Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta. Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Renfe abrirá el 8 de agosto un registro para poder obtener los bonos de descuento de transporte
Renfe abrirá el lunes 8 de agosto en su página web el registro para que los usuarios de sus servicios de Cercanías, Media Distancia y Avant puedan solicitar los títulos multiviaje aprobados por el Gobierno el lunes. Para obtener el título, será necesario inscribirse en el registro.
Renfe suspenderá la venta de todos los títulos multiviaje y abonos habituales durante los cuatro meses de vigencia de los descuentos.
Un bono para cada tipo de servicio
En el caso de Cercanías o Rodalies, valdrán para un núcleo (Madrid, Barcelona o Valencia, por ejemplo), y darán derecho a viajes ilimitados gratis entre cualquier origen y destino entre el 1 de septiembre y el 31 de diciembre de 2022. El título será gratuito para todos los usuarios que realicen 16 o más viajes en los cuatro meses de vigencia del bono. Los clientes deberán abonar una fianza de 10 euros para adquirir el nuevo abono recurrente, que se devolverá al finalizar el periodo de vigencia una vez se verifique que se ha cumplido el número de viajes.
También se creará un título multiviaje especial con viajes ilimitados para los servicios de Media Distancia convencional con una validez de cuatro meses. Se venderá un abono por cada una de las rutas (origen-destino) y serán gratuitos para los usuarios que realicen 16 o más trayectos durante el periodo de vigencia. En este caso, habrá que abonar una fianza de 20 euros que se devolverá tras el 31 de diciembre.
Los servicios Avant, trenes de Media Distancia a alta velocidad de Renfe, ofrecerán también un descuento del 50% para los usuarios recurrentes.
Primer dia i primeres confusions, atenció a la següent resposta de Rodalies.
Algú pot assenyalar on indica que per tenir l'abonament de les 6 zones has de seleccionar el trajecte més llarg?
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jo no m'he registrar a la web de Renfe ni rodalies. He anat a la maquina a un estacio. A la primera pantalla sortia lo "Abono recurrente". M'ha demanat dni, una tarjeta de credit i ja tinc l'abonament.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Rodalies gratis vs Rodalies de qualitat: Estava fent un càlcul ràpid per intentar el retorn de les inversions en transport públic.
Posem que algú treballa 40 hores a la setmana i (per tenir números rodons, dins d'un ordre de magnitud) cobra 400€ a la setmana. aixó vol dir que aquesta persona està posant un valor de 10€ a la seva hora de vida* . Aixó vol dir 1€ cada 6 minuts.
Posem que aquesta persona fa cada dia per anar a la feina un trajecte de mitja hora amb un abonament mensual de 40€.
En un mes de quatre setmanes (20 dies), aquesta persona està fent 40 trajectes d'anada o tornada, el que vol dir que l'abonament li costa 1€ per trajecte.
És a dir, aquesta hipotètica persona està pagant 6€ per anar a la feina, 1€ en diners a Rodalies, i 5€ del seu temps. I el mateix un altre cop de tornada.
Si un cop al mes hi ha pollastre a la xarxa i triga una hora més en arribar, aquesta persona perd 10€ en temps al mes.
Si 1 de cada 10 trens arriba tard, posem que 12 minuts tard, aquesta persona perd 8€ en temps al mes.
Si fas un tren semidirecte que escurça el trajecte en 6 minuts, aquesta persona està estalviant 1€ per trajecte = 40€ al mes
Si fas un túnel que escurça el trajecte en 6 minuts, aquesta persona està estalviant 1€ per trajecte = 40€ al mes
Si 50.000 persones passen per aquest túnel cada dia d'anada i de tornada, estan estalviant 100.000€. Si un any té més o menys 240 dies laborables, vol dir que aquest túnel té un retorn de 24 milions d'euros per any. Si el túnel s'inclou al PDI i diu que val 110 milions de construir, vol dir que fer la viu-viu durant cinc anys discutint si cal fer-lo o no ha costat més diner (en temps de persona) del que costa construir-lo (en diner de construcció).
* "Valor de la hora de vida" és una manera curta de dir "valor de passar una hora fent coses que no són pel meu benefici enlloc d'estar-me a casa dormint, mirant la tele, muntant maquetes de trens, amb els amics al bar, o el que sigui que m'agrada". No treballo per cap asseguradora de vida!