Elefant wrote: ↑Monday 27/06/2022 21:06
Per cert, al final es va decidir moure l'estació de l'R3 a Santa Perpetua al costat de la de l'R8?
No, el baixador de la Florida es manté.
Quina cagada perdre aquesta oportunitat d'un bon intercanviador.
A Santa Perpètua, la R3 està a deu minuts a peu de la R8 (posem quinze-vint per a qui vagi poc a poc -gent gran i tal-).
Ens hem de gastar milions d'euros per evitar que la gent camini deu minuts, o que faci el transbordament a Montcada-Bifurcació?
Home, no ho sé, però jo abans em gastaria aquests milions en reformar Plaça Catalunya, per tal de poder fer que es pugui accedir a Rodalies des del metro Universitat (i de pas, connectar Rodalies amb L2, que només té un enllaç a Clot).
O en fer l'estació de Rodalies d'Hospital General, i millorar els temps de trajecte Terrassa-Rubí-Granollers, i Terrassa-Rubí-Martorell.
Que per cert, en un PDI no es suposava que es tenia en compte el fer que en comptes de 60 minuts de freqüències fossin 30 minuts, i que s'allargarien cap a Vilafranca?
437.001 wrote: ↑Tuesday 28/06/2022 16:55
A Santa Perpètua, la R3 està a deu minuts a peu de la R8 (posem quinze-vint per a qui vagi poc a poc -gent gran i tal-).
Ens hem de gastar milions d'euros per evitar que la gent camini deu minuts, o que faci el transbordament a Montcada-Bifurcació?
Home, no ho sé, però jo abans em gastaria aquests milions en reformar Plaça Catalunya, per tal de poder fer que es pugui accedir a Rodalies des del metro Universitat (i de pas, connectar Rodalies amb L2, que només té un enllaç a Clot).
O en fer l'estació de Rodalies d'Hospital General, i millorar els temps de trajecte Terrassa-Rubí-Granollers, i Terrassa-Rubí-Martorell.
Em sobta que treguis l'argument del cost, quan igualment s'ha de desdoblar aquell tram, llavors el cost adicional per fer el desviament seria relativament baix, i a l'hora tu mateix dius que es un "trasbordament" d'entre 10 i 20 minuts a peu, la qual cosa em sembla molt poc incentiu per agafar el tren, i en canvi em semblaria un benefici enorme passar a tenir el trasbordament directe.
De fet, seguint la teva mateixa lògica, no cal fer l'estació de Rodalies d'Hospital General, sino que seria suficient un camí que connecti FGC Hospital General amb Rubí (R8), perque la distancia en línia aèria entre ambdues estacions es d'uns 600m, menys que els 750m a Santa Perpètua
Elefant wrote: ↑Wednesday 29/06/2022 10:09
Em sobta que treguis l'argument del cost, quan igualment s'ha de desdoblar aquell tram, llavors el cost adicional per fer el desviament seria relativament baix, i a l'hora tu mateix dius que es un "trasbordament" d'entre 10 i 20 minuts a peu, la qual cosa em sembla molt poc incentiu per agafar el tren, i en canvi em semblaria un benefici enorme passar a tenir el trasbordament directe.
De fet, seguint la teva mateixa lògica, no cal fer l'estació de Rodalies d'Hospital General, sino que seria suficient un camí que connecti FGC Hospital General amb Rubí (R8), perque la distancia en línia aèria entre ambdues estacions es d'uns 600m, menys que els 750m a Santa Perpètua
Reus té 106.000 habitants, i necessita la segona estació.
Santa Perpètua de Mogoda té 24.000 habitants, ja té dos estacions.
Quants habitants tenen Sant Cugat i Rubí?
Sant Cugat del Vallès té 94.000 habitants. Rubí té 78.500 habitants
I on es creua la línia de FGC que uneix Sant Cugat i Rubí amb la R8?
I quins recorreguts permetria aquest punt de creuament d'Hospital General, a més dels recorreguts des d'estrictament Sant Cugat i Rubi, i a quants habitants beneficiaria?
Llavors, quants passatgers sortirien guanyant, de fer això que dius de la R3, abans que no Hospital General o la segona estació de Reus?
I quin benefici de temps de trajecte tindrien, a la R3, respecte al seu actual temps de trajecte a Barcelona, tenint en compte que l'enllaç R3/R7 es pot fer a Montcada-Bifurcació i Torre Baró, però que seria poc utilitzat pels passatgers de Granollers, Mollet, Santa Perpètua, i probablement Les Franqueses, perquè ja tenen la R8 (o la combinació R2+R8)?
