Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: "Nova" alcaldia

Post by Miquel »

Guigui wrote: Sunday 11/06/2023 15:42
França451 wrote: Sunday 11/06/2023 13:59 Fijaros bien. En la indicación de la foto aparece "Nueva propuesta municipal", así que debe ser algo que ha propuesto la nueva alcaldía.
Quina "nova alcaldia"?
Cap, ja que a dia d'avui no s'ha format cap nou govern municipal.

Sobre el tema. La T5 a la Gran Via sí que es desdobla en tot el seu traçat, ja no hi haurà cap vía única. El problema es que es proposa que el tren un cop arribi a Glòries, baixi per Ciutat de Granada en comptes de seguir recte o fer un petita inclinació fins incorporar-se al nou feix de vies de l'estació.

Però el tram entre Can Jaumandreu i la Plaça de les Glòries es desdoblarà. Ademés ja està licitada la urbanització de tota la Gran Via entre Rambla del Poblenou i Glòries, desdoblament inclòs.

Evidentment aquesta postura de fer baixar el tramvia per allí és un tret al peu, espero que rectifiquin i el tramvia pugui anar de forma directa a la Gran Via tal i com passa ara.

La parada de La Farinera faci el que es faci desapareix, ja que l'estació de Glòries es trasllada davant del Museu del Disseny, al centre de la plaça pel costat mar. Pel que la parada de La Farinera no tindrà ja cap sentit d'existir doncs estarien a tocar una de l'altre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

Per cert, he trobat aquest article de fa dos anys a on ja consta aquell traçat (fixeu-vos en l'imatge). Només per insistir que això no es de fa dos dies. Em sobta que hagin estat tan adormits a la PTP amb això.

https://beteve.cat/politica/aixi-sera-f ... barcelona/
jgomezs
N6
N6
Posts: 184
Joined: Saturday 06/08/2022 16:48

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jgomezs »

Jo estic flipant una mica, perquè aquesta desviació per Ciutat de Granada no la veig als documents de la ATM, i mira que arriba al detall de dividir el projecte en fases de construcció:
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... emoria.pdf (pàgina 114)

I tampoc ho veig a la licitació:
https://licitacions.bcn.cat/licitacion/ ... id=1333771
Al Lot 1, específicament els plànols estan a aquest document:
https://licitacions.bcn.cat/licitacion/ ... c=R0321047 (página 8)

I tampoc ho veig a les notícies de l'Ajuntament, de juliol de l'any passat:
https://www.barcelona.cat/mobilitat/ca/ ... -2_1195138

I fer ara el que diu la PTP tindria molt sentit, si no fos que llavors cal desfer el que ja s'està a mig construir! Que está Glòries potes enlaire i amb molts rails ja colocats.
Tinc por que tot plegat no serveixi com a excusa per parar el projecte ("oh, és que hem de repassar les decisions que no estan clares") per al nou equip que entri a l'Ajuntament.

La meva esperança és que en realitat a Barcelona molta feina la fan els professionals "entre bambalinas", mentre els polítics només apareixen a l'escenari per posar-se la medalla. Només cal veure que les Superilles ja estaven en projecte des de l'època del Jordi Hereu (PSC), i recordo veure La Vanguardia al 2015 venent les meravelles d'aquest projecte si el Trias renovava l'alcaldia.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by albert28 »

Hi ha algun enllaç a un comunicat oficial d'aquesta "proposta"?

Trobaria un error de la PTP no incloure d'aquest enllaç.

I el tema corva tancada, crec el límit de corva tancada era la que havia a l'antiga Sant Ramón, que la van eliminar i recolocar on l'actual Ernest Lluch
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Suponía que ya había nuevo gobierno y como había salido Trías pensaba que ya estaba haciendo de las suyas.

En los enlaces que ha publicado el compañero, el dossier de 114 páginas, si os fijáis saca un plano de la NXB de 2017, sale la D40 pero no la D50, no salen V9, V1 o H2, por ejemplo y sigue destacando el pedazo forat que hubo hasta última hora entre V21 y V27, por no hablar de que hay fotos de Glóries siendo aún una rotonda con excalestric. (He escrito la palabra tal y como se pronuncia). Con lo cual desde ese plano pueden cambiar muchas cosas.

