Carreteres amb carrils 2+1

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Carreteres amb carrils 2+1

Post by genissimon »

Sembla que el govern de la Generalitat de Catalunya vol estendre el model de "la ratera" o C-55 entre Abrera i Manresa a moltes altres carreteres: 2+1 i separació dels dos sentits de circulació:
Diari de Girona, 16 de març de 2023 wrote: La Generalitat instaurarà el sistema "2+1" a diverses carreteres gironines
Entre elles hi ha la C-63 entre Vidreres i Lloret i 22 quilòmetres de la C-66 entre Girona i Palafrugell
[...]
Només espero que aquestes carreteres tinguin un voral suficientment ampli com per a permetre que els serveis d'emergència (policia, bombers, ambulàncies, ...) puguin arribar al lloc d'un sinistre enmig de la cua de vehicles col·lapsats, tot i que hi hagi un sol carril de circulació en aquell sentit i barrera física de separació amb l'altre sentit de circulació.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Carreteres amb carrils 2+1

Post by genissimon »

Regió-7, 18 de març de 2023 wrote: La criticada transformació del tram sud de la C-55 esdevé model a seguir a tot Catalunya
La Generalitat ha decidit replicar en 400 quilòmetres de la xarxa viària el sistema de mitgera i carrils alternats d’avançament
[...]
Enllaç al fil del Fòrum sobre la "ratera" de la C-55 de Manresa a Abrera: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Carreteres amb carrils 2+1

Post by genissimon »

Diari de Girona, 21 de juliol de 2023 wrote: Stop C-32 i SOS Lloret demanen la retirada del projecte de pacificació de la C-63
Les entitats critiquen que s'empitjorarà la mobilitat d'una via que hauria de ser d'alta capacitat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”