No sé si necessariament la demanda d'una estació hagi de ser el criteri primordial per fer parar trens de llarg recorregut, que tenen l'objectiu de recorrer grans distàncies en menys temps. A més si parlem d'estacions que ja tendrien freqüencia quasi de Metro, i la possibilitat d'agafar un tren local i fer un trasbordament a Sant Boi per exemple. En això com als ramals, és una balança entre freqüenca i velocitat. Ara, com que aquesta línia té un greu problema amb temps poc competitius, pèro en canvi no té una demanda molt elevada i permet trens de sis cotxes, jo em decantaria totalment en favor de la velociat, i miraria de treure-li el màxim de suc possible. Lo mateix als ramals. No em sembla tan terrible un tren per hora per indrets força llunyans de Barcelona. Crec que val més un tren per hora pèro amb un servei ràpid i convenient, que molts trens lents.
Tinc l'impressió de que aquesta línia es fa molt complicada de dissenyar horaris, perque s'intenta aconseguir tot a l'hora: Servei de Metro quasi fins Martorell, molta freqüència a tot arreu, trens ràpids, etc., i al final no es ni chicha ni limoná. A més de que resulten horaris totalment anti-intuitius, quan encara amb una freqüencia més baixa si és ben regular, com per exemple cada quinze minuts o cada hora als mateixos minuts, resulta fàcil recordar quan passa el tren. Com a exemple, a Suïssa on hi ha un servei de trens exemplar, es estrany trobar-se freqüències molt altes, només en trams compartits de moltes línies. Normalment als trens de rodalies son entre 15 minuts i un hora, pèro en canvi hi ha serveis ràpids per poblacions més llunyanes. I com que els horaris es repeteixen cada hora, es fàcil recordar a quins minuts passa el tren.
Jo proposaria un esquema molt més simplificat: Només L8, S4, i R5/50 i R6/60. No valgo res per disseny gràfic llavors he fet un esquema molt senzill a l'excel, pèro ilustra bé l'idea:
- Fins a Sant Boi un tren quasi cada cinc minuts (+- 1 minut) i de fet 16 trens per hora (més que a dia d'avui).
- El primer L8 cada quart d'hora es podria allargar fins a Quatre Camins, sense parada a Colònia Güell ni Sta. Coloma de Cervelló (vaja depèn, ja que a Sant Boi porta només 5 minuts d'avanç sobre l'R, no estic segur si caldria saltar-se aquelles dos estacions per temps).
- Vuit trens per hora fins a Martorell, quatre dels quals ràpids: 34 minuts fins a Martorell es competitiu amb Renfe (38 min des-de Pl. Cat, 33 min des-de Sants) si et queda a prop Pl. Espanya.
- L'S4 cada quinze minuts, sempre als mateixos minuts.
- Els R omplen els forats entre els S4 a St. Vicenç dels Horts i St. Andreu de la Barca.
- Els R fins a Martorell tots fan l'esquema dels teus R50/60, treient al menys Almeda i potser un altra parada abans de St. Boi per guanyar un minut.
- Els S4 a Martorell Central es quedan esperant a l'andana a l'R, i surten després, llavors permetent trasbordament entre ambdos trens: Amb això, tots els R tenen connexió a Martorell C., Abrera i Olesa, i tots els S tenen connexió amb l'R de torn.
A més d'això, els R50/60 amb menys parades als ramals. El tema de la baixa freqüencia en les altres estacions als ramals miraria de subsanar amb trens llençadora des-de/fins a Martorell Central amb parada en totes, que vagin més o menys per darrera dels ràpids (de pujada, per devant de baixada), llavors surtirien de Martorell Central just després de que l'R50/60 i l'S4 hagin fet la parada-avançament. Pèro aquí potser caldrien més vies desviades als trams de via única, llavors no puc dir si això seria factible des-del primer moment.