Quins són els motius? A més, ja s'han emportat com a mínim un 3000, han fet el préssec?M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Sunday 31/07/2022 1:00I així tindrem més 3000 per més temps!ferroviario_catalan wrote: ↑Saturday 30/07/2022 17:22 Tendremos que seguir esperando unas cuantas semanas más para ver el primero en servicio, pues se ve que está dando bastantes problemas…
Sandy
Metro TMB: Sèries 7000 i 8000
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Bueno, de moment els 2 3000 que s'han emportat (o 1 dels 2) són els que ja feia uns anys que estaven retirats. Ara, jo també voldria saber-ne els motius!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Només una persona que no els ha d'utilitzar cada dia pot dir això... igual amb els 4000. Son una castanya de trens que funcionen fatal.M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Sunday 31/07/2022 1:00I així tindrem més 3000 per més temps!ferroviario_catalan wrote: ↑Saturday 30/07/2022 17:22 Tendremos que seguir esperando unas cuantas semanas más para ver el primero en servicio, pues se ve que está dando bastantes problemas…
Sandy
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Jo els utilitzo cada dia i m'alegra la idea de poder seguir gaudint d'ells un temps més la veritat
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Si els 7000 donen problemes passarà com amb els 5000 o el primer 3000R (3013-3036, que malauradament ja no hi és, com tampoc el 3005-3008) i quedarà més temps pels 3000 encara actius.metring wrote: ↑Sunday 31/07/2022 9:21Quins són els motius? A més, ja s'han emportat com a mínim un 3000, han fet el préssec?M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Sunday 31/07/2022 1:00I així tindrem més 3000 per més temps!ferroviario_catalan wrote: ↑Saturday 30/07/2022 17:22 Tendremos que seguir esperando unas cuantas semanas más para ver el primero en servicio, pues se ve que está dando bastantes problemas…
Sandy
El 3005 encara funcionava abans de la covid, i els cotxes 3005 i 3006 tenien encara fluorescents originals. El 3013 ja estava retirat, i ha estat aturat fins fa poc.
Veig que TMB està fent les campanyes de sempre a l'hora de retirar trens, fins el juny anaven prou bé, i el molt poc que vaig veure ahir no suggeria grans canvis, tot i que el 3033 havia rebut un atac grafiter i no estava gaire net.
Totalment d'acord, si no fos per això no em passaria les hores que m'he passat a les línies 1 i 3, i tot per no repetir la desaparició dels 1100, que em va deixar amb les ganes de poder acomiadar-los correctament perquè era massa petit i no anava gaire a BCN.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Ei que els 4000 van molt bé.
Firmat: usuari dels 6000 nous.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Una castanya? Home, no sé... El meu record és bastant immillorable, des de veure'ls estrenar fins a l'ús més diari que n'he fet, en l'època universitària (1993-99 aprox.), en el cas dels 3000.
Ara tenen els seus anyets, però l'aprofitament que se n'haurà fet és considerable, i van marcar una època, pel que fa a concepció i disseny (assumits per les posteriors sèries 2000, 2100 i 500) que va durar ben bé dues dècades, fins que van aparéixer sèries ja "no derivades" d'ells. El comfort de marxa no tenia precedents, en la xarxa barcelonina.
Ara tenen els seus anyets, però l'aprofitament que se n'haurà fet és considerable, i van marcar una època, pel que fa a concepció i disseny (assumits per les posteriors sèries 2000, 2100 i 500) que va durar ben bé dues dècades, fins que van aparéixer sèries ja "no derivades" d'ells. El comfort de marxa no tenia precedents, en la xarxa barcelonina.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Jo sincerament de totes les vegades que m'ha tocat agafar un 4000, mai he hagut de patir problemes. Potser degoteig de l'aire condicionat però res boig.
Són unitats que han demostrat la seva fiabilitat al llarg de la seva vida.
Amb els 6000 de nova generació no passa... l'ATO a aquests cotxes està fatal...
Són unitats que han demostrat la seva fiabilitat al llarg de la seva vida.
