Prova alta de nivell
Guardabarreres
I com sabien ells quan havia de passar un tren?
Re: Guardabarreres
Suposo que devien estar atents als horaris, i devia haver-hi algún tipus de comunicació des de l'estació colateral al pas a nivell.Javi M wrote:I com sabien ells quan havia de passar un tren?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Prova alta de nivell
Eren les vies del dipòsit de Sarrià, i els trens que passaven per allà anaven maniobrant. El cadenat (que no barrera) devia estar gairebé sempre posat, malgrat haver-hi un guardabarreres.
Re: Prova alta de nivell
Ja és segur? De moment, encara no diuen res a can FGC.WMD626 wrote:Eren les vies del dipòsit de Sarrià, i els trens que passaven per allà anaven maniobrant. El cadenat (que no barrera) devia estar gairebé sempre posat, malgrat haver-hi un guardabarreres.
Re: Prova alta de nivell
N'estic segur : la senyal de tipus americà (idèntica a les que hi havia als passos a nivell de Mirasol i Bellaterra), el pal de catenària cilíndric i metàl·lic que es veu al fons (i que només estava als "Catalunyes"), el carrer i les cases (encara hi són)... No em jugaria 1000 euros com la Beatriz Montañez, però sí un cafetó a que és Sarrià . Ja diran els savis de FGC...
Re: Prova alta de nivell
Si l'encertes, et convidem al cafèWMD626 wrote:N'estic segur : la senyal de tipus americà (idèntica a les que hi havia als passos a nivell de Mirasol i Bellaterra), el pal de catenària cilíndric i metàl·lic que es veu al fons (i que només estava als "Catalunyes"), el carrer i les cases (encara hi són)... No em jugaria 1000 euros com la Beatriz Montañez, però sí un cafetó a que és Sarrià . Ja diran els savis de FGC...
Per cert, tarden en dir la resposta al Facebook, no?
Re: Prova alta de nivell
Sí que havien contestat, és Sarrià!!!
Quan vulguis el cafè, ja saps!
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Aquest pas a nivell estava situat al barri de Sarrià!!! Concretament a la cruïlla entre la Via Augusta (on es veuen les vies) i els carrers Dr. Carulla (en primer pla) i Mañé i Flaquer (al fons). Les coses han canviat molt i actualment el Metro del Vallès no té cap pas a nivell. L’últim en eliminar-se va ser a Rubí els anys noranta.
Quan vulguis el cafè, ja saps!
FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Aquest pas a nivell estava situat al barri de Sarrià!!! Concretament a la cruïlla entre la Via Augusta (on es veuen les vies) i els carrers Dr. Carulla (en primer pla) i Mañé i Flaquer (al fons). Les coses han canviat molt i actualment el Metro del Vallès no té cap pas a nivell. L’últim en eliminar-se va ser a Rubí els anys noranta.
Re: Prova alta de nivell
Fantàstic!!! . T'envio un missatge la setmana que ve, que aquests dies vaig bastant atabalat...
Re: Prova alta de nivell
Ja sé que és una frikada total, però avui esporgant llibres, he vist aquesta foto en un de seguretat, a veure qui sap dir de quin metro és :
- Attachments
-
- DSC_0249.JPG
- (5.39 MiB) Not downloaded yet
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Prova alta de nivell
¿Podría ser Buenos Aires?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Prova alta de nivell
La verdad es que no aparece la información en el libro, y aunque sea de la Generalitat pinta que es un metro extranjero.França451 wrote:¿Podría ser Buenos Aires?
Re: Prova alta de nivell
Aquesta foto esta feta a l'antiga estació de Sabadell Estació l'any 1980. És el tren que es va encendre dins el tunel de Sabadell. Despres de l'accident el tren va ser apartat en una de les vies de l'estació.
