Museu del Transport a Montjuïc
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
https://beteve.cat/cultura/museu-transp ... ign=beteve
Els impulsors del Museu del Transport critiquen que l’Ajuntament no el faci al recinte firal de Montjuïc
La proposta de transformació del recinte firal de Montjuïc no inclou la creació del Museu del Transport per una qüestió d'espai, segons el consistori
Dani Clavera | dimecres, 2 de febrer del 2022, a les 21.08
Una de les propostes del procés participatiu per a la transformació del recinte firal de Montjuïc era emplaçar-hi el Museu del Transport. L’Ajuntament, però, ha decidit no incloure’l, assegura, per una qüestió d’espai. Els impulsors del museu, però, alerten que, per les dimensions que necessita el projecte, aquesta podria ser l’última oportunitat per tenir un equipament d’aquestes característiques a la ciutat.
La tinenta d’alcaldia d’Urbansime i Infraestructures, Janet Sanz, assegura que no es preveu fer cap museu del transport per una qüestió d’espai. Argumenta que s’han prioritzat “l’ampliació del MNAC, un pavelló poliesportiu i el CAP”. Sanz insta els impulsors del museu a “buscar altres ubicacions on no hi hagi tantes altres demandes lligades a les necessitats veïnals”.
Un dels impulsors del projecte de Museu del Transport, el publicista Xavier Ragull, assegura però que, “tal com està la ciutat, aquest era dels últims espais que ens quedaven“. Segons Ragull, per fer un museu com aquest caldrien entre 15.000 i 20.000 metres quadrats. L’equip multidisciplinari que hi ha al darrere del projecte veuria amb bons ulls que el museu es fes en una altra zona de la ciutat, però no veuen alternatives de grans dimensions.
El recinte firal de Montjuïc es transformarà per acollir també habitatge públic i equipaments
L’Ajuntament de Barcelona presenta una proposta amb l’horitzó del 2029 per reordenar l’espai i millorar la connexió a peu entre el Poble-sec i la Font de la Guatlla
Preservar el patrimoni del transport
Ragull lamenta que el govern municipal no tingui prou sensibilitat per cuidar el patrimoni de transports de la ciutat. Lamenta que s’hagi tancat el Tramvia Blau, i també el mal estat de conservació dels trens històrics que hi ha a les cotxeres del Triangle de TMB.
El Palau de Comunicacions i Transports durant l’Exposició Universal de Barcelona del 1929 (Arxiu de Catalunya)
La creació del Museu del Transport és una vella aspiració de diversos col·lectius, entre els quals aficionats o col·leccionistes. Per ells l’ideal seria que es fes al Palau de Comunicació i Transports de la Fira, on a l’Exposició Universal del 1929 es van exposar diversos mitjans de transport de l’època. En en el cas del futur museu hi hauria, entre d’altres, vehicles històrics de TMB i d’altres serveis públics, i també col·leccions privades.
Els impulsors del Museu del Transport critiquen que l’Ajuntament no el faci al recinte firal de Montjuïc
La proposta de transformació del recinte firal de Montjuïc no inclou la creació del Museu del Transport per una qüestió d'espai, segons el consistori
Dani Clavera | dimecres, 2 de febrer del 2022, a les 21.08
Una de les propostes del procés participatiu per a la transformació del recinte firal de Montjuïc era emplaçar-hi el Museu del Transport. L’Ajuntament, però, ha decidit no incloure’l, assegura, per una qüestió d’espai. Els impulsors del museu, però, alerten que, per les dimensions que necessita el projecte, aquesta podria ser l’última oportunitat per tenir un equipament d’aquestes característiques a la ciutat.
La tinenta d’alcaldia d’Urbansime i Infraestructures, Janet Sanz, assegura que no es preveu fer cap museu del transport per una qüestió d’espai. Argumenta que s’han prioritzat “l’ampliació del MNAC, un pavelló poliesportiu i el CAP”. Sanz insta els impulsors del museu a “buscar altres ubicacions on no hi hagi tantes altres demandes lligades a les necessitats veïnals”.
Un dels impulsors del projecte de Museu del Transport, el publicista Xavier Ragull, assegura però que, “tal com està la ciutat, aquest era dels últims espais que ens quedaven“. Segons Ragull, per fer un museu com aquest caldrien entre 15.000 i 20.000 metres quadrats. L’equip multidisciplinari que hi ha al darrere del projecte veuria amb bons ulls que el museu es fes en una altra zona de la ciutat, però no veuen alternatives de grans dimensions.
El recinte firal de Montjuïc es transformarà per acollir també habitatge públic i equipaments
L’Ajuntament de Barcelona presenta una proposta amb l’horitzó del 2029 per reordenar l’espai i millorar la connexió a peu entre el Poble-sec i la Font de la Guatlla
Preservar el patrimoni del transport
Ragull lamenta que el govern municipal no tingui prou sensibilitat per cuidar el patrimoni de transports de la ciutat. Lamenta que s’hagi tancat el Tramvia Blau, i també el mal estat de conservació dels trens històrics que hi ha a les cotxeres del Triangle de TMB.
