Ahir dimarts a primera hora també hi va haver una incidència a la senyalització de la R4 entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet que provocà retards fins a mig matí.3/24, 9 de maig de 2023 wrote: Una catenària s'incendia a Manlleu i els passatgers surten a correcuita del tren
La incidència, que va generar moments de pànic entre els usuaris, s'ha resolt de matinada i la circulació de l'R3 ja està restablerta amb alguns retards
[...]
Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
Què en penseu?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.genissimon wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 11:44 Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.
En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sempre que passi això, i fins no rebre una orde de desallotjar, cal esperar-se dins el tren a que s'acabi el perill. Baixant del tren t'exposes a que en el moment en que es trenqui la catenària, et caigui al damunt, o puguis rebre una descàrrega elèctrica. Quan passen aquestes coses com sol ser a plena via la gent no sol baixar mentre succeeix, però aquí el tren estava estacionat i la gent s'ha espantat.jgomezs wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 15:55M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.genissimon wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 11:44 Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.
En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Mentre el tren estava encès, suposo que podia fer servir la megafonia, però un cop es trenca la catenària ja no se.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
3/24, 12 de maig de 2023 wrote: Raquel Sánchez diu que l'R2 Sud de Rodalies estarà normalitzada el 21 de maig
La ministra de Transports acusa ERC de fer "electoralisme"
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Via tallada set hores entre Martorell i Castellbisbal
Nova incidència a Rodalies: set hores sense trens a l'R4 entre Castellbisbal i Martorell
Una falta de tensió ha fet que un tren de mercaderies quedés aturat
https://www.ccma.cat/324/tallada-lr4-en ... a/3231187/
Una falta de tensió ha fet que un tren de mercaderies quedés aturat
https://www.ccma.cat/324/tallada-lr4-en ... a/3231187/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I a la tarda els panells de Rodalies, al menys a Pl. Cat no funcionaven.
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
(Des)informació a les 465
Explico totes les avaries dels teleindicadors i la megafonia que he vist en un viatge d'anada i tornada de Pg. de Gràcia a Montcada i Reixac, en 465 tan a l'anada com a la tornada.
D'anada, agafo un R2N a St. Celoni. Abans d'arribar a Clot, la megafonia anuncia tren amb destinació Granollers. Passem l'estació, i camí a Sant Andreu ja anuncia destinació St. Celoni. Abans d'arribar a Montcada, ja ni tan sols diu la destinació. Els teleindicadors apagats, no fos cas que ajudéssin en alguna cosa .
De tornada, agafo un R2N a l'aeroport, amb les parades habituals segons el teleindicador de l'estació. A la vista de la parada anterior i les tres següents, surt Arc de Triomf després de Clot. Passem Sant Andreu i apareix Pl. Catalunya darrere Arc. Passem Clot i apareix Sants al final. Llavors, a la pantalla "principal", l'indicador de destinació passa a dir R1 Aeroport i el de propera parada, així com la megafonia, Arc de Triomf. No hem passat per cap parada quan la megafonia ha tornat a saltar. En aquest moment m'he despistat perquè entràvem a PdG, la meva parada, i només he pogut sentir "i Ferrocarrils de la Generalitat". Suposo que indicaria Pl. Catalunya. Abans de baixar, una dona ens pregunta si la informació és incorrecta o què passa.
Definitivament, els sistemes informatius de RENFE necessiten un repàs urgentíssim
D'anada, agafo un R2N a St. Celoni. Abans d'arribar a Clot, la megafonia anuncia tren amb destinació Granollers. Passem l'estació, i camí a Sant Andreu ja anuncia destinació St. Celoni. Abans d'arribar a Montcada, ja ni tan sols diu la destinació. Els teleindicadors apagats, no fos cas que ajudéssin en alguna cosa .
De tornada, agafo un R2N a l'aeroport, amb les parades habituals segons el teleindicador de l'estació. A la vista de la parada anterior i les tres següents, surt Arc de Triomf després de Clot. Passem Sant Andreu i apareix Pl. Catalunya darrere Arc. Passem Clot i apareix Sants al final. Llavors, a la pantalla "principal", l'indicador de destinació passa a dir R1 Aeroport i el de propera parada, així com la megafonia, Arc de Triomf. No hem passat per cap parada quan la megafonia ha tornat a saltar. En aquest moment m'he despistat perquè entràvem a PdG, la meva parada, i només he pogut sentir "i Ferrocarrils de la Generalitat". Suposo que indicaria Pl. Catalunya. Abans de baixar, una dona ens pregunta si la informació és incorrecta o què passa.
