Girocleta
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Girocleta
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... letes.html
Girona tindrà Bicing a la tardor amb unes 160 bicicletes repartides en 15 estacions
L'Ajuntament de Girona preveu convidar els municipis de Salt i Sarrià de Ter a unir-se a la iniciativa perquè el sistema de lloguer públic de bicicletes es pugui implantar a les tres poblacions
ACN
Girona
Ult. Act. 07.04.2009 - 14:56 hs
Girona preveu implantar el Bicing, el sistema de lloguer públic de bicicletes, a la tardor. Seran unes 160 bicicletes en unes catorze estacions repartides per la ciutat i la distància entre estacions serà d'uns dos quilòmetres de mitjana.
A més, l'Ajuntament de Girona preveu convidar els municipis de Salt i Sarrià de Ter a unir-se a la iniciativa perquè el Bicing es pugui implantar a les tres poblacions.
Girona ha rebut una subvenció de l'Institut Català d'Energia de 197.266,88 euros que fa possible que finalment aquest any puguin fer la inversió de mig milió d'euros per implantar el Bícing.
Girona tindrà Bicing a la tardor amb unes 160 bicicletes repartides en 15 estacions
L'Ajuntament de Girona preveu convidar els municipis de Salt i Sarrià de Ter a unir-se a la iniciativa perquè el sistema de lloguer públic de bicicletes es pugui implantar a les tres poblacions
ACN
Girona
Ult. Act. 07.04.2009 - 14:56 hs
Girona preveu implantar el Bicing, el sistema de lloguer públic de bicicletes, a la tardor. Seran unes 160 bicicletes en unes catorze estacions repartides per la ciutat i la distància entre estacions serà d'uns dos quilòmetres de mitjana.
A més, l'Ajuntament de Girona preveu convidar els municipis de Salt i Sarrià de Ter a unir-se a la iniciativa perquè el Bicing es pugui implantar a les tres poblacions.
Girona ha rebut una subvenció de l'Institut Català d'Energia de 197.266,88 euros que fa possible que finalment aquest any puguin fer la inversió de mig milió d'euros per implantar el Bícing.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Girocleta entra en funcionament
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... di=General
DIVENDRES, 25/09/2009 - 06:00h
El servei de bicicletes de Girona entra avui en funcionament
La Girocleta comença amb cent seixanta bicicletes i vuit estacions amb dos-cents aparcaments
El lloguer de bicicletes de Girona, la 'Girocleta', entra avui en funcionament. Aquest servei ofereix cent seixanta bicicletes i vuit estacions distribuïdes per la ciutat, que totalitzen dos-cents aparcaments. La tarifa anual és de trenta euros. Els interessats ja van poder començar a donar-s'hi d'alta el 15 de setembre proppassat. El servei funcionarà tots els 365 dies de l'any, des de les set del matí fins a dos quarts d'onze del vespre.
La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, va explicar que la 'Girocleta' era un servei 'col·lectiu i comunitari' prestat a quisvulla que necessiti 'fer un encàrrec, anar a comprar o moure's per la ciutat', però no pensat ni per a usuaris esporàdics ni per a turistes. Les bicicletes seran dels colors dels logotips de la ciutat: vermell, groc i verd.
La selecció del nom d'aquest servei de bicicletes es va fer per concurs públic, i van participar-hi més de mil estadants de Girona. Els noms finalistes van ser: 'Bicia't', 'Bicing', 'Girobici', 'Girobike' i 'Girocleta'. La decisió final va ser molt ajustada, perquè 'Girocleta' solament va aconseguir tres vots més que no pas 'Girobici'.
DIVENDRES, 25/09/2009 - 06:00h
El servei de bicicletes de Girona entra avui en funcionament
La Girocleta comença amb cent seixanta bicicletes i vuit estacions amb dos-cents aparcaments
El lloguer de bicicletes de Girona, la 'Girocleta', entra avui en funcionament. Aquest servei ofereix cent seixanta bicicletes i vuit estacions distribuïdes per la ciutat, que totalitzen dos-cents aparcaments. La tarifa anual és de trenta euros. Els interessats ja van poder començar a donar-s'hi d'alta el 15 de setembre proppassat. El servei funcionarà tots els 365 dies de l'any, des de les set del matí fins a dos quarts d'onze del vespre.
