Ampliació de Sants Adif
Re: Ampliació de Sants Adif
Jo el que em pregunto és, què hagués passat a Sants si mai s’hagués fet la connexió Pl. Catalunya - Sants i l’estació del nord continués allotjant trens.
Potser a Sants haurien menys andanes i per tant més amples si tinguéssim el mateix espai.
Potser a Sants haurien menys andanes i per tant més amples si tinguéssim el mateix espai.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Adif inicia las obras para unificar el acceso a las vías de ancho convencional en el vestíbulo de la estación de Barcelona-Sants
• Se creará un espacio diáfano para las entradas y salidas de las vías 7 a 14, que entrará en servicio el próximo 14 de marzo • Con la nueva configuración del vestíbulo, funcionarán dos núcleos de salida y uno de entrada para Cercanías y Media Distancia y se modificará la zona de acceso para los trenes de Larga Distancia que circulan por ancho convencional
[...]
La primera de ellas se llevará a cabo entre las noches del 17 al 26 de febrero, mediante la adecuación del encaminamiento provisional de los viajeros de Larga Distancia de ancho convencional, mientras se llevan a cabo el resto de las obras.
Entre las noches del 27 de febrero al 13 de marzo, y en dos fases, se llevarán a cabo las operaciones para el traslado de los controles de salida y entrada a las vías 13 y 14 a su emplazamiento definitivo.
[...]
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra remodelació
Adif revela com serà la transformació de l’estació de Sants de Barcelona
Les obres inclouen ampliar el vestíbul, duplicar l'espai ferroviari i remodelar tota la plaça dels Països Catalans
https://www.vilaweb.cat/noticies/adif-r ... cio-sants/
Les obres inclouen ampliar el vestíbul, duplicar l'espai ferroviari i remodelar tota la plaça dels Països Catalans
https://www.vilaweb.cat/noticies/adif-r ... cio-sants/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ampliació de Sants Adif
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ampliació de Sants Adif
No té mala pinta, però de com es un render a com quedi realment...
Podrien aprofitar per a obrir claraboies o similar i permetre l'arribada d'almenys una mica de llum solar a les andanes!
Podrien aprofitar per a obrir claraboies o similar i permetre l'arribada d'almenys una mica de llum solar a les andanes!
Salutacions,
Oriol
Oriol
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Ampliació de Sants Adif
Molt maco, pro no queda clar com quedará per arribar amb bus/taxi a l'estació, i que pasará amb la estació d'autobusos.
Esperem que si pugui accedir a prop de la terminal, i no ens facin caminar entre jardins carregats de maletes.
Esperem que si pugui accedir a prop de la terminal, i no ens facin caminar entre jardins carregats de maletes.
Re: Ampliació de Sants Adif
Els renders que han presentat mostren que els cotxes arriben a l'estació pel costat mar:
https://media-edg.barcelona.cat/wp-cont ... 60x428.jpg
I en un pdf de Adif diu:
"Los usuarios de autobús urbano tendrán paradas en Passeig de Sant Antoni, frente
a las nuevas puertas de acceso, en un recorrido protegido que no superará los 50
m."
El que no trobo és més detall amb mapes i explicació de tot com fan quan avancen els projectes de les super illes. De moment pinta més a render preelectoral.
https://media-edg.barcelona.cat/wp-cont ... 60x428.jpg
I en un pdf de Adif diu:
"Los usuarios de autobús urbano tendrán paradas en Passeig de Sant Antoni, frente
a las nuevas puertas de acceso, en un recorrido protegido que no superará los 50
m."
El que no trobo és més detall amb mapes i explicació de tot com fan quan avancen els projectes de les super illes. De moment pinta més a render preelectoral.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I la connexió amb el metro?
Un altre aspecte en el qual caldria incidir: es remodelarà l'accés al metro?
Actualment, arribar a l'estació de Sants des de la L3 és una gimcana, i el vestíbul de la L5 tampoc és per a tirar coets: força estret i recargolat. Aprofitaran per a fer-hi un accés decent, sobretot considerant que el nou accés costat Besòs s'acostarà considerablement a la L3?
Personalment, dubto força que l'FMB o l'Ajuntament hi facin res, vist com està el tema amb altres intercanviadors potents, com Pl. Catalunya o Pl. Espanya. Ara, aprofitant que hi haurà obra grossa, podrien posar-s'hi.
Actualment, arribar a l'estació de Sants des de la L3 és una gimcana, i el vestíbul de la L5 tampoc és per a tirar coets: força estret i recargolat. Aprofitaran per a fer-hi un accés decent, sobretot considerant que el nou accés costat Besòs s'acostarà considerablement a la L3?
