Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Sanato »

Actualment les L9/L10 estant fent servir el túnel que correspon a la L4.
Unes preguntes d'incult:
- Un cop s'alalrgui la L4, compartiran túnel? En cas afirmatiu, com s'ho faran per invertir la marxa a Sagrera-Meridiana?
- Falta construir el túnel de la L9/L10 per que circulin separadament?
- Estacions... Individuals o compartides?
:nose
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
jgomezs
N6
N6
Posts: 184
Joined: Saturday 06/08/2022 16:48

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by jgomezs »

Els túnels seran separats, l'estació de L9/L10 quedarà al punt on lliguen la L5 i L1 a l'alçada del carrer Hondures, mentre que l'andana de la L4 (que ara és de L9/L10) queda a l'altra punta de l'andana de L5, a l'alçada de Felip II:
https://mobile.twitter.com/volemL9/stat ... 8327224320

El tros de túnel de L9/L10 també està construït, i es fa servir per treure la terra que la tuneladora va deixant enrere. Entenc que la idea és obrir la L4 quan s'acabi de fer el túnel de L9 i estigui feta també l'andana i el transbord de L9 a Sagrera (que crec que són les obres que hi estan fent ara mateix?)
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by 122-042-132 »

Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!
jgomezs
N6
N6
Posts: 184
Joined: Saturday 06/08/2022 16:48

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by jgomezs »

122-042-132 wrote: Saturday 01/04/2023 0:36 Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!
No sabia que estava tan avançat!
Això vol dir que les obres que estan fent a la Sagrera, on el Punt TMB, són per construir el transbord i obrir l'andana definitiva de L9/L10?
https://mobile.twitter.com/volemL9/stat ... 7529411584

I llavors l'andana definitiva de la L4 quedarà lliure per a inaugurar la L4 quan estigui fet el túnel de la parada de Santander, sense esperar completar la L9?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by victorcasta »

Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Carlos González »

victorcasta wrote: Saturday 01/04/2023 22:31 Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.
La font de les fotos són de fa casi 4 anys, alguna cosa hauria avançat durant aquests anys, oi?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by uriol108 »

victorcasta wrote: Saturday 01/04/2023 22:31 Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.

Suposo que traslladaran les portes d'andana de Sagrera L9 (futura L4) a la futura estació de la L9 de Sagrera ? :nose
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by metring »

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera

Territori licita la redacció del projecte constructiu del perllongament de l'L4 de metro entre la Pau i la Sagrera

El nou tram incrementarà la connectivitat del sistema de transport públic amb dos intercanviadors i captarà 15 milions de viatgers a l'any

Image

L’import de la licitació és de 2,6 MEUR

El Departament de Territori ha licitat la redacció del projecte constructiu de part del perllongament de la línia 4 de metro des de l'estació de la Pau fins a l'intercanviador de la Sagrera, a Barcelona. El projecte que s'impulsa definirà tècnicament les actuacions pendents d'executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, amb una inversió estimada de 98 MEUR. La redacció del projecte es licita per un import de 2.598.654,77 € (IVA inclòs) i un termini de 15 mesos.

El projecte preveu l'execució d'un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d'uns 320 mestres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d'andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.

El Pla Director d'Infraestructures 2021 – 2030 de l'Àrea de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l'estació de la Pau, donant lloc a tres estacions més, dues de les quals seran potents intercanviadors: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.

Bona part de la infraestructura del perllongament entre la Pau i la Sagrera de l'L4 ja està executada; la major part del túnel ja està construït i és actualment utilitzat per l'L9/L10 nord. D'altra banda, també està executada el 100% de l'obra civil de les estacions de la Sagrera –TAV i de la Sagrera. Així, sumant l'obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament suma una inversió global de més de 300 MEUR.

El perllongament complert de l'L4, tot i tenir una longitud relativament curta –quasi 3 quilòmetres– permetrà augmentar significativament la connectivitat i la robustesa del sistema de transport públic, ja que facilitarà la connectivitat amb importants línies ferroviàries (L1, L5, L9, Rodalies i Alta Velocitat), a més d'ampliar la cobertura del servei de metro en àmbits de caràcter residencial, industrial, comercial i de serveis.

Amb una inversió total de més de 300 MEUR, es preveu que aquest perllongament de l'L4 capti una demanda de més de 15 milions de viatgers a l'any. Es calcula que la nova infraestructura permetrà estalviar 1.000 tones d'emissions de CO2 anuals.

Actualment, l'L4 té una longitud de 16,5 km i compta amb 22 estacions; des de la parada de Trinitat Nova, al districte de Nou Barris; fins arribar a l'estació de la Pau al districte de Sant Martí, tot creuant Horta-Guinardó, Gràcia, l'Eixample i Ciutat Vella. En el seu recorregut, té correspondència amb diverses línies de metro, la xarxa de Rodalies de Catalunya i els serveis de tramvia i autobús.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Carlos González »

Ja era hora, em semblava un crim que no licitasin aquest recorregut de la L4 tenint en compte que part del túnel i recorregut està ja fet.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by pukyxd »

Si l'adjudiquen a l'estiu, 15 mesos de redacció, licitació de les obres a finals del 2025 o principis del 2026, adjudicació de les obres a mitjans de 2026. Dos anys i mig d'obres, almenys, ens n'anem al 2029...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”