Museu del Transport a Montjuïc

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Museu del Transport a Montjuïc

Post by metring »

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Fran-Ikarus »

On era, i què hi ha ara?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Fran-Ikarus »

Val, ja ho he vist.:

https://es.wikipedia.org/wiki/Exposici% ... ransportes

Obra de Félix de Azúa y Adolf Florensa según un proyecto de 1926, presenta una línea de estilo neoclásico inspirado en la arquitectura académica francesa. Era de los edificios más grandes de la Exposición, con una superficie de 16 000 m². Con fachada a la plaza de España y a la avenida de la Reina María Cristina, su estructura está articulada alrededor del hemiciclo con columnata proyectado para la plaza de España. En la parte de la avenida de la Reina María Cristina presenta otra fachada en forma de arco de triunfo rematada con un grupo escultórico donde destaca la figura de una Victoria. En la actualidad forma parte de la Feria de Muestras de Barcelona.


Tant de bo, però malgrat la deriva de part de l'actividad cap a la Fira-2 ho veig força improbable.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by metring »

El Manuel Marina de CultRuta m'ha demanat de publicar aquesta arguments per fer a Montjuïc el Museu del Transport, que avui exposarà a la reunió de Decidim Barcelona:

1- Deute històric de la ciutat. Fa més de 50 anys que es projecta aquest museu.
2- Urgència de museitzar el material històric, està en pèsimes condicions.
3 - Museu de tota la ciutat, recolzat per ciutadans i entitas en defensa del transport,
compatible amb altres esdeveniments com es fa al Museu Marítim o altres museus de
transport com el Covent Garden de Londres o la Ciutat de les Ciències de París.
4 - Tornar el Palau del Transport de 1929, a la seva primera activitat, fent així un homenatge
i record d’aquella exposició internacional.
5- Idoneïtat del lloc. Montjuïc, muntanya de museus.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by metring »

Afegiria que podria ser l'equivalent a l'illa de museus que hi ha a Berlín, i canviar a Montjuïc museus ja existents, per fer un lloc atractiu per al turisme cultural, tant d'aquí com estranger.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by metring »

Al llarg del dia el podreu anar escoltant, però en una estona, a Catalunya Informació faran un petit reportatge sobre la petició que fem uns quants col·lectius de fer un Museu del Transport a Montjuïc, no us ho perdeu!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by genissimon »

Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by M1171-M1172-M1169... »

genissimon wrote: Monday 24/01/2022 12:01 Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!
Totalment d'acord!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by davida »

Facil solució.. Restablir la linea de ferrocarril que va circular pel vell mig Paral.lel per portar el material ferroviari a la Exposició Universal de 1929

Image
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by xevi »

Doncs res, deixem que tot segueixi podrint-se al Triangle.
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Elefant »

genissimon wrote: Monday 24/01/2022 12:01 Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!
A Barcelona hi han masses xarxes diferents com per que això fos possible. Tens el ferrocarril de Renfe, els dos d'FGC, el Metro amb dos amples de via diferents, una xarxa de tramvies moderna que requeriria molta feina per permetre circulacions històriques, i el tramvia Blau. No hi ha altre opció que considerar el tema de circulacions històriques i museu de transport per separat. Un Museu per exposició estàtica dels vehicles que ja no es faran circular, i els vehicles històrics en funcionament guardats a cotxeres de cada respectiva xarxa, com ja es el cas ara, que de fet no es tan poc el que hi ha, pèro que sí seria maco que sortís amb més regularitat. Clar que si tens un museu això també dona energia i crea interés per veure vehicles històrics en moviment.
Sobre tot al tema tramvia la cosa es molt difícil, potser el PCC es podria fer circular amb molta inversió per aconseguir pèces de recanvi als Estats Units. Millor opció hi hauria de restaurar el 525 per augmentar la capacitat al tramvia Blau....
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Adolescent barceloní »

A nivell d'ample de via, tipus de rails, gàlib, voltatge i tipus de presa de corrent (el trole és compatible amb catenària actual amb presa per pantògraf?), seria tècnicament possible de fer circular tramvies antics per la xarxa tramviària actual? Imagino que la resposta és negativa o, almenys, ho és a no ser que es faci una inversió elevada.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote: Thursday 27/01/2022 23:17 A nivell d'ample de via, tipus de rails, gàlib, voltatge i tipus de presa de corrent (el trole és compatible amb catenària actual amb presa per pantògraf?), seria tècnicament possible de fer circular tramvies antics per la xarxa tramviària actual? Imagino que la resposta és negativa o, almenys, ho és a no ser que es faci una inversió elevada.
Pels PCC estèticament no quedaria malament canviar el trole per un pantògraf de braç doble, com el que portaven els Tatra (que bàsicament els tatra estan basats en els PCC).

