Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Renfe vol recuperar el tren Barcelona-París el desembre de 2023
La ferroviària espanyola vol ara competir amb la francesa SNCF després de la ruptura
GERMÁN ARANDA | BARCELONA. DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:42 | ACTUALITZAT: DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:53
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 0_102.html
La ferroviària espanyola vol ara competir amb la francesa SNCF després de la ruptura
GERMÁN ARANDA | BARCELONA. DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:42 | ACTUALITZAT: DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:53
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 0_102.html
- Sèrie EV-E801
- N5
- Posts: 104
- Joined: Friday 25/03/2022 9:10
Re: LAV Barcelona-França
Un pas més cap a la nova estació de la LAV BCN França de l'aeroport de Girona.
Avui, crec, s'ha obert a participació pública l'estudi informatiu de la nova estació.
Al web del mitma hi ha tots els detalls, com ara plànols, la memòria del projecte, etc. (publicats avui, si no m'equivoco): https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... osta-brava
Sembla que la idea és aprofitar un PAET ja existent al costat de l'aeroport.
Salur
Avui, crec, s'ha obert a participació pública l'estudi informatiu de la nova estació.
Al web del mitma hi ha tots els detalls, com ara plànols, la memòria del projecte, etc. (publicats avui, si no m'equivoco): https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... osta-brava
Sembla que la idea és aprofitar un PAET ja existent al costat de l'aeroport.
Salur
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Diari de Girona, 19 de juny de 2023 wrote: Girona i Figueres tindran connexió d'alta velocitat amb Lió i Marsella el mes de juliol
Per a l'estiu de 2024, s'espera una connexió entre Barcelona i París
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
Aquests serien els horaris.
Coses que no s'entén:
* Madrid > Marsella para a Guadalajara
* Marsella > Madrid no para a Guadalajara
* Barcelona > Lyon no para a Béziers
* Lyon > Barcelona para a Béziers
Abans passava això també?
https://twitter.com/MatuteDuarte/status ... WlsaA&s=19
Coses que no s'entén:
* Madrid > Marsella para a Guadalajara
* Marsella > Madrid no para a Guadalajara
* Barcelona > Lyon no para a Béziers
* Lyon > Barcelona para a Béziers
Abans passava això també?
https://twitter.com/MatuteDuarte/status ... WlsaA&s=19
Re: LAV Barcelona-França
La parada a Guadalajara només en un sentit sí, la de Béziers no.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: LAV Barcelona-França
Sense ganes d'ofendre a ningú, sempre he pensat que el Madrid - Marsella és una manera d'incloure Madrid en el circuit de l'alta velocitat europea, ja que a nivell comercial no té cap sentit. Alguna vegada l'havia agafat en el tram mad-bcn i el tren es buidava a bcn i es tornava a omplir per a anar cap França.
Re: LAV Barcelona-França
SNCF afegeix el 3r servei al menys durant l'estiu
https://www.europapress.es/economia/tra ... 12945.html
https://www.europapress.es/economia/tra ... 12945.html
El TGV INOUI saldrá de la estación de Barcelona-Sants a las 10.33 horas, 14.32 y 16.10. En sentido inverso, los trenes de alta velocidad partirán de la capital francesa a las 6.56 horas, 9.42 y 14.56.
Re: LAV Barcelona-França
Doncs que bé comença el servei amb Renfe, tot i que les cancel·lacions s'han fet als Avant fins Figueres.
https://twitter.com/324cat/status/16874 ... e6tEQ&s=19
https://twitter.com/324cat/status/16874 ... e6tEQ&s=19
Re: LAV Barcelona-França
Pel què sembla, Renfe té intenció (almenys així ho ha anunciat) de recuperar el servei directe Barcelona-Carcassona-Tolosa de Llenguadoc.
L'AVE en qüestió seria pel 2024.
Ara bé, tant a Tolosa com a Barcelona s'ha demanat que el servei sigui decent.
És a dir, mínimíssim, dos trens per dia i sentit, tot l'any.
Menys que això, és totalment inacceptable.
I per anar mínimament bé, tres per dia i sentit.
Tolosa de Llenguadoc no està més lluny de Barcelona que Montpeller, Saragossa o València, i al contrari que les altres tres, de sempre ha tingut un servei ferroviari amb Barcelona absolutament lamentable... quan n'hi ha hagut, que només ha existit entre 2013 i 2020.
La resta del temps, transbordament obligatori a Narbona.
================================
També han anunciat que volen operar Barcelona-París.
Pel 2024, també, diuen.
================================
I sembla ser, a cal Renfe també tenen al cap de recuperar el servei directe diürn Barcelona-Ginebra.
Ara bé, com? Encara no queda clar, perquè hi ha diverses possibilitats, cadascuna de les quals té uns avantatges i uns inconvenients (tant per a Renfe, com per als passatgers), segons la ruta triada.
a) via Valence TGV-Lyon Part Dieu-Ambérieu-Culoz-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
b) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
c) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Annecy-Annemasse.
Per a això, encara no hi ha data fixa.
================================
El 2025, la companyia privada European Sleeper, ha anunciat que vol crear un tren nocturn Amsterdam-Rotterdam-Brussel.les-Lille-Barcelona.
================================
Les úniques altres ciutats on darrerament s'ha mencionat la possibilitat de tren directe a Barcelona, han estat Toló i Niça.
Les dues ciutats més importants de la Costa Blava no tenen tren directe a Barcelona.
Això ha vingut arran de la recuperació del serveis directes AVE Madrid-Barcelona-Marsella i Barcelona-Lyon Part Dieu, aquest cop de Renfe en solitari.
Per cert, Renfe ha anunciat que el setembre el Barcelona-Lyon, i l'octubre el Madrid-Barcelona-Marsella (o a l'inrevés, ara mateix no recordo ben bé quin era quin), passaran a tornar a ser diaris tot l'any.
També caldrà veure què passa un cop entrin en servei els nous trens Avril sèrie 106F.
Amb una mica de sort, potser alguns trens que ara comencen o s'acaben a Figueres, puguin fer-ho a Perpinyà (toquem fusta).
També podria donar-se un increment de servei als corredors Barcelona-Lyon i Barcelona-Marsella, però això encara no queda clar, i està lligat a la disponibilitat de material capaç d'entrar a l'estació de Perpinyà (electrificada a 1,5kV, cosa que impedeix que un AVE sèrie 103, 102 o 112, o fins i tot 100 no adaptat a França, hi puguin accedir).
L'AVE en qüestió seria pel 2024.
Ara bé, tant a Tolosa com a Barcelona s'ha demanat que el servei sigui decent.
És a dir, mínimíssim, dos trens per dia i sentit, tot l'any.
Menys que això, és totalment inacceptable.
I per anar mínimament bé, tres per dia i sentit.
Tolosa de Llenguadoc no està més lluny de Barcelona que Montpeller, Saragossa o València, i al contrari que les altres tres, de sempre ha tingut un servei ferroviari amb Barcelona absolutament lamentable... quan n'hi ha hagut, que només ha existit entre 2013 i 2020.
La resta del temps, transbordament obligatori a Narbona.
================================
També han anunciat que volen operar Barcelona-París.
Pel 2024, també, diuen.
================================
I sembla ser, a cal Renfe també tenen al cap de recuperar el servei directe diürn Barcelona-Ginebra.
Ara bé, com? Encara no queda clar, perquè hi ha diverses possibilitats, cadascuna de les quals té uns avantatges i uns inconvenients (tant per a Renfe, com per als passatgers), segons la ruta triada.
a) via Valence TGV-Lyon Part Dieu-Ambérieu-Culoz-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
b) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
c) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Annecy-Annemasse.
Per a això, encara no hi ha data fixa.
================================
El 2025, la companyia privada European Sleeper, ha anunciat que vol crear un tren nocturn Amsterdam-Rotterdam-Brussel.les-Lille-Barcelona.
================================
Les úniques altres ciutats on darrerament s'ha mencionat la possibilitat de tren directe a Barcelona, han estat Toló i Niça.
Les dues ciutats més importants de la Costa Blava no tenen tren directe a Barcelona.
Això ha vingut arran de la recuperació del serveis directes AVE Madrid-Barcelona-Marsella i Barcelona-Lyon Part Dieu, aquest cop de Renfe en solitari.
Per cert, Renfe ha anunciat que el setembre el Barcelona-Lyon, i l'octubre el Madrid-Barcelona-Marsella (o a l'inrevés, ara mateix no recordo ben bé quin era quin), passaran a tornar a ser diaris tot l'any.
També caldrà veure què passa un cop entrin en servei els nous trens Avril sèrie 106F.
Amb una mica de sort, potser alguns trens que ara comencen o s'acaben a Figueres, puguin fer-ho a Perpinyà (toquem fusta).
També podria donar-se un increment de servei als corredors Barcelona-Lyon i Barcelona-Marsella, però això encara no queda clar, i està lligat a la disponibilitat de material capaç d'entrar a l'estació de Perpinyà (electrificada a 1,5kV, cosa que impedeix que un AVE sèrie 103, 102 o 112, o fins i tot 100 no adaptat a França, hi puguin accedir).