El Palau de Comunicacions i Transports durant l’Exposició Universal de Barcelona del 1929 (Arxiu de Catalunya)
La creació del Museu del Transport és una vella aspiració de diversos col·lectius, entre els quals aficionats o col·leccionistes. Per ells l’ideal seria que es fes al Palau de Comunicació i Transports de la Fira, on a l’Exposició Universal del 1929 es van exposar diversos mitjans de transport de l’època. En en el cas del futur museu hi hauria, entre d’altres, vehicles històrics de TMB i d’altres serveis públics, i també col·leccions privades.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
Vaja, al desert dels Monegros (és riure per no plorar)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
A mí que em perdonin, però hi ha "demandes veïnals" que no em colen. Els veïns del Poble Sec, per exemple, ja han dit per activa i per passiva que no volen que es traslladi la Biblioteca Francesc Boix a la Casa de la Premsa, que els queda massa apartada, i a l'ajuntament erre que erre... I pisos? Us creieu de debò que seran per a veïns? Com els què volen fer a l'antiga Mercedes? I el petit museu dels Bombers del carrer Lleida, també se'l volen carregar, no fos cas que massa cultura, i on aniran a parar els vehicles dels bombers, si no faran Museu del Transport? També al Triangle, a podrir-se? La fira de Montjuïc, amb la seva història, ha d'acabar sent tot equipaments de barri, seriosament? El proper que serà, convertir la Sagrada Família en un CAP? Cada cosa en el seu lloc, no creieu?
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
Bé, al seu públic es lo que li agrada escoltar, "equipaments pel barri", "pisos socials", etc., res que no sigui pan y agua. Que no es d'estar a favor o en contra, que al final això també cal, pèro una gran ciutat pot també tenir algunes aspiracions més enllà que només pisos socials i el poliesportiu del barri, dic jo. Veig molta ideologia en tot això, aqui xoquen idees de que i com ha de ser una ciutat i el seu ajuntament.
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
Això que un pavelló de la Fira hagi de ser un CAP, no cola... que hi facin un Hospital directament, l'espai és enorme...
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
Totalment d'acord. La plaça Espanya i la Fira són espais històrics centrals que poden aspirar a molt més que un grapat d'habitatges. Fer d'aquests espais d'activitat cultural i econòmica tan turístics espais residencials no crec que sigui massa bona idea per la ciutat en general.metring wrote: ↑Thursday 03/02/2022 15:22 A mí que em perdonin, però hi ha "demandes veïnals" que no em colen. Els veïns del Poble Sec, per exemple, ja han dit per activa i per passiva que no volen que es traslladi la Biblioteca Francesc Boix a la Casa de la Premsa, que els queda massa apartada, i a l'ajuntament erre que erre... I pisos? Us creieu de debò que seran per a veïns? Com els què volen fer a l'antiga Mercedes? I el petit museu dels Bombers del carrer Lleida, també se'l volen carregar, no fos cas que massa cultura, i on aniran a parar els vehicles dels bombers, si no faran Museu del Transport? També al Triangle, a podrir-se? La fira de Montjuïc, amb la seva història, ha d'acabar sent tot equipaments de barri, seriosament? El proper que serà, convertir la Sagrada Família en un CAP? Cada cosa en el seu lloc, no creieu?
Un museu també és un equipament, de barri, de ciutat... fins i tot d'estat. Encara tenim molts vehicles històrics guardats (que no conservats). Aquesta és una ocasió única per poder assegurar la seva conservació i exposició pública en un espai important que pugui atreure un gran públic, tant local, com internacional.
I, sobretot, per la memòria històrica, el passat de la ciutat, totes les persones que hi han dedicat la seva vida.
Crec que ara toca deixar de banda opinions personals i defensar aquesta proposta en aquest espai principal de Barcelona, l'espai que mereix el transport.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
3/24, 11 de febrer de 2024 wrote: Un Museu del Transport de Barcelona: somni, polèmica o projecte viable?
