Algun gestor de la cosa pública, sigui del nivell que sigui, ha pensat a portar algun transport d'alta capacitat al nou recinte?
I quina seria la millor opció? Prolongar la línia 3 del Metro o desviar el Tram pel que serà el nou recinte hospitalari? I si es desvia el Tram, totes les línies o només alguna?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El tram millor deixarlo perquè cada línia que vagi a l'hospital se li treu a l'av.Xile que es molt concorreguda a hores universitaries. El metro L3 seria ideal, fent una estació sota el nus Diagonal-Ronda de Dalt amb sortida als 4 costats del nus, venint de Barcelona, per darrere sortir a l'hospital i al parc Cervantes i per davant al Lidl i a la clínica Diagonal.
Ecomobisostrans wrote: ↑Saturday 21/01/2023 2:09
El tram millor deixarlo perquè cada línia que vagi a l'hospital se li treu a l'av.Xile que es molt concorreguda a hores universitaries. El metro L3 seria ideal, fent una estació sota el nus Diagonal-Ronda de Dalt amb sortida als 4 costats del nus, venint de Barcelona, per darrere sortir a l'hospital i al parc Cervantes i per davant al Lidl i a la clínica Diagonal.
Doncs pensant en l'agobi i la llauna que representa haver d'anar a Vall d'Hebron amb la L5 del metro, estació super fonda, amb dos ascensors pírrics per persones amb mobilitat reduïda que volen arribar fins l'hospital, jo em decanto per un transport perfectament adaptat com el tramvia.
Caldria veure on quedaven els accesos principals del nou recinte, però a priori una perllongació de la L3 em semblaria "cantada"; la distància a afegir des de Zona Universitària és similar a l'existent entre aquesta estació i Palau Reial, i el subsòl se suposa no massa diferent (?).
Els accessos de sortida de l'estació els imagino similars (pel que fa a fondària) als de les dues estacions esmentades, amb els avantatges que hauria de donar prop de mig segle transcorregut des de llavors.
Dins del recinte també hi anirà la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, la qual cosa refermaria conceptualment aquest "triunvirat d'estacions que servirien la Zona Universitària". Sense ser-hi tan alta l'afluència de passatgers (a l'altra banda de la Diagonal hi ha el Parc de Cervantes, que als dies feiners òbviament no té els milers de visitants diaris que sí tenen les facultats universitàries servides per Palau Reial i Zona Universitària), penso que formaria part d'una terna ben lògica.
metring wrote: ↑Saturday 21/01/2023 9:11Doncs pensant en l'agobi i la llauna que representa haver d'anar a Vall d'Hebron amb la L5 del metro, estació super fonda, amb dos ascensors pírrics per persones amb mobilitat reduïda que volen arribar fins l'hospital, jo em decanto per un transport perfectament adaptat com el tramvia.
Aquest problema no és el resultat d'optar per un determinat mode de transport, sinó de la mala planificació dels accessos. Una cosa semblant passarà quan entri en servei el tram central de la L9/L10, on veurem més transbords eterns, com ja passa ara a Collblanc, que ve a ser un Pg. de Gràcia en vertical.
En canvi, amb l'afluència que tenen les universitats, sobretot en hora punta, amb un tramvia no n'hi ha prou. Zona Universitària ja anava a petar fa trenta anys al matí, al migdia i al vespre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
A la profunda estació de Llefià (L10N) hi ha sis ascensors. Com que les andanes són en dos nivells, quatre dels ascensors són per a tothom i van del vestíbul a un distribuïdor a un nivell intermig entre les dues andanes, i els altres dos són per a PMR i s'aturen tant al distribuidor com a cada andana. Les escales són només per a emergències.
A El Carmel (L5) passa una cosa semblant: del vestíbul de les validadores fins al distribuidor d'on surten les escales cap a cada andana, hi ha tres ascensors i no hi ha escales, doncs la L5 també és molt profunda en aquest tram.
En altres estacions semblants (Collblanc, Vall d'Hebron, Lesseps L9/L10, etc.) es podria fer el mateix: molts ascensors salvant el gruix de la profunditat, i escales i un ascensor amb prioritat per a PMR per anar del carrer al vestíbul (poc profund) i del distribuidor a les andanes (poc desnivell).
metring wrote: ↑Saturday 21/01/2023 9:11Doncs pensant en l'agobi i la llauna que representa haver d'anar a Vall d'Hebron amb la L5 del metro, estació super fonda, amb dos ascensors pírrics per persones amb mobilitat reduïda que volen arribar fins l'hospital, jo em decanto per un transport perfectament adaptat com el tramvia.
Aquest problema no és el resultat d'optar per un determinat mode de transport, sinó de la mala planificació dels accessos. Una cosa semblant passarà quan entri en servei el tram central de la L9/L10, on veurem més transbords eterns, com ja passa ara a Collblanc, que ve a ser un Pg. de Gràcia en vertical.