Re: Prova alta de nivell
Uau, quin nivell!! És l'opció més plausible! Molt bé!the sapus wrote:Aquesta foto esta feta a l'antiga estació de Sabadell Estació l'any 1980. És el tren que es va encendre dins el tunel de Sabadell. Despres de l'accident el tren va ser apartat en una de les vies de l'estació.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Prova alta de nivell
No és la més plausible, és la única.metring wrote:Uau, quin nivell!! És l'opció més plausible! Molt bé!the sapus wrote:Aquesta foto esta feta a l'antiga estació de Sabadell Estació l'any 1980. És el tren que es va encendre dins el tunel de Sabadell. Despres de l'accident el tren va ser apartat en una de les vies de l'estació.
Un incendi, per curt circuit en una composició de granotes 400, dins del túnel de Sabadell, el 8 d'abril de 1980, i una frenada per alarma inadequada van propiciar que els tres cotxes 412-811-512 quedessin aturats dins del túnel i els equips d'emergència no van poder actuar fins hores desprès. Malauradament van perdre la vida dues persones, la resta va poder sortir dels cotxes i arribar a peu a l'estació, tot i la quarantena de persones ferides lleus. Salut!
https://elpais.com/diario/1980/04/09/po ... 50215.html
Re: Prova alta de nivell
Podia haver estat el metro argentí122-042-132 wrote:No és la més plausible, és la única.metring wrote:Uau, quin nivell!! És l'opció més plausible! Molt bé!the sapus wrote:Aquesta foto esta feta a l'antiga estació de Sabadell Estació l'any 1980. És el tren que es va encendre dins el tunel de Sabadell. Despres de l'accident el tren va ser apartat en una de les vies de l'estació.
Un incendi, per curt circuit en una composició de granotes 400, dins del túnel de Sabadell, el 8 d'abril de 1980, i una frenada per alarma inadequada van propiciar que els tres cotxes 412-811-512 quedessin aturats dins del túnel i els equips d'emergència no van poder actuar fins hores desprès. Malauradament van perdre la vida dues persones, la resta va poder sortir dels cotxes i arribar a peu a l'estació, tot i la quarantena de persones ferides lleus. Salut!
https://elpais.com/diario/1980/04/09/po ... 50215.html
Desconeixia aquesta història, així també aprenem coses.
Re: Prova alta de nivell
Pero se puede suponer que es una granota por la curvatura del techo, las ventanas del frontal, la rejilla de arriba, los dos agujeritos que representan los pilotos rojos que hay encima de dichas ventanas y la disposición de las otras ventanas y puertas.metring wrote:Podia haver estat el metro argentí
Desconeixia aquesta història, així també aprenem coses.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Prova alta de nivell
Absolutament tot coincideix amb la granota. Veig que ja han posat l'incendi de Sabadell, i és que ha d'ésser això. Segons tinc entès, va ésser el desencadenant de la modernització de la xarxa del Vallès, aquí van donar el cop de puny sobre la taula i varen posar fil a l'agulla. La primera conseqüència visible va ésser la sèrie 111, que havia de substituir el material existent. La prioritat era:
1) Retirar els pericos amb equips English Electric perquè eren molt problemàtics.
2) Retirar la resta de pericos.
3) Retirar el metàŀlic.
4) Retirar les granotes.
El problema? Un augment de demanda que calia atendre. El punt 1 va anar ràpid perquè aquells equips fallaven de forma perillosa. Poc, però passava. I llavors, amb l'augment de viatgers, varen faltar trens. Conseqüència: el lloguer (o cessió o préstec, no sé) dels metros del que ara és la línia 5. La resta de pericos i el metàŀlic també varen retirar-se més lentament del previst, però a tots els va arribar l'hora. Els pericos varen quedar molts anys apartats a una via morta a l'estació nova de Terrassa.
I les granotes? Han tingut vàries dates de caducitat al llarg dels anys de gestió d'FGC. És per aquest fet que no varen ésser sotmeses a cap reforma important de cop, sinó diverses de consecutives: total, no es preveia utilitzar-les a llarg termini. La demanda, però, continuava augmentant i la data de retirada del servei s'anava posposant, cosa que no era problemàtica perquè amb un manteniment adequat la fiabilitat fou molt bona. El punt final va ésser l'arribada de la sèrie 112.
