Noves publicacions de llibres de transport.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Nou llibre:
Preu: 50,00 Eur.
ISBN 978-84-86758-57-8
Preu: 50,00 Eur.
ISBN 978-84-86758-57-8
- Attachments
-
- img521.jpg (91.63 KiB) Viewed 8078 times
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
No és un llibre, sino una revista infantil pels qui tingueu nens petits, la revista "El Tatano" d´aquest mes d´octubre es dedica als trens. Més informació:
http://cavallfort.cat/portfolio/el-tatano-190/
http://cavallfort.cat/portfolio/el-tatano-190/
- Attachments
-
- ta190.png (204.52 KiB) Viewed 7974 times
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El Tramvi Mataró-Argentona desaparegut
Aquesta presentació, inicialment prevista pel que va acabar sent la tercera setmana de confinament, va tornar a ser programada pel 16/9/2020, però van haver de cancel·lar-la novament:metring wrote: ↑Saturday 22/02/2020 17:34 https://fundacioiluro.cat/agenda/el-tra ... saparegut/
EL TRAMVIA MATARÓ-ARGENTONA DESAPAREGUT, a càrrec de l’autor Nicolau Guanyabens i Calvet
Presentació del llibre El tramvia Mataró-Argentona desaparegut de Nicolau Guanyabens i Calvet. Intervindrà l’autor i també Ferran Armengol Ferrer, doctor en dret i historiador del transport.
Una selecció de 160 imatges comentades del tramvia que va funcionar entre Mataró i Argentona entre 1928 i 1965. Una línia singular, entranyable i popular de set cotxes de colors vermell i crema que van formar part del paisatge urbà, interurbà i humà d’ambdues poblacions
SALA D'ACTES
CARRER DE SANTA TERESA 61
fundacio@fundacioiluro.cat
dijous, 26 de març a les 19 h
Organitza: Editorial Efadós
https://www.matarocultural.cat/per-caus ... -setembre/
No sé si es devia acabar fent, o encara no...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
De Joan Termes i Roig.
ISBN 978-84-09-286625-6
Preu 30 Eur.
El tenen a Llibreria Documenta de Barcelona.
ISBN 978-84-09-286625-6
Preu 30 Eur.
El tenen a Llibreria Documenta de Barcelona.
- Attachments
-
- LLIBRE TRAMVIES.jpg
- (256.31 KiB) Not downloaded yet
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://railsiferradures.blogspot.com/20 ... pcion.htmlforonda 141 wrote: ↑Friday 01/04/2022 11:54 De Joan Termes i Roig.
ISBN 978-84-09-286625-6
Preu 30 Eur.
El tenen a Llibreria Documenta de Barcelona.
DECEPCIÓN
Cuando mi amigo Carles, me comunicó que había salido un nuevo libro sobre los tranvías de Barcelona titulado “TRAMVIES DE BARCELONA I RODALIES 1872-2021” me alegré mucho, pues creí que alguien se había tomado en serio el 150 aniversario de los tranvías en Barcelona y había realizado una publicación nueva que, o aportaría nuevos datos o haría una siempre valiosa tarea de divulgación.
Sin embargo, consideramos que el resultado no solo no cumple ninguna de ambas expectativas, sino que confunde, con muchos errores en datos y fechas, sin duda fruto del recorta y pega que predomina en el volumen sacando de contexto los textos originales, en resumen, decepcionante.
Vamos a analizar varios puntos sobre este volumen:
Edición.
Parece ser que hoy en día cualquiera puede ser editor, con el simple hecho de tener un programa que mezcle imágenes y texto.
El resultado es que la mayoría de dibujos y fotos aparecen deformados por no haberse adecuado los formatos que permite el programa.
Orden del libro.
El orden de capítulos es confuso.
Se inicia con los Riperts, cuando estos fueron puestos en circulación casi una década después de la inauguración del tranvía de la Boquería a Travesera de Gracia.
Sin embargo, se omiten los ómnibus de la Central Barcelonesa, auténticos pioneros del transporte urbano en Barcelona.
A continuación, se presentan varias líneas de tranvías anteriores a la electrificación, pero sin seguir orden cronológico coherente.
Se han incorporado al volumen, las cuadras de Travesera, Barceloneta, y Creu Coberta, con textos copiados de rails i ferradures, ambas dependencias son muy anecdóticas en el ámbito de las cocheras de Barcelona, en cambio no se habla de una cochera tan importante como la de Borbón y de la que existe bastante documentación.
De la primera línea de tranvías Boquería-Travesera de Gracia, apenas si se habla.
Contenido.
Varios capítulos del libro, son completos copy/paste de rails i ferradures a traductor: “www.softcatala.org/traductor “ y de este al libro, sin un proceso de nuevo redactado que le hubiera dado coherencia a los textos, ya que los mismos se han recortado y, en algún caso, alterado su orden.
Por tanto consideramos que lo publicado, no tiene nada que ver con nuestro Blog, al haberse desvirtuado tanto el contenido de los artículos, como los planos y dibujos que se han reproducido sin autorización ni tan siquiera información de ello por parte de los responsables de la publicación.
Podemos indicar que el contenido, no llega ni a la categoría de plagio.
Proceso de redacción.
Para demostrar lo antedicho hicimos una pequeña prueba, que fue tomar dos fragmentos del post de rails i ferradures : Un teatro que fue cuadra. La cuadra de la Travesera de Gracia; publicado el jueves, 15 de agosto de 2013, y traducirlos al catalán usando el softcatalà:
El texto extraído del Blog, pasado al “softcatalà” es:
https://blogger.googleusercontent.com/i ... io%204.png
El resultado nos dejó atónitos, el texto publicado en el libro era exactamente el de rails i ferradures, sin tan siquiera eliminar la referencia a una entrada anterior del Blog, que en el libro no aparece.
Totalmente descorazonador, ni una aportación nueva a la entrada, tan solo recortar trozos para que les cupiera en el libro.
La resta d'explicacions, a l'enllaç de dalt (tenen moltes imatges i és una mica complicat d'exposar aquí).
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Un plagi i un atemptat contra el gremi d’Arts Gràfiques. Ara qualsevol amb la intel·ligència justa per no *******-se a sobre et publica llibres.
De debò de vegades m’agradaria tornar a l’època de les linotípies.
De debò de vegades m’agradaria tornar a l’època de les linotípies.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Ahir vaig anar per primera vegada a aquesta llibreria, atret per la notícia de la publicació d'aquest llibre. Per sort no el vaig comprar. Per contra, hi tenen la majoria de publicacions de MAF.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Unes quantes recomanacions de llibres relacionats amb els transports per a aquest Sant Jordi:
https://twitter.com/JohariGautier/statu ... 34273?s=20
https://twitter.com/Somiatwiter/status/ ... 17505?s=20
https://twitter.com/JohariGautier/statu ... 34273?s=20
https://twitter.com/Somiatwiter/status/ ... 17505?s=20
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Crònica de la presentació del llibre de Xavier Febrés a Figueres.Diari de Girona, 16 d¡abril de 2023 wrote: «Tot el que té a veure amb el TAV ha estat un despropòsit»
Xavier Febrés publica «L’Exprés de París», on repassa la construcció de la línia ferroviària entre Barcelona, Girona, Figueres i la capital francesa, i la contraposa amb la situació actual
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.