Doncs això...
El més important, a la R8, ara mateix, és millorar-ne l'interval de pas, i fer l'estació d'Hospital General.
I quan sigui possible, recuperar els serveis directes Sant Cugat-Barcelona i Rubí-Barcelona, tant via Montcada com via Molins.
Això que dius, si és que s'ha de fer, que personalment crec que no és la millor opció, caldria fer-ho més endavant.
Pèro que te a veure la població dels municipis amb el valor d'un intercanvi entre línies? Els beneficiats serien la gent dels altres municipis que cobreixen les línies en qüestió, no els que viuen a prop de l'intercanviador. Per exemple, els 78.500 habitants de Rubí es beneficiarien per trajectes cap a Osona i la Cerdanya.
Igualment aquest argument de que si es beneficien tants o quants es falaç, perque acabem de nou en l'error de fer tota l'infraestructura a Barcelona, a on viu quasi la meitat de la població de Catalunya a l'area metropolitana.
En qualsevol cas, jo mai no he dit que una cosa fos més important que l'altre, només que es de llògica que si s'ha de desdoblar l'R3 aquell es el moment d'aprofitar per fer el canvi de recorregut. No es com que mai només es faci una sola cosa, més ben tot lo contrari, es comença tot a l'hora i res s'acaba. Si vols veure el motiu de que no es faci la segona estació de Reus o l'intercanviador d'Hospital General en si es fa o no el nou traçat de l'R3 a SPdM i no en una política d'infraestructures erràtica i polititzada, tu mateix.
Elefant wrote: ↑Thursday 30/06/2022 12:32
Pèro que te a veure la població dels municipis amb el valor d'un intercanvi entre línies?
Home, doncs bastant.
Elefant wrote: ↑Thursday 30/06/2022 12:32
Els beneficiats serien la gent dels altres municipis que cobreixen les línies en qüestió, no els que viuen a prop de l'intercanviador.
Als que viuen a prop de l'intercanviador els prohibirien l'accés al ferrocarril, llavors?
Elefant wrote: ↑Thursday 30/06/2022 12:32Per exemple, els 78.500 habitants de Rubí es beneficiarien per trajectes cap a Osona i la Cerdanya.
Sembla ser que té més importància beneficiar-se de trajectes cap a Osona i la Cerdanya que cap a Castellbisbal, Martorell, Granollers, Montmeló o Mollet (o Molins, Sant Feliu o L'Hospitalet el dia que obri el perllongament de la R1)?
Elefant wrote: ↑Thursday 30/06/2022 12:32Igualment aquest argument de que si es beneficien tants o quants es falaç, perque acabem de nou en l'error de fer tota l'infraestructura a Barcelona, a on viu quasi la meitat de la població de Catalunya a l'area metropolitana.
Una cosa no té a veure amb l'altra.
Elefant wrote: ↑Thursday 30/06/2022 12:32
En qualsevol cas, jo mai no he dit que una cosa fos més important que l'altre, només que es de llògica que si s'ha de desdoblar l'R3 aquell es el moment d'aprofitar per fer el canvi de recorregut.
Vejam... el que estàs dient, és que la gent de Vic, Granollers, Parets, etc, han de trigar més en arribar a Barcelona només per tal que els passatgers que es dirigeixen des de/cap a, l'Autònoma o Sant Cugat, puguin fer un transbordament sense canviar d'andana ni d'estació, estalviant-se uns pocs minuts respecte al que tenen ara, que poden fer el mateix a Montcada-Bifurcació o Torre Baró si van a l'Autònoma, o reclamar que es perllongui la R1 i es fusioni amb la R7 en el cas de Sant Cugat. o fer un segon transbordament a l'Autònoma... o baixar a Santa Perpètua-La Florida i caminar pel carrer fins a Santa Perpètua-Riera de Caldes, per un municipi de classe mittja com és Santa Perpètua, cosa que com tothom sap és perillosíssima (però amb carrers arbrats i asfaltats).
Last edited by 437.001 on Tuesday 19/07/2022 11:52, edited 1 time in total.
