Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

SrYeri wrote: Monday 20/03/2023 15:32 M’alegra veure que les obres avancen, però amb quins tramvies donaran el servei? Per donar el servei actual ja van curts de material, i si no vaig errat no he vist enlloc que hi hagi previsió d’augmentar la flota.

Si no augmenten la flota de tramvies, malament rai
Als parlaments han dit que comprarien 3 trens nous més per quan s'obri el nou tram.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... rquesines/

Les obres del tramvia i d’urbanització de l’entorn avancen amb el muntatge de la via i la instal·lació de les primeres marquesines

20/03/2023



Aquesta setmana s’ha acabat la instal·lació dels primers mòduls de la primera marquesina que es col·loca al llarg del traçat i que configuraran part de la futura parada de Sicília. Un cop iniciats els treballs de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril per fixar les futures vies del tramvia en el que serà el seu traçat corresponent

Es tracta de dues fites importants en el desenvolupament dels treballs de la primera fase de la connexió tramviària, entre Glòries i Verdaguer, que continuen avançant segons el previst en diferents punts de l’avinguda Diagonal

En paral·lel ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió, entre Verdaguer i Francesc Macià, que permetrà encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase. La unió dels tramvies connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana potenciant una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada

Les obres del tramvia avancen a bon ritme. Un any després del seu inici, els treballs per unir la xarxa tramviària ja són molt visibles i han començat a modificar una part molt significativa de l’antiga secció de l’avinguda Diagonal. Actualment es treballa en diversos trams de la via, englobats dins de la primera fase de les obres, que inclou l’espai comprès entre Glòries i Verdaguer. En paral·lel, ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió tramviària entre Verdaguer i Francesc Macià, que donarà continuïtat als treballs actuals.

La connexió de les xarxes de tramvia s’ha convertit en una oportunitat per donar un impuls clau al transport públic de la ciutat i l’Àrea Metropolitana i alhora per transformar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà que prioritza vianants, bicicletes i transport públic.


Un cop unificada, la nova xarxa connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana. En aquesta primera fase de la connexió s’està treballant per crear 3 noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un nou intercanviador a les Glòries. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb la resta de línies del Trambesòs.

La intervenció que s’està realitzant, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, permetrà guanyar 8.400m2 nous per a vianants, 2.500m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes. La previsió és que les obres d’urbanització de la primera fase acabin a finals del 2023 i la posada en servei tingui lloc el 2024.


La futura parada de Sicília

Image

Entre les diferents actuacions que s’estan realitzant, destaca la finalització de la implantació de les primeres marquesines que configuraran part de la futura nova parada de Sicília. Les parades del tramvia disposaran de mòduls de marquesina distribuïts al llarg de l’andana. El disseny d’aquests mòduls, diferent al de les parades existents actualment, preveu una marquesina que centralitzarà tots els serveis als usuaris i la resta es destinaran a donar aixopluc als viatgers.


Primeres soldadures de carrils de la via

En el marc d’altres fites importants de l’obra, subratllar que avui es realitza la primera soldadura de les vies del tramvia de la Diagonal. Després de l’arribada dels carrils a l’obra, el passat mes de febrer, s’ha estat treballant durant aquest període per realitzar el muntatge de les vies en diversos trams. Dins d’aquestes tasques de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril a l’obra, que permetran fixar els rails en la seva ubicació definitiva.

D’altra banda, es preveu que a l’abril es rebin els primers segments del tercer carril del sistema d’alimentació contínua pel terra (ACT), per a l’execució de la plataforma del tramvia en els trams de les cruïlles viàries. Amb el sistema ACT, que s’instal·larà per primera vegada a l’estat espanyol, es proveirà d’energia als tramvies per mitjà d’un tercer carril segmentat en parts conductores i aïllants, embegut en el paviment, enlloc de la clàssica línia aèria de contacte. Els segments conductors són exclusivament activats quan es troben ubicats a sota del tramvia, garantint així la seguretat per a la resta d’usuaria de la via pública. L’energia d’alimentació serà captada pels tramvies per mitjà d’uns captadors que s’instal·laran sota els tramvies, al seu bogi central.

L‘adopció d’aquesta tecnologia requereix adaptar la flota de tramvies existent, fet que esdevindrà la segona ocasió a nivell mundial, després d’una primera experiència a una línia de tramvies de la província d’Istanbul (Turquia). Respecte a altres solucions sense catenària, la tecnologia de captació contínua no posa en compromís l’autonomia dels tramvies davant condicions climàtiques cada cop més extremes ni davant de talls de trànsit o qualsevol incidència que interrompi la circulació dels combois.

Així mateix, també garanteix la màxima integració urbana del tramvia en el teixit històric, amb monuments i edificacions emblemàtiques i altres elements representatius de l’avinguda Diagonal, garantint un espai diàfan i sense pals.


La transformació de la Diagonal avança

En paral·lel, les empreses constructores continuen treballant de manera simultània en les obres d’urbanització a diferents punts de l’avinguda Diagonal.

