La pedestalització de vehicles ferroviaris condueix inexorablement al seu desballestament.Regió-7, 10 de gener de 2023 wrote: Ferrocarrils cedeix a l’Ajuntament de Guardiola de Berguedà una màquina de tren que es restaurarà i s'exposarà
La locomotora Alstom 705 va fer un dels darrers viatges del trajecte Guardiola-Berga, el 1972
[...]
Restauració i museització de material històric de FGC
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Restauració material històric d'FGC
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
Bones noticies sobre les Granotes.
El 26 de marc si no hi ha imponderables, s'iniciaran els recorreguts comercials dominicals. Els propers 11 i 12 comencen, pels empleats de FGC. Salut!
El 26 de marc si no hi ha imponderables, s'iniciaran els recorreguts comercials dominicals. Els propers 11 i 12 comencen, pels empleats de FGC. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
Doncs ja tenim la nova nau a punt per la seva inauguraciómetring wrote: ↑Thursday 28/01/2021 12:36 https://twitter.com/FGCcorporatiu/statu ... 43715?s=20
FGC adjudica les obres per construir una nau per a vehicles històrics a l’estació de Martorell Central
• En aquest espai FGC conservarà i exposarà més d’una vintena de locomotores, cotxes i vagons que formen part del patrimoni històric de la companyia
• L’edifici comptarà també amb un espai per a petites peces històriques, una sala d’actes i serà visitable a partir de l’any que ve
• A més del condicionament i modernització d’espais expositius, FGC també treballa per disposar d’una unitat de tren històric en estat de circulació a cadascuna de les seves línies
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat les obres de construcció d’una nau a l’entorn de l’estació de Martorell Central de la línia Llobregat-Anoia per a conservar i exposar una part del patrimoni històric de la companyia. Amb el nom de “L’espai de la via mètrica”, en aquesta nau s’exposaran alguns dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia, més d’una vintena de peces preservades per Ferrocarrils que inclou locomotores, cotxes i vagons.
Disseny exterior de la nova nau que es construirà al costat de l’estació de Martorell Central.
L’edifici es construirà a l’espai on estaven els antics tallers de locomotores, al costat de la platja de vies i de l’aparcament de l’estació. Amb una superfície de 2.200 m2, la nau tindrà 106 m de llargada, 21 m d’ample i 8,65 m d’alçada, i tindrà capacitat per albergar, en el seu interior, tres vies de 105 m de longitud. Sobre aquestes vies se situaran els diferents vehicles ferroviaris catalogats com a patrimoni històric.
A més, l’edifici comptarà amb un espai per a petites peces històriques, una sala d’actes, un magatzem i serà visitable a partir de l’any que ve. Per facilitar l’accés de les persones que vulguin visitar l’espai, l’entorn de la nau també s’urbanitzarà i s’integrarà amb la resta d’espais del voltant: s’adequarà una àmplia vorera d’accés a l’edifici amb plantació d’arbrat, enllumenat exterior i creació d’una zona verda de prop de 2.900 m2.
La preservació del material històric de la companyia
La nova nau que es construirà a Martorell Central se suma als altres espais expositius que Ferrocarrils ha habilitat recentment per preservar els seus vehicles històrics. Així, ha ampliat i condicionat l’espai de “La Cotxera de Rubí”, situat davant de l’antiga estació de Rubí de la línia Barcelona-Vallès i on es preserven vuit vehicles històrics d’aquesta línia. Aquest espai serà visitable aquest any. Ubicada al Centre Operatiu de Rubí també s’ha construït “La Nau del tren històric del Vallès” per preservar en el seu interior l’Automotor Brill 18 de l’any 1916, cedit en dipòsit a FGC per l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona; una unitat de la sèrie 400, construïda als anys 40; i una unitat de la sèrie 111, construïda a l’inici dels anys 80. Tots aquests espais tindran connexió directa amb la xarxa de Ferrocarrils.
Pel que fa a la línia Lleida-La Pobla, FGC també disposa de l’espai expositiu “El Moll de la Pobla”, on juntament amb l’Ajuntament de La Pobla de Segur s’ha recuperat i habilitat l’hangar i el moll de mercaderies i s’han restaurat i col·locat en un lloc accessible tres peces històriques que ja es trobaven a l’estació: dues grues i una aiguada (grua d’aigua).
“Totes aquestes actuacions”, destaca el president d’FGC, Ricard Font, “tenen una voluntat clara: apropar a la ciutadania el patrimoni històric d’FGC. No només cal preservar aquesta cultura ferroviària, sinó recuperar-la, compartir-la i divulgar-la”. En aquest sentit, tal com inclou l’Agenda Estratègica 10/30 de la companyia, “estem ultimant els detalls d’un nou Pla de Patrimoni d’FGC, un pla que haurà de definir les actuacions per als propers anys i les estratègies per al període 2020-2030. Des de la seva creació, FGC ha seguit una política estructurada i sostinguda en el temps de preservació del seu patrimoni industrial i cultural, i amb aquest pla volem posar-ho de relleu: hem fet un esforç molt important per a recuperar, mantenir i compartir el patrimoni ferroviari, material i immaterial, del nostre país”.
El condicionament i modernització d’espais de preservació, expositius i d’interpretació és només una de les línies de treball del pla d’FGC, que també treballa en el fet de disposar d’una unitat de tren històrica en estat de circulació a cadascuna de les seves línies i poder fer circulacions comercials amb persones usuàries.
En aquest sentit, Ferrocarrils ha completat la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat d’un tren preservat de la sèrie 400, construït als anys 40 als Tallers de Sarrià i popularment conegut com “Granota” pel seu característic color verd i els grans fars a la part frontal. Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, FGC treballa en un projecte per revisar i rehabilitar un tren format per quatre cotxes de fusta de finals del segle XIX i principis del XX.
28 de gener de 2021
WhatsApp Video 2023-03-04 at 23.09.31.mp4
Re: Restauració material històric d'FGC
?122-042-132 wrote: ↑Monday 06/03/2023 18:09
Doncs ja tenim la nova nau a punt per la seva inauguració
WhatsApp Video 2023-03-04 at 23.09.31.mp4
La data quina és?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
La nau està acabada i el material motor i mòbil son al seu lloc (falta el Naval, que està en procés de revisió i restauració); desconec la data d'inauguració, però no tardaran en obrir-lo.
Salut!
Re: Restauració material històric d'FGC
Espai Via Mètrica Martorell FGC
https://www.colomer-rifa.cat/arquitectu ... 15635303ae
https://www.colomer-rifa.cat/arquitectu ... 15635303ae
Re: Restauració material històric d'FGC
Hola, aquesta nau museu que s'ha inaugurat, es pot visitar ja? està oberta al públic?
No trobo informació a la web de FGC.
Gràcies.
No trobo informació a la web de FGC.
Gràcies.
Re: Restauració material històric d'FGC
Per cert he vist com pot acabar un Alsthom 700/1000 despres de 1000 reformes i decoracions:
Original
1000 refomres
Original
1000 refomres
Re: Restauració material històric d'FGC
Això ens han contestat al Twitter: https://twitter.com/FGC/status/16377927 ... PpiCw&s=19
- Sèrie EV-E801
- N5
- Posts: 104
- Joined: Friday 25/03/2022 9:10
Re: Restauració material històric d'FGC
Ostres!davida wrote:Per cert he vist com pot acabar un Alsthom 700/1000 despres de 1000 reformes i decoracions:
Original
1000 refomres
Aquesta decoració per a quins serveis és? Segueix sent de Renfe? Constru-Rail?
Renfe està canviant la decoració d'Al-Andalus i s'hi assembla una mica, podria ser una de les locomotores de Renfe?
Segons Listadotren.es les 1900 (o 619) de Constru-Rail són en venda, podria ser una d'aquestes amb una segona vida?
Gràcies per la info (i perdoneu una mica l'off-topic)
Salut
Re: Restauració material històric d'FGC
Aquest decoració es pel Transcantabrico. Un altre tren turistic com el Al-Andalus de Renfe. Aquest pot explicar la decoració similar.
Re: Restauració material històric d'FGC
Ostres, doncs és una llàstima que no sigui visitable per al públic general (almenys de moment).metring wrote: ↑Monday 20/03/2023 17:19Això ens han contestat al Twitter: https://twitter.com/FGC/status/16377927 ... PpiCw&s=19
Suposo que faran visites concertades per grups reduïts a través de les entitats. O això és el que vull creure, ja que seria una pena no poder veure tot aquest material històric exposat i ben conservat.
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
Re: Restauració material històric d'FGC
És que de fet, inicialment deien que seria per a grups i escoles, potser tanta gent ha contactat amb ells per demanar dia i hora que s'ho estan replantejant i per això han canviat la resposta dient que properament diran alguna cosa. Potser ho faran més obert veient l'èxit de demandes, no trobeu?
Re: Restauració material històric d'FGC
És molt probable!! Cal seguir insistint!metring wrote: ↑Tuesday 21/03/2023 11:57 És que de fet, inicialment deien que seria per a grups i escoles, potser tanta gent ha contactat amb ells per demanar dia i hora que s'ho estan replantejant i per això han canviat la resposta dient que properament diran alguna cosa. Potser ho faran més obert veient l'èxit de demandes, no trobeu?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Restauració material històric d'FGC
Segons la web https://turistren.cat/trens/tren-granota/#, la Granota porta des del març circulant dos diumenges de cada mes, i amb un horari i tot. No se n'ha sentit a dir res, és estrany. Per altra banda, fonts que diuen que ho farà a partir de diumenge 7 de maig, jo ja no sé què pensar...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
Porta forcça temps fen recorreguts pel Vallès. Per formaciò de motoristes, proves de bon funcionament. De fet fa unes setmanes va tenir problemes elèctrics, però ja estan solucionats.
I efectivament realitza viatges en blanc els matins dels cap de setmana. El diumenge passat caçat al migdia al seu pas per Valldoreix. Fa patxoca!
I efectivament realitza viatges en blanc els matins dels cap de setmana. El diumenge passat caçat al migdia al seu pas per Valldoreix. Fa patxoca!
Re: Restauració material històric d'FGC
Doncs res, han retirat la informació del Turistren, i de moment no hi ha dates per a què surti la Granota amb viatgers. Un caos...
-
- N2
- Posts: 11
- Joined: Wednesday 04/01/2023 19:46
Re: Restauració material històric d'FGC
Han tret la mini exposició de la història d'FGC que hi havia a Martorell Central, l'han robada? O l'han posat al futur museu?
Re: Restauració material històric d'FGC
He sentit a dir (no ho puc assegurar 100%) que necessitaven un relé pel fre elèctric, i que al final l'han trobat (que no vol dir que el puguin tenir ràpidament). I que no hi hauria tren fins que el tinguessin. Tot plegat em sembla una mica can pixa i rellisca.