L'Al Andalus, a Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

L'Al Andalus, a Barcelona

Post by metring »

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: L'Al Andalus, a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Llàstima!, perquè a la tarda vaig passar-hi, per davant de l'estació, sense saber-ho.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: L'Al Andalus, a Barcelona

Post by m.h.t. »

El tren de luxe 'Al Andalus' arriba a Barcelona

El tren de luxe més llarg d'Espanya no deixa ningú indiferent en la seva arribada a Catalunya

D'entre tots els trens blancs i liles de Renfe, aquest dimecres un de color vermell destacava a l'Estació de França de Barcelona. Es tracta de l'Al Andalus, un tren turístic de luxe amb més d'un segle d'història. [...]

La singularitat d'aquest tren, a banda del luxe, rau en el fet que és el tren més llarg que circula per les vies espanyoles. Compta amb 14 cotxes, distribuïts en dos cotxes restaurant, un cotxe cuina, un cotxe bar, un cotxe saló, set cotxes llit, un cotxe per a la tripulació i un generador, i en total fa 450 metres de longitud. Es va construir a finals dels anys 1920 i originalment el va fer servir la monarquia britànica per viatjar des de Calais fins a la Costa Blava, segons recull el web de l'Al Andalus. Però no va començar a funcionar com a tren turístic fins a l'any 1985, quan es va rehabilitar. Va estar en marxa fins el 2005, i llavors va haver d'aturar la seva activitat per manca de rendibilitat. Set anys després, el 2012, es va fer una nova restauració i l'històric tren va tenir un nou renaixement.

El tren inclou habitacions de dia, equipades amb sofàs, una tauleta i una dutxa; o habitacions de nit, amb llits. Els preus van des dels 8.000 euros per una cabina individual estàndard, fins als 11.200 euros per una habitació deluxe doble.
https://www.elnacional.cat/ca/confidenc ... 4_102.html
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”