Amb els 6000 de nova generació no passa... l'ATO a aquests cotxes està fatal...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Jo tampoc recordo haver tingut problemes en 3000, 4000 i 2000 (tampoc 2100, 500 ni els 1100 quan encara hi eren), el més a prop que recordo era un dia que va passar sense parar el 4044 grafitejat cap al túnel de rentat, però aquest és un problema a part que afecta a tots els trens.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Ahora que ya está entregado el Segundo 7000, ambos están haciendo pruebas de acople! He visto un vídeo de ambos en instagram acoplándose y desacoplándose
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Quan dic que els 3000 i 4000 actualment son una castanya és perquè els utilitzo cada dia i estrany és el cop que no els hi falla alguna cosa. Les avaries més habituals son amb l'aire condicionat (molt soroll i poc o nul refredament depenent del cotxe on estiguis), problemes amb la megafonia (o no funciona, o funciona amb un volum molt baix, o salta la megafonia d'una estació que no toca, o l'àudio es repeteix...), problemes amb els termòmetres (directament no funcionen) i problemes amb les portes (es queden encallades i has d'anar corrent a una porta propera per a poder entrar o sortir). No sé fins a quin punt aquestes avaries és per manca de manteniment, però sí tinc a la memòria des de petit que per exemple la megafonia i els termòmetres mai han anat del tot fins, i que les portes també fallaven sovint.
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Según me informa un colega, si todo va bien, (cosa poco probable) entrarán en servicio los 2 primeros 7000 en octubre, aún sin fecha definida debido a los problemas que tienen…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Los cuatro casos que has citado, aire, megafonia, termómetros y alguna puerta, son problemas secundarios. Si de verdad creemos que por esas cosas hay que cambiarlos, parad el tren que me bajo de esa línea de locura total. Si los nuevos dan problemas, no seáis ilusos ni corrals tanto, que mirad lo que hicieron en Madrid con los Alstom 7000. Ni falta que hace recordar el que se tragó el terraplén y el que se salió de la vía e invadió el andén en línea 6, y algún otro caso grave que pasó en la 7 antes de que metieran los nueve miles.davroca5 wrote: ↑Sunday 14/08/2022 16:10 Quan dic que els 3000 i 4000 actualment son una castanya és perquè els utilitzo cada dia i estrany és el cop que no els hi falla alguna cosa. Les avaries més habituals son amb l'aire condicionat (molt soroll i poc o nul refredament depenent del cotxe on estiguis), problemes amb la megafonia (o no funciona, o funciona amb un volum molt baix, o salta la megafonia d'una estació que no toca, o l'àudio es repeteix...), problemes amb els termòmetres (directament no funcionen) i problemes amb les portes (es queden encallades i has d'anar corrent a una porta propera per a poder entrar o sortir). No sé fins a quin punt aquestes avaries és per manca de manteniment, però sí tinc a la memòria des de petit que per exemple la megafonia i els termòmetres mai han anat del tot fins, i que les portes també fallaven sovint.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Alstom 7000 de Madrid? Será la maldición del número??França451 wrote: ↑Tuesday 30/08/2022 20:05Los cuatro casos que has citado, aire, megafonia, termómetros y alguna puerta, son problemas secundarios. Si de verdad creemos que por esas cosas hay que cambiarlos, parad el tren que me bajo de esa línea de locura total. Si los nuevos dan problemas, no seáis ilusos ni corrals tanto, que mirad lo que hicieron en Madrid con los Alstom 7000. Ni falta que hace recordar el que se tragó el terraplén y el que se salió de la vía e invadió el andén en línea 6, y algún otro caso grave que pasó en la 7 antes de que metieran los nueve miles.davroca5 wrote: ↑Sunday 14/08/2022 16:10 Quan dic que els 3000 i 4000 actualment son una castanya és perquè els utilitzo cada dia i estrany és el cop que no els hi falla alguna cosa. Les avaries més habituals son amb l'aire condicionat (molt soroll i poc o nul refredament depenent del cotxe on estiguis), problemes amb la megafonia (o no funciona, o funciona amb un volum molt baix, o salta la megafonia d'una estació que no toca, o l'àudio es repeteix...), problemes amb els termòmetres (directament no funcionen) i problemes amb les portes (es queden encallades i has d'anar corrent a una porta propera per a poder entrar o sortir). No sé fins a quin punt aquestes avaries és per manca de manteniment, però sí tinc a la memòria des de petit que per exemple la megafonia i els termòmetres mai han anat del tot fins, i que les portes també fallaven sovint.
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Els 7000 de Madrid són AnsaldoBreda (quin nom jajaj).
No, la veritat, els 3000 i 4000 segur que han sigut els trens que menys problemes han donat. Millor que els 251-254 del Transversal segur...
