Us heu plantejat algun cop que el que us agradaria de debò seria ser multimilionaris i poder invertir en quelcom relacionat amb el transport? Com per exemple, comprar algun tren històric, pagar restauracions, un museu, etc.? Jo tinc ganes de ser-ho, compraria el Platanito i muntaria un museu a Barcelona com cal, ja n'estic fins el gorro d'esperar.
Què faríeu vosaltres?
Si fossiu filàntrops...
Re: Si fossiu filàntrops...
Restaurar la xarxa de tramvia a l'època de màxim esplendor, incloent la maravellosa línia 65 on segons José Mora:
Sent una mica més realista, com que la presa de corrent de la xarxa original tramviària de Barcelona era per trole, seria molt interessant poder adaptar a pantògraf la flota que hi ha per allà que encara sembla que sobreviu estàticament, adaptació d'equips elèctrics a part.
També com moltes de les línies utilitzaven vehicles unidireccionals, si es vol aprofitar la línia actual de TRAM haurien d'instal·lar-se bucles. Per sort hi ha un a Cornellà-El Pi-Esplugues. Als PCC quedaria de fàbula, ja que els Tatra venen del disseny PCC i molts d'aquests models portaven pantògraf de doble braç. (crec que ho vaig dir en un altre fil)
Potser seria molt interessant donar més comba a la línia del tramvia blau, potser allargant-la o fent una línia que creua. Així hi ha més espai per incloure tramvies més antics (i que potser són bidireccionals), que potser posant un pantògraf seria inadequat.
Bé i el metro una altra història, subornaria als tècnics per posar tercer carril un altre cop per ficar el 100 i el 400.
I anar més enllà, complir projectes no realitzats com la línia M26 que el projecte inicial anava a ser un tramvia.Como curiosidad final citaremos que los PCC tienen un record muy especial. El record total de velocidad de un vehículo de transporte público en la ciudad de Barcelona lo tiene un tranvía PCC en el tramo de la Av. Diagonal hasta la Zona Universitaria : 120Kms/h. en los años 60. Ningún autobús, tranvía o metro ha llegado a repetirlo!
Sent una mica més realista, com que la presa de corrent de la xarxa original tramviària de Barcelona era per trole, seria molt interessant poder adaptar a pantògraf la flota que hi ha per allà que encara sembla que sobreviu estàticament, adaptació d'equips elèctrics a part.
També com moltes de les línies utilitzaven vehicles unidireccionals, si es vol aprofitar la línia actual de TRAM haurien d'instal·lar-se bucles. Per sort hi ha un a Cornellà-El Pi-Esplugues. Als PCC quedaria de fàbula, ja que els Tatra venen del disseny PCC i molts d'aquests models portaven pantògraf de doble braç. (crec que ho vaig dir en un altre fil)
Potser seria molt interessant donar més comba a la línia del tramvia blau, potser allargant-la o fent una línia que creua. Així hi ha més espai per incloure tramvies més antics (i que potser són bidireccionals), que potser posant un pantògraf seria inadequat.
Bé i el metro una altra història, subornaria als tècnics per posar tercer carril un altre cop per ficar el 100 i el 400.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Si fossiu filàntrops...
Si fos filàntrop. Aquí, què hi faria?
1-Crearia un ferrocarril històric recreant el SFG sortint de Sant Feliu de Guíxols i fins a mig camí més o menys. Recuperant operativament la pràctica totalitat del material conservat i construint nous cotxes.
2-Crearia una associació a Súria i, pactant amb FGC, faria tren històric aprofitant el Ramal.
3-Invertiria en una altra nau nova a Móra, i acollir en ella el material històric de més valor que avui dia estigui més amenaçat, Platanito i vehicles del transport públic de BCN inclòs. Fent realitat així el Museu del Transport.
4-Faria circular xàrters amb la 1000 per la línia de Puigcerdà.
5-A Barcelona deixaria el 300 i el 1000 per circular del que són metros, els restauraria operativament de nou i es podria intentar posar en marxa.
6-Compraria la 3000T del Museu de Vilanova, la restauraria operativament i la faria funcionar amb la rama del Catalan Talgo.
S'hi val somiar haha.
1-Crearia un ferrocarril històric recreant el SFG sortint de Sant Feliu de Guíxols i fins a mig camí més o menys. Recuperant operativament la pràctica totalitat del material conservat i construint nous cotxes.
2-Crearia una associació a Súria i, pactant amb FGC, faria tren històric aprofitant el Ramal.
3-Invertiria en una altra nau nova a Móra, i acollir en ella el material històric de més valor que avui dia estigui més amenaçat, Platanito i vehicles del transport públic de BCN inclòs. Fent realitat així el Museu del Transport.
4-Faria circular xàrters amb la 1000 per la línia de Puigcerdà.
5-A Barcelona deixaria el 300 i el 1000 per circular del que són metros, els restauraria operativament de nou i es podria intentar posar en marxa.
6-Compraria la 3000T del Museu de Vilanova, la restauraria operativament i la faria funcionar amb la rama del Catalan Talgo.
S'hi val somiar haha.
Re: Si fossiu filàntrops...
Subornaria tots els polítics i funcionaris municipals per tornar a adoquinar els carrers de Barcelona i restablir la xarxa de tramvies de mitjans de segle.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Si fossiu filàntrops...
Reobriria totes les línies de tren i tramvia tancades i retornaria al servei tots els vehicles antics. Faria manteniment exhaustiu de tot cada dia per assegurar fiabilitat que ara és somiada. I els caps de setmana hi hauria especials de tota mena.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows