Rubí Bus
Rubí Bus
Vallès. Rubí millorarà la xarxa d'autobusos creant tres línies més amb menys trajecte i amb major coordinació
L'adjudicatària farà unes cotxeres a la ciutat per evitar anar a Sabadell
MAR CARRERA. Rubí
L'Ajuntament de Rubí ha adjudicat el servei urbà de transport de viatgers a Corporación Española de Transporte SA (Cetesa), una empresa que en deu anys ha de reorganitzar les línies d'autobús actuals, que passaran de tres a sis, i millorar freqüències horàries amb la reducció dels recorreguts i la major coordinació amb els CAP o altres punts, com ara l'IES Estatut, una zona fins ara desatesa. Per evitar el trajecte fins a Sabadell, la concessionària farà unes cotxeres a Rubí, al Molí de la Bastida.
+ Un autobús de la línia 1 circula pel carrer Cadmo de Rubí, ahir. Foto: M.C.
La renovació de la xarxa d'autobusos de Rubí serà, en paraules del responsable de l'Institut de Medi Ambient de l'Ajuntament de Rubí, Pere Sió, «un canvi total i significatiu d'un model a un altre». El consistori ha adjudicat a l'empresa Cetesa la gestió del servei urbà de transport públic, una concessió a deu anys que té un pressupost d'1.250.000 euros. Des del 1998 no es renovava la xarxa d'autobusos a la ciutat, que de tenir tres línies d'una mida mitjana de 16,47 quilòmetres cadascuna, ara passarà a tenir-ne sis d'11,47. Així, els recorreguts llargs i rígids de les línies actuals –especialment la 1 i la 3– s'escurcen i s'hi afegeixen, a més, línies circulars, fins ara inexistents, però alhora s'augmentarà un 30% la cobertura del territori. Amb la creació de 69 parades més, la nova concessió pretén que un 83% de la població de Rubí tingui a menys de 150 metres un punt per agafar l'autobús, segons va apuntar ahir el regidor de Medi Ambient, Xavier Reinaldos.
Les dades facilitades per l'IMMA, a més, situen l'augment mitjà de les freqüències de pas dels vehicles en un 38,7%, un percentatge que es traduiria en una reducció d'uns 10 minuts de mitjana en deu punts de la ciutat que connecten amb l'estació dels FGC, una de les centralitats que tindrà la nova xarxa, a més dels CAP, el futur hospital i la nova biblioteca.
A més, l'adjudicatària construirà al polígon del Molí de la Bastida de Rubí, al costat del nou parc de neteja, unes cotxeres amb capacitat per a 15 autobusos i un taller de reparació, neteja i oficines. S'evitarà així la pèrdua d'hores i el cost de desplaçar-se a les que hi ha a Sabadell.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2257308
L'adjudicatària farà unes cotxeres a la ciutat per evitar anar a Sabadell
MAR CARRERA. Rubí
L'Ajuntament de Rubí ha adjudicat el servei urbà de transport de viatgers a Corporación Española de Transporte SA (Cetesa), una empresa que en deu anys ha de reorganitzar les línies d'autobús actuals, que passaran de tres a sis, i millorar freqüències horàries amb la reducció dels recorreguts i la major coordinació amb els CAP o altres punts, com ara l'IES Estatut, una zona fins ara desatesa. Per evitar el trajecte fins a Sabadell, la concessionària farà unes cotxeres a Rubí, al Molí de la Bastida.
+ Un autobús de la línia 1 circula pel carrer Cadmo de Rubí, ahir. Foto: M.C.
La renovació de la xarxa d'autobusos de Rubí serà, en paraules del responsable de l'Institut de Medi Ambient de l'Ajuntament de Rubí, Pere Sió, «un canvi total i significatiu d'un model a un altre». El consistori ha adjudicat a l'empresa Cetesa la gestió del servei urbà de transport públic, una concessió a deu anys que té un pressupost d'1.250.000 euros. Des del 1998 no es renovava la xarxa d'autobusos a la ciutat, que de tenir tres línies d'una mida mitjana de 16,47 quilòmetres cadascuna, ara passarà a tenir-ne sis d'11,47. Així, els recorreguts llargs i rígids de les línies actuals –especialment la 1 i la 3– s'escurcen i s'hi afegeixen, a més, línies circulars, fins ara inexistents, però alhora s'augmentarà un 30% la cobertura del territori. Amb la creació de 69 parades més, la nova concessió pretén que un 83% de la població de Rubí tingui a menys de 150 metres un punt per agafar l'autobús, segons va apuntar ahir el regidor de Medi Ambient, Xavier Reinaldos.