1) Retirar els pericos amb equips English Electric perquè eren molt problemàtics.
2) Retirar la resta de pericos.
3) Retirar el metàŀlic.
4) Retirar les granotes.
El problema? Un augment de demanda que calia atendre. El punt 1 va anar ràpid perquè aquells equips fallaven de forma perillosa. Poc, però passava. I llavors, amb l'augment de viatgers, varen faltar trens. Conseqüència: el lloguer (o cessió o préstec, no sé) dels metros del que ara és la línia 5. La resta de pericos i el metàŀlic també varen retirar-se més lentament del previst, però a tots els va arribar l'hora. Els pericos varen quedar molts anys apartats a una via morta a l'estació nova de Terrassa.
I les granotes? Han tingut vàries dates de caducitat al llarg dels anys de gestió d'FGC. És per aquest fet que no varen ésser sotmeses a cap reforma important de cop, sinó diverses de consecutives: total, no es preveia utilitzar-les a llarg termini. La demanda, però, continuava augmentant i la data de retirada del servei s'anava posposant, cosa que no era problemàtica perquè amb un manteniment adequat la fiabilitat fou molt bona. El punt final va ésser l'arribada de la sèrie 112.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Prova alta de nivell
Buenas tardes.
He estado buscando los hilos sobre adivinanzas, y no sé si éste es el más adecuado para lo que quiero contaros. Si no lo es, por favor, movedlo de sitio.
He estado de vacaciones unos días y quería proponeros una pequeña adivinanza. En verdad son tres adivinanzas. Yo os voy dando algunos datos de las mismas, si necesitáis más pistas, pedídmelo, sin problema.
1) Hay una línea de Tranvía que recorre la arteria principal de la ciudad, lleva por nombre la línea A, y hay una línea B que es de autobús.
¿De qué ciudad se trata?
2) Hay tres líneas de tranvía que recorren un tramo recto de arteria principal, en ese tramo circulan las líneas 14 y 18 de tranvía, y la 3 de bus.
¿De qué ciudad se trata?
3) Hay un teleférico que funciona con el mismo billete de tranvía, metro y buses, que te deja en la estación "Universitat" (lo he traducido al catalán aposta para no dejar pistas muy evidentes del país al que pertenece), de una línea de Metro (la segunda de la ciudad). Sale cada minuto y medio.
¿De qué ciudad se trata?
Os recuerdo que me podéis pedir más pistas si es necesario.
Un saludo
He estado buscando los hilos sobre adivinanzas, y no sé si éste es el más adecuado para lo que quiero contaros. Si no lo es, por favor, movedlo de sitio.
He estado de vacaciones unos días y quería proponeros una pequeña adivinanza. En verdad son tres adivinanzas. Yo os voy dando algunos datos de las mismas, si necesitáis más pistas, pedídmelo, sin problema.
1) Hay una línea de Tranvía que recorre la arteria principal de la ciudad, lleva por nombre la línea A, y hay una línea B que es de autobús.
¿De qué ciudad se trata?
2) Hay tres líneas de tranvía que recorren un tramo recto de arteria principal, en ese tramo circulan las líneas 14 y 18 de tranvía, y la 3 de bus.
¿De qué ciudad se trata?
3) Hay un teleférico que funciona con el mismo billete de tranvía, metro y buses, que te deja en la estación "Universitat" (lo he traducido al catalán aposta para no dejar pistas muy evidentes del país al que pertenece), de una línea de Metro (la segunda de la ciudad). Sale cada minuto y medio.
¿De qué ciudad se trata?
Os recuerdo que me podéis pedir más pistas si es necesario.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Prova alta de nivell
Toulouse Téléo?França451 wrote: ↑Saturday 20/08/2022 17:12
3) Hay un teleférico que funciona con el mismo billete de tranvía, metro y buses, que te deja en la estación "Universitat" (lo he traducido al catalán aposta para no dejar pistas muy evidentes del país al que pertenece), de una línea de Metro (la segunda de la ciudad). Sale cada minuto y medio.
¿De qué ciudad se trata?