El futuro del aeropuerto del Prat...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Interessant article, amb punts de vista molt encertats, sobre l'aeroport del Prat
https://www.elnacional.cat/ca/opinio/se ... 4_102.html
https://www.elnacional.cat/ca/opinio/se ... 4_102.html
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Interessant.
Sí, parlem-ne. De si es pot gestionar els tres aeroports catalans litorals com un de sol (BCN, REU, GRO). Discutim com gestionar aquests tres aeroports fora d'AENA. Discutim com podem augmentar la capacitat del Prat derivant vols estacionals i de baix cost a Reus i Girona. Debatem com podem posar un tren que comuniqui els tres aeroports (parant a les terminals) i les ciutats del seu hinterland amb un temps de viatge competitiu. Debatem quin turisme volem que vingui i quines infraestructures necessita. Debatem què volem ser d'aquí a 10, 20, 30 ò 40 anys.
Salut !!
Sí, parlem-ne. De si es pot gestionar els tres aeroports catalans litorals com un de sol (BCN, REU, GRO). Discutim com gestionar aquests tres aeroports fora d'AENA. Discutim com podem augmentar la capacitat del Prat derivant vols estacionals i de baix cost a Reus i Girona. Debatem com podem posar un tren que comuniqui els tres aeroports (parant a les terminals) i les ciutats del seu hinterland amb un temps de viatge competitiu. Debatem quin turisme volem que vingui i quines infraestructures necessita. Debatem què volem ser d'aquí a 10, 20, 30 ò 40 anys.
Salut !!
122-042-132 wrote: ↑Monday 20/09/2021 14:39 Interessant article, amb punts de vista molt encertats, sobre l'aeroport del Prat
https://www.elnacional.cat/ca/opinio/se ... 4_102.html
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L'aeroport del Prat recupera 39 rutes intercontinentals
LATAM ha estat la darrera aerolínia en reprendre les seves connexions amb Barcelona
ACN | Barcelona.04 de novembre de 2021 10:12
https://www.viaempresa.cat/empresa/aero ... 5_102.html
LATAM ha estat la darrera aerolínia en reprendre les seves connexions amb Barcelona
ACN | Barcelona.04 de novembre de 2021 10:12
https://www.viaempresa.cat/empresa/aero ... 5_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
De vols intercontinentals desde Barcelona, es curios que hi hagin destins amb fins 3 companyies aeries competint (Nova York, Tanger, Tel Aviv, etc..) . I despres per molts vols nacionals nomes hi ha Vueling com Bilbao, Coruña , Granada o Asturies
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Aeroport de Barcelona. L’aprofitament del marc existent
Les condicions de l'Aeroport del Prat fan que la infraestructura necessiti actuacions específiques si es vol que esdevingui un hub internacional
Enric Tarrats Bierge, enginyer aeronàutic | Barcelona. 09 de febrer de 2022 05:30
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 7_102.html
Les condicions de l'Aeroport del Prat fan que la infraestructura necessiti actuacions específiques si es vol que esdevingui un hub internacional
Enric Tarrats Bierge, enginyer aeronàutic | Barcelona. 09 de febrer de 2022 05:30
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 7_102.html
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Unes curioses "últimes voluntats arquitectòniques" (de Ricardo Bofill, en aquest cas):
Antes de morir, Ricardo Bofill pidió “salvar” la T-1 de El Prat
INFRAESTRUCTURAS
El aeropuerto afronta una reforma en contra de la última voluntad del arquitecto
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
Antes de morir, Ricardo Bofill pidió “salvar” la T-1 de El Prat
INFRAESTRUCTURAS
El aeropuerto afronta una reforma en contra de la última voluntad del arquitecto
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L'aeroport d'El Prat recupera l'operativitat de totes les seves terminals
Algunes instal·lacions de l'aeroport han funcionat a mig gas en els últims dos anys per la irrupció de la covid-19 i les obres de remodelació
Redacció VIA Empresa | ACN | Barcelona. 17 de maig de 2022 13:18
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 9_102.html
Algunes instal·lacions de l'aeroport han funcionat a mig gas en els últims dos anys per la irrupció de la covid-19 i les obres de remodelació
Redacció VIA Empresa | ACN | Barcelona. 17 de maig de 2022 13:18
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 9_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Llenço la pregunta: realment necessitem que El Prat sigui un mega-hub internacional? Si no ho és, retrocedirem cap al Neolític, pedrem oportunitats, les empreses marxaran...?