A l’àmbit de les Glòries-Canòpia-Intercanviador s’han fet les tasques de reubicació i desviament dels serveis afectats (xarxa d’aigua i xarxa de freàtic) i s’ha construït el clavegueram corresponent a la zona compresa entre la Gran Via, l’avinguda Meridiana, el carrer dels Encants Vells i el carrer Castillejos. A banda, s’ha realitzat la impermeabilització de les lloses dels túnels de transport públic (R2) que transcorren per sota de la plaça de la Glòries i entorns i s’ha executat la primera fase de la futura ampliació del vestíbul del metro de la L1 de Glòries, una intervenció que es realitza en paral·lel a l’ampliació de la xarxa tramviària. Actualment s’està treballant en l’execució de les fonamentacions que hauran de permetre instal·lar les pèrgoles fotovoltaiques, els pals de les catenàries, els bàculs d’enllumenat i les marquesines. També s’està fent el desviament de la resta de serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg i de drenatge de les calçades, les vorades, les zones verdes i la zona del tramvia. En el marc d’aquests treballs s’estan executant els prismes de serveis que utilitzarà el tramvia i que també faran possible l’electrificació del tercer carril.

Pel que respecta a l’àmbit de l’avinguda Diagonal comprès entre la Gran Via i el carrer Girona, han finalitzat les canalitzacions per al drenatge de les vies, s’ha dut a terme la impermeabilització de les lloses dels túnels que passen per aquesta zona (R2) i s’ha construït infraestructura de clavegueram. En paral·lel, s’està treballant en la construcció de les noves voreres que permetran guanyar un gran espai pel vianants, passant de 3 a 7,5 metres en alguns àmbits i de 5 a 10 metres en d’altres. Les que estan més avançades són les voreres situades entre el carrer de la Marina i el passeig de Sant Joan, banda mar. També s’estan fent les fonamentacions per instal·lar les marquesines de les parades, l’execució dels prismes de serveis que necessita la infraestructura del tramvia i la implantació del sistema de drenatge de les calçades, les vorades les zones verdes i el tramvia.

Al tram situat entre la Gran Via i el carrer Lepant ha finalitzat la reubicació i desviament dels serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg. Entre Lepant i Nàpols s’ha adaptat el col·lector de Sicília i s’està fent la pavimentació de les calçades. I en el tram comprès entre Nàpols i Girona, s’ha construït l’estructura soterrada per a una subestació elèctrica que entrarà en funcionament en la segona fase .


En redacció el projecte executiu de la segona fase

L’Ajuntament de Barcelona i l’ATM, a través de BIMSA, han adjudicat la redacció del projecte executiu de la segona fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs per implantar una xarxa tramviària unificada en el tram comprès entre Verdaguer i Francesc Macià, i l’equip guanyador ja està treballant en la redacció de la proposta, amb la previsió de finalitzar-la a principis de 2024. La tramitació del projecte suposa un pas endavant que ha de permetre encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase.

El projecte executiu haurà de contemplar els treballs necessaris per implantar la xarxa tramviària (infraestructura i superestructura) en tot l’àmbit i les actuacions de reurbanització del tram de l’avinguda Diagonal situat entre el passeig de Sant Joan i el passeig de Gràcia (tronc central, parterres, calçades laterals i voreres); les del tram comprès entre el passeig de Gràcia i la plaça Francesc Macià (tronc central, parterres i ajustos de calçades laterals); i també la part de l’avinguda Diagonal fins a l’avinguda Sarrià on s’hauran de fer algunes intervencions de reurbanització al tram central i a la calçada lateral mar per poder dur a terme la connexió amb la xarxa tramviària ja existent.

El projecte haurà de tenir en compte la coordinació de les fases d’execució d’obra amb les obres de desdoblament del col·lector de l’avinguda Diagonal entre el carrer Girona i la plaça Francesc Macià. Actualment el projecte executiu del desdoblament del col·lector també es troba en redacció, amb previsió d’acabar-lo abans de final d’any.


7 minuts de les Glòries al passeig de Sant Joan

La implantació del tramvia en el tram situat entre Glòries i Verdaguer suposarà una millora substancial de l’oferta de transport públic en aquesta zona, a tota la ciutat i en una bona part de l’Àrea Metropolitana, i acostarà els municipis de Sant Adrià de Besòs i Badalona al centre de Barcelona i a nous transbordaments amb la resta de xarxa de transport públic.



Segons els estudis realitzats, la nova infraestructura permetria arribar de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en 7 minuts. Les anàlisis dutes a terme també indiquen que, amb aquesta primera fase de connexió, el nombre de passatgers actuals del Trambesòs podria augmentar en un 58% (19.000 viatges addicionals en dia feiner).

Image
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Qüestió derivada: em pregunto si plantejaran Glòries com la Plaça Espanya del Besòs... tal com era més o menys l'oferta de TUBLSA l'any 1985 que la B24 i la B25 tenien el terminal a Glòries. Ara seria el moment. O bé Diagonal Mar..
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

metring wrote: Monday 20/03/2023 15:40
SrYeri wrote: Monday 20/03/2023 15:32 M’alegra veure que les obres avancen, però amb quins tramvies donaran el servei? Per donar el servei actual ja van curts de material, i si no vaig errat no he vist enlloc que hi hagi previsió d’augmentar la flota.

Si no augmenten la flota de tramvies, malament rai
Als parlaments han dit que comprarien 3 trens nous més per quan s'obri el nou tram.
Ja s'estan construint a la factòria d'Alstom tres nous tramvies molt semblants als actuals i equipats amb presa de corrent per "patí" central. Salut!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Bueno... el tramvia de la Diagonal ja és història, adéu a la unió entre Francesc Macià-Verdaguer
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by albert28 »

Carlos González wrote: Sunday 28/05/2023 23:54 Bueno... el tramvia de la Diagonal ja és història, adéu a la unió entre Francesc Macià-Verdaguer
Bueno encara poden canviar coses. Qui diu que després no es barallin per ficar-se la medalla de la unió de tramvies. Ha succeït a Madrid amb part del que va deixar Carmena.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Una cosa és quan es fan els valents durant la campanya però a la vida real el que faran serà continuar amb el que tenen i dir que el tramvia és autoria seva.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Quan és per no fer o fer malbé un transport ferroviari, allà compleixen el seu full de ruta.

Fixa't com el cas de Port Aventura - Vandellòs.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Fran-Ikarus »

Encara no hi ha alcalde... Ja veurem qui serà l'alcalde (a priori descartada alcaldessa en aquest cas)

I tot i que sigui Trias jo apostaria a que no tirarà enrere allò que ja està encetat. Ja ho justificaran de la manera que els convingui.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by gracienc »

Sorprenda que aturessin les obres ja començades fins a Verdaguer però el que resta del tram central... Es pot ben quedar una decada més esperant... (Veient el passat no puc imaginar un futur gaire diferent)
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

No veig com podria Trias tenir una majoria suficient per aturar el tramvia, excepte que o bé el PSC o ERC s'apuntés a votar amb ell, PP i Vox, la qual cosa... bé, costa imaginar-lo, pèro res es impossible.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.

En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by gracienc »

122-042-132 wrote: Tuesday 30/05/2023 11:48 El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.

En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
Et veig molt aveturat...quan les obres les tram central no están ni licitades.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by genissimon »

122-042-132 wrote: Tuesday 30/05/2023 11:48 El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.

En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
M'agradaria penar que serà així, però no ho tinc gens clar. La lògica més indiscutible diu que ha de ser així, però com bé sabem la lògica i la política solen anar per camins oposats.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Al missatge publicat al fil viewtopic.php?f=2&t=8677&sid=4db8cea2ae ... &start=720 sobre el tall de la L4, també se'n parla del què patirà la T4 per obres per fer arribar la línia fins a Verdaguer.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by m.h.t. »

Créieu que el soterrament del vial de Glòries permetria desdoblar la via única entre La Farinera i Can Jaumandreu?? :roll:

INNOCENTS!! No sols no volen desdoblar-ne el tram, sinó que pensen suprimir-ho i desviar-lo absurdament: :boig :martell1

https://twitter.com/transportpublic/sta ... 5959894016
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

m.h.t. wrote: Saturday 10/06/2023 19:15 Créieu que el soterrament del vial de Glòries permetria desdoblar la via única entre La Farinera i Can Jaumandreu?? :roll:

INNOCENTS!! No sols no volen desdoblar-ne el tram, sinó que pensen suprimir-ho i desviar-lo absurdament: :boig :martell1

https://twitter.com/transportpublic/sta ... 5959894016
Jo això recordo haver-ho vist als projectes des-de fa temps.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Molt curiós que els de PTP diguin això...

En els plans apareixen diferent i no és així...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Fijaros bien. En la indicación de la foto aparece "Nueva propuesta municipal", así que debe ser algo que ha propuesto la nueva alcaldía. Eso también justificaría los planos en los que la parada de La Farinera desaparece, pero veremos a ver qué hacen. A mí tampoco me gusta nada la alternativa, más que nada por lo dicho unos mensajes más arriba. La obra esa absurda que hicieron para sacar carriles de coches pintando unos círculos horrorosos en el suelo y poniendo una tirolina para que se suba en ella la anterior alcaldesa y se deje los piños contra un poste en vez de duplicar la vía del tranvía, eso sí que era para ir allí con cuatro mazas y echarlo todo abajo y poner una foto bien grande del tranvía con dos vías, a ver si así el ayuntamiento pilla la indirecta. Es que sinceramente, con tal de conservar la chapuza esa que hicieron y con tal de dejar los banquitos y la tirolina, son capaces de meter el TRAM hasta por la playa de Bogatell si hace falta con tal de desviarlo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Nova" alcaldia

Post by Guigui »

França451 wrote: Sunday 11/06/2023 13:59 Fijaros bien. En la indicación de la foto aparece "Nueva propuesta municipal", así que debe ser algo que ha propuesto la nueva alcaldía.
Quina "nova alcaldia"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”