Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by trensmat »

Los “Pendolino” 490 de Renfe vuelven al servicio

El servicio Intercity Madrid-Valencia de Renfe ha vuelto a ser prestado hoy por una composición de la serie 490, según informa Víctor de Paco. Supone el regreso de los Pendolino, después de haber estado varios meses sin circular por problemas en los bogies.

Los 490 de nuevo en la vía

La inmovilización se produjo en el mes de agosto de 2013 por problemas de fatiga de material en los bogies, uno de los puntos débiles de estos trenes. Sus hermanos portugueses sufrieron lo mismo y también permanecieron un período largo en reparaciones. Durante su tiempo de retiro, la operadora ha hecho las operaciones necesarias para garantizar su circulación con total seguridad. Mientras tanto, sus rutas fueron servidas por coches Arco (como esta) y trenes Talgo.

El futuro de estas unidades es incierto, pues Renfe las ha incluido dentro de la filial Alquiler de Material Ferroviario, por lo que en un futuro podrían pasar a manos privadas.

Image

http://www.ferronoticias.net/
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Reincorporació Alaris 490 a l'Intercity BCN-València

Post by Renfe451 »

Pel que he anat sentint, sembla que els 490 en breu es podrien tornar a reincorporar també als Intercity BCN-València. No sé si arriba a ser del tot cert o no.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Reincorporació Alaris 490 a l'Intercity BCN-València

Post by trensmat »

Renfe451 wrote:Pel que he anat sentint, sembla que els 490 en breu es podrien tornar a reincorporar també als Intercity BCN-València. No sé si arriba a ser del tot cert o no.
Potser que els substitueixin per els Intercity de la S-121 no ho se que fara Renfe.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by UT440_132M »

De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by trensmat »

UT440_132M wrote:De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.
Esta bien que vuelvan los Alaris 490 pero es una lastima por los coches Arco que los volverán a dejar apartados.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by Renfe451 »

trensmat wrote:
UT440_132M wrote:De moment els 490 que han tornat a circular ho fan a la relació Valencia - Albacete - Madrid.
Esta bien que vuelvan los Alaris 490 pero es una lastima por los coches Arco que los volverán a dejar apartados.
Renfe hauria d'haver fet que tots els serveis Intercity es fessin amb cotxes Arco. Tot i que les maniobres penalitzen molt en aquest material ja sigui per canvi de tracció elèctrica i dièsel o viceversa o també en estacions tipus cul de sac com Estació de França o València Nord en el qual es necessitaria una segona locomotora.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by Renfe451 »

Finalment Renfe ha retirat definitivament aquests trens de la circulació. Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. Un trist final (que no es mereixien, ni de bon tros) per aquestes unitats que no han arribat ni a la vintena d'anys en servei. Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by Renfe445 »

Renfe451 wrote:Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. [...] Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.
Segons el que dius, si Portugal ha arreglat el problema, per què RENFE no? Llavors no ho han fet perquè no tenien ganes, o perquè volen comprar i comprar i comprar nous trens per presumir de moderns (suposo)?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by genissimon »

Comprar porta el 3%. Reparar, no.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by 437.001 »

Renfe445 wrote:
Renfe451 wrote:Sembla que no ha pogut sol·lucionar del tot els seus problemes als bogis. [...] Per contra, tenim els seus germans portuguesos (Alfa Pendular), que circulen sense problemes després de arreglar-los també els mateixos problemes que tenien els Alaris.
Segons el que dius, si Portugal ha arreglat el problema, per què RENFE no? Llavors no ho han fet perquè no tenien ganes, o perquè volen comprar i comprar i comprar nous trens per presumir de moderns (suposo)?
Doncs no ho sé, perquè a cal Renfe, no van precisament sobrats, de material...
I de noves compres, tot i que n'han anunciat per AV (nous AVEs i Alvias), de fet no s'en veuen per enlloc.

Suposo que reparar també són uns calers. I que com bé diu genissimon, l'efecte 3% també hi deu ser.
I a més, Brussel.les ens vigila de prop.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by m.h.t. »

Dues unitats 490 Alaris de Xàtiva han estat traslladades als tallers de Renfe Integria de Màlaga.

Es comenta (tot són especulacions, a hores d'ara) que per tornar-los al servei comercial sense basculació i limitats a 160 km/h.

https://www.twitter.com/andresmt96/stat ... 8640408577
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by Renfe445 »

Si no tenen sistema de basculació vol dir que li canviaran els carretons? Vaja, si l'origen del sistema ve d'aquests elements... :nose
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by ferroviario_catalan »

O los ha comprado una empresa privada (Alsa, por ejemplo), o cosa que dudo que renfe invierta dinero para arreglar estas unidades para media distancia en convencional…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by m.h.t. »

Renfe realizará la remodelación de trenes de la serie 490 para integrarlos en la flota de Media Distancia

El proyecto supone una inversión prevista de 12 millones de euros y se emplearán 10 meses en los trabajos destinados a cada unidad



Renfe realizará los trabajos en la Base de Mantenimiento Integral de Los Prados (Málaga).

Cada una de estas unidades permitirán ofrecer 171 plazas sentadas y 2 para personas con movilidad reducida en los servicios que presten en el futuro.

A las intervenciones de carácter estructural se sumarán los trabajos para actualizar e instalar nuevos equipos de seguridad. Está contemplada la instalación de equipos GSMR y ERTMS, una actualización de ASFA Digital v4 y la instalación de cámaras retrovisoras para visión del maquinista.

El proyecto recoge además la remodelación del interiorismo conforme al resto de la flota de MD de Renfe:
  • La eliminación de la zona de cafetería e instalación en esa zona de nuevas butacas, máquinas vending, maleteros y bicicleteros.
  • Remodelación de los asientos actuales, reparación de estructura y mecanismos e instalación de enchufes.
  • Remodelación del pavimento de suelo.
  • Tratamiento de pintado/vinilado de paneles interiores.
  • Cambio de iluminación por un nuevo sistema tipo LED.
  • Remodelación del Sistema de Información al Viajero en el tren.
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -serie-490
Salvem l'Estació de França!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Los Alaris 490 vuelven a la circulación.

Post by ferroviario_catalan »

Tengo curiosidad por cómo va la reforma de los 2 alaris que tienen en proceso, por más que busco y busco información no hay manera de saber nada. Alguien tiene algún dato?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”