A veure, alguna cosa he trobat. A l'Ajuntament de Barcelona, al grup de seguiment de Glòries, hi surt el traçat nou com a part de la urbanització de la Gran Via entre Badajoz i Bilbao, no com a part del projecte de la unió dels tramvies. Aquí el link amb tot l'historial, però a continuació us faig un extracte:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... lies/actes
La giragonsa apareix comentada per primer cop al gener de 2021, com a proposta:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 210112.pdf (pàgina 27)
I s'explica a l'acta:
"A l’àmbit de cobertura Gran Via, actualment el tramvia hi circula per via única i s’està treballant amb la proposta que la connexió amb Glòries es faci per ciutat de Granada. Hi ha una acord amb ATM perquè la circulació d’autobusos pugui solapar-se en plataforma compartida amb el tramvia entre Ciutat de Granada i Rambla del Poble Nou."
Una justificació una mica més extensa, és a l'acta de juliol de 2022, us faig una presentació de qui parla i què expliquen:
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 220721.pdf (pàgines 1 i 2)
"Ajuntament :
- Xavier Matilla, Arquitecte en Cap
- Manuel Valdés, Gerent de Mobilitat i Infraestructures
- Adrià Gomila, director Serveis de Mobilitat, Ecologia Urbana
Altres administracions, empreses proveïdores :
- Lluís Alegre, ATM
Ciutadania, entitats i col·lectius :
- Miquel Catasús, Associació de Veïns Clot - Camp de l'Arpa
(...)
Manuel Valdés i
Adrià Gomila presenten la proposta de traçat del tramvia. (Veure la presentació [
https://ajuntament.barcelona.cat/ecolog ... 221027.pdf]). Expressa la dificultat de lligar els traçats mantenint els pas de vianants de la Diagonal cap a la Plaça de les glòries. La cruïlla que presenta més dificultats és la dels carrers Badajoz, Diagonal i Gran Via. A més del pas de vehicles, hi ha moltes entrades i sortides de transport públic i passos de vianants, i en aquest cas, els cicles semafòrics no resolen tota la problemàtica.
L’opció que es proposa és el pas del tramvia pel carrer Ciutat de granada que permet separar tots els fluxos en dos àmbits, en dues cruïlles permetent així, tots els moviments. Cal tenir en compte que aquesta proposta planteja que al darrer tram de la Diagonal entre els carres Bilbao i Badajoz, només arribarà el transport públic. L’únic punt una mica més difícil és el creuament del tramvia a la Diagonal-Ciutat de Granada.
Adrià Gomila detalla l’estudi dels temps de pas dels diferents passos de vehicles, tramvia i vianants.
Xavier Matilla exposa que el projecte de Glòries no és només del Parc sinó que desborda la plaça i arriba en forma de tentacles cap a les grans avingudes del voltant.
Miquel Catasús pregunta com quedarà l’aparcament actual de BSM i l’accés a l’aparcament del Centre Comercial.
Pregunta també, quan s’executarà aquest projecte.
Manuel Valdés respon que caldrà analitzar la viabilitat del pàrquing de BSM.
Xavier Matilla respon que l’àmbit d’execució està inclòs en l’execució de Gran Via –Túnel.
Miquel Catasús expressa que caldrà estudiar la proposta entre les entitats, que l’han escoltat i que en aquest moment no poden dir si hi estan a favor o en contra. Hauria preferit treballar-la temps enrere amb la col·laboració d’especialistes com el Ricard Riol.
Lluís Alegre constata que la primera proposta de traçat del Tramvia per davant de l’edifici Ona genera problemes de seguretat per als vianants per ser una cruïlla molt llarga (90m). L’opció proposada per Ciutat de Granada, resolt aquest problema."
A diferència dels consells de barri, no he trobat cap vídeo d'aquesta reunió (que potser hi són, però no els he sabut trobar). De fet les presentacions dels consells de barri no donaven cap pista clara que es faria això (com a molt marcaven el carrer Ciutat de Granada com a afectat pel projecte d'urbanització).
França451 wrote: ↑Monday 12/06/2023 11:58
No pillaba lo de Ciudad de Granada hasta que me di cuenta de que es la calle que pasa delante del CC. Lo que no ubico es si es la de "delante" o la de "detrás". Por detrás entiendo la que da a la salida del "mercat" de productos ecológicos, la de "delante" estaba entre el lateral del centro comercial, donde el burguer King y el espacio cerrado de vegetación donde hace tiempo dormían los indigentes. El problema de ese tramo, por "delante" del CC és que si mal no recuerdo, de dos carriles para coches que tenía, uno está ocupado por la salida del párking subterráneo, por lo que si quieren hacer pasar las vías del TRAM por allí, tienen que clausurar esa salida del párking, lo cual no sé si es lícito.
Es el lado de "delante", donde está el parking más cercano a Glòries, y parece ser que lo de "qué pasa con el parking" es una buena pregunta. Aquí el lugar con el street view:
https://www.google.com/maps/@41.4042899 ... ?entry=ttu