Sinistralitat a les carreteres
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més sinistralitat a l'AP-7
Des de la supressió dels peatges, hi ha un clar augment del trànsit a l'AP-7, que ha causat més sinistralitat. És un fet innegable des de fa prop d'un any.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Més sinistralitat a l'AP-7
Si, però en aquest cas la velocitat no és la causa. És absurd que vulguin baixar la velocitat quan en dies de congestions amb prou forces arribes a anar a 120km/h de forma sostinguda. Segueixen sense multar a la gent que va: 1) obstaculitzant el pas circulant lentament i 2) que circula com bojos fent canvis de carrils bruscos, 3) gent que apura les sortides a última hora provocant frenades brusques (que davant un camió es el pitjor que es pot fer ja que provoqués un accident).
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
Lluitar contra la sinistralitat en una via que va ratllant el col·lapse una gran part de les hores del dia en molts trams és complicat si no s'amplien carrils, cosa que pot tenir els seus detractors.
La solució fàcil per a les administracions, per evitar accidents i alleujar les seves conseqüències, és reduir la velocitat. Els experts diuen que la major capacitat d'una via multicarril és quan tothom va al voltant dels 80 Km/h.
De tota manera, jo insisteixo: és una vergonya que en una via de primeríssim ordre com és l'AP-7 es necessitin 11 hores per a retirar un tràiler bolcat a la calçada. No sé si el problema va venir de la comitiva judicial, de les autoritats del Servei Català de Trànsit, dels Mossos, del Ministerio o de tots plegats. Però 11 hores l'AP-7 tallada no hi ha dret.
Salut !!
La solució fàcil per a les administracions, per evitar accidents i alleujar les seves conseqüències, és reduir la velocitat. Els experts diuen que la major capacitat d'una via multicarril és quan tothom va al voltant dels 80 Km/h.
De tota manera, jo insisteixo: és una vergonya que en una via de primeríssim ordre com és l'AP-7 es necessitin 11 hores per a retirar un tràiler bolcat a la calçada. No sé si el problema va venir de la comitiva judicial, de les autoritats del Servei Català de Trànsit, dels Mossos, del Ministerio o de tots plegats. Però 11 hores l'AP-7 tallada no hi ha dret.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
Nació Digital, 9 de novembre de 2022 wrote: Trànsit limita la velocitat permesa en aquests quatre trams de l'AP-7
L'SCT i els Mossos d'Esquadra preveuen reduir la sinistralitat en la carretera més problemàtica també amb la instal·lació de nous radars
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
Us ho tradueixo i resumeixo. No baixarà la sinistralitat, i augmentaran les sancions per excés de velocitat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... -derasmus/Adolescent barceloní wrote: ↑Sunday 20/03/2016 14:05 Almenys 14 estudiants morts en un accident d'autocar a l'AP-7
L'autocar transportava una cinquantena d'estudiants d'Erasmus de la UB que tornaven de la nit del foc de València
http://www.ccma.cat/324/almenys-13-estu ... a/2719936/
L'alcalde de Freginals denuncia: "És un punt on hi ha molts accidents"
http://www.ccma.cat/324/lalcalde-de-fre ... a/2719958/
Mor el conductor de l’accident d’autocar a Freginals, veí de la Garriga, on van perdre la vida 13 estudiants d’Erasmus
La mort del xofer per un infart tanca el procés per la via penal, que encara estava pendent de jutjar-se
ACN 08/04/2023 | 10:23 La Garriga
El conductor de l’accident d’autocar del març del 2016 a Freginals (el Montsià), on van perdre la vida 13 estudiants d’Erasmus, va morir dimecres passat d’un infart, segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat l’ACN. Treballava per l’empresa Autocares Alejandro, de Mollet.
La mort del xofer, Santiago Rodríguez, tanca el procés per la via penal que estava pendent de jutjar-se, segons ha assenyalat el seu advocat, Sergi Atienza, que confia que es mantinguin els acords que per la via civil s’havia arribat amb les víctimes. Rodríguez era l’únic acusat per la via penal i la Fiscalia li demanava quatre anys de presó.
L’escrit d’acusació argumentava que el conductor va desatendre “greument” les normes de seguretat posant-se al volant de l’autocar cansat i amb son de tornada de les Falles de València.
El bus traslladava un grup d’estudiants d’Erasmus de la Universitat de Barcelona i circulava de matinada per l’AP-7 en sentit nord quan va patir el sinistre. Diversos testimonis del supervivents van relatar que l’autocar anava fent esses, acceleracions i desacceleracions “injustificades” i, fins i tot, trepitjant les bandes rugoses de la via.
En el moment dels fets, el conductor va donar negatiu a les proves d’alcoholèmia i drogues, i portava 14 anys treballant de forma indefinida a l’empresa Autocares Alejandro Tours, amb seu a Mollet del Vallès. El vehicle no presentava avaries mecàniques, tenia passada la ITV i durant l’any anterior se li havia fet el manteniment i reparacions ordinàries.
13 víctimes mortals, set de nacionalitat italiana
Arran de l’accident van perdre la vida 13 dels 59 ocupants del vehicle, i 26 persones més van quedar ferides de diversa consideració. Cap de les víctimes duia cordat el cinturó de seguretat i la majoria ocupaven la part posterior del vehicle. Les víctimes mortals van ser set noies italianes -tres de 22 anys, dos de 21 anys, una de 23 i una altra de 25-, dues noies alemanyes de 20 i 25 anys, una noia francesa de 24 anys, una uzbeka de 20 anys, una austríaca de 24 anys i una romanesa de 23.
El ministeri públic acusava el conductor de 13 delictes d’homicidi per imprudència greu i 26 delictes de lesions per imprudència greu pels quals demana 4 anys de presó; 6 anys de privació del dret a conduir vehicles a motor i ciclomotors, amb la pèrdua del permís de conduir, i 6 anys d’inhabilitació especial per a l’exercici de la professió de conductor professional.
La companyia asseguradora GES ja havia indemnitzat totalment, per la via civil, els perjudicats directes de les 13 víctimes mortals del sinistre, per la qual cosa els familiars només mantenien l’exercici de la via penal. La companyia també havia indemnitzat o consignat judicialment almenys més de mig milió d’euros a diversos ferits.
La investigació judicial de l’accident s’ha allargat durant gairebé cinc anys i la causa s’ha arxivat en tres ocasions per part de diferents instructors que han passat el jutjat número 3 d’Amposta. Després dels recursos de les acusacions particulars i Fiscalia, l’Audiència de Tarragona va decidir reobrir el cas l’octubre del 2019 i va ordenar que la jutge iniciés el procediment abreujat. La jutgessa del Penal de Tortosa va convocar totes les parts el 15 de setembre del 2022 per acordar la data d’inici del judici.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
Lamentable error administratiu.Regió-7, 9 d'octubre de 2023 wrote: La Diputació de la Corunya reclama a un jove català mort en accident de trànsit les despeses de neteja de la via
L’organisme provincial va emetre una factura de 485 euros per la neteja i assistència a la carretera on es va produir el sinistre, l’AC-442, on la seva moto va ser arrossegada pel conductor d’un turisme que va ser condemnat a dos anys de presó i a la retirada del carnet
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.