No, la veritat, els 3000 i 4000 segur que han sigut els trens que menys problemes han donat. Millor que els 251-254 del Transversal segur...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Problemas secundarios? Que no funcionen las puertas? Que no funcione el aire acondicionado en un metro como el de Barcelona que hace calor todo el año? Se nota que no tienes que cogerlo todos los días.França451 wrote: ↑Tuesday 30/08/2022 20:05Los cuatro casos que has citado, aire, megafonia, termómetros y alguna puerta, son problemas secundarios. Si de verdad creemos que por esas cosas hay que cambiarlos, parad el tren que me bajo de esa línea de locura total. Si los nuevos dan problemas, no seáis ilusos ni corrals tanto, que mirad lo que hicieron en Madrid con los Alstom 7000. Ni falta que hace recordar el que se tragó el terraplén y el que se salió de la vía e invadió el andén en línea 6, y algún otro caso grave que pasó en la 7 antes de que metieran los nueve miles.davroca5 wrote: ↑Sunday 14/08/2022 16:10 Quan dic que els 3000 i 4000 actualment son una castanya és perquè els utilitzo cada dia i estrany és el cop que no els hi falla alguna cosa. Les avaries més habituals son amb l'aire condicionat (molt soroll i poc o nul refredament depenent del cotxe on estiguis), problemes amb la megafonia (o no funciona, o funciona amb un volum molt baix, o salta la megafonia d'una estació que no toca, o l'àudio es repeteix...), problemes amb els termòmetres (directament no funcionen) i problemes amb les portes (es queden encallades i has d'anar corrent a una porta propera per a poder entrar o sortir). No sé fins a quin punt aquestes avaries és per manca de manteniment, però sí tinc a la memòria des de petit que per exemple la megafonia i els termòmetres mai han anat del tot fins, i que les portes també fallaven sovint.
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Disculpas por el patinazo de olla de los siete miles de Madrid, en efecto eran Ansaldo, como hace tiempo que no hablo del e transportes en Madrid y los nueve miles eran Alstom, la mente me jugó una mala asociación. Pero sí, los 7000 en Madrid ya comenzaron dando problemas, la empresa los meti9 con cucharón y pasó lo que pasó. Creo, pero que conste que esto sólo es una hipótesis, que como no hubo muertos en los accidentes, TMB no considera que unos trenes nuevos que den problemas no puedan llegar a circular, si lo de Madrid hubiera sido más gordo, TMB se lo pensaría dos veces, o los maquinistas le plantaría una huelga. En fin, espero no ser pájaro de mal agüero y no pase nada con los 7000. Y por cierto, los ocho miles tampoco se libran, no es por el número. Hubo un accidente en la línea 12 con un ocho mil y creo recordar de otro que se comió otro terraplén fuera de cocheras. Ahora estoy en la tablet, y eso de meter links en estos trastos, se lleva muy mal conmigo, cuando esté en el PC busco las noticias, pero vamos, que los 8000 tampoco salieron muy finos.davroca5 wrote: ↑Wednesday 31/08/2022 9:41Problemas secundarios? Que no funcionen las puertas? Que no funcione el aire acondicionado en un metro como el de Barcelona que hace calor todo el año? Se nota que no tienes que cogerlo todos los días.França451 wrote: ↑Tuesday 30/08/2022 20:05Los cuatro casos que has citado, aire, megafonia, termómetros y alguna puerta, son problemas secundarios. Si de verdad creemos que por esas cosas hay que cambiarlos, parad el tren que me bajo de esa línea de locura total. Si los nuevos dan problemas, no seáis ilusos ni corrals tanto, que mirad lo que hicieron en Madrid con los Alstom 7000. Ni falta que hace recordar el que se tragó el terraplén y el que se salió de la vía e invadió el andén en línea 6, y algún otro caso grave que pasó en la 7 antes de que metieran los nueve miles.davroca5 wrote: ↑Sunday 14/08/2022 16:10 Quan dic que els 3000 i 4000 actualment son una castanya és perquè els utilitzo cada dia i estrany és el cop que no els hi falla alguna cosa. Les avaries més habituals son amb l'aire condicionat (molt soroll i poc o nul refredament depenent del cotxe on estiguis), problemes amb la megafonia (o no funciona, o funciona amb un volum molt baix, o salta la megafonia d'una estació que no toca, o l'àudio es repeteix...), problemes amb els termòmetres (directament no funcionen) i problemes amb les portes (es queden encallades i has d'anar corrent a una porta propera per a poder entrar o sortir). No sé fins a quin punt aquestes avaries és per manca de manteniment, però sí tinc a la memòria des de petit que per exemple la megafonia i els termòmetres mai han anat del tot fins, i que les portes també fallaven sovint.