En canvi, amb l'afluència que tenen les universitats, sobretot en hora punta, amb un tramvia no n'hi ha prou. Zona Universitària ja anava a petar fa trenta anys al matí, al migdia i al vespre.
això és cert, és molt desafortunat construir una estació que dona abast a un hospital tal i com ho van fer amb la L5...
Alguns companys ja ho han comentat, que la millor solució és el perllongament natural de la línia 3, cap a Esplugues, que a més ja està inclòs dins dels diferents PDI que periòdicament es revisen i s'actualitzen. Pot ser una bona empenta per aquest perllongament, la futura construcció del nou Hospital Clínic. Sí que és cert que precisament en aquesta zona la traça prevista del nou túnel feia una aproximació a l'existent i important Hospital de Sant Joan de Déu. Aquesta nova estació tindrà la paradoxa de que haurà de donar servei a les dues instal·lacions.
També és pot preveure que l'HSJD tingui només servei des del perllogament de la línia 12.
Feina pels dissenyadors de l'ATM, l'AMB i el Departament de Teritori, a l'hora d'estudiar les traces d'aquests nous perllongaments.
El tema del Tram, tot i que queda una mica allunyat, les estacions de Ca n'Oliveres i Can Rigal, podem acostar al públic des de la zona sud del nou hospital. També és poden crear serveis llançadora des d'aquestes parades fins el nou recinte hospitalari. Cal que ho anem seguint amb atenció. Salut!
122-042-132 wrote: ↑Monday 23/01/2023 14:48
Centrem-nos amb el tema d'aquest fil.
Alguns companys ja ho han comentat, que la millor solució és el perllongament natural de la línia 3, cap a Esplugues, que a més ja està inclòs dins dels diferents PDI que periòdicament es revisen i s'actualitzen. Pot ser una bona empenta per aquest perllongament, la futura construcció del nou Hospital Clínic. Sí que és cert que precisament en aquesta zona la traça prevista del nou túnel feia una aproximació a l'existent i important Hospital de Sant Joan de Déu. Aquesta nova estació tindrà la paradoxa de que haurà de donar servei a les dues instal·lacions.
També és pot preveure que l'HSJD tingui només servei des del perllogament de la línia 12.
Feina pels dissenyadors de l'ATM, l'AMB i el Departament de Teritori, a l'hora d'estudiar les traces d'aquests nous perllongaments.
El tema del Tram, tot i que queda una mica allunyat, les estacions de Ca n'Oliveres i Can Rigal, podem acostar al públic des de la zona sud del nou hospital. També és poden crear serveis llançadora des d'aquestes parades fins el nou recinte hospitalari. Cal que ho anem seguint amb atenció. Salut!
Penso que si situen la nova estació amb una andana sota el Parc de Cervantes, a tocar de la intersecció de l'Av. Diagonal amb la Ronda de Dalt, podrien fer dos accessos amb tapissos rodants potser i quedaria "resolt". Un pel costat Av. Diagonal que serviria al mateix parc i la nova zona de l'hospital, i pel costat Tibidabo poden fer accés a l'Av. Esplugues i Sant Joan de Déu. El problema seria què fer amb l'estació de Finestrelles, que era la que es volia fer servir alhora per donar servei al St. Joan de Déu.
metring wrote: ↑Saturday 21/01/2023 9:11Doncs pensant en l'agobi i la llauna que representa haver d'anar a Vall d'Hebron amb la L5 del metro, estació super fonda, amb dos ascensors pírrics per persones amb mobilitat reduïda que volen arribar fins l'hospital, jo em decanto per un transport perfectament adaptat com el tramvia.
Aquest problema no és el resultat d'optar per un determinat mode de transport, sinó de la mala planificació dels accessos. Una cosa semblant passarà quan entri en servei el tram central de la L9/L10, on veurem més transbords eterns, com ja passa ara a Collblanc, que ve a ser un Pg. de Gràcia en vertical.
En canvi, amb l'afluència que tenen les universitats, sobretot en hora punta, amb un tramvia no n'hi ha prou. Zona Universitària ja anava a petar fa trenta anys al matí, al migdia i al vespre.
No dona prou perquè circulen tramvies de 30 metres quan les andanes estan preparades per a circular-ne de 60. Tenim un tramvia a mig gas i ens volem emmerdar en seguir foradant, com si els túnels els regalessin.
Allargar el TRAM resseguint la Diagonal, tenint en compte que es vol transformar la B-23 amb la nova Diagonal a l'estil de la Gran Via d'Hospitalet, no seria cap disbarat. Cal pensar que en tot aquest eix, amb les noves zones que s'urbanitzaran (Pla Caufec, Bellavista, etc...) acabarà sent tot un continuo urbà on tindria tot el sentit del mon que hi hagués un eix tramviaritzat.