Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by metring »

En poc més d'any i mig i ja el tindrem! El centenari del metro de Barcelona!!! Veurem què tenen pensat a can TMB, però mentrestant, què us agradaria a vosaltres per fer aquesta celebració tant important?
Attachments
100 anys metro BCN.jpg
100 anys metro BCN.jpg (82.88 KiB) Viewed 8930 times
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by foronda 141 »

M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by metring »

foronda 141 wrote: Sunday 08/05/2022 22:05 M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.
L'altre dia pensava també lo del tercer llibre :oops: I/o edicions facsímils dels dos primers.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Renfe445 »

Una reedició de la Salmebíblia, antic i nou testament (o sigui, part 1 i 2) no aniria malament :D
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by aim »

Restaurar i posar en marxa el 1100, que entenc que al no fer tant que s'han retirat no haurien de posar pegues de "motius de seguretat" per fer-lo circular en horari comercial.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Platanito »

1. Posada en circulació, els diumenges de tot l'any del centenari, del 300 i el 1100.

2. Reconstrucció de l'edicle d'Urquinaona.

3. Viatges nocturns de descoberta al ramal de Correos

4. Reedició dels dos toms d'en Salmeron i, si pot ser, un tercer tom amb les línies i ampliacions posteriors.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by davida »

Un exemple com es celebre un aniversari:

A Londres pel 150 aniversari van fer circular pel metro en horari de servei un tren vapor com el que es va fer servir per inagurar el metro.

https://www.antena3.com/noticias/cultur ... eda53.html
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by M1171-M1172-M1169... »

1. Retornar el 1100 complet al servei, si es pugués fer amb el 300 també, millor; si no, circular el 300, 100 i 400 els caps de setmana. (El 100 amb tots els cotxes que sobrevisquin, 126 i 124 com a mínim; no sé si el 125 encara sobreviu però esperem que sí. A la L1 caldria veure com es fa això, crec que seria més fàcil fer passar el 400 que el 100 per haver-hi la catenària, però hauria de ser possible passar, encara que no sense canvis considerables. La reparació del 400 segurament serà la més difícil.)
2. Reintroduir encara que sigui no funcional trams de tercer carril a les línies que el van tenir, amb el color i estil corresponent per recordar aquells anys (podria estar bé replicar el color a les catenàries tot i que això no s'hagi fet mai).
3. Redecorar alguns 5000, 6000 i 9000 de trens que ja no hi són, i en el cas d'una decoració de 1000, posar la megafonia antiga.
4. Recuperar megafonies antigues a 3000, 4000, 2000 i 2100, com també condició original per alguns 3000, 4000 i 2000. Intentar representar-hi totes les coloracions de cada sèrie.
5. Recuperar entrades antigues d'estacions que les han perdut, en especial els edicles del GMB, incloent l'ascensor d'Urquinaona.
6. Recuperar condició original per estacions singulars i també per alguna de cada prolongació per veure l'evolució de les diferents etapes.
7. Visites a les estacions fantasma, que podrien recuperar l'il·luminació d'estació per recordar-les millor.
8. Recreació del viatge d'inauguració el dia 30 de desembre.
9. Reedició de tots els bons llibres sobre el metro i nous volums sobre el que no hi ha entrat.
10. Visites a les cotxeres, anant-hi amb els trens més vells de cada línia.
I segur que m'he deixat moltes coses!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by metring »

Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by M1171-M1172-M1169... »

metring wrote: Monday 09/05/2022 20:57 Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!
Una altra gran idea!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Elefant »

Encara de ser del Transversal i complir "només" 98 anys, penso que seria magnífic que es posés en funcionament el cotxe de la serie 100. Pèro no sé com de realista sigui això tècnicament (sobre tot per tema de gàlib com que ara hi ha la catenària).
Tenir aquests vehicles funcionals sempre es bò per que no s'oblidin i que estiguin a prop de la gent, que no guardats en una cotxera.
Reconstruir l'edicle d'Urquina també em semblaria un gran homenatje, i que també es quedaria com a petit monument al metro.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Fran-Ikarus »

El 7 de juny, durant el congrés de l'UITP, TMB va explicar això:
https://twitter.com/TMB_Barcelona/statu ... 2118586368

La paraula "licitació" és inequívoca, de manera que només caldria preguntar-se quina mena de "restauració" duran a terme, i si seria del mateix caire pels 4 vehicles esmentats.

És a dir, ni el 100 ni el 400 han circulat en aquest segle, i qüestions d'evolució de les infrastructures ho impedirien actualment per molt ben restaurats que estiguessin. D'aquests es pot sospitar amb un 99,9% de probabilitat una restauració estètica (tornant a "ajuntar" les dues peces, en el cas del 400) de cara a exposició estàtica.

El "300" i el 1100 sí que han circulat en aquest segle, però (i, en el cas del "300", durant un període un cop a l'any fins fa 5 primaveres), i seria força imperdonable que no es plantegessin les seves respectives restauracions a estat de marxa. Si més no, la del "300", que és l'autèntic protagonista del centenari, com a tren composat per autèntics cotxes inaugurals de la línia el 30/12/1924.

I el 1100, si no el restauran ara a estat de marxa, trobo que ja ens en podem acomiadar, de veure'l en moviment.

En tot cas, fa pinta que vulguin exposar-los en algun espai.

Què penseu que passarà?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Renfe445 »

Que deixaran el tema aparcat fins que s'adonin massa tard i facin una merda d'exposició a Diagonal.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by M1171-M1172-M1169... »

A mi em fa pinta que ens volen callats agraint-los tots els desastres de l'últim any, i només fa poc més d'un any encara teníem el 1100 sencer (i alguna capa menys de pintura no desitjada a tots els trens) i tots els 3000.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Renfe445 »

A veure, és normal que no es conservin totes les unitats. A cap lloc ho fan això, on coi guardaràs 20 unitats que no utilitzaràs?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

#100anysmetroBCN

Post by metring »

Restauració de trens històrics del metro (suposo que estàtica):https://twitter.com/ContractesTP/status ... Fb8NQ&s=19
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Renfe445 »

Té pinta d'exposició estàtica estil Trens i Estacions (Born 1981).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by metring »

Renfe445 wrote: Tuesday 16/04/2024 22:18 Té pinta d'exposició estàtica estil Trens i Estacions (Born 1981).
Absolutament, i només un cotxe de cada sèrie, no fos cas... I en 8 mesos, què no sabien que el centenari era aquest any? Serà que no portem temps l'afició parlant del tema!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by 122-042-132 »

Diguem que està bé, però arribarem al desembre, molt justet.

Comentaris al doc. del plec de condicions:

El 300, el plànol presentat no correspon al 300R
L'esquema de pintura proposat pel 1100 hauria de ser l'esquema original i amb el bigotis.
En relació a la feina que cal fer pel 400 serà la manera de conservar-lo, no com fins ara que el tenim trinxat.

I desprès caldrà buscar-lis un lloc digne, per guardar-los en òptimes condicions, no com fins ara. Salut!
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by xevi »

Exposició per passar l'expedient... d'aqui a 5 anys podrits una altra vegada... vergonya TMB!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”