Siguiendo con las equivalencias de Madrid los 3000, 2000 y 4000 de aquí se parecen a los "panda" de Madrid. Esos panda siguen circulando porque son trenes excelentes, han demostrado durar. Caso semejante son los cinco miles, que el equivalente aquí son vuestros queridos miles, que Barcelona se cargó porque sí. Fijaros que con dinero o sin el, los cinco miles de Madrid siguen en circulación, en parte porque Madrid malvendio los seis miles de la L9 sin motivo aparente, ya que esos trenes tampoco dieron problemas. En fin, como siempre, todo es cuestión de pasta, para los directivos, los políticos y sus amigotes de las grandes empresas y corporaciones, y todo lo demás importa tres pepinos.
Respecto a la respuesta: el aire y las puertas son problemas menores para cambiar una unidad. Lo grave es temas de frenado, problemas de enganches de vagones, problemas tipo mala adaptación del tren a los sistemas de seguridad de las vías, problemas de catenaria, cosas graves que pueden provocar un acidente. Si te mueres de calor, te recomiendo que varies tus itinerarios en el transporte público o cambies de medio. A día de hoy hay muchos trayectos duplicados por otros medios de transporte, que funcionan de forma más eficiente, comenzando por la línea 1 (4000), a la que duplica Renfe, la 3, cuarto de lo mismo o líneas de bus, la cuatro ni comento, TMB ya funciona mejor que eso y si me apuras hasta Tram és una alternativa mejor entre Ciutadella y Maresme, aunque tarde más. Y tenemos dos s líneas, la 2 y la 5 donde el aire funciona, pero también es que en esas dos líneas los trenes han salido buenos y funcionan bien.
Y como colofón una cosa: el único tramo de línea 4 verdaderamente decentes es entre Maragall y Llucmajor, pese a las tropecientas líneas de bus que unen esos puntos, y aún así es un ejemplo de alternativa donde se puede girar de bus o de coche de San Fernando.
Accidente línea 6: Un 7000 descarrila y se come la pared en Moncloa.
https://www.20minutos.es/noticia/467947 ... ilamiento/
Accidente línea 12: Un 8000 se estrella contra las toperas de Loranca.
https://elpais.com/ccaa/2013/10/01/madr ... 34232.html
Accidente línea 10: Un 7000 se estrella contra las toperas en Cuatro Vientos y se sube a un talud, por suerte no invadió la M-40 por poco.
https://www.20minutos.es/noticia/279644 ... ren/metro/
Y para más INRI, en change.org, se pidió la retirada de los 7000 y 9000 por considerarlos trenes inseguros.
https://www.change.org/p/metro-de-madri ... -de-madrid
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Un apunt: els actuals problemes amb els termòmetres, aire, etc, dels 3000 i 4000 només tenen una raó: falta de manteniment per final de vida útil.
Durant els anys que han funcionat normalment les incidències amb aquests elements han sigut les normals, en cap cas el mal funcionament ha sigut una cosa habitual. Cosa que no podem dir, per exemple, del sistema de vídeo dels 9000 que incomprensiblement MAI ha funcionat correctament.
Durant els anys que han funcionat normalment les incidències amb aquests elements han sigut les normals, en cap cas el mal funcionament ha sigut una cosa habitual. Cosa que no podem dir, per exemple, del sistema de vídeo dels 9000 que incomprensiblement MAI ha funcionat correctament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Historicament els 4000 eren unes neveres i perdiem aigua del AA.
Aquest estiu 6000 s’anava fresc i als 4000 pasaves calor. Explicacio: falta manteniment o justificar la retirada
Aquest estiu 6000 s’anava fresc i als 4000 pasaves calor. Explicacio: falta manteniment o justificar la retirada
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Ahir vaig agafar un 4000 que va deixar diversos seients buits de l'aigua que hi queia... Són trens prou bons com per a seguir donant un bon servei, els motius que dones n'han de ser la clau.