Sí, amb aquesta primera fase es reordenaran les línies T4, T5 i T6, la T4 anirà cap a verdaguer, i la T5 i T6 es queden amb el ramal Glòries-Ciutadella. Les freqüències actuals es matindran a les respectives línies.xergi wrote: ↑Wednesday 16/03/2022 9:42 Segons betevé (https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... -tram-nou/), es comprarien tres trens. Esperaran a l'unió total per a fer una millora real de les freqüències?
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Bueno, es va estudiar seriosament l'opció de fer la connexió soterrada. No es exactament una "linia de Metro", pèro similar...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ho sé, però el què demanava aquesta senyora no era pas connexió soterrada, llegeix https://www.totbarcelona.cat/politica/j ... ia-169946/
Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre
La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"
Revolucionari diu... Si ja ho havíem plantejat aquí!!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
"Revolucionari" seria que el seu grup municipal agafés de tant en tant el metro que tant s'estimen... esperem que el tram no es quedi sense cosir per la Diagonal en el tram (valgui la redundància) que quedarà, degut a temes polítics.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tan revolucionari com que s'haurà de fer sense diners, o esperar un mínim de 50 anys perque estigui enllestit.Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre
La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"
Palabrería absurda de señoritos que nunca han cogido el transporte público y temen perder dos carriles de circulación.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Acabarà convergent, perdó, "convergint" amb el mític lema del Santfeliuenc, "Rodalies per la Diagonal ja!"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
La ciència del transport públic a Barcelona és un cercle que sempre torna a reivindicar Rodalies per la Diagonal.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El que si s'hauria pogut fer, és fer passar el perllongament de la L8 per sota la Diagonal fins a Balmes i Verdaguer com a mínim
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Canviaran la decisió absurda de no posar catenària com es fa a qualsevol ciutat normal?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una cosa, com va les obres del tram de Glòries-Verdaguer? Vaig llegir i veure que per el tram de Glòries-Verdaguer estàven fer obres o coses per els voltants...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
S'hi està treballant però les obres encara estan molt verdes.
Per exemple sembla que fins i tot no s'han acabat les obres del colector de la diagonal què és un pas previ per poder començar les obres del propi tramvia.
Per exemple sembla que fins i tot no s'han acabat les obres del colector de la diagonal què és un pas previ per poder començar les obres del propi tramvia.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Oh, gràcies per la info
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»
https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/
(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.
Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?
Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.
La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»
https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/
(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.
Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?
Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.
La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De debò, cal donar veu a aquests personatges?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Als camps Elisis no se si hi posaran un tramvia, però de moment crec recordar que li treuen els cotxes.
En tot cas, m'agradaria que m'expliquessin què coi te de noble de la Diagonal en aquell tram. (I realment qualsevol) No deixa de ser un carrer més de la ciutat ple d'asfalt, soroll, cotxes i demés. També és important com recalca que no es que estigui en contra del tramvia, si no a favor del metro. Que com tots sabem, si fracassa també el pots eliminar a cost 0.
En tot cas, m'agradaria que m'expliquessin què coi te de noble de la Diagonal en aquell tram. (I realment qualsevol) No deixa de ser un carrer més de la ciutat ple d'asfalt, soroll, cotxes i demés. També és important com recalca que no es que estigui en contra del tramvia, si no a favor del metro. Que com tots sabem, si fracassa també el pots eliminar a cost 0.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Un fumeta... en fi, que tot l'espai que hi ha ara per cotxes queda preciós, sí, senyor!Fran-Ikarus wrote: ↑Thursday 17/11/2022 16:52 De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»
https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/
(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.
Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?
Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.
La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
I que consti que no està en contra del tramvia
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El hombre publicaba unos artículos de historia en La Vanguardia que no estaban nada mal, y tiene un blog con unos amigos que vale mucho la pena:França451 wrote: ↑Friday 18/11/2022 12:12 De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
http://barcelofilia.blogspot.com/
Pero por el otro lado, entre el contenido del blog, y lo que le he leído alguna vez en artículos de actualidad, me parece que está un poco atrapado en alguna extraña nostalgia entre la Barcelona de los años 80 y un París idealizado de los años 60. Los argumentos anti-tranvía en este caso son muy incoherentes.