Metro TMB: Sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
18
55%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
7
21%
Lletjos de nassos!
3
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
4
12%
Altres (expliqueu)
1
3%
 
Total votes: 33

Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

Bona tarda!

Avui la 7005-7008 ha estat circulant amb el torn 312!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

ferroviario_catalan wrote: Tuesday 14/03/2023 22:47 Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?
Ha estat donant voltes fins les 17, on s'ha retirat després d'haver tingut uns problemes amb les portes unes estacions abans. Aviam avui.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Funikram
N3
N3
Posts: 36
Joined: Wednesday 02/10/2019 23:40
Location: Gelida Estació Superior

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Funikram »

Bon dia!

He llegit per algun lloc que els nous trens de la sèrie 7000, a més de substituir les 3000, també substituiran les 2000. Vol dir que també retiraran les 2000 de la xarxa o només de la L3 i les assignaran a altres línies?

Moltes gràcies!
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Renfe445 »

Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.

:nose :master
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

Renfe445 wrote: Wednesday 15/03/2023 13:43 Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.

:nose :master
No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Miquel wrote: Wednesday 15/03/2023 14:54 No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.
I que no sorprengui que intentin retirar els 2100 al mateix temps, alguns reformats menys temps que el 2016, l'últim 2000 reformat no fa pas tant.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Ahir malauradament també el vaig veure (des del 3017), no sé si era el 7009 o no (estava més concentrat en veure si tenia paret de cabina de vidre o opaca, i sembla que és una paret semblant a un 1000 o 1100), ni si tenia torn 312, sí que era entre el 311 (3000 no identificat) i el 313 (2004).
Avui no l'he vist, el 312 era el 3049.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Sèrie EV-E801
N5
N5
Posts: 104
Joined: Friday 25/03/2022 9:10

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Sèrie EV-E801 »

Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
:riure
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Fran-Ikarus »

M1171-M1172-M1169... wrote: Tuesday 14/03/2023 22:38 Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy
Home, és que si et quedes mirant tot el carrusel... Com no el vols veure? "Tú te lo has buscado" :)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Renfe445 »

Sèrie EV-E801 wrote: Friday 17/03/2023 18:05 Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

Renfe445 wrote: Friday 17/03/2023 20:38
Sèrie EV-E801 wrote: Friday 17/03/2023 18:05 Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)
El tema del tancament de la cabina és una petició dels treballadors per a més intimitat mentre fan la seva feina.

És de suposar que els trens poden circular de forma automàtica igual que els 9000, però l'accés a cabina no el tindriem.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Es lógico que los trabajadores quieran la cabina cerrada, yo también lo querría. No podría ni sacarme un moco a gusto 😂😂
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sí que ha circulat

Post by Guigui »

Dilluns vaig anar amb un (el?) 7000, fent el torn 0308.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

M1171-M1172-M1169... wrote: Wednesday 29/03/2023 6:11 Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy
Ahir al migdia no circulava, però sí que he vist tuits amb avistaments del vespre i sí que va sortir a córrer. Com diu en Guigui, amb el 308.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Fran-Ikarus »

Aquest matí he debutat en un 7000, concretament al cotxe 7006.

Curiosament ha estat una mena de "premonició", ja que he perdut per pocs segons un 5000, i ves a saber per què he pensat "Mira que si ara vingués un 7000, que encara no els he vist en viu"... et voilà!

El "termòmetre" molt espectacular, però és clar, quan no funcionin les pantalles serà "tot o res". Als 2000, 3000, etc. si s'apaguen els llums queda la llista d'estacions, si més no (i als 1000/1100 i anterior amb el seu "simple adhesiu" també)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Malauradament també el vaig veure, era el 0303 i la paret de cabina a passatge és efectivament només una paret fàcilment retirable i no un armari amb sistemes de control del tren com en un 3000 on l'única part que es podria treure és la porta.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui no l'he vist, potser estava entre el 304 (3020) i el 309 (2021).
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”