Alf, esta vez tengo que decir que estás sacando un poco las cosas fuera de contexto. Lo que hay que hacer es permitir el trasbordo entre ambas estaciones, como debería seguir pasando ya en Montcada. Aprovechar las obras de la R3 para desviar el trazado, es como eso que piden de hacer una Montcada unificada bajo el turó, o sea, tirar el dinero: fíjate que el caso de Montcada no es para los vecinos de la localidad: es para que los señores de Cerdanyola y Barberá lleguen antes, teniendo unos buses bien hermosos que hacen lo mismo desde Fabra i Puig sin paradas, y con buenas frecuencias. Es decir, se hace una obra pero de la que se benefician otros. Sea como sea quien se beneficie es tirar el dinero, si la R4 tarda mucho salta paradas y a correr, por el tema de tiempo no será.
Respecto a Santa Perpétua: te digo lo mismo con los casos de Granollers o Les Franqueses: hay que desviar el recorrido de la R3 aprovechando la duplicación para meterla por el trazado de la R2? ¿Verdaderamente es necesario tantísimo gasto de dinero y recursos? Y luego otra cosa: Tú pon a desviar la R3, en Montcada por el Turó, en Sant perpétua, por Riera, en Granollers por la R2... ¿Sab es cuál va a ser el resultado? Pues el mismo que tiene ahora mismo tu querida Línea R6 de FGC de Igualada: que va haciendo eses y más eses y no puedes subir la velocidad por el propio trazado. ¿Quieres acabar convirtiendo la R3 en un R6 sólo para que la gente trasborde en el mismo andén a costa de incrementar 40 minutacos o más el tiempo de trayecto? ¿Serviría el apaño de mucha utilidad?
Yo creo que claramente, no. Si la distancia son 750 metros, o 650 o los que sean, lo que Renfe debe hacer es facilitar el trasbordo si no quieres bajar a Bifurca y coger R7. Y si hace falta poner un bus directo con buena frecuencia, si caminar 10 minutos supone un problema, si se puede poner un bus directo que conecte ambas estaciones. Y ya de paso, a los que seguís con lo del tema de Rubí y Hospital General, vamos a ver: si entre Rubí R8 y Hospital General FGC la distancia es corta, 650 metros, lo que tienen que hacer ya que no hay buses de enlace, es por lo menos, poner un cacho de acera en las carreteritas que unen ambos puntos, porque hay una ruta directa, sí, pero ya dije hace años que es inviable hacer caminando, por la sencilla razón de que hay un tramo de unos 400 metros que es una carretera asfaltada de dos carriles que encima tiene acceso a la AP7 y pasan mil coches a toda leche, y no hay ni arcenes ni quitamiedos, por lo que hacer el trasbordo es jugarse la vida: bien, si el problema es ese, lo que tienen que hacer es construir un trozo de acera con paso de cebra si hay que cruzar al otro lado, que por ejemplo para carrilitos bici para que pasen los patinetes a 200/h, hay sitios como Sant Quirze que han hecho hasta un puente metálico sobre las vías para ellos, para que puedan ir a Sabadell, o sea en esos se gastan las pelas, pero en poner un cacho acera para facilitar el trasbordo Hospi General-Rubí R8, no. Y hasta ahora no he visto que nadie, nadie, nadie haya reclamado a los ayuntamientos correspondientes poner una acera en ese tramo explicando que se puede trasbordar entre ambas estaciones en poco tiempo, pero que nadie puede hacerlo porque es jugarte la vida atravesando carreteras llenas de coches, y tienes que comerte los 2 KM que hay hasta Rubí FGC como alternativa, que es el único sitio seguro por donde se puede hacer el trasbordo porque el L2 ni está coordinado con la Renfe ni tiene unos horarios para tirar cohetes.