No pillaba lo de Ciudad de Granada hasta que me di cuenta de que es la calle que pasa delante del CC. Lo que no ubico es si es la de "delante" o la de "detrás". Por detrás entiendo la que da a la salida del "mercat" de productos ecológicos, la de "delante" estaba entre el lateral del centro comercial, donde el burguer King y el espacio cerrado de vegetación donde hace tiempo dormían los indigentes. El problema de ese tramo, por "delante" del CC és que si mal no recuerdo, de dos carriles para coches que tenía, uno está ocupado por la salida del párking subterráneo, por lo que si quieren hacer pasar las vías del TRAM por allí, tienen que clausurar esa salida del párking, lo cual no sé si es lícito.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
jgomezs
N6
N6
Posts: 184
Joined: Saturday 06/08/2022 16:48

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jgomezs »

A veure, alguna cosa he trobat. A l'Ajuntament de Barcelona, al grup de seguiment de Glòries, hi surt el traçat nou com a part de la urbanització de la Gran Via entre Badajoz i Bilbao, no com a part del projecte de la unió dels tramvies. Aquí el link amb tot l'historial, però a continuació us faig un extracte:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... lies/actes

La giragonsa apareix comentada per primer cop al gener de 2021, com a proposta:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 210112.pdf (pàgina 27)
I s'explica a l'acta:
"A l’àmbit de cobertura Gran Via, actualment el tramvia hi circula per via única i s’està treballant amb la proposta que la connexió amb Glòries es faci per ciutat de Granada. Hi ha una acord amb ATM perquè la circulació d’autobusos pugui solapar-se en plataforma compartida amb el tramvia entre Ciutat de Granada i Rambla del Poble Nou."

Una justificació una mica més extensa, és a l'acta de juliol de 2022, us faig una presentació de qui parla i què expliquen:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 220721.pdf (pàgines 1 i 2)
"Ajuntament :
- Xavier Matilla, Arquitecte en Cap
- Manuel Valdés, Gerent de Mobilitat i Infraestructures
- Adrià Gomila, director Serveis de Mobilitat, Ecologia Urbana
Altres administracions, empreses proveïdores :
- Lluís Alegre, ATM
Ciutadania, entitats i col·lectius :
- Miquel Catasús, Associació de Veïns Clot - Camp de l'Arpa
(...)
Manuel Valdés i Adrià Gomila presenten la proposta de traçat del tramvia. (Veure la presentació [https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 221027.pdf]). Expressa la dificultat de lligar els traçats mantenint els pas de vianants de la Diagonal cap a la Plaça de les glòries. La cruïlla que presenta més dificultats és la dels carrers Badajoz, Diagonal i Gran Via. A més del pas de vehicles, hi ha moltes entrades i sortides de transport públic i passos de vianants, i en aquest cas, els cicles semafòrics no resolen tota la problemàtica.
L’opció que es proposa és el pas del tramvia pel carrer Ciutat de granada que permet separar tots els fluxos en dos àmbits, en dues cruïlles permetent així, tots els moviments. Cal tenir en compte que aquesta proposta planteja que al darrer tram de la Diagonal entre els carres Bilbao i Badajoz, només arribarà el transport públic. L’únic punt una mica més difícil és el creuament del tramvia a la Diagonal-Ciutat de Granada.
Adrià Gomila detalla l’estudi dels temps de pas dels diferents passos de vehicles, tramvia i vianants.
Xavier Matilla exposa que el projecte de Glòries no és només del Parc sinó que desborda la plaça i arriba en forma de tentacles cap a les grans avingudes del voltant.
Miquel Catasús pregunta com quedarà l’aparcament actual de BSM i l’accés a l’aparcament del Centre Comercial.
Pregunta també, quan s’executarà aquest projecte.
Manuel Valdés respon que caldrà analitzar la viabilitat del pàrquing de BSM.
Xavier Matilla respon que l’àmbit d’execució està inclòs en l’execució de Gran Via –Túnel.
Miquel Catasús expressa que caldrà estudiar la proposta entre les entitats, que l’han escoltat i que en aquest moment no poden dir si hi estan a favor o en contra. Hauria preferit treballar-la temps enrere amb la col·laboració d’especialistes com el Ricard Riol.
Lluís Alegre constata que la primera proposta de traçat del Tramvia per davant de l’edifici Ona genera problemes de seguretat per als vianants per ser una cruïlla molt llarga (90m). L’opció proposada per Ciutat de Granada, resolt aquest problema."