Personalment, dubto força que l'FMB o l'Ajuntament hi facin res, vist com està el tema amb altres intercanviadors potents, com Pl. Catalunya o Pl. Espanya. Ara, aprofitant que hi haurà obra grossa, podrien posar-s'hi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ampliació de Sants Adif
Adif et respon:
https://www.adif.es/w/adif-transforma-b ... -ciudadano
https://www.adif.es/w/adif-transforma-b ... -ciudadano
De fet Sants - Estació, per metro és un transbord llarg però no és pot acurtar gaire, i com a mínim és accessible. Del metro a la Renfe fins ara no ho vulguis fer amb un cotxet o una cadira de rodes.Se crea un nuevo vestíbulo de Metro, un espacio singular, que dará acceso al
eje transversal de la estación, al que comunican Rodalies y Alta Velocidad,
reforzando el carácter multimodal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I on serà el vestíbul de metro?
Ho sento, però em respon ben poc. Perquè no detalla exactament com serà l'accés des de la L3, que actualment és força precari.
El vestíbul que diuen, on se situarà exactament? On hi ha l'actual de la L5? O més cap al costat Besòs, de manera que permeti un accés més ràpid des de la L3?
El vestíbul que diuen, on se situarà exactament? On hi ha l'actual de la L5? O més cap al costat Besòs, de manera que permeti un accés més ràpid des de la L3?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ampliació de Sants Adif
No ho detallen perquè Adif farà la reforma fins on pot, és a dir, fins a l'accés del mateix vestíbul de la L5. A partir d'aquí és cosa de Territori (o no) reformar la resta.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Ampliació de Sants Adif
Només que facin un accés de l'actual vestíbul de l'L5 exterior a l'estació de Sants ja és un gran guany. Ara, cal entrar a l'estació d'Adif per entrar a la L5, i quan tanca l'estació a mitja nit cal sortir sí o sí pels accessos de la L3.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Ampliació de Sants Adif
Primer que acabin La Sagrera i que funcioni correctament. Després, ja veurem què cal fer a Sants. Però tampoc sembla que canviïn res a nivell d'andanes: ni hi posen més vies ni hi fan arribar la llum natural.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Ampliació de Sants Adif
Es pot dir més alt, però no més clargenissimon wrote: ↑Monday 19/09/2022 11:47 Primer que acabin La Sagrera i que funcioni correctament. Després, ja veurem què cal fer a Sants. Però tampoc sembla que canviïn res a nivell d'andanes: ni hi posen més vies ni hi fan arribar la llum natural.
Salut !!
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Ampliació de Sants Adif
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -de-sants/
L’Ajuntament de Barcelona comença les obres que hauran de transformar la mobilitat de l’entorn de l’Estació de Sants
Els treballs que avui s’inicien permetran el trasllat del trànsit motoritzat de la banda muntanya a la banda mar de l’estació, deixant l’espai alliberat per a ús de vianants i bicicletes. Les obres duraran fins a la primavera del 2024
Aquesta intervenció és necessària perquè ADIF pugui abordar la primera fase de les obres de l’estació i que inclouran l’ampliació del vestíbul i la posterior rehabilitació de la plaça Països Catalans
La futura remodelació de l’Estació de Sants, que impulsa ADIF, preveu convertir-la en un edifici sostenible, lluminós i integrat al barri, al quals s‘hi podrà accedir per totes les façanes i travessar-lo en qualsevol direcció. A l’entorn de l’estació es guanyarà un 85% d’espai per vianants i la Plaça de Països Catalans es renovarà i passarà a estar envoltada de verd
A partir d’avui, 13 de setembre, l’Ajuntament de Barcelona inicia les obres que hauran de transformar la mobilitat de l’entorn de l’Estació de Sants. Es tracta d’un primer pas, a partir del qual es dona el tret de sortida al procés de remodelació de tot aquest àmbit de la ciutat.
Els treballs que ara s’inicien, i que es duran a terme de manera progressiva, són necessaris per què ADIF pugui executar la primera fase de les obres de l’estació i que inclouran l’ampliació del vestíbul del costat de la plaça Països Catalans i la posterior restitució de la plaça. Amb posterioritat a aquestes actuacions i com es va explicar en les sessions participatives, la segona fase de creixement de l’estació haurà d’abordar el trasllat de l’estació d’autobusos i la remodelació dels entorns i de la plaça de Joan Peiró.