La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, va explicar que la 'Girocleta' era un servei 'col·lectiu i comunitari' prestat a quisvulla que necessiti 'fer un encàrrec, anar a comprar o moure's per la ciutat', però no pensat ni per a usuaris esporàdics ni per a turistes. Les bicicletes seran dels colors dels logotips de la ciutat: vermell, groc i verd.
La selecció del nom d'aquest servei de bicicletes es va fer per concurs públic, i van participar-hi més de mil estadants de Girona. Els noms finalistes van ser: 'Bicia't', 'Bicing', 'Girobici', 'Girobike' i 'Girocleta'. La decisió final va ser molt ajustada, perquè 'Girocleta' solament va aconseguir tres vots més que no pas 'Girobici'.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Primer aniversari de la Girocleta
http://www.aragirona.cat/noticia/34389/ ... 00-usuaris
La Girocleta celebra el primer aniversari amb dues noves estacions i més de 1.100 usuaris
L'Ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes que s'afegeixen a les 160 ja existents
XAVIER PI - ACN - GIRONA GIRONÈS DIMECRES, 15.9.2010. 14:18 H
El servei de lloguer públic de bicicletes de Girona, la Girocleta, compleix aquest setembre el primer any de funcionament amb més de 1.100 usuaris i dues estacions noves a la plaça Miquel de Palol i a l'avinguda Montilivi. Per garantir el servei, l'ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes, que s'afegeixen a les 160 ja existents. A més, d'aquí a dos anys, es preveu que el servei s'integri també amb el de transport públic, i que una única targeta sigui vàlida per agafar tant les bicicletes de lloguer com fer viatges amb els autobusos urbans. En paral·lel, l'Ajuntament de Girona també treballa per implantar un sistema d'aparcaments segurs per a les bicicletes privades.
Amb la posada en marxa de les dues noves estacions, Girona compta amb deu punts repartits arreu de la ciutat des d'on els usuaris poden agafar les bicicletes de lloguer públic. D'ençà que la Girocleta va començar a pedalar, ara fa un any, el número d'usuaris del servei ha anat creixent fins arribar als 1.155 actuals. 'Aquesta és una mostra que els usuaris han acollit bé la iniciativa', ressalta l'alcaldessa Anna Pagans. Les dues noves estacions, a la plaça Miquel de Palol i al sector de Montilivi, sumen un total de 50 aparcaments individuals. L'alcaldessa ha explicat que s'han escollit aquests dos nous sectors per donar servei als veïns del barri Devesa-Güell i, en el cas de Montilivi, 'per la proximitat que hi ha amb la universitat'.
A més, aquest setembre l'ajuntament també ha ampliat amb deu noves places cadascuna de les estacions de Girocleta situades a la biblioteca Ernest Lluch i a Emili Grahit.
En paral•lel, l'ajuntament també ha adquirit 100 noves bicicletes, que se sumen a les 160 que fins ara hi havia, i que incorporen les millores suggerides pels usuaris. Entre d'altres, s'han reforçat els ancoratges dels parafangs, els timbres són antivandàlics i els seients es poden regular a més alçada.
La majoria dels socis, joves
Pel que fa als usos, l'estudi que ha fet l'ajuntament demostra que la majoria dels socis són joves, amb edats compreses entre els 25 i els 34 anys (41,7% del total). L'estadística també recull que, pel que fa a sexes, la tipologia d'usuari és bastant equilibrada (52% d'homes davant el 48% de dones).
L'estudi permet concloure que, fonamentalment, els usuaris de la Girocleta utilitzen el servei per anar o tornar de la feina. I és que la majoria dels lloguers se situen a les franges horàries que van de les set a les nou del vespre, de les dues a les quatre de la tarda, i de les vuit a les nou del matí. La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, també ha fet referència que els mesos en què hi ha més viatges diaris són els que fa més bon temps (maig, juny i setembre), descomptant aquells en què se solen fer vacances. 'Aquest setembre, per exemple, ens trobem entre els 400 i els 450 viatges en dies laborables', indica Salamaña.