Les dades facilitades per l'IMMA, a més, situen l'augment mitjà de les freqüències de pas dels vehicles en un 38,7%, un percentatge que es traduiria en una reducció d'uns 10 minuts de mitjana en deu punts de la ciutat que connecten amb l'estació dels FGC, una de les centralitats que tindrà la nova xarxa, a més dels CAP, el futur hospital i la nova biblioteca.
A més, l'adjudicatària construirà al polígon del Molí de la Bastida de Rubí, al costat del nou parc de neteja, unes cotxeres amb capacitat per a 15 autobusos i un taller de reparació, neteja i oficines. S'evitarà així la pèrdua d'hores i el cost de desplaçar-se a les que hi ha a Sabadell.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2257308
Last edited by trainman on Friday 11/12/2015 17:17, edited 1 time in total.
Vallès. Ca n'Oriol tindrà bus
L'actual xarxa no cobreix encara zones com ara el sector Z, l'IES Estatut de Ca n'Oriol i àrees de nou creixement com ara Sant Jordi Park, on hi haurà el tercer CAP del municipi. El servei tampoc no arriba als polígons de la Llana o del Molí de la Bastida i a algunes urbanitzacions com ara Can Serrafossà. Amb el nou servei es pretén capgirar els dèficits de cobertura i alhora coordinar horaris amb les línies dels FGC, de Renfe, l'autobús que va de Rubí a Castellbisbal i l'A-4, la línia de Terrassa a Barcelona. Entre les accions que començaran a notar-se com a mínim d'aquí a un mes hi ha la substitució de parades i marquesines –es faran de formigó–, l'adquisició de vehicles (un com els actuals i dos de petits), a més de la instal·lació de cinc panells amb informació en temps real de l'arribada dels busos.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2256694
L'actual xarxa no cobreix encara zones com ara el sector Z, l'IES Estatut de Ca n'Oriol i àrees de nou creixement com ara Sant Jordi Park, on hi haurà el tercer CAP del municipi. El servei tampoc no arriba als polígons de la Llana o del Molí de la Bastida i a algunes urbanitzacions com ara Can Serrafossà. Amb el nou servei es pretén capgirar els dèficits de cobertura i alhora coordinar horaris amb les línies dels FGC, de Renfe, l'autobús que va de Rubí a Castellbisbal i l'A-4, la línia de Terrassa a Barcelona. Entre les accions que començaran a notar-se com a mínim d'aquí a un mes hi ha la substitució de parades i marquesines –es faran de formigó–, l'adquisició de vehicles (un com els actuals i dos de petits), a més de la instal·lació de cinc panells amb informació en temps real de l'arribada dels busos.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2256694
Nuevo diseño para los 14 futuros buses urbanos de Rubí
> Vallès. Un 45% dels enquestats trien un disseny dels futurs catorze busos de Rubí, que lluiran el nom de la ciutat
M.C.. Rubí
+ El disseny guanyador dels futurs busos de Rubí. Foto: EL PUNT
La votació popular que la nova adjudicatària del servei de transport públic de Rubí, CTSA, va engegar durant la festa major de la ciutat per saber quin disseny preferien els rubinencs per a la nova flota d'autobusos ja té un resultat. Un 45,2% dels 938 votants, és a dir 424, han decidit que els catorze busos que tindrà la ciutat llueixin un estampat amb el nom de Rubí de coloraines, una de les quatre opcions proposades als ciutadans. Els altres tres models proposats han obtingut 281 vots (opció 1), 140 (opció 2) i 93 (opció 4). A finals de juny, CTSA va instal·lar una paradeta on s'exposaven els quatre dissenys i, després de demostrar que eren de la ciutat, els rubinencs feien la votació.
Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, l'Ajuntament de Rubí ha explicat que la nova imatge s'estamparà a un total de catorze autobusos, dotze dels quals fan 10,5 metres de llargada i dos dels quals són microbusos de 7,5 m. Fonts municipals van confirmar ahir que l'adjudicatària del servei del transport públic, que va començar a renovar la xarxa d'autobusos el març passat, ja ha adquirit els dos busos petits. El director gerent de CTSA, Francesc Avellaneda, oferirà una conferència dijous vinent, a les set de la tarda, a l'auditori de l'edifici del Rubí+D, per donar a conèixer els primers canvis que s'han fet a la xarxa i els passos que tindrà la reestructuració del servei.