Treballs per adaptar la mobilitat
L’adaptació de la mobilitat de l’entorn, que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, permetran el trasllat del trànsit motoritzat de la banda muntanya a la banda mar de l’estació. El projecte preveu concentrar tota la mobilitat rodada al vial situat a la banda mar deixant la banda muntanya per a ús de vianants i bicicletes. Els treballs per fer possible aquest canvi, que avui s’inicien, duraran fins a la primavera del 2024 i es concentraran en els tres àmbits següents:
Zona sud de l’estació, a tocar del parc de l’Espanya Industrial
Zona de la nova cruïlla amb Comtes de Bell-lloc – plaça de Joan Peiró.
Zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença.
La primera part dels treballs d’adaptació de la mobilitat consistiran en l’adaptació d’una part del vial de vianants del costat mar de l’estació, des del carrer del Vallespir fins al carrer Tarragona, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril+bus per sentit.
En el tram del passeig de Sant Antoni, situat entre la plaça de Joan Peiró i Comtes de Bell-Lloc es demolirà la vorera actual i es faran obres per construir un nou tram de vial que connecti amb l’espai ocupat per l’actual vial de vianants de la banda mar de l’estació..
A la part situada entre Comtes de Bell-Lloc i el carrer Tarragona, es faran principalment tasques per adequar l’espai actual com a vial de circulació.
I finalment, la darrera fase d’aquestes actuacions preveu la realització de diverses intervencions a la zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença per rectificar l’actual traçat de circulació i redirigir la mobilitat cap a la seva nova configuració
La parada de bus de les línies 115, H10 i V5, en la seva situació final es desdoblarà en dues: una estarà ubicada al vial banda mar per a les línies 115 i H10; hi haurà una segona parada a l’inici del carrer Comtes de Bell-lloc, per a la línia V5.
Un cop finalitzades aquestes primeres actuacions, es podrà redirigir el trànsit cap el costat mar i el costat muntanya quedarà alliberat del trànsit rodat. A partir d’aquest moment, ADIF estarà en disposició de començar les obres d’ampliació del vestíbul i l’obertura dels nous accessos a les dues façanes (mar i muntanya), com a primeres passes de la transformació global d’aquest entorn.
Mentre ADIF dugui a terme aquests treballs, l’Ajuntament de Barcelona portarà a terme l’adequació de l’estació d’autobusos i del carrer Viriat per permetre l’avançament dels treballs de creixement del vestíbul de l’estació. L’espai recuperat en aquest àmbit es destinarà a l’ús de vianants i bicicletes.
La transformació total d’aquesta infraestructura de transport prevista per ADIF, busca convertir l’edifici en una estació sostenible, lluminosa i integrada al barri, a la qual s’hi podrà accedir per totes les façanes i travessar-la en qualsevol direcció. Als voltants de la nova estació, els vianants tindran un 85% més d’espai, incloent-hi la plaça dels Països Catalans, que es renovarà i passarà a estar envoltada de verd.
L’avantprojecte de transformació de l’estació i tot el seu entorn es va presentar l’any passat després de tot un any de procés participatiu per recollir les demandes del veïnat i tots els col·lectius implicats.
L’Ajuntament de Barcelona comença les obres que hauran de transformar la mobilitat de l’entorn de l’Estació de Sants
Els treballs que avui s’inicien permetran el trasllat del trànsit motoritzat de la banda muntanya a la banda mar de l’estació, deixant l’espai alliberat per a ús de vianants i bicicletes. Les obres duraran fins a la primavera del 2024
Aquesta intervenció és necessària perquè ADIF pugui abordar la primera fase de les obres de l’estació i que inclouran l’ampliació del vestíbul i la posterior rehabilitació de la plaça Països Catalans
La futura remodelació de l’Estació de Sants, que impulsa ADIF, preveu convertir-la en un edifici sostenible, lluminós i integrat al barri, al quals s‘hi podrà accedir per totes les façanes i travessar-lo en qualsevol direcció. A l’entorn de l’estació es guanyarà un 85% d’espai per vianants i la Plaça de Països Catalans es renovarà i passarà a estar envoltada de verd
A partir d’avui, 13 de setembre, l’Ajuntament de Barcelona inicia les obres que hauran de transformar la mobilitat de l’entorn de l’Estació de Sants. Es tracta d’un primer pas, a partir del qual es dona el tret de sortida al procés de remodelació de tot aquest àmbit de la ciutat.
Els treballs que ara s’inicien, i que es duran a terme de manera progressiva, són necessaris per què ADIF pugui executar la primera fase de les obres de l’estació i que inclouran l’ampliació del vestíbul del costat de la plaça Països Catalans i la posterior restitució de la plaça. Amb posterioritat a aquestes actuacions i com es va explicar en les sessions participatives, la segona fase de creixement de l’estació haurà d’abordar el trasllat de l’estació d’autobusos i la remodelació dels entorns i de la plaça de Joan Peiró.