Re: LAV Barcelona-França
Els 106F en principi són per Paris.
Ara que hi ha el projecte transfronterer d'FGC ara reacciona Renfe amb el Tolosa. En els últims dies la divisió d'internacional de Renfe està molt activa...
El cant de sirena de Renfe d'operar a l'Eurotúnel, ha quedat en res?
Ara que hi ha el projecte transfronterer d'FGC ara reacciona Renfe amb el Tolosa. En els últims dies la divisió d'internacional de Renfe està molt activa...
El cant de sirena de Renfe d'operar a l'Eurotúnel, ha quedat en res?
Re: LAV Barcelona-França
Tant el Barcelona - Tolosa de FGC (no sé per què s'hi fica RENFE), com el European Sleeper Barcelona - Amsterdam ja estaven en plans fa temps, i tenien suport de la Unió Europea:
https://transport.ec.europa.eu/news-eve ... 3-01-31_en
Jo m'estava preguntant últimament si es podria fer una xarxa europea mallada de trens d'alta velocitat, a l'estil de la nova xarxa de bus de Barcelona. Per competir amb els avions, no en velocitat, sinó en preu.
Un corredor: Lisboa - Madrid - Barcelona - Lió - París - Brussel·les - Amsterdam, que creui coordinat amb un Londres - Brussel·les - Colònia - Berlín, i amb un Lió - Ginebra - Zurich - etc...
https://transport.ec.europa.eu/news-eve ... 3-01-31_en
Jo m'estava preguntant últimament si es podria fer una xarxa europea mallada de trens d'alta velocitat, a l'estil de la nova xarxa de bus de Barcelona. Per competir amb els avions, no en velocitat, sinó en preu.
Un corredor: Lisboa - Madrid - Barcelona - Lió - París - Brussel·les - Amsterdam, que creui coordinat amb un Londres - Brussel·les - Colònia - Berlín, i amb un Lió - Ginebra - Zurich - etc...
Re: LAV Barcelona-França
Si que és veritat que a Espanya s'ha aconseguit el menor preu per km nou d' AV respecte els nostres veins, pero no treu que les inversions en plataformes de via en AV són costoses.
Una xarxa mallada, potser hauria d'implicar exclusivitat total de línies per a AV (l'entrada a Paris és per convencional compartint espai amb els altres serveis, per exemple).
Fora les subvencions a les low cost per a que portin turistes. Amb això ja mous una peca important al tauler.
A més fa un temps, l'excèntric president d'una companyia de baix cost de cuyo nombre no quiero acordarme afirmava que el baix cost cada vegada será menys baix si com es preveu, van caient les "ajudes" (fiscalitat del querosè, per exemple) i han de repercutir cada cop més co2 als bitllets.
Una xarxa mallada, potser hauria d'implicar exclusivitat total de línies per a AV (l'entrada a Paris és per convencional compartint espai amb els altres serveis, per exemple).
Fora les subvencions a les low cost per a que portin turistes. Amb això ja mous una peca important al tauler.
A més fa un temps, l'excèntric president d'una companyia de baix cost de cuyo nombre no quiero acordarme afirmava que el baix cost cada vegada será menys baix si com es preveu, van caient les "ajudes" (fiscalitat del querosè, per exemple) i han de repercutir cada cop més co2 als bitllets.
Re: Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Creada enquesta proposada per l'usuari 437.001, ja podeu dir la vostra!
Re: Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Nocturn Barcelona-Frankfurt. Sí o sí.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
He votat altres opcions.
Autopista rodant Penedès/Baix Llobregat <-> Colònia/Düsseldorf/Dortmund o regió del Ruhr.
Servei nocturn Barcelona-Frankfurt amb servei autoexprés.
Salut.
Autopista rodant Penedès/Baix Llobregat <-> Colònia/Düsseldorf/Dortmund o regió del Ruhr.
Servei nocturn Barcelona-Frankfurt amb servei autoexprés.
Salut.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
He votat tres serveis diürns:
1) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus.
L'Atlàntic francès sempre ha tingut unes connexions ferroviàries nefastes amb Barcelona. A més, de rebot es recuperaria el servei directe amb Carcassona i amb Toulouse, suprimit el 2020.
Toulouse i Bordeus, juntament amb Grenoble, Toulon, i Niça, són dues de les ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.
2) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra.
Grenoble i Ginebra van perdre el tren diürn directe a Barcelona el 1994, des de llavors que han de fer transbordament.
Grenoble, juntament amb Toulouse, Bordeus, Toulon, i Niça, és una de les cinc ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.
Ginebra és una de les cinc ciutats més importants de Suïssa.