Definitivament, els sistemes informatius de RENFE necessiten un repàs urgentíssim
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Finalment ha resultat ser una falsa alarma, però cap a les 5 de la tarda s'ha desallotjat l'estació de Rodalies i de la L1 a Catalunya per una amenaça de bomba. Els cosos de seguretat han estat inspeccionant un tren de Rodalies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Repetició de la (mala) jugada
Avui hi han tornat:
Els Tedax confirmen que ha estat una falsa alarma i es comença a restablir la normalitat a la plaça de Catalunya
Ara la circulació es restableix en tots els mitjans de transport públic
https://www.vilaweb.cat/noticies/desall ... barcelona/
Els Tedax confirmen que ha estat una falsa alarma i es comença a restablir la normalitat a la plaça de Catalunya
Ara la circulació es restableix en tots els mitjans de transport públic
https://www.vilaweb.cat/noticies/desall ... barcelona/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... centelles/
https://twitter.com/el9nou/status/16740 ... hyEPw&s=19
https://twitter.com/el9nou/status/16740 ... hyEPw&s=19
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A més, hi ha la línia de Vilafranca tallada per obres entre Martorell i Castellbisbal.3/24, 15 d'agost de 2023 wrote: Descarrila un tren sense passatgers al mig de Sitges i afecta sis línies de Rodalies
Un tren Talgo que anava buit ha sortit de la via prop de l'estació de Sitges i interromp la circulació ferroviària entre Garraf i Vilanova i la Geltrú
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Pitjor encara: del 14 al 17 d'agost, el tall s'extèn des de Molins de Rei fins Sant Sadurní!genissimon wrote: A més, hi ha la línia de Vilafranca tallada per obres entre Martorell i Castellbisbal.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sembla que ja s'ha restablert el servei parcialment circulant per una sola via a 30 Km/h.
3/24, 16 d'agost de 2023 wrote: "Porto una hora per fer una parada": indignació dels usuaris pel descarrilament a Sitges
S'ha restablert la circulació ferroviària entre Vilanova i la Geltrú i Garraf per una via i amb velocitat limitada a 30 km/h, però durant tot el matí hi ha hagut cues a les estacions
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I just per sumar-li,una incidencia en un tren
https://twitter.com/EstatDelServei/stat ... 45Oiw&s=19
https://twitter.com/EstatDelServei/stat ... 45Oiw&s=19
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Una pregunta. Los servicios de bus que conectan Vilanova con Barcelona paran en Castelldefels? Porque si fuera así, aunque suponga una pequeña excursión se puede usar Plana o Mon-bus (no sé cuál gestiona la línea Bcn-Vilanova) y luego M5 a Cornellá.Hice la línea de bus hace poco, y aunque ese tema no toca aquí, me pareció muy buena, a nivel de recorrido, de frecuencias y de paradas, por lo que supone una alternativa a los servicios gratuitos de bus, que por lo visto funcionaban tan mal, o a la lentitud del tren a partir de Vilanova. Si de Vilanova a Castefa hay alguna alternativa, creo que no hay que pensar mucho para tirar de ella. Ya que la R4 también está cortada, el corte no afecta a la circulación de trenes de Cornellá a Barcelona, por lo que se puede llegar a barcelona por ahí tirando de M5. Ya que los ayuntamientos de los municipios quieren que se potencie esa línea, ¡Usuarios de la R2!!!! Ya tenéis una buena excusa para petar sus buses y demostrar que aunque tardes más, es una alternativa a comerte... ¿Cuánto dicen los usuarios que tarda actualmente el tren por la limitación de velocidad? Media hora para una parada? Si luego hay vía única entre Gavá y El Prat, eso supone al menos entre 15 y 20 minutos más de retraso. Vamos, sumando todo, lo que tardaría la M5 en el peor de los casos (yo la hice en media hora, pero claro, era domingo a las 06:00 de la mañana y no había casi usuarios ni tráfico, por lo que fue muy rápido y ese tiempo, pues no cuenta). Pero si lo normal son 50 minutos de recorrido, que es lo que te vas a tirar en el tren sólo de Vilanova al Prat, tira millas a Cornellá y coge R4, total, vas a perder lo mismo de tiempo, pero si no hay mejor alternativa, pues tira de esa. Lo de ir directamente a Bcn con bus desde Vilanova, no me parfece buena idea, es lo que van a pensar y querer todos los usuarios del tren y los buses van a ir hasta arriba. En cambio sólo a cuatro se les va a ocurrir ir hasta Castelldefels y coger M5, y eso supone realizar sólo el trayecto en bus como sardinas en lata una parte del recorrido. Como digo, siempre y cuándo haya buses de Vilanova que paren en Castelldefels, que no sé si lo hace alguno.albert28 wrote: ↑Wednesday 16/08/2023 13:35 I just per sumar-li,una incidencia en un tren
https://twitter.com/EstatDelServei/stat ... 45Oiw&s=19
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Els d'Adif estaran d'aquests dies fins els nassos
https://twitter.com/InfoAdif/status/169 ... 8gdTw&s=19
https://twitter.com/InfoAdif/status/169 ... 8gdTw&s=19
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
3/24, 24 d'agost de 2023 wrote: Retards a l'R1, R2, R3 i R4 per una incidència en un túnel de Barcelona, segons Renfe
Adif ha resolt l'avaria i els trens recuperen progressivament la freqüència habitual
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.