Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

xergi wrote: Wednesday 16/03/2022 9:42 Segons betevé (https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... -tram-nou/), es comprarien tres trens. Esperaran a l'unió total per a fer una millora real de les freqüències?
Sí, amb aquesta primera fase es reordenaran les línies T4, T5 i T6, la T4 anirà cap a verdaguer, i la T5 i T6 es queden amb el ramal Glòries-Ciutadella. Les freqüències actuals es matindran a les respectives línies.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

metring wrote: Wednesday 16/03/2022 15:32 Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure
Bueno, es va estudiar seriosament l'opció de fer la connexió soterrada. No es exactament una "linia de Metro", pèro similar...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Elefant wrote: Wednesday 16/03/2022 17:52
metring wrote: Wednesday 16/03/2022 15:32 Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure
Bueno, es va estudiar seriosament l'opció de fer la connexió soterrada. No es exactament una "linia de Metro", pèro similar...
Ho sé, però el què demanava aquesta senyora no era pas connexió soterrada, llegeix https://www.totbarcelona.cat/politica/j ... ia-169946/


Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre

La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"

Revolucionari diu... Si ja ho havíem plantejat aquí!! xD
xergi
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 03/05/2019 4:57

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by xergi »

"Revolucionari" seria que el seu grup municipal agafés de tant en tant el metro que tant s'estimen... esperem que el tram no es quedi sense cosir per la Diagonal en el tram (valgui la redundància) que quedarà, degut a temes polítics.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Platanito »

Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre

La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"
Tan revolucionari com que s'haurà de fer sense diners, o esperar un mínim de 50 anys perque estigui enllestit.

Palabrería absurda de señoritos que nunca han cogido el transporte público y temen perder dos carriles de circulación.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Fran-Ikarus »

Acabarà convergent, perdó, "convergint" amb el mític lema del Santfeliuenc, "Rodalies per la Diagonal ja!"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

La ciència del transport públic a Barcelona és un cercle que sempre torna a reivindicar Rodalies per la Diagonal. xD
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

El que si s'hauria pogut fer, és fer passar el perllongament de la L8 per sota la Diagonal fins a Balmes i Verdaguer com a mínim
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Canviaran la decisió absurda de no posar catenària com es fa a qualsevol ciutat normal?
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Una cosa, com va les obres del tram de Glòries-Verdaguer? Vaig llegir i veure que per el tram de Glòries-Verdaguer estàven fer obres o coses per els voltants...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by wefer »

S'hi està treballant però les obres encara estan molt verdes.
Per exemple sembla que fins i tot no s'han acabat les obres del colector de la diagonal què és un pas previ per poder començar les obres del propi tramvia.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Oh, gràcies per la info
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Fran-Ikarus »

De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»

https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/

(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.

Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?

Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.

La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

De debò, cal donar veu a aquests personatges?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Als camps Elisis no se si hi posaran un tramvia, però de moment crec recordar que li treuen els cotxes.

En tot cas, m'agradaria que m'expliquessin què coi te de noble de la Diagonal en aquell tram. (I realment qualsevol) No deixa de ser un carrer més de la ciutat ple d'asfalt, soroll, cotxes i demés. També és important com recalca que no es que estigui en contra del tramvia, si no a favor del metro. Que com tots sabem, si fracassa també el pots eliminar a cost 0. :riure
El metro de Barcelona amb motoristes!
xergi
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 03/05/2019 4:57

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by xergi »

Fran-Ikarus wrote: Thursday 17/11/2022 16:52 De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»

https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/

(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.

Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?

Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.

La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
Un fumeta... en fi, que tot l'espai que hi ha ara per cotxes queda preciós, sí, senyor!
I que consti que no està en contra del tramvia :D
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
jgomezs
N6
N6
Posts: 184
Joined: Saturday 06/08/2022 16:48

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jgomezs »

França451 wrote: Friday 18/11/2022 12:12 De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
El hombre publicaba unos artículos de historia en La Vanguardia que no estaban nada mal, y tiene un blog con unos amigos que vale mucho la pena:
http://barcelofilia.blogspot.com/

Pero por el otro lado, entre el contenido del blog, y lo que le he leído alguna vez en artículos de actualidad, me parece que está un poco atrapado en alguna extraña nostalgia entre la Barcelona de los años 80 y un París idealizado de los años 60. Los argumentos anti-tranvía en este caso son muy incoherentes.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”