Creo sinceramente que se puede invertir mucho en R8, pero en cosas ahora mismo ultranecesarias, como son: poner aceras en los trazados de trasbordos a otras estaciones (por ejemplo los casos citados), poner más maquinistas y más trenes para aumentar la frecuencia de paso de los trenes, prolongar la línea a Vilafranca o Sant Celoni, lo cual implicaría más trenes y más maquinistas, y creo que no me dejo nada, porque todas las estaciones actuales tienen ascensores, rampas y acceso PMR. Ahora mismo, lo prioritario es eso: más trenes, más trenes y más trenes en la línea, prolongarla por los extremos, estudiar las variables como prolongar la R1 a la UAB y lo de las aceras de Hospi general, por favor: son vidas humanas. Fijaros que son cosas que no cuestan mucho, pero como se lleva años sin hacer, alegando siempre que no hay dinero, tampoco debe ser muy barato, pero por lo menos lo será más que gastarse las pelas en otras actuaciones mucho más caras.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
França451 wrote: ↑Saturday 02/07/2022 11:54Respecto a Santa Perpétua: te digo lo mismo con los casos de Granollers o Les Franqueses: hay que desviar el recorrido de la R3 aprovechando la duplicación para meterla por el trazado de la R2? ¿Verdaderamente es necesario tantísimo gasto de dinero y recursos? Y luego otra cosa: Tú pon a desviar la R3, en Montcada por el Turó, en Sant perpétua, por Riera, en Granollers por la R2... ¿Sab es cuál va a ser el resultado? Pues el mismo que tiene ahora mismo tu querida Línea R6 de FGC de Igualada: que va haciendo eses y más eses y no puedes subir la velocidad por el propio trazado. ¿Quieres acabar convirtiendo la R3 en un R6 sólo para que la gente trasborde en el mismo andén a costa de incrementar 40 minutacos o más el tiempo de trayecto? ¿Serviría el apaño de mucha utilidad?
Exactamente.
Llevar la R3 a Riera de Caldes significa tardar más a Barcelona. Es así de simple.
França451 wrote: ↑Saturday 02/07/2022 11:54Yo creo que claramente, no. Si la distancia son 750 metros, o 650 o los que sean, lo que Renfe debe hacer es facilitar el trasbordo si no quieres bajar a Bifurca y coger R7.
...que no hay mucha diferencia en tiempo respecto a cambiar de La Florida a Riera de Caldes a pie.
França451 wrote: ↑Saturday 02/07/2022 11:54Y si hace falta poner un bus directo con buena frecuencia, si caminar 10 minutos supone un problema, si se puede poner un bus directo que conecte ambas estaciones.
Ya lo hay.
França451 wrote: ↑Saturday 02/07/2022 11:54Y ya de paso, a los que seguís con lo del tema de Rubí y Hospital General, vamos a ver: si entre Rubí R8 y Hospital General FGC la distancia es corta, 650 metros, lo que tienen que hacer ya que no hay buses de enlace, es por lo menos, poner un cacho de acera en las carreteritas que unen ambos puntos, porque hay una ruta directa, sí, pero ya dije hace años que es inviable hacer caminando, por la sencilla razón de que hay un tramo de unos 400 metros que es una carretera asfaltada de dos carriles que encima tiene acceso a la AP7 y pasan mil coches a toda leche, y no hay ni arcenes ni quitamiedos, por lo que hacer el trasbordo es jugarse la vida: bien, si el problema es ese, lo que tienen que hacer es construir un trozo de acera con paso de cebra si hay que cruzar al otro lado, que por ejemplo para carrilitos bici para que pasen los patinetes a 200/h, hay sitios como Sant Quirze que han hecho hasta un puente metálico sobre las vías para ellos, para que puedan ir a Sabadell, o sea en esos se gastan las pelas, pero en poner un cacho acera para facilitar el trasbordo Hospi General-Rubí R8, no.
Esa acera no estaría mal, pero más que para hacer el transbordo R8 Rubí/FGC Hospital General (que también, pero el rodeo es grande), serviría para poder ir a pie desde Mira-sol a Rubí.
En el caso de Hospital General y Rubí-Can Vallhonrat, la distancia es similar a la que hay entre El Masnou y Ocata, pero la población atendida es MUY distinta. Para comenzar, Hospital General está en Sant Cugat (más exactamente en Mira-sol), y Rubí-Can Vallhonrat está en el extremo sur del casco urbano de Rubí.
França451 wrote: ↑Saturday 02/07/2022 11:54Creo sinceramente que se puede invertir mucho en R8, pero en cosas ahora mismo ultranecesarias, como son: poner aceras en los trazados de trasbordos a otras estaciones (por ejemplo los casos citados), poner más maquinistas y más trenes para aumentar la frecuencia de paso de los trenes, prolongar la línea a Vilafranca o Sant Celoni, lo cual implicaría más trenes y más maquinistas, y creo que no me dejo nada, porque todas las estaciones actuales tienen ascensores, rampas y acceso PMR.
Salvo Mollet (aunque ya está en obras).