3) TAV diürn Barcelona-Disneyland París-Brussel.les
Trobo que no té gaire sentit que un tren que ve de Brussel.les i Disneylàndia s'acabi a Perpinyà o Montpeller i no continuï fins a Barcelona, s'hi guanyarien força passatgers.
Encara que ni Brussel.les ni Mickey Mouse agradin a tothom, mouen una quantitat de passatgers destacable.
Això és el què he votat, doncs.
Però si he demanat la creació de l'enquesta, és perquè les altres opcions em semblen igualment correctes...
1) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus.
L'Atlàntic francès sempre ha tingut unes connexions ferroviàries nefastes amb Barcelona. A més, de rebot es recuperaria el servei directe amb Carcassona i amb Toulouse, suprimit el 2020.
Toulouse i Bordeus, juntament amb Grenoble, Toulon, i Niça, són dues de les ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.
2) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra.
Grenoble i Ginebra van perdre el tren diürn directe a Barcelona el 1994, des de llavors que han de fer transbordament.
Grenoble, juntament amb Toulouse, Bordeus, Toulon, i Niça, és una de les cinc ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.
Ginebra és una de les cinc ciutats més importants de Suïssa.
3) TAV diürn Barcelona-Disneyland París-Brussel.les
Trobo que no té gaire sentit que un tren que ve de Brussel.les i Disneylàndia s'acabi a Perpinyà o Montpeller i no continuï fins a Barcelona, s'hi guanyarien força passatgers.
Encara que ni Brussel.les ni Mickey Mouse agradin a tothom, mouen una quantitat de passatgers destacable.
Això és el què he votat, doncs.
Però si he demanat la creació de l'enquesta, és perquè les altres opcions em semblen igualment correctes...
Re: LAV Barcelona-França
Bé, jo no diria tant...
El temps de trajecte Madrid-Perpinyà en AVE és força correcte.
Milllor que Madrid-Almería en Talgo, i semblant a Madrid-Vigo en Alvia.
Madrid-Montpeller en AVE ja és una mica llarg, però no gaire més que l'AVE Barcelona-Granada.
Madrid-Marsella... ara com ara, només té sentit si hi sumem els passatgers Barcelona-Montpeller-Marsella, i trajectes intermitjos com des de Saragossa (que no té un aeroport rellevant).
Però ben mirat, el de l'AVE Madrid-Marsella no deixa de ser un temps de trajecte semblant al de l'Alvia Barcelona-Salamanca.
I millor que el de l'Alvia Barcelona-Coruña/Vigo, o que el del Torre del Oro Barcelona-Albacete-Linares-Cádiz.
I aquests trens bé que tenen passatgers, o sigui que...
Fins que no acabin les obres eternament postposades de la LAV entre Montpeller i Perpinyà, ni l'AVE Madrid-Marsella, ni el TGV Barcelona-París, ni l'AVE Barcelona-Lyon, podran tenir millors temps de trajecte.
Això en part és degut a que com que no hi ha variant exterior de Barcelona (com sí que n'hi ha a Madrid i a París, o a Saragossa o a Lleida), doncs els trens que van més enllà de Barcelona, vinguin de Madrid i Saragossa, o vinguin de València o Alacant, doncs triguen més.
Alguns diran "és que no té sentit que un tren passi per Barcelona i no hi pari".
Bé... llavors per què el TGV Brussel.les-Montpeller se salta París, i l'AVE Barcelona-Sevilla se salta Madrid?
Perquè sí que hi ha una línia exterior preparada per a que hi hagi trens que se les saltin.
I no passa res...
Però a Barcelona, d'això, no n'hi ha.
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
Re: Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
No n'hi ha perqu'e no volen, però fer-la és tan senzill com connectar la LAV i la Castellbisbal-Mollet a Castellbisbal. A Mollet ja estan connectades.437.001 wrote: ↑Friday 01/09/2023 9:42Això en part és degut a que com que no hi ha variant exterior de Barcelona (com sí que n'hi ha a Madrid i a París, o a Saragossa o a Lleida), doncs els trens que van més enllà de Barcelona, vinguin de Madrid i Saragossa, o vinguin de València o Alacant, doncs triguen més.
Alguns diran "és que no té sentit que un tren passi per Barcelona i no hi pari".
Bé... llavors per què el TGV Brussel.les-Montpeller se salta París, i l'AVE Barcelona-Sevilla se salta Madrid?
Perquè sí que hi ha una línia exterior preparada per a que hi hagi trens que se les saltin.
I no passa res...
Però a Barcelona, d'això, no n'hi ha.
Clar que per a fer això caldrien trens bitensió que poguessin circular a 3000V CC.