El nº de hubs a Europa és limitat, i coincideixen en què són la base d'operacions de grans aerolínies: Madrid (Iberia), Londres Heathrow (BA), Amsterdam (KLM), Frankfurt (Lufthansa), París CDG (AF). Hi ha moltes ciutats europees potents que no ho són, i no passa res.
La meva teoria és que ens volen colar una altra obra faraònica.
El nº de hubs a Europa és limitat, i coincideixen en què són la base d'operacions de grans aerolínies: Madrid (Iberia), Londres Heathrow (BA), Amsterdam (KLM), Frankfurt (Lufthansa), París CDG (AF). Hi ha moltes ciutats europees potents que no ho són, i no passa res.
La meva teoria és que ens volen colar una altra obra faraònica.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L’Aeroport de Barcelona se situa com el primer d'Europa en tràfic origen-destinació
La infraestructura aeroportuària rep 11 milions de passatgers i se situa per davant de Londres Heathrow i Madrid Barajas
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 18 de juliol de 2022 14:57
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 1_102.html
La infraestructura aeroportuària rep 11 milions de passatgers i se situa per davant de Londres Heathrow i Madrid Barajas
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 18 de juliol de 2022 14:57
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 1_102.html
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Diari de Girona, 22 d'agost de 2022 wrote: Opinió: Jordi Córdoba
Els aeroports de Catalunya i el creixement il·limitat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El Prat
Millorar les connexions amb Reus i Girona i desviar-hi vols està molt bé. Però heu pensat si això realment soluciona el problema que té l'aeroport de Barcelona?
Problema: els avions de fussellatge ample (els que es fan servir per vols de llarg radi/intercontinentals) no poden enlairar-se per la pista dedicada als enlairaments perquè és massa curta. Per a enlairar-se han de fer servir la pista d'aterratges, impedint que cap més avió l'utilitzi per a aterrar durant una estona.
Possible solució: desviar vols a Reus i Girona. Però, quins? Us imagineu un Tokyo - Girona o un Rio de Janeiro - Reus? Està clar que tots dos aeroports necessiten una millor connexió ferroviària, sobretot atenent el traçat pròxim de les LAV. Però aquests aeròdroms només aspiren a guanyar vols domèstics europeus, que no és el que necessitem. Més aviat això és oposat al "no volem més guiris a Barcelona", popular argument per a no solucionar el problema dEl Prat.
També es pot pensar que desviant vols domèstics a aquests aeroports, seria més fàcil dur a terme els malabars per a que els avions de fussellatge ample s'enlairin per on no toca. Més fàcil, sí. Però fer servir les pistes en una configuració anormal només és la forma de sortir del pas mentre l'aeroport té els quatre vols intercontinentals que té ara. Fer això de forma sistemàtica no és pas una solució al problema.
Només com a recordatori, mencionar que l'aeroport dEl Prat podria operar vols europeus i intercontinentals alhora, sense obres cap ni una, si es fes servir tal com es va dissenyar i construir: fent servir la pista llarga per a enlairaments i la curta per a aterratges.
Problema: els avions de fussellatge ample (els que es fan servir per vols de llarg radi/intercontinentals) no poden enlairar-se per la pista dedicada als enlairaments perquè és massa curta. Per a enlairar-se han de fer servir la pista d'aterratges, impedint que cap més avió l'utilitzi per a aterrar durant una estona.
Possible solució: desviar vols a Reus i Girona. Però, quins? Us imagineu un Tokyo - Girona o un Rio de Janeiro - Reus? Està clar que tots dos aeroports necessiten una millor connexió ferroviària, sobretot atenent el traçat pròxim de les LAV. Però aquests aeròdroms només aspiren a guanyar vols domèstics europeus, que no és el que necessitem. Més aviat això és oposat al "no volem més guiris a Barcelona", popular argument per a no solucionar el problema dEl Prat.
També es pot pensar que desviant vols domèstics a aquests aeroports, seria més fàcil dur a terme els malabars per a que els avions de fussellatge ample s'enlairin per on no toca. Més fàcil, sí. Però fer servir les pistes en una configuració anormal només és la forma de sortir del pas mentre l'aeroport té els quatre vols intercontinentals que té ara. Fer això de forma sistemàtica no és pas una solució al problema.
Només com a recordatori, mencionar que l'aeroport dEl Prat podria operar vols europeus i intercontinentals alhora, sense obres cap ni una, si es fes servir tal com es va dissenyar i construir: fent servir la pista llarga per a enlairaments i la curta per a aterratges.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L'Aeroport de Barcelona-El Prat entre els millors del món
L'aeroport català ha pujat 50 posicions des del 2019 i es troba entre els deu millors aeroports europeus
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 03 de gener de 2023 13:44
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 3_102.html
L'aeroport català ha pujat 50 posicions des del 2019 i es troba entre els deu millors aeroports europeus
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 03 de gener de 2023 13:44
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 3_102.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cofoisme
Millor en què? En els denigrants controls de seguretat, amb personal que va a crits, safates que has d'aixecar i empènyer tu mateix, controls addicionals mentre el teu equipatge està a la lliure disposició del primer que passi?
En les botigues que has de travessar o bé fer una bona marrada per poder accedir a les portes o a la sortida, segons surtis o arribis? En el continu bombardeig acústic amb missatges inútils com "L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat us dona la benvinguda" (repetit en castellà i anglès)? En el menjar adotzenat de cadenes de franquícies?
Per favor... Hi ha molts més aeroports a Europa, tant de més grans com de més petits, que ho han solucionat molt millor.
En les botigues que has de travessar o bé fer una bona marrada per poder accedir a les portes o a la sortida, segons surtis o arribis? En el continu bombardeig acústic amb missatges inútils com "L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat us dona la benvinguda" (repetit en castellà i anglès)? En el menjar adotzenat de cadenes de franquícies?
Per favor... Hi ha molts més aeroports a Europa, tant de més grans com de més petits, que ho han solucionat molt millor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Diria que en la majoria d'aquestes coses Barcelona és força semblant a la majoria d'aeroports. En el que més destaca diria que és en el temps que triguen en sortir les maletes. No n'he vist cap de més lent en tot el món.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi ha color
No hi estic en absolut d'acord.
Porto, Viena, Frankfurt, Munic, Stuttgart: a tots aquests aeroports, el control de seguretat és molt més respectuós amb els passatgers.
A Viena i Frankfurt puc menjar molt millor que al Prat, i a sobre gastant menys diners.
Ah, i em deixava una cosa: la paupèrrima connexió ferroviària. Des de la T1, mitja hora de metro per anar a Collblanc, i allí agafa qualsevol altra cosa, a no ser que facis un vist i no vist per veure un partit del Barça. Res més.
En canvi, de l'aeroport de Viena pots anar fins a Praga, Zuric i Munic sense ni tan sols canviar de tren. De Frankfurt, fins a Àmsterdam, Berlín, Viena, Basilea i París.
Continuo?
Porto, Viena, Frankfurt, Munic, Stuttgart: a tots aquests aeroports, el control de seguretat és molt més respectuós amb els passatgers.
A Viena i Frankfurt puc menjar molt millor que al Prat, i a sobre gastant menys diners.
Ah, i em deixava una cosa: la paupèrrima connexió ferroviària. Des de la T1, mitja hora de metro per anar a Collblanc, i allí agafa qualsevol altra cosa, a no ser que facis un vist i no vist per veure un partit del Barça. Res més.
En canvi, de l'aeroport de Viena pots anar fins a Praga, Zuric i Munic sense ni tan sols canviar de tren. De Frankfurt, fins a Àmsterdam, Berlín, Viena, Basilea i París.
Continuo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No hi ha color
Poden canviar però et diran que Barcelona ist keine Wien.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: El Prat
La solució per l'aeroport de Barcelona passa per la demolició completa de la urbanització de Gavà Mar (que mai s'hauria d'haver deixat construir) i en conseqüència permetre la utilització de la pista que en dius d'aterratge, com a pista d'enlairament.Javi M wrote: ↑Wednesday 24/08/2022 11:29 Millorar les connexions amb Reus i Girona i desviar-hi vols està molt bé. Però heu pensat si això realment soluciona el problema que té l'aeroport de Barcelona?