Para mí, lo más importante en la R8 es lo siguiente:
1) más trenes. Un R8 por sentido cada 30 minutos debería mejorar bastante el número de pasajeros. Y, sin ser ninguna maravilla, no sería tan horrible como ahora que el tren se retrase y el pasajero pierda el enlace con la R7 en Cerdanyola-Universitat.
2) prolongación de la R1 Molins-Cerdanyola Universitat con fusión con la R7 y recuperación del Rodalies directo a Barcelona desde Sant Cugat y Rubí, tanto vía Montcada como vía Molins.
3) estación de Hospital General manteniendo la de Rubí-Can Vallhonrat.
4) potenciamiento del aparcamiento de Rubí-Can Vallhonrat, el más grande de todo Rodalies Barcelona y que está al ladito mismo de la AP-7, y también el de Sant Cugat-Coll Favà (que sin ser tan grande, no deja de ser inmenso).
6) Nueva estación de Rodalies en Montornès del Vallès (común con la R2).
Nos dejamos Baricentro. Aunque a decir verdad, tiene un problema, a saber:
De la UAB a Mollet hay unos 10 minutos de distancia. La estación de Santa Perpétua ha caído más o menos en el punto medio, es decir, a distancia de 5 minutos de cada estación contigua. Si metemos Baricentro, quedará más o menos a tres minutos de Santa Perpètua y dos de la UAB, por lo que quedarían tres estaciones muy juntas y luego el resto, todas bastante separadas: la distancia mínima interestaciones en la R8 es de 5 minutos mínimo, y poner tres estaciones pegadas es empezar a convertir la línea en un Metro, lo cual es un peligro, viendo el camino que lleva la red de Rodalies de Barcelona. Lo mismo pasa si construimos Hospi General, quedaría muy junta de Sant Cugat y de Rubí.
Respecto a las rutas a pie, creo que malinterpretats una de las que dije en mi anterior mensaje, al decir la ruta de Hospi General FGC a Rubí R8, la alternativa no me refería de Hospi General FGC a Rubí FGC, sinó de Rubí R8 a Rubí FGC. Esa ruta si es viable a pie ya que hay acera en todo el trazado, el inconveniente es que son 1,5 km o algo así, era un km y pico, son 20 minutos andando a buen paso, lo cual es algo menos atractivo por la distancia y el L2 no está coordinado.
Respecto a Santa Perpetua, bien porque haya un bus que conecte, en ese punto han acertado.
La nueva estación de la R2 en Montornès te la acepto si no queda muy junta de las estaciones colindantes, si va a quedar a dos minutos, pasa como Baricentro: ya sabes, si empezamos a Metrizar el tren, vamos a acabar con líneas hipermegalargas y que tardan un siglo en llegar, y lejos de quitarle estaciones, Renfe acaba eliminando los semidirectos, con lo que te tragas un metro de Renfe.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
437.001 wrote: ↑Friday 01/07/2022 20:51
Vejam... el que estàs dient, és que la gent de Vic, Granollers, Parets, etc, han de trigar més en arribar a Barcelona només per tal que els passatgers que es dirigeixen des de/cap a, l'Autònoma o Sant Cugat, puguin fer un transbordament sense canviar d'andana ni d'estació, estalviant-se uns pocs minuts respecte al que tenen ara
Sí, perque entenc el valor que té un trasbord convenient per l'intermodalitat del transport públic. (Curiós per cert com l'argument passa de "no cal" a "l'altre gent trigarà més"). Igualment, parlem d'entre 30 segons i un minut més, no només per anar a Sant Cugat o l'UAB, també per estalviar-se 30 minuts cap a Martorell on hi ha enllaç amb el carrilet, i, pensant en el futur, possibles altres enllaços cap a l'R4s com Vilafranca.
Un exemple: A Zuric han traçat la línia del Limmattalbahn amb un desviament i una parada adicional a l'estació de tren de Dietikon, fent perdre a tothom uns 2 minuts (a trajectes generalment més curts) només per oferir un enllaç directe. Quan, si es fes un traçat recte, ja hi hauria una parada a la cantonada, trigant molt menys, només dos minuts segons google, per arribar a l'estació. I això havent-hi enllaços amb tren a tres estacions més de la mateixa línia de tren. Algú hauria de trucar-li als Suïssos, que sembla que no tenen ni idea de bon transport públic
Attachments
Screenshot_20220705-143519_Samsung Internet.jpg (73.63 KiB) Viewed 9389 times
437.001 wrote: ↑Friday 01/07/2022 20:51
Vejam... el que estàs dient, és que la gent de Vic, Granollers, Parets, etc, han de trigar més en arribar a Barcelona només per tal que els passatgers que es dirigeixen des de/cap a, l'Autònoma o Sant Cugat, puguin fer un transbordament sense canviar d'andana ni d'estació, estalviant-se uns pocs minuts respecte al que tenen ara
Sí, perque entenc el valor que té un trasbord convenient per l'intermodalitat del transport públic.