En una nau de TMB s'emmagatzemen vagons, autobusos i tramvies històrics que en el millor dels casos amunteguen pols, però també n'hi ha que han patit vandalisme
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 2_102.html
Neix la Coordinadora Pro Museu del Transport de Barcelona: “Farem el millor museu d’Europa”
Els defensors del Museu del Transport mantenen la demanda d’ubicar-lo a l’espai firal de Montjuïc
Neix la Coordinadora Pro Museu del Transport de Barcelona: “Farem el millor museu d’Europa”
Els defensors del Museu del Transport mantenen la demanda d’ubicar-lo a l’espai firal de Montjuïc
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Museu del Transport a Montjuïc
Ya sé que esto es echar un poco balones fuera, pero os habéis dejado lo más gordo. Me encuentro con este hilo, que ya leí en su momento en el que el ayuntamiento por activa y por pasiva rechazó el museo de transporte en la zona de Montjuic, y en esa misma zona pusieron el nuevo campo del Barça, que ya tenía un campo bien grande en Collblanc, y para eso sí se han gastado una millonada, y me da igual que hayan reaprovechado o dejado de reaprovechar antiguas pistas de las olimpiadas del 92, para eso sí había dinero y el ayuntamiento consiente eso, pero eh!!! El museo de transporte no. Venga hombre, que se vayan a cag**!!!!! Fijaros cómo en el mismo barrio y en el mismo distrito, unas cosas se pueden hacer y otras no, según le sople la veleta a la alcaldesa. Y lo de que "hay demasiada cultura y no vamos a hacer más" también se puede discutir, pues para las instituciones, el fútbol también es cultura. Y claro, como ya hay suficiente cultura con el Barça, no pongamos más que no queremos intelectuales en la ciudad.
Ho sentu pero algú ho havía de dir.
Ho sentu pero algú ho havía de dir.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pixada fora de test
I quan el Barça deixi Montjuïc al novembre, què proposes? Que posin el museu de transport dins l'Estadi Olímpic? A més, l'acondicionament de les instal·lacions perquè hi jugui se l'ha pagat el club tot solet.
Es pot criticar (i, de fet, s'ha de criticar) la nul·la sensibilitat de totes les institucions públiques catalanes envers la història del transport, però agafar això perquè es dona la casualitat que a Montjuïc hi ha un recinte esportiu és pixar fora de test.
Es pot criticar (i, de fet, s'ha de criticar) la nul·la sensibilitat de totes les institucions públiques catalanes envers la història del transport, però agafar això perquè es dona la casualitat que a Montjuïc hi ha un recinte esportiu és pixar fora de test.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Museu del Transport a Montjuïc, què us sembla?
Un altre lloc que seria adequat per al museu de transports serien les cotxeres de Santa Eulàlia. Em sobta que aquestes encara s'utilitzen, no semblen oferir massa espai per guardar els trens. Seria un lloc força emblemàtic, ja que a Barcelona des-de temps enrera s'ha valorat el metro molt més que busos o ja ni es digui tramvies. També tindria connexió amb l'L1 per circulacions amb el tren de la sèrie 100 si és que mai hi hagués interès. Em sembla que es l'última cotxera històrica que es conserva, apart de les cotxeres de Sants que ja estan en ús com a equipament de barri.
De fet, si es ajuntés el patrimoni de TMB amb el d'FGC resultaria un museu força impressionant.
En canvi el que non hi ha son masses possibilitats de fer circulacions històriques, excepte de bus. Al Metro només es possible al mig de la nit, i els tramvies tenen difícil encaix a la xarxa moderna. Seria bonic fer possible circulacions històriques de tramvies quan estigui feta la línia per Diagonal, però per alguns farien falta bucles, a més de que hauria que canviar el trolei per pantògraf.
La veritat és que es tot i la poca feina de conservació s'ha salvat bastant patrimoni. Veiem, de tramvies hi ha el 58, el 867, el 525, un de la sèrie 1200, el remolc jardinera, el Mataró-Argentona 1 i el PCC, a més tot el que hi ha al tramvia blau (ambdues sèries de "blaus" i la jardinera) ; busos hi ha el Tilling-Stevens, el Dodge, l'ACLO, el Chausson i el Pegaso; i de Metro hi ha el sèrie 100, el 300 i lo que queda del 1000. 7 tramvies, busos i 3 metros. Deu n'hi do sobre tot els tramvies, havent tancat la xarxa fa més de mig segle. Notablement hi ha un tramvia elèctric de la primera sèrie i trens de metro de ambdues primeres sèries. Llàstima que no es conserva cap tanc.metring wrote: ↑Thursday 15/02/2024 11:22 https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 2_102.html
Neix la Coordinadora Pro Museu del Transport de Barcelona: “Farem el millor museu d’Europa”
Els defensors del Museu del Transport mantenen la demanda d’ubicar-lo a l’espai firal de Montjuïc
De fet, si es ajuntés el patrimoni de TMB amb el d'FGC resultaria un museu força impressionant.
En canvi el que non hi ha son masses possibilitats de fer circulacions històriques, excepte de bus. Al Metro només es possible al mig de la nit, i els tramvies tenen difícil encaix a la xarxa moderna. Seria bonic fer possible circulacions històriques de tramvies quan estigui feta la línia per Diagonal, però per alguns farien falta bucles, a més de que hauria que canviar el trolei per pantògraf.