Alguns videos interessants

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Alguns videos interessants

Post by UT440_132M »

genissimon wrote: Wednesday 30/08/2023 9:42 El cremallera de Núria es va inaugurar el 1931. El 1988, doncs, va celebrar el 57è aniversari. No entenc d'on surten els 35 anys.

Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.

Salut !!
UT440_132M wrote: Tuesday 29/08/2023 19:29 https://www.youtube.com/watch?v=LLnemcaGnpQ
El cremallera de Núria fa 35 anys, amb els automotors BEH acabats d'arribar.
Al principi del vídeo també es veuen escenes de l'estació de Ribes de Freser, actualment d'Adif, a l'època del vídeo Renfe.
Potser em vaig expressar malament. Els 35 anys als que em referia, eren els de la data de presa del vídeo, no de l'edat del Cremallera de Núria. Disculpeu el malentès.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Alguns videos interessants

Post by davroca5 »

Salut!
#volemL9
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Alguns videos interessants

Post by genissimon »

UT440_132M wrote: Wednesday 30/08/2023 17:39
genissimon wrote: Wednesday 30/08/2023 9:42 El cremallera de Núria es va inaugurar el 1931. El 1988, doncs, va celebrar el 57è aniversari. No entenc d'on surten els 35 anys.

Tot i que el vídeo és preciós, amb les locomotores (iaies) treballant a ple rendiment i fent les maniobres a Núria.

Salut !!

Potser em vaig expressar malament. Els 35 anys als que em referia, eren els de la data de presa del vídeo, no de l'edat del Cremallera de Núria. Disculpeu el malentès.
Cap problema. Entès.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Alguns videos interessants

Post by uriol108 »

Heu vist mai cap estació de tren que no tingui ni entrades ni sortides ? que només serveix per canviar de tren, enmig d'una autopista ?

User avatar
Sèrie EV-E801
N5
N5
Posts: 104
Joined: Friday 25/03/2022 9:10

Re: Alguns videos interessants

Post by Sèrie EV-E801 »

uriol108 wrote: Tuesday 05/09/2023 9:00 Heu vist mai cap estació de tren que no tingui ni entrades ni sortides ? que només serveix per canviar de tren, enmig d'una autopista ?

Doncs sí, a Cádiz, al Trambahía. L'estació de Rió Arillo, situada a l'entrada de San Fernando, és hi ha la bifurcació entre la línia convecional a Sevilla i la del Trambahía. Només hi ha quatre vies, dues andanes i un pas superior per a fer tranbord entre les línies C-1 i T-1 (també és on hi ha el canvi de tensió). Està al costat de l'autopista i no té cap accés.
Salut!
:riure
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

metro de Madrid 1986

Post by Renfe445 »

User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Alguns videos interessants

Post by fgc113 »

Sèrie EV-E801 wrote: Wednesday 06/09/2023 11:34
uriol108 wrote: Tuesday 05/09/2023 9:00 Heu vist mai cap estació de tren que no tingui ni entrades ni sortides ? que només serveix per canviar de tren, enmig d'una autopista ?

Doncs sí, a Cádiz, al Trambahía. L'estació de Rió Arillo, situada a l'entrada de San Fernando, és hi ha la bifurcació entre la línia convecional a Sevilla i la del Trambahía. Només hi ha quatre vies, dues andanes i un pas superior per a fer tranbord entre les línies C-1 i T-1 (també és on hi ha el canvi de tensió). Està al costat de l'autopista i no té cap accés.
Salut!
I crec que, durant un temps, l'estació d'Enllaç dels ferrocarrils mallorquins només servia per a fer transbordament i tenia els accessos tancats.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Alguns videos interessants

Post by França451 »

fgc113 wrote: Monday 23/10/2023 12:34
Sèrie EV-E801 wrote: Wednesday 06/09/2023 11:34
uriol108 wrote: Tuesday 05/09/2023 9:00 Heu vist mai cap estació de tren que no tingui ni entrades ni sortides ? que només serveix per canviar de tren, enmig d'una autopista ?

Doncs sí, a Cádiz, al Trambahía. L'estació de Rió Arillo, situada a l'entrada de San Fernando, és hi ha la bifurcació entre la línia convecional a Sevilla i la del Trambahía. Només hi ha quatre vies, dues andanes i un pas superior per a fer tranbord entre les línies C-1 i T-1 (també és on hi ha el canvi de tensió). Està al costat de l'autopista i no té cap accés.
Salut!
I crec que, durant un temps, l'estació d'Enllaç dels ferrocarrils mallorquins només servia per a fer transbordament i tenia els accessos tancats.
Si mal no recuerdo, la estación El Tejar, en Madrid, que servía de enlace a los trenes procedentes de Villalba para coger C7 a Príncipe Pío (línea Imperial), estaba en medio del campo, no tenía acceso y sólo servía para hacer trasbordos.

Dicho ese detalle nunca conseguí entender una cosa. En los planos antiguos de Cercanías, la línea inicial a Príncipe Pío antes del Bypass de Las Rozas, iba hasta Pinar de las Rozas, hacía inversión de marcha y bajaba a Príncipe Pío por la línea Imperial. Es decir, el tramo Pinar a Las Rozas ya existía. Por qué se dejó de utilizar durante 15 o 20 años y la gente tenía que trasbordar en El Tejar para ir de Villalba a Príncipe Pío si existía ya vía directa? En 1997 crearon la C10 que seguía el trazado directo de la línea Imperial, lo que motivó el cierre del Tejar.
Nunca he entendido eso, por qué durante 20 años la línea original imperial quedó sin uso para transporte de viajeros.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Alguns videos interessants

Post by Elefant »

França451 wrote: Tuesday 24/10/2023 12:32 Dicho ese detalle nunca conseguí entender una cosa. En los planos antiguos de Cercanías, la línea inicial a Príncipe Pío antes del Bypass de Las Rozas, iba hasta Pinar de las Rozas, hacía inversión de marcha y bajaba a Príncipe Pío por la línea Imperial. Es decir, el tramo Pinar a Las Rozas ya existía. Por qué se dejó de utilizar durante 15 o 20 años y la gente tenía que trasbordar en El Tejar para ir de Villalba a Príncipe Pío si existía ya vía directa? En 1997 crearon la C10 que seguía el trazado directo de la línea Imperial, lo que motivó el cierre del Tejar.
Nunca he entendido eso, por qué durante 20 años la línea original imperial quedó sin uso para transporte de viajeros.
Sin ser excesivamente familiar con el tema, por lo que veo parece que era una idiosincracia en los planos de cercanías: Pinar de las Rozas queda más al norte del triángulo de Las Rozas, mientras que Las Rozas queda al sue. Es decir, los trenes ya usaban la línea "tradicional" Príncipe Pío - Villalba, sólo que finalizaban en Pinar de las Rozas, donde enlazaban con trenes que viniendo de Chamartín iban a Villalba. Sin embargo, en el plano parece que Pinar de las Rozas se sitúa en el tramo entre Chamartín y el triángulo de Las Rozas, osea al este del triángulo, pero queda al norte. No había pues motivo técnico aparente para que los trenes desde P. Pío no siguieran a Villalba, parece ser que era una decisión operativa, o para evitar cizallamientos, si el grueso de los trenes por la línea imperial venían ya desde Chamartín. Entonces ¿quizás se reanuda el servicio directo Villalba - P. Pío con la conclusión de un salto del carnero en el triángulo?

Es tal y como lo entiendo con el bypass de Las Rozas que los trenes desde P. Pío se desvían en dirección Chamartín, haciendo necesario el trasbordo de El Tejar para ir hacia Villalba, ya que dejan de ir hacia Pinar de Las Rozas. Así se observa en el plano de 1989, mientras que en el de 1987 se observa que llegan a Pinar, aparentando como tu dices una inversión de marcha (que diría yo que no había).
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Alguns videos interessants

Post by albert28 »

Sembla hi ha una unitat en Rodalies que té una megafonia uns mica peculiar .
https://twitter.com/borja_suma/status/1 ... AjJUw&s=19
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Un comiat com cal

Post by Renfe445 »


Dankeschööööön!
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”