Ja, però és que aquest és el fil de la R8, no el de la R3.
I aquesta intermodalitat entre el corredor de la R3 i la UAB, Sant Cugat i Rubí ja es donava amb un canvi d'andana a Montcada-Bifurcació o Torre Baró, fins que l'antiga R7 es va escurçar a Cerdanyola-Universitat, mentre que aquesta intermodalitat no es donava amb el corredor de la R2 (que enllaça amb la R11, i que mou molts més trens i molts més passatgers).
Llavors, tot i que a priori això que dius és acceptable en teoria, entenc que a la pràctica passa per sobre d'altres millores més necessàries de dins del corredor de la R8 (i de la R7 i potencialment de la R1), i que hi aportarien més intermodalitat que la que pugui aportar això que dius, que a banda que pugui estar bé o no, objectivament allargaria els temps de trajecte principals de la R3, que són Vic-Barcelona i Granollers Canovelles-Barcelona.
Elefant wrote: ↑Tuesday 05/07/2022 14:49(Curiós per cert com l'argument passa de "no cal" a "l'altre gent trigarà més").
Perqué és que una cosa va lligada a l'altra.
Si sí que calgués, llavors també caldria que la gent trigués més en fer Barcelona-Vic, no creus?
Elefant wrote: ↑Tuesday 05/07/2022 14:49Igualment, parlem d'entre 30 segons i un minut més,
Com ho has calculat, això?
Elefant wrote: ↑Tuesday 05/07/2022 14:49no només per anar a Sant Cugat o l'UAB, també per estalviar-se 30 minuts cap a Martorell on hi ha enllaç amb el carrilet, i, pensant en el futur, possibles altres enllaços cap a l'R4s com Vilafranca.
Ja, però quants d'aquests passatgers faran aquest transbordament?
I en canvi, quants passatgers farien el transbordament R8-S1 a Hospital General, o R8-R4 a Barberà/Riu Sec (Baricentro cau massa lluny com per a poder-la reobrir com a part de l'intercanviador)?
I quants passatgers es guanyarien recuperant el Rodalies directe des de Sant Cugat i Rubí cap a Barcelona tant via Montcada com via Molins?
I quants passatgers es guanyarien millorant l'interval de pas a la R8?
Llavors?
Elefant wrote: ↑Tuesday 05/07/2022 14:49Un exemple: A Zuric han traçat la línia del Limmattalbahn amb un desviament i una parada adicional a l'estació de tren de Dietikon, fent perdre a tothom uns 2 minuts (a trajectes generalment més curts) només per oferir un enllaç directe.
Això és barrejar una cosa amb l'altra: el Limmattalbahn és una línia de tramvia, no un tren de Rodalies.
Que un tramvia es desvïi per enllaçar amb un tren de Rodalies és normal: és un tramvia.
En canvi, que un tren de Rodalies, els passatgers de la qual porten dècades demanant inversions per trigar menys en arribar a Barcelona, es desvïi per enllaçar amb un altre tren de Rodalies quan aquest enllaç es pot fer a peu pel carrer, o es podia fer canviant d'andana a Montcada per enllaçar a una tercera línia (la R7) que la Generalitat va ordenar retallar per raons que només entenen ells (i just quan començava a guanyar passatgers de manera significativa), és una altra cosa completament diferent.
La línia R8 de Rodalies de Catalunya recupera el servei ferroviari entre Rubí i Castellbisbal
A partir del 20 d’agost es recupera el servei entre Rubí i Castellbisbal
Entre Martorell i Castellbisbal, els viatgers disposen de trens de la línia R4 i un servei complementari de transport per carretera
Les obres que Adif està executant relacionades amb el desenvolupament del Corredor Mediterrani continuen avançant. Per aquest motiu, Rodalies de Catalunya recupera el servei ferroviari entre Rubí i Castellbisbal a la línia R8.