Integració amb l'autobús
La tinenta d'alcalde ha avançat que en un termini de dos anys es preveu que el servei s'integri també amb el transport públic, i que una única targeta permeti llogar bicicletes i fer viatges amb autobús. Però les millores no es quedaran aquí. 'La intenció de la Generalitat és que al 2012 la integració tarifària sigui una realitat a tot Catalunya; per tant, a més de Girona, la targeta també permetrà fer viatges amb transport públic arreu de Catalunya', ha declarat Salamaña.
Aparcaments segurs
Amb les dues noves estacions, la Girocleta compta ara amb 260 bicicletes, deu estacions i 279 aparcaments individuals. L'ajuntament considera que el servei ja està 'bastant dimensionat' arreu de la ciutat, i per això treballa ara per implantar aparcaments segurs per a les bicicletes privades, a imatge dels que ja hi ha a Barcelona.
'Mitjançant una targeta, l'usuari podrà obrir l'aparcament i deixar la seva bicicleta a l'interior', ha concretat Salamaña. La tinenta d'alcalde ha explicat que, amb aquesta mesura, els propietaris estaran més segurs davant de possibles robatoris. 'Tot i que el servei de Girocleta funcioni, tenim clar que també cal apostar per la privada, perquè dóna més flexibilitat als usuaris', ha conclòs Salamaña. Actualment, Girona té 1.300 places al carrer per aparcar bicicletes privades (amb candau).
La Girocleta celebra el primer aniversari amb dues noves estacions i més de 1.100 usuaris
L'Ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes que s'afegeixen a les 160 ja existents
XAVIER PI - ACN - GIRONA GIRONÈS DIMECRES, 15.9.2010. 14:18 H
El servei de lloguer públic de bicicletes de Girona, la Girocleta, compleix aquest setembre el primer any de funcionament amb més de 1.100 usuaris i dues estacions noves a la plaça Miquel de Palol i a l'avinguda Montilivi. Per garantir el servei, l'ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes, que s'afegeixen a les 160 ja existents. A més, d'aquí a dos anys, es preveu que el servei s'integri també amb el de transport públic, i que una única targeta sigui vàlida per agafar tant les bicicletes de lloguer com fer viatges amb els autobusos urbans. En paral·lel, l'Ajuntament de Girona també treballa per implantar un sistema d'aparcaments segurs per a les bicicletes privades.
Amb la posada en marxa de les dues noves estacions, Girona compta amb deu punts repartits arreu de la ciutat des d'on els usuaris poden agafar les bicicletes de lloguer públic. D'ençà que la Girocleta va començar a pedalar, ara fa un any, el número d'usuaris del servei ha anat creixent fins arribar als 1.155 actuals. 'Aquesta és una mostra que els usuaris han acollit bé la iniciativa', ressalta l'alcaldessa Anna Pagans. Les dues noves estacions, a la plaça Miquel de Palol i al sector de Montilivi, sumen un total de 50 aparcaments individuals. L'alcaldessa ha explicat que s'han escollit aquests dos nous sectors per donar servei als veïns del barri Devesa-Güell i, en el cas de Montilivi, 'per la proximitat que hi ha amb la universitat'.
A més, aquest setembre l'ajuntament també ha ampliat amb deu noves places cadascuna de les estacions de Girocleta situades a la biblioteca Ernest Lluch i a Emili Grahit.
En paral•lel, l'ajuntament també ha adquirit 100 noves bicicletes, que se sumen a les 160 que fins ara hi havia, i que incorporen les millores suggerides pels usuaris. Entre d'altres, s'han reforçat els ancoratges dels parafangs, els timbres són antivandàlics i els seients es poden regular a més alçada.
La majoria dels socis, joves
Pel que fa als usos, l'estudi que ha fet l'ajuntament demostra que la majoria dels socis són joves, amb edats compreses entre els 25 i els 34 anys (41,7% del total). L'estadística també recull que, pel que fa a sexes