PRIMER, LES TARIMES
CTSA ha començat la renovació a la xarxa amb la substitució de les tarimes de fusta de les parades d'autobús per unes altres de formigó, però fins que els autocars no estiguin a punt, no es podrà començar a augmentar les línies de bus, que passaran de quatre a sis amb la incorporació de dues de circulars, la A i la B. L'empresa també preveu posar en marxa unes cotxeres al Molí de la Bastida.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2566362
M.C.. Rubí
+ El disseny guanyador dels futurs busos de Rubí. Foto: EL PUNT
La votació popular que la nova adjudicatària del servei de transport públic de Rubí, CTSA, va engegar durant la festa major de la ciutat per saber quin disseny preferien els rubinencs per a la nova flota d'autobusos ja té un resultat. Un 45,2% dels 938 votants, és a dir 424, han decidit que els catorze busos que tindrà la ciutat llueixin un estampat amb el nom de Rubí de coloraines, una de les quatre opcions proposades als ciutadans. Els altres tres models proposats han obtingut 281 vots (opció 1), 140 (opció 2) i 93 (opció 4). A finals de juny, CTSA va instal·lar una paradeta on s'exposaven els quatre dissenys i, després de demostrar que eren de la ciutat, els rubinencs feien la votació.
Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, l'Ajuntament de Rubí ha explicat que la nova imatge s'estamparà a un total de catorze autobusos, dotze dels quals fan 10,5 metres de llargada i dos dels quals són microbusos de 7,5 m. Fonts municipals van confirmar ahir que l'adjudicatària del servei del transport públic, que va començar a renovar la xarxa d'autobusos el març passat, ja ha adquirit els dos busos petits. El director gerent de CTSA, Francesc Avellaneda, oferirà una conferència dijous vinent, a les set de la tarda, a l'auditori de l'edifici del Rubí+D, per donar a conèixer els primers canvis que s'han fet a la xarxa i els passos que tindrà la reestructuració del servei.
PRIMER, LES TARIMES
CTSA ha començat la renovació a la xarxa amb la substitució de les tarimes de fusta de les parades d'autobús per unes altres de formigó, però fins que els autocars no estiguin a punt, no es podrà començar a augmentar les línies de bus, que passaran de quatre a sis amb la incorporació de dues de circulars, la A i la B. L'empresa també preveu posar en marxa unes cotxeres al Molí de la Bastida.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2566362
Suprimido el autobús lanzadera Rubí Renfe-Rubí FGC
El pasado 31 de octubre dejó de funcionar el servicio de autobús lanzadera entre las estaciones de Renfe y de FGC de Rubí, puesto en marcha el 23 de mayo del 2005
El motivo de la supresión de este servicio es la baja demanda que tenía la línea. Ahora su sustituto los días laborables es la línea urbana 2 de Rubí (Can Rosés-Can Jardí) y que pasa cada media por la estación de Renfe en ambos sentidos
El 816 de Sarbus, el autobús que prestaba este servicio, ha sido asignado actualmente a las líneas A3/A4 y B4
El motivo de la supresión de este servicio es la baja demanda que tenía la línea. Ahora su sustituto los días laborables es la línea urbana 2 de Rubí (Can Rosés-Can Jardí) y que pasa cada media por la estación de Renfe en ambos sentidos
El 816 de Sarbus, el autobús que prestaba este servicio, ha sido asignado actualmente a las líneas A3/A4 y B4
No és gaire tros. Tret d'algun cop que he agafat la llançadora, he anat sempre a peu i no porta més de 10 minuts. I hi ha vorera tota l'estona.metring wrote:Doncs no s'enten, amb lo xungo que és anar a peu d'una estació a l'altra!
Més el problema és anar de l'estació al centre de Rubí, i amb la frequència de la línia 2 de l'autobús urbà... (que, a més, no entra a l'estació sinó que para a uns 100 metres)
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doncs a mi m'anava bé la llançadora quan anava de Rubí-renfe a Rubí-FGC molts cops venint de fer fotos de la línia de Vilafranca per no haver-me d'empassar 1 hora i mitja de tren de Martorell a Terrassa
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
nuevos buses a rubi
acabo de encontrar esta noticia
http://terrassa-en-la-mira.blogspot.com ... no-de.html
http://terrassa-en-la-mira.blogspot.com ... no-de.html
Bus urbà de Rubí
El servei surt a licitació pels próxims 10 anys.
Com a novetats, reforç amb un cotxe a quasi totes les línies i la renovació progresiva de la flota per híbrids.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
Com a novetats, reforç amb un cotxe a quasi totes les línies i la renovació progresiva de la flota per híbrids.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
Re: Rubí Bus
Concurso paralizado por recursos tanto de Jimenez Dorado como Socitransa.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... d=77477843
Qué interés pueden tener estas empresas?
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... d=77477843
Qué interés pueden tener estas empresas?
Re: Rubí Bus
Ultimamente no hay licitación que no tenga problemas, yo creo que intentan hacer unas condiciones en las que casi solo pueda ganar quien ya la tiene y no se molestan mucho en disimular las clausulas, lo que si alguien lo lleva a la justicia tiene todas para ganar
Re: Rubí Bus
Propossat Avanza com adjudicatari pels pròxims 10 anys.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... d=95055812
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... d=95055812