A partir del 20 d’agost, els usuaris de la línia R8 amb destinació Martorell i que finalitzaven a Rubí, recuperen el seu recorregut fins a Castellbisbal. Per a realitzar el trajecte entre Castellbisbal i Martorell, i els viatgers disposen del servei de trens de la línia R4 i un servei complementari de transport per carretera.
R8 Martorell – Granollers Centre
Martorell – Castellbisbal: servei amb trens de la línia R4 i un servei complementari per carretera
Castellbisbal - Granollers Centre: desplaçament en tren
El temps de desplaçament en els serveis afectats per transbordaments serà superior a l’habitual.
Modificacions en la línia R4
Amb motiu de l'avenç d'aquesta nova fase en les obres del Corredor Mediterrani, exclusivament aquest cap de setmana, els següents trens de la línia R4 tindran les següent afectacions
Divendres, 19 d’agost
Terrassa 23:03 -> Martorell 00:26 finalitza en Castellbisbal
Dissabte, 20 i diumenge 21 d’agost
Martorell 4:45 -> Manresa 6:55 inicia en Castellbisbal
Martorell 5:55 -> Manresa 7:55 retrasa la seva sortida 5 minuts
Terrassa 22:33 -> Martorell 23:56 finalitza en Castellbisbal
S'ha previst un transport alternatiu per carretera entre Castellbisbal i Martorell per als trens afectats.
Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es comunica a través de megafonia en estacions i a l’interior dels trens, així com a pantalles i teleindicadors. Els usuaris poden consultar tota la informació i els horaris als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com, al telèfon d’informació 900 41 00 41, a l’App Rodalies de Catalunya, així com en les xarxes socials (@rodalies i @renfe)
El Gobierno licita el estudio informativo del nuevo enlace entre la R4 y la R8 de Rodalies
El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) ha anunciado la licitación del estudio informativo de la nueva conexión ferroviaria de Rodalies entre las líneas R4 y R8, para conectar el Vallès Occidental y el Vallès Oriental (Barcelona), por 907.500 euros.
Transportes adjudica por 744.150 euros el estudio informativo para la nueva conexión ferroviaria de Rodalies entre el Vallès occidental y el Vallès oriental
El proyecto se enmarca en la “Actualización del Plan de Rodalies de Catalunya 2020 – 2030”, en el Programa de evaluación y planificación de actuaciones estructurantes.
El contrato, que cuenta con un plazo de 30 meses para su redacción, también incluirá la realización de un estudio de viabilidad de una nueva estación de Rodalies en Ripollet.
12-02-2024 - El Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible ha adjudicado por 744.150 euros (IVA incluido) el contrato de servicios para la redacción del estudio informativo de la nueva conexión ferroviaria de Rodalies entre el Vallès Occidental y el Vallès Oriental a la empresa TPF GETINSA EUROESTUDIOS, S.L., según se anuncia hoy en la Plataforma de Contratación del Estado. El plazo de redacción del estudio es de 30 meses para su realización.
Este estudio consiste en la definición y análisis de las alternativas técnicas que puedan plantearse para el establecimiento de una nueva conexión de Rodalies entre las líneas Barcelona-Sabadell-Terrassa y la línea Papiol-Mollet. Asimismo, el contrato incluye la realización de un estudio de viabilidad de una nueva estación de la línea R8 de Rodalies en Ripollet.
La actuación responde a los objetivos de la Estrategia de Movilidad Sostenible, Segura y Conectada 2030 del Ministerio y da respuesta a las necesidades de movilidad cotidiana de los ciudadanos mediante modos de transporte sostenibles, desde el punto de vista social, económico y medioambiental.
El alcance de este estudio informativo será el necesario para servir de base a los procesos de información pública y de audiencia a las administraciones (o información oficial) establecidos en la legislación ferroviaria vigente y en la legislación ambiental.
El contrato incluirá la redacción de un estudio de viabilidad de la actuación, la prestación de servicios de ingeniería para realizar los trámites de información pública y audiencia a las administraciones, análisis de alegaciones y obtención de la Declaración de Impacto Ambiental, hasta la aprobación definitiva del estudio informativo.
Esta actuación se enmarca en el “Plan de Rodalies de Catalunya 2020-2030”, documento de contenido técnico-económico que contiene la propuesta de actuaciones en infraestructura ferroviaria y material rodante. Todo ello para dar respuesta a las necesidades de una demanda creciente en la red de Rodalies de Catalunya hasta el año 2030.