Pels altres tramvies potser canviar el trole pel típic pantògraf antic en forma de llaç seria el més ideal si es vol posar quelcom en consonància amb l'època de construcció del vehicle.

El fil per a troles té també "agulles" si es pot dir així perquè el punt de contacte està "encaixonat" en el fil, així que al arribar a una bifurcació el trole ja sap cap a on ha d'anar perquè el giny aquest guia el trole cap a un lloc o a un altre. Al tramvia blau m'he fixat que no hi ha cap giny d'aquests perquè òbviament és una línia senzilla i als terminals hi ha dos fils així com al desviament als tallers on també surt un altre fil independent, i el tramviari l'únic que ha de fer és posar el trole en el fil correcte en la orientació correcta. Per cert l'avinguda tibidabo amb els fanals penjants està maquíssima. :D

Ni idea com va de voltatges però oi que seria maco tornar a unir el tramvia blau amb la línia de la diagonal...

Ho veig! Torna el Tramvia Blau, ara parteix des de Plaça Cinc d'Oros!! :D :ok
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Elefant »

Sense voler ja divagar massa del tema, sí, es possible adaptar una catenària per trolei i pantògraf, calen les agulles per guiar el trolei als desviament a més d'unes guies en aquestes agulles per empenyar els pantògrafs cap a baix, per que no es facin malbé en les agulles. A més no sé si potser s'ha de penjar el cable amb menys 'zig-zag' que a catenàries normals per pantògraf, per evitar que el trolei es surti facilment del fil. A Toronto han estat adaptant la catenària per ús simultani de trolei i pantograf, han estat utilitzant trolei fins ara (de fet els nous tramvies articulats de pis baix han rebut troleis inicialment, donant una imatge un tant curiosa), pèro s'estan passant a pantògraf a l'hora que es treuen de circulació els CLRV i ALRV de pis alt, llavors durant un temps tenen ambdos sistemes. Evidentment es tan complex i car tot això que es força impensable que s'arribés a fer a Barcelona només per circulacions històriques, en tot cas s'optaria per adaptar els tramvies antics amb pantògrafs, és el que es fa a molts llocs on fan circular tramvies de l'època del trolei sota catenàries per pantògraf (que de fet, com que a l'Europa central els sistemes de trolei sovint es van canviar a pantògraf entre els anys 20 i 50, molts d'aquells tramvies encara es van modificar per pantògraf durant el periòde d'us regular). Que ja l'idea de posar en circulació com sigui algun dels tramvies preservats sembla llunyana, tot i que no son tan pocs els que hi han: El PCC, el 525, el 1200 (o hi havien dos?) el 867 i el 58. Que a part del PCC i el(s) 1200, els altres tres podrien circular a la línia del tramvia blau, amb lo qual en un primer pas relativament realista es podria crear una bonica línia històrica.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by metring »

xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by xevi »

Jo no faria volar coloms.

Aconseguim el Museu i després parlem de possibles circulacions, tot i que cada companyia hauria de mantenir vehicles històrics en circulació.

A nivell de patrimoni, la realitat dels propers anys a bcn i la seva àrea, podria ser aquesta:
- TMB: Circulacions d'autobusos històrics de TMB.
- FGC: Circulació de la granota a la línia del Vallès i el del tren històric a la línia Llobregat.
- TMB: Recuperació del Tramvia Blau.
- TMB: Recuperació del 300 (Gran Metro)
- TMB i altres: Museu del Transport (per salvar el patrimoni de TMB)
- FGC: Espai de vehicles històrics de via mètrica de Martorell (en construcció)
- FGC: Espai de vehicles històrics línia Vallès (en funcionament)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by metring »

Doncs res, que a la reunió d'ahir, la Janet Sanz va dir que "L'ajuntament no fa museus", que desestimen fer el Museu a Montjuïc. Ja pot haver el grup polític que sigui, que aquí ens prenen pel pito del sereno. El patrimoni històric no importa en aquesta ciutat, 50 anys esperant un museu, i mentrestant un grapat de vehicles al Triangle degradant-se. Ara bé, veig gent fent molt esforç per aconseguir l'objectiu, però m'agradaria que les entitats relacionades amb l'afició fessin més pinya, veig molt derrotisme i resignació, i així no s'arriba enlloc.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?

Post by Fran-Ikarus »

metring wrote: Wednesday 02/02/2022 10:49 Doncs res, que a la reunió d'ahir, la Janet Sanz va dir que "L'ajuntament no fa museus"
...la qual cosa voldrà dir "no fa museus nous, però amplia els existents", perquè...

"... y una ampliación del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) del Palau Nacional de Montjuïc en el pabellón Maria Eugenia."

https://www.20minutos.es/noticia/495023 ... as-verdes/


Suposo que indirectament volia dir que, si de cas, l'hauria de fer la Generalitat?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”