E-Bicibox: el Bicing metropolità
E-Bicibox: el Bicing metropolità
Després de no presentar-se cap empresa per gestionar l'Àrea Bicing (el servei de bici metropolità compatible amb el Bicing), l'AMB presenta l'E-Bicibox: un servei gestionat directament per l'AMB però no compatible amb el de Barcelona. Cosa que limita (i molt) la seva utilitat i qüestiona el concepte de "metropolità":
L'AMB presenta el nou servei de bicicleta pública compartida metropolitana
El nou servei, l'E-Bicibox, s'implantarà inicialment a 12 municipis metropolitans i funcionarà amb bicicletes elèctriques de 7.00 a 24.00 hores els 365 dies l'any
Aquest dilluns, 17 de setembre de 2018, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, presentà el nou servei de bicicleta pública compartida metropolitana, amb el nom d'E-Bicibox. Aquest es començarà a instal·lar en diversos municipis de la metròpolis de Barcelona durant aquesta tardor i es preveu que es posi en funcionament a principis de l'any 2019. [...]
L'AMB ha previst començar, els primers mesos de 2019, amb una flota inicial de 300 bicicletes elèctriques d'ús compartit, repartides en 45 mòduls de 14 places exclusives per al servei E-Bicibox. "Una vegada consolidada aquesta primera fase, anirem donant resposta a la demanda de la ciutadania i d'altres municipis metropolitans", ha explicat Poveda.
En total, l'AMB ha previst prop de 630 places per garantir una disponibilitat alta de plaça d'estacionament lliure en qualsevol mòdul. A cada mòdul, s'hi preveuen 6-7 places amb bicicletes elèctriques a disposició dels usuaris i 7-8 places buides per a possibles retorns.
Aquesta oferta estarà distribuïda, inicialment, en 12 municipis metropolitans que pràcticament formen un continu urbà: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.
L'objectiu de l'AMB, en aquest sentit, és anar ampliant el servei en funció de la demanda, i arribar en un futur a cobrir tots els municipis metropolitans.
Funcionament del servei
Aquest nou servei serà una nova prestació i un
nou abonament del servei Bicibox actual. Funcionarà amb bicicletes elèctriques ubicades en mòduls tancats e-Bicibox. Cada bicicleta disposarà d'una plaça individual amb porta tancada.
Per fer ús d'aquest nou servei, caldrà ser usuari registrat i disposar d'una targeta sense contacte que identificarà l'usuari i li permetrà accedir al servei.
L'abonament del servei té un esquema tarifari que inclou una quota de 30 € l'any, i una tarifa segons franges temporals d'ús. Promocionalment, els primers 30 minuts seran gratuïts.
Inicialment, l'e-Bicibox serà un servei operatiu durant 17 hores, 7 dies a la setmana i 365 dies a l'any. L'horari s'anirà adaptant en un futur en funció de la demanda i l'ús que se'n faci. El nou servei e-Bicibox estarà operatiu inicialment entre les 7.00 h i les 24.00 h.
Dossier presentació E-Bicibox [PDF]
http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... 6970/11696
L'AMB presenta el nou servei de bicicleta pública compartida metropolitana
El nou servei, l'E-Bicibox, s'implantarà inicialment a 12 municipis metropolitans i funcionarà amb bicicletes elèctriques de 7.00 a 24.00 hores els 365 dies l'any
Aquest dilluns, 17 de setembre de 2018, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, presentà el nou servei de bicicleta pública compartida metropolitana, amb el nom d'E-Bicibox. Aquest es començarà a instal·lar en diversos municipis de la metròpolis de Barcelona durant aquesta tardor i es preveu que es posi en funcionament a principis de l'any 2019. [...]
L'AMB ha previst començar, els primers mesos de 2019, amb una flota inicial de 300 bicicletes elèctriques d'ús compartit, repartides en 45 mòduls de 14 places exclusives per al servei E-Bicibox. "Una vegada consolidada aquesta primera fase, anirem donant resposta a la demanda de la ciutadania i d'altres municipis metropolitans", ha explicat Poveda.
