenent el pel enlloc d'oferir arguments racionals. (I encara que n'hagués una "emergència climàtica", aquesta obra que trigaria dècades si no segles en compensar les emissions que crearà amb la construcció i implantació, no tindria cap influència.)Divendres passat, el Grup Pro Tren-Tram Pla de l’Estany va celebrar un acte reivindicatiu per presentar un manifest amb l’objectiu d’interpel·lar als partits polítics i a les administracions per un compromís clar sobre un canvi en la mobilitat a la comarca amb la implantació del Tren-Tram amb l’objectiu de fer front a l’emergència climàtica i a l’esgotament dels combustibles fòssils.
Com sigui, no crec que cap d'aquests tram-trens mai es facin. Basta amb mirar un mapa per fer-se l'idea del cost d'un obra com aquesta, a més que, irònicament, el dos principals impediments serien: Les lleis sobre l'impacte ambiental i protecció del medi ambient, que fan una quimera de l'idea de traçar qualsevol nova línia de tren; i els habitants i alcaldes de les poblacions per on hauria de passar el tram-tren, quan els diguin que posaran tramvies pel mig dels pobles. Al final demanaran que es faci soterrat o es posi per fora del nucli del poble, amb lo qual o bé l'obra es tornaria definitivament inassumible pel cost, o no tindria l'utilitat per justificar-la. Sembla una broma que al país on s'han estat 20 anys per discutir sobre 3,8 km de tramvia i on s'haura trigat anys en fer la conversió de la línia de Salou (si és que es fa) algú pensi que es realista construir un projecte d'una línia nova de trinca de tren-tram.
Re: Projecte tren-tram Girona-Banyoles-Olot
Estic mig d'acord amb tu, però crec que aquí cal un matís. Jo sóc el primer que en la meva última proposta, del cremallera d'Andorra, apuntava a la importància d'alinear qui paga, qui posa el terreny, i que en té un benefici estratègic. I crec que això té molt més pes que les lleis ambientals: bé que es segueix construint carreteres i autopistes noves per llocs on no n'hi havia abans. I línies de tren d'alta velocitat. Per què aquests sí poden i transport públic massiu no? Ens sembla una quimera un tercer túnel ferroviari de Rodalies, però es va construir exactament això per a l'alta velocitat entre Sants i la Sagrera.Elefant wrote: ↑Friday 03/05/2024 11:50 Com sigui, no crec que cap d'aquests tram-trens mai es facin. Basta amb mirar un mapa per fer-se l'idea del cost d'un obra com aquesta, a més que, irònicament, el dos principals impediments serien: Les lleis sobre l'impacte ambiental i protecció del medi ambient, que fan una quimera de l'idea de traçar qualsevol nova línia de tren; i els habitants i alcaldes de les poblacions per on hauria de passar el tram-tren, quan els diguin que posaran tramvies pel mig dels pobles. Al final demanaran que es faci soterrat o es posi per fora del nucli del poble, amb lo qual o bé l'obra es tornaria definitivament inassumible pel cost, o no tindria l'utilitat per justificar-la. Sembla una broma que al país on s'han estat 20 anys per discutir sobre 3,8 km de tramvia i on s'haura trigat anys en fer la conversió de la línia de Salou (si és que es fa) algú pensi que es realista construir un projecte d'una línia nova de trinca de tren-tram.
El que cal és no perdre de vista els personatges que et trobaràs pel camí, amb aquests estereotips simplificats:
- L'alcalde cotxista: el cotxe és el medi de transport de la nostra societat, li hem de posar totes les facilitats per ser tots més feliços
- L'alcalde classista: el transport públic només és caritat per als pobres que no es poden pagar un cotxe, me'l vull petar per estalviar pasta d'impostos
- L'alcalde Nimby: les campanyes veïnals em fan sentir molt democràta i popular, així que allà on hi hagi tres persones amb una pancarta, he d'estar recolzant-los acríticament
- L'alcalde aprofitat: si aquest projecte interessa a tothom i jo el puc bloquejar, començaré a demanar coses a canvi de no bloquejar, què bo que sóc negociant
- L'alcalde no m'interessa: això li interessa als de la gran ciutat, al nostre poble volem pau i tranquilitat - De fet aquest no deixa de tenir un punt de raó. Però per coherència, que es pagui de la seva butxaca les conseqüències i no ens obligui a la resta a pagar-li noves autopistes i pas sense obstacles per tot arreu de la gran ciutat
- L'alcalde ecologista miop: no m'importa que això tregui milers de cotxes al dia del meu carrer, a mi que no em toquin la vista del meu paisatge de bosc
- L'alcalde comprat: hi ha una empresa cotxista que em paga la campanya i dóna llocs de treball al meu poble
- L'alcalde d'oposició: el meu partit és el contrari al que està en un govern que empeny aquest projecte endavant, així que he de pretendre que és un escàndol el que volen fer per desgastar-ne la imatge
També un alcalde pot ser vàries d'aquestes coses per creença o interés: sovint un alcalde comprat, aprofitat, o d'oposició, és fa passar per Nimby o ecologista, creant parelles de llit políticament molt estranyes.
Al final sí que importa a qui votem i amb això enviem el missatge de què volem que facin, no ho perdem de vista ara que venen eleccions (tampoc perdem de vista que votem per moltes coses més que el model de transport!).