Treballs per adaptar la mobilitat
L’adaptació de la mobilitat de l’entorn, que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, permetran el trasllat del trànsit motoritzat de la banda muntanya a la banda mar de l’estació. El projecte preveu concentrar tota la mobilitat rodada al vial situat a la banda mar deixant la banda muntanya per a ús de vianants i bicicletes. Els treballs per fer possible aquest canvi, que avui s’inicien, duraran fins a la primavera del 2024 i es concentraran en els tres àmbits següents:
Zona sud de l’estació, a tocar del parc de l’Espanya Industrial
Zona de la nova cruïlla amb Comtes de Bell-lloc – plaça de Joan Peiró.
Zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença.
La primera part dels treballs d’adaptació de la mobilitat consistiran en l’adaptació d’una part del vial de vianants del costat mar de l’estació, des del carrer del Vallespir fins al carrer Tarragona, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril+bus per sentit.
En el tram del passeig de Sant Antoni, situat entre la plaça de Joan Peiró i Comtes de Bell-Lloc es demolirà la vorera actual i es faran obres per construir un nou tram de vial que connecti amb l’espai ocupat per l’actual vial de vianants de la banda mar de l’estació..
A la part situada entre Comtes de Bell-Lloc i el carrer Tarragona, es faran principalment tasques per adequar l’espai actual com a vial de circulació.
I finalment, la darrera fase d’aquestes actuacions preveu la realització de diverses intervencions a la zona de confluència dels carrers Numància, Tarragona, avinguda Roma i Provença per rectificar l’actual traçat de circulació i redirigir la mobilitat cap a la seva nova configuració
La parada de bus de les línies 115, H10 i V5, en la seva situació final es desdoblarà en dues: una estarà ubicada al vial banda mar per a les línies 115 i H10; hi haurà una segona parada a l’inici del carrer Comtes de Bell-lloc, per a la línia V5.
Un cop finalitzades aquestes primeres actuacions, es podrà redirigir el trànsit cap el costat mar i el costat muntanya quedarà alliberat del trànsit rodat. A partir d’aquest moment, ADIF estarà en disposició de començar les obres d’ampliació del vestíbul i l’obertura dels nous accessos a les dues façanes (mar i muntanya), com a primeres passes de la transformació global d’aquest entorn.
Mentre ADIF dugui a terme aquests treballs, l’Ajuntament de Barcelona portarà a terme l’adequació de l’estació d’autobusos i del carrer Viriat per permetre l’avançament dels treballs de creixement del vestíbul de l’estació. L’espai recuperat en aquest àmbit es destinarà a l’ús de vianants i bicicletes.
La transformació total d’aquesta infraestructura de transport prevista per ADIF, busca convertir l’edifici en una estació sostenible, lluminosa i integrada al barri, a la qual s’hi podrà accedir per totes les façanes i travessar-la en qualsevol direcció. Als voltants de la nova estació, els vianants tindran un 85% més d’espai, incloent-hi la plaça dels Països Catalans, que es renovarà i passarà a estar envoltada de verd.
L’avantprojecte de transformació de l’estació i tot el seu entorn es va presentar l’any passat després de tot un any de procés participatiu per recollir les demandes del veïnat i tots els col·lectius implicats.
Re: Ampliació de Sants Adif
I si vens de l'Av Roma, com es podrà accedir al pàrquing de l'estació que està a la plaça de Joan Peiró, algú ho sap?
Gràcies.
Gràcies.
Re: Ampliació de Sants Adif
https://twitter.com/x_escribano/status/ ... nwq_A&s=19
En aquest twit pots fer-te'n una idea. Entres pel costat de l'Espanya Industrial i fas la volta a Joan Peiró.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Ampliació de Sants Adif
Gràcies per la info.Lluis wrote: ↑Friday 15/09/2023 22:21https://twitter.com/x_escribano/status/ ... nwq_A&s=19
En aquest twit pots fer-te'n una idea. Entres pel costat de l'Espanya Industrial i fas la volta a Joan Peiró.
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
Re: Ampliació de Sants Adif
https://beteve.cat/societat/skaters-sen ... -catalans/Betevé wrote: Els patinadors, sense espai garantit a la futura plaça dels Països Catalans
L'Ajuntament s'ha compromès amb els patinadors a fer de mediador perquè el projecte final que Adif licitarà els propers mesos inclogui una zona per a ells