En total, l'AMB ha previst prop de 630 places per garantir una disponibilitat alta de plaça d'estacionament lliure en qualsevol mòdul. A cada mòdul, s'hi preveuen 6-7 places amb bicicletes elèctriques a disposició dels usuaris i 7-8 places buides per a possibles retorns.
Aquesta oferta estarà distribuïda, inicialment, en 12 municipis metropolitans que pràcticament formen un continu urbà: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.
L'objectiu de l'AMB, en aquest sentit, és anar ampliant el servei en funció de la demanda, i arribar en un futur a cobrir tots els municipis metropolitans.
Funcionament del servei
Aquest nou servei serà una nova prestació i un
nou abonament del servei Bicibox actual. Funcionarà amb bicicletes elèctriques ubicades en mòduls tancats e-Bicibox. Cada bicicleta disposarà d'una plaça individual amb porta tancada.
Per fer ús d'aquest nou servei, caldrà ser usuari registrat i disposar d'una targeta sense contacte que identificarà l'usuari i li permetrà accedir al servei.
L'abonament del servei té un esquema tarifari que inclou una quota de 30 € l'any, i una tarifa segons franges temporals d'ús. Promocionalment, els primers 30 minuts seran gratuïts.
Inicialment, l'e-Bicibox serà un servei operatiu durant 17 hores, 7 dies a la setmana i 365 dies a l'any. L'horari s'anirà adaptant en un futur en funció de la demanda i l'ús que se'n faci. El nou servei e-Bicibox estarà operatiu inicialment entre les 7.00 h i les 24.00 h.
Dossier presentació E-Bicibox [PDF]
http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... 6970/11696
Salvem l'Estació de França!
Poc futur
Desgraciadament, preveig un futur poc esperançador per a aquest servei.
El gran avantatge de la bici és que és un transport punt a punt. Però amb 2-3 estacions per municipi, caldrà caminar un bon tros des de l'origen fins l'estació, i des de l'estació fins la destinació... Només cal veure el fracàs del Bicing Elèctric, per aquesta mateixa raó.
A més a més, quan més deficient és el transport públic i quan més atractiva pot ser la bici (a la nit) el servei no estarà operatiu.
De la no-interoperativitat entre l'e-Bicibox i el Bicing Elèctric, i del Bicibox amb el Bicing, ja ni en parlo...
El gran avantatge de la bici és que és un transport punt a punt. Però amb 2-3 estacions per municipi, caldrà caminar un bon tros des de l'origen fins l'estació, i des de l'estació fins la destinació... Només cal veure el fracàs del Bicing Elèctric, per aquesta mateixa raó.
A més a més, quan més deficient és el transport públic i quan més atractiva pot ser la bici (a la nit) el servei no estarà operatiu.
De la no-interoperativitat entre l'e-Bicibox i el Bicing Elèctric, i del Bicibox amb el Bicing, ja ni en parlo...
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
A Hospitalet cada dia apareixen bicis d aquest servei abandonades. La manca d estacions no deu ajudar gaire i el típic incivisme baixllobregatí fa la resta. Crec que aviat tancaran la paradeta.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
E-Bicibox i Bicing
Fa uns dies coneixíem la noticia de que el Bicing renovarà tota la seva flota i estacions. Unes setmanes enrrere l'AMB presentava en roda de premsa el seu model de bicicleta i la mecànica de funcionament del futur nou servei.
Aprofitant el canvi de bicis i mòduls del Bicing, hagués estat ridículament fàcil unificar tots dos serveis! De veritat que l'AMB i l'Ajuntament no han estat capaços de posar-se d'acord? S'acaba de perdre una oportunitat única fins d'aquí 10 anys.
Una llàstima i un despropòsit, que a més, possiblement acabi amb la mort prematura del E-Bicibox.
Aprofitant el canvi de bicis i mòduls del Bicing, hagués estat ridículament fàcil unificar tots dos serveis! De veritat que l'AMB i l'Ajuntament no han estat capaços de posar-se d'acord? S'acaba de perdre una oportunitat única fins d'aquí 10 anys.
Una llàstima i un despropòsit, que a més, possiblement acabi amb la mort prematura del E-Bicibox.
