437.001 wrote: ↑Sunday 11/09/2022 18:39
Amb la L9 pendent, això és discutible.
Ara, el que no és discutible és la quantitat de cotxes intentant entrar a Barcelona cada matí.
Estic d'acord, pèro just per això posaria en qüestió macroprojectes que no ofereixen cap solució a curt o mig terme, sino que només d'aquí a unes dècades. El problema que veig, es que ni el túnel de la Diagonal ni la línia Cornellà-Castelldefels per si mateixos ofereixen cap solució, sino que només funcionen en conjunt. Això es exactament com NO s'han de fer els projectes d'infraestructura.
437.001 wrote: ↑Sunday 11/09/2022 18:39La qual cosa és una pèssima idea, perquè és un transvasament d'incidències d'un túnel cap a l'altre.
També convé recordar que pel túnel de Plaça Catalunya hi passen tres línies de Rodalies, i accessòriament, alguns trens regionals, mentre que pel túnel de Passeig de Gràcia hi passa una línia de Rodalies, i un fotimer de trens regionals, alguns d'ells amb recorreguts llargs. Si al túnel de Passeig de Gràcia hi afegim més pressió, arrisquem a que una incidència qualsevol tingui més amplada, i que reboti encara més del què ho fa ara als trens regionals.
És una consideració vàlida, pèro el fet es que amb l'encreuament es treuria pressió del túnel de Pg. de Gràcia, perque a la pràctica, avui no passa una línia de rodalies sino dues, l'R2N i l'R2S, a més de l'R2. Amb l'encreuament ens quedariem només amb l'R2N i l'R2.
El tema de l'encreuament té tot el sentit del món per treure la redundància de l'R1 i l'R2S, que s'ajuntarien en una línia, llavors treient molt més profit als solcs dels túnels. No hi veig cap argument de per què això seria mala idea. L'unic que es podria discutir es el tema de l'R3, si segueix pel túnel de Pl. Catalunya o va pel túnel de Pg. de Gràcia.
437.001 wrote: ↑Sunday 11/09/2022 18:39
Atenció: un RER no es caracteritza per la quantitat de parades estil metro, sinó precisament perquè dins de la gran ciutat (altra cosa són els suburbis), en fa poques, de parades, exactament com la R1 i la R2 de Rodalies, o fins i tot la R3 i la R4.
En el que jo parlo es caracteritza sobre tot pel fet de tenir traçats propis que no funcionen com els S-Bahn suïssos o alemanys típics amb moltes línies trobant-se en les travesies urbanes i centrats sobre estacions centrals.
437.001 wrote: ↑Sunday 11/09/2022 18:39El problema és que si per una banda, el tram Sant Boi-Castelldefels sí que el podria reprendre FGC Llobregat, això no beneficiaria gaire els passatgers dels trens actuals, perquè carregariem encara més la línia, impedint-ne cap millora per als serveis que més velocitat necessiten (Manresa, Igualada).
Parlem del tram BCN-Sant Boi, a on la línia ja esta carregada fins al límit, i no n'hi ha cap servei ràpid. Encara i això, hi han molts serveis que només arriben fins a Sant Boi que conseqüentment es podrien perllongar per aquest nou ramal.
Sent cínicament realistes, no hi ha cap possibilitat de que FGC faci mai una millora substancial dels temps de trajectes per els serveis més llargs, més encara si estan mirant de separar els serveis fins a Martorell i els cap a Manresa/Igualada. En un altre fil al respecte jo ja vaig dir la meva de que no es pot tenir serveis ràpids + freqüencia de metro, és una cosa o l'altre. Osigui o tornem a freqüencies entre Sant Boi i Martorell a 15 minuts o no hi ha res a fer igualment. Pèro com dic, es una discussió per un altre fil.