Problema: els avions de fussellatge ample (els que es fan servir per vols de llarg radi/intercontinentals) no poden enlairar-se per la pista dedicada als enlairaments perquè és massa curta. Per a enlairar-se han de fer servir la pista d'aterratges, impedint que cap més avió l'utilitzi per a aterrar durant una estona.
Possible solució: desviar vols a Reus i Girona. Però, quins? Us imagineu un Tokyo - Girona o un Rio de Janeiro - Reus? Està clar que tots dos aeroports necessiten una millor connexió ferroviària, sobretot atenent el traçat pròxim de les LAV. Però aquests aeròdroms només aspiren a guanyar vols domèstics europeus, que no és el que necessitem. Més aviat això és oposat al "no volem més guiris a Barcelona", popular argument per a no solucionar el problema dEl Prat.
També es pot pensar que desviant vols domèstics a aquests aeroports, seria més fàcil dur a terme els malabars per a que els avions de fussellatge ample s'enlairin per on no toca. Més fàcil, sí. Però fer servir les pistes en una configuració anormal només és la forma de sortir del pas mentre l'aeroport té els quatre vols intercontinentals que té ara. Fer això de forma sistemàtica no és pas una solució al problema.
Només com a recordatori, mencionar que l'aeroport dEl Prat podria operar vols europeus i intercontinentals alhora, sense obres cap ni una, si es fes servir tal com es va dissenyar i construir: fent servir la pista llarga per a enlairaments i la curta per a aterratges.
Re: No hi ha color
Respecte a la connexió ferroviaria de l'aeroport... em sembla més útil usar la L9 com una llançadora fins la estació del Prat i des d'allà agafar la R2 (cap a nord o sud) que anar fins a Collblanch a veure que trobes allà...Guigui wrote: ↑Tuesday 03/01/2023 21:13 No hi estic en absolut d'acord.
Porto, Viena, Frankfurt, Munic, Stuttgart: a tots aquests aeroports, el control de seguretat és molt més respectuós amb els passatgers.
A Viena i Frankfurt puc menjar molt millor que al Prat, i a sobre gastant menys diners.
Ah, i em deixava una cosa: la paupèrrima connexió ferroviària. Des de la T1, mitja hora de metro per anar a Collblanc, i allí agafa qualsevol altra cosa, a no ser que facis un vist i no vist per veure un partit del Barça. Res més.
En canvi, de l'aeroport de Viena pots anar fins a Praga, Zuric i Munic sense ni tan sols canviar de tren. De Frankfurt, fins a Àmsterdam, Berlín, Viena, Basilea i París.
Continuo?
Re: No hi ha color
La connexió en tren de El Prat és molt dolenta, i es va obrir la nova terminal al 2009! No es va preveure que calia fer aquesta línia quan es va obrir? I estem parlant d'un aeroport d'origen-final, no un de connectar vols que et quedes a dins les terminals.gracienc wrote: ↑Wednesday 04/01/2023 4:55Respecte a la connexió ferroviaria de l'aeroport... em sembla més útil usar la L9 com una llançadora fins la estació del Prat i des d'allà agafar la R2 (cap a nord o sud) que anar fins a Collblanch a veure que trobes allà...Guigui wrote: ↑Tuesday 03/01/2023 21:13 No hi estic en absolut d'acord.
Ah, i em deixava una cosa: la paupèrrima connexió ferroviària. Des de la T1, mitja hora de metro per anar a Collblanc, i allí agafa qualsevol altra cosa, a no ser que facis un vist i no vist per veure un partit del Barça. Res més.
En canvi, de l'aeroport de Viena pots anar fins a Praga, Zuric i Munic sense ni tan sols canviar de tren. De Frankfurt, fins a Àmsterdam, Berlín, Viena, Basilea i París.
Continuo?
A gent carregada amb maletes no és bo forçar-los a que vagin fent transbords. En aquest sentit defenso la futura R-Aeroport, que et porta al centre de la ciutat sense transbords i la gent de fora que no coneix el sistema de transport local ho té fàcil. I a sobre amb trens on totes les portes són de terra baix. Ara mateix si vas en cotxet et trobes la zona de cotxets plena perquè la gent amb maletes grosses ha buscat la porta baixa, i la zona de cotxets no és gaire gran.
Que posar 4 trens per hora ens sembli una gran pèrdua de capacitat del sistema parla de com estem de fotuts a rodalies.