Re: E-Bicibox i Bicing
Además que este servicio no existe en Barcelonès Nord.Javi M wrote:Una llàstima i un despropòsit, que a més, possiblement acabi amb la mort prematura del E-Bicibox.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
L'AMB posa en marxa el nou sistema d'e-Bicibox obert, amb les bicicletes compartides ancorades a la vista
Salvem l'Estació de França!
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
Ja, perquè a Santa Coloma el bicibox no existeix…Aquesta prova pilot s'activa als tres municipis metropolitans on es fa un ús més intensiu de l'e-Bicibox: Cornellà de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Joan Despí.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
Llum verda al Bicing metropolità
Es treballa perquè el nou servei, que entrarà en funcionament a finals del 2022, sigui compatible amb el de Barcelona
https://www.ara.cat/societat/llum-verda ... 68229.html
TMB gestionarà el nou servei de bicicleta pública a l’AMB
Se n’adjudicarà l’explotació a un operador privat
En una primera fase, el servei comptarà amb 2.000 bicicletes i 200 estacions, distribuïdes per 15 municipis de la metròpolis. Concretament, serà present als municipis següents: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat , Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
https://noticies.tmb.cat/transport/tmb- ... ropolitana
Es treballa perquè el nou servei, que entrarà en funcionament a finals del 2022, sigui compatible amb el de Barcelona
https://www.ara.cat/societat/llum-verda ... 68229.html
TMB gestionarà el nou servei de bicicleta pública a l’AMB
Se n’adjudicarà l’explotació a un operador privat
En una primera fase, el servei comptarà amb 2.000 bicicletes i 200 estacions, distribuïdes per 15 municipis de la metròpolis. Concretament, serà present als municipis següents: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat , Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
https://noticies.tmb.cat/transport/tmb- ... ropolitana
Salvem l'Estació de França!
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
AMBici: 2.600 bicicletes 100% elèctriques a 15 municipis metropolitans
https://www.amb.cat/ca/web/amb/actualit ... 8390/11696
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ropolitansDurant el 2023, l’AMB aplicarà una tarifa promocional de 25€ l’any per abonament, que permetrà 30 minuts d’ús gratuïts per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50€ cada 30 minuts.
A partir del 2024, l’abonament tindrà un cost de 40€ l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15€. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50€ cada 30 minuts.
Per tal de facilitar l’ús conjunt del servei AMBici i el servei Bicing de l’Ajuntament de Barcelona, i establir unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes, es crearà un abonament metropolità.
Pel que fa a la integració de l’AMBici amb el servei de Bicing, s’ha previst crear estacions de pont o de transferència dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, i l’abonament metropolità, amb descomptes per als usuaris dels dos serveis.
Inicialment, es preveuen fins a 7 estacions de transferència, situades en les localitzacions següents:
- Sant Martí de P. - Sant Adrià de B., Campus UPC Diagonal-Besòs
- Sant Martí de P. - Sant Adrià de B., La Pau
- Sant Andreu de P. - Santa Coloma de G., Baró de Viver
- Les Corts - Esplugues de Ll., Zona Universitària
- Sants - l’Hospitalet de Ll., Ciutat de la Justícia
- Sants - l’Hospitalet de Ll., Riera Blanca
- Sants/Les Corts - l’Hospitalet de Ll., Collblanc
https://www.amb.cat/ca/web/amb/actualit ... 8390/11696
Salvem l'Estació de França!
Dos sistemes independents
Ridícul haver de fer transbordament entre bicicletes per anar a Barcelona. Quin fracàs polític.
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
L'AMB ha posat en marxa avui l'AMBici a sis municipis de Barcelona, amb més de 600 bicicletes
https://www.twitter.com/PremsaAMB/statu ... 0557659137
www.ambici.cat
https://www.twitter.com/PremsaAMB/statu ... 0557659137
www.ambici.cat
Salvem l'Estació de França!
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
S'engega l'AMBici a Badalona i Sta. Coloma de Gramenet
Avui mateix han arribat les bicis i han donat d'alta les estacions al web.
Avui mateix han arribat les bicis i han donat d'alta les estacions al web.
Salvem l'Estació de França!
Re: E-Bicibox: el Bicing metropolità
Ja han poblat les estacions amb les bicis. Olora a eleccions, nen!
frankrodriguez.net
signatura
signatura