A diferència dels consells de barri, no he trobat cap vídeo d'aquesta reunió (que potser hi són, però no els he sabut trobar). De fet les presentacions dels consells de barri no donaven cap pista clara que es faria això (com a molt marcaven el carrer Ciutat de Granada com a afectat pel projecte d'urbanització).
França451 wrote: Monday 12/06/2023 11:58 No pillaba lo de Ciudad de Granada hasta que me di cuenta de que es la calle que pasa delante del CC. Lo que no ubico es si es la de "delante" o la de "detrás". Por detrás entiendo la que da a la salida del "mercat" de productos ecológicos, la de "delante" estaba entre el lateral del centro comercial, donde el burguer King y el espacio cerrado de vegetación donde hace tiempo dormían los indigentes. El problema de ese tramo, por "delante" del CC és que si mal no recuerdo, de dos carriles para coches que tenía, uno está ocupado por la salida del párking subterráneo, por lo que si quieren hacer pasar las vías del TRAM por allí, tienen que clausurar esa salida del párking, lo cual no sé si es lícito.
Es el lado de "delante", donde está el parking más cercano a Glòries, y parece ser que lo de "qué pasa con el parking" es una buena pregunta. Aquí el lugar con el street view:
https://www.google.com/maps/@41.4042899 ... ?entry=ttu
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by davida »

Sembla que el acabar el tramvia per la Diagonal te mes posibilitats que en els ultimes dies
Last edited by davida on Saturday 17/06/2023 20:48, edited 1 time in total.
Adrià Grande
N5
N5
Posts: 111
Joined: Thursday 15/06/2017 17:57

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Adrià Grande »

Doncs al final Collboni serà l'alcalde. Algú sap quins plans té ell amb el tramvia?
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by pukyxd »

El PP ha posat com a condició per la investidura de Collboni el NO del tramvia per la Diagonal.
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by laura »

Jo no em preocuparia per l’execució de la segona fase. Està clar que es farà ja que és l’únic projecte de gran envergadura que podrà amortitzar l’actual alcalde cara les properes eleccions municipals (2024 fins a Verdaguer i 2026-2027 fins a Francesc Macià).

Per no parlar de la pressió dels alcaldes del Baix Llobregat (gran majoria també de caire socialista), que intentaran posar-se alguna medalla.

Tot el projecte ja està lligat tant per part de l’ATM com de la Generalitat. L’actual alcalde només ha d’executar l’obra i recordem que a l’Ajuntament hi ha majoria de partits que són favorables a aquesta connexió.

Si Collboni ha insinuat en campanya que paralitzaria per aquest mandat el Tram per la Diagonal, no era més que per guinyar l’ullet a Trias. Resumint, tot fum, igual que les condicions que el PP ha posat a Collboni per governar.
Baixador a Premià de Mar ja!
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by laura »

Adrià Grande wrote: Saturday 17/06/2023 19:04 Doncs al final Collboni serà l'alcalde. Algú sap quins plans té ell amb el tramvia?
Tots els partits d’esquerra/progressistes són favorables a la connexió.
Baixador a Premià de Mar ja!
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Buenos días.

Mientras espero al peluquero en Gran Vía con Llacuna, junto al CC Glòries y veo ante mis narices la reformita de marras, he podido ver un detalle que no sé si alguien se había dado cuenta. En el CC casi llegando al cruce de Ciutat de Granada, hay varios almacenes. El último, que hace esquina con la mencionada calle es un almacén para entrada y salida de camiones contenedores, y he podido comprobar que al salir uno de estos camiones, el espacio que tiene para maniobrar no es precisamente amplio.

ALGUIEN ME PUEDE EXPLICAR POR DÓNDE DIABLOS VAN A HACER PASAR EL TRANVÍA EN DOBLE VÍA POR ESE CRUCE? Y los camiones, qué hacen? Se los mete el dueño del Centro comercial donde le quepa????

Como podéis ver, es imposible hacer pasar las vías del tram por Ciudad de Granada, mientras esa salida de camiones de basura siga donde está.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
escursso
N5
N5
Posts: 122
Joined: Sunday 06/07/2008 18:57
Location: Tiana
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by escursso »

Bon dia, avui he passat pel carrer Aragó, per sobre les noves vies del tram, i m'ha vingut un dubte.
Al ser la presa de corrent pel terra, s'han de modificar tots els tramvies per poder captar la corrent pel terra? O s'han de comprar noves unitats per fer aquest tram?
Salutacions.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

escursso wrote: Wednesday 30/08/2023 7:53 Bon dia, avui he passat pel carrer Aragó, per sobre les noves vies del tram, i m'ha vingut un dubte.
Al ser la presa de corrent pel terra, s'han de modificar tots els tramvies per poder captar la corrent pel terra? O s'han de comprar noves unitats per fer aquest tram?
Salutacions.
S'estan modificant els tramvies per a poder captar l'energia d'aquest tercer carril. També caldrà comprar un parell d'unitats per quan es prolongui la línia a Verdaguer però no per la captació, si no per mantenir freqüències!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Els nous tramvies ja estan licitats, encarregats i en fase de construcció, per part d'Alstom.

Ahir ja van començar les proves dels tramvies per la plaça de Les Glòries, i avui continuen. Salut!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Aquest sistema de captació de corrent privatiu es pot revertir a catenària en qualsevol moment?
User avatar
MF+
N4
N4
Posts: 49
Joined: Friday 25/03/2022 10:50

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by MF+ »

122-042-132 wrote: Wednesday 30/08/2023 10:43 Els nous tramvies ja estan licitats, encarregats i en fase de construcció, per part d'Alstom.

Ahir ja van començar les proves dels tramvies per la plaça de Les Glòries, i avui continuen. Salut!
Esta mañana he pillado uno... :P

https://twitter.com/i/status/1696933452107423889
Image
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Miquel »

Renfe445 wrote: Wednesday 30/08/2023 14:49 Aquest sistema de captació de corrent privatiu es pot revertir a catenària en qualsevol moment?
Privatiu per ser d'Alstom? Juraria que Alstom és dins l'accionariat de l'empresa.

En tot cas, no es que es pugui revertir, caldria fer un projecte per a la instal·lació de catenària i el projecte a dia d'avui no les contempla, ni crec que deixin espai per si mai sonés la flauta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
escursso
N5
N5
Posts: 122
Joined: Sunday 06/07/2008 18:57
Location: Tiana
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by escursso »

Miquel wrote: Wednesday 30/08/2023 8:03
escursso wrote: Wednesday 30/08/2023 7:53 Bon dia, avui he passat pel carrer Aragó, per sobre les noves vies del tram, i m'ha vingut un dubte.
Al ser la presa de corrent pel terra, s'han de modificar tots els tramvies per poder captar la corrent pel terra? O s'han de comprar noves unitats per fer aquest tram?
Salutacions.
S'estan modificant els tramvies per a poder captar l'energia d'aquest tercer carril. També caldrà comprar un parell d'unitats per quan es prolongui la línia a Verdaguer però no per la captació, si no per mantenir freqüències!
Gràcies per la informació, salutacions.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

Cómo que tercer raíl para corriente? Y se puede coger corriente de catenaria y luego de tercer raíl sin perder más de dos minutos en la parada?
Por qué motivo esto? De verdad que no lo entiendo. Si no supone más problema que el tiempo de parada normal, adelante. Una cosa. A la hora de cruzar la calle o a la hora de que caiga una tromba de agua grande, lo del tercer raíl supone problemas?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”