Em pregunto per què els plans del perllongament de la L2 no inclouen connectar els túnels i que la L2 arribi fins al Prat. No només per a l'aeroport, sinó també per a la gent del Prat de Llobregat.
Que jo hagi vist, menjar en tots els aeroports és una tourist trap. No he vist els controls de seguretat de les ciutats que diueu quina diferència hi ha?
I el duty free, el de la T1 em sembla molt respectuós. El de la T2 de creuar una tenda per arribar a totes les portes, és força estàndard. El més intrusiu que recordo és Vilnius, que no pots circular entre les portes sense passar per la tenda.
Recordo fa uns anys a Amsterdam unes màquines de self check-in de maletes que estalviaven cues, però de moment no s'han generalitzat, així que és un plus de Amsterdam més que un minus de Barcelona.
"Barcelona és bona si la bossa és de cabina"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Menjar i control de seguretat
En general, sí. Però per posar dos exemples per a matisar-ho, a Frankfurt i a Viena la diferència amb la ciutat no és tan abismal com a Barcelona (en el cas de Viena, si no vas a parar al racó del Jamie Oliver, és clar).
Et descric el procediment a Barcelona i a Frankfurt, per on vaig passar ahir mateix, perquè comparis:
Barcelona:
Després de cinquanta giragonses per un sistema de cintes, tant si hi ha una gernació com si no, i passar la targeta d'embarcament per l'escàner, et trobes a la zona de control estrictament parlant amb tot d'empleats que intenten canalitzar el flux de gent cridant a viva veu. Un cop arribes al taulell, has d'agafar les safates que hi van arribant manualment, amb poc ordre entre els passatgers (no hi ha prou espai, per tant, cadascú s'ha de buscar la vida), i quan ho tens tot, has d'aixecar la safata per posar-la dalt d'una cinta amb rodes que has d'anar empenyent tu mateix, fins que arriba a la cinta transportadora que passa l'equipatge per l'escàner. Després, passes per l'arc. Mentrestant, si l'empleat troba un equipatge sospitós, s'atura tot el procediment de control mentre revisa l'equipatge en qüestió. I no és fins que ha quedat processat (això pot trigar alguns minuts) que tot plegat torna a posar-se en marxa. Per altra banda, si l'arc ha xiulat, has de passar a un control personal, que també pot trigar si davant teu hi ha algú més que ha de passar pel procediment. I també pot passar que, mentrestant, el teu equipatge ja hagi passat el control i quedi desprotegit a l'altra banda. Com a anècdota personal, però significativa, una vegada que em vaig trobar en aquesta situació, vaig dir a la persona de seguretat que tenia l'equipatge allí desemparat, i em va dir que hi havia càmeres de seguretat. Quan hi vaig respondre que de què servien, més enllà d'enregistrar la seqüència del robatori, va entrar en raó i em va permetre d'agafar-lo abans no acabés el meu control de seguretat "personalitzat". O sigui, no tenen un protocol clar per a procediments que entren perfectament en la normalitat. I tot plegat havent-me-les amb un personal que, en el millor dels casos, està superat per la situació.
Frankfurt:
Després de passar per un sistema de cintes, força adaptat a l'afluència de cada moment, i passar la targeta d'embarcament per l'escàner, esperes el teu torn per arribar a una posició on un sistema automatitzat et facilita safata rere safata, que col·loques en un taulell amb rodes. En acabar d'omplir la safata, l'empenys a nivell cap a la cinta transportadora, que la passa pel detector. Mentrestant, passes per l'arc, i en cas de control més minuciós, ets atès de seguida. Per la seva banda, si l'operari del detector d'equipatges constata alguna anomalia, l'equipatge és desviat a una cinta pròpia i passa a una zona especial, on t'esperen fins que hi arribes després de recollir la resta de coses. És cert que l'equipatge també pot arribar a quedar desprotegit, però el temps màxim en què això pot passar és molt més curt i, per tant, més controlable. Tornant a l'equipatge desviat, allí l'obres en un taulell on l'han col·locat, un per passatger i en una zona fora de la zona de pas. I el tractament pel personal denota una millor formació i millors condicions laborals (un empleat ben pagat i ben tractat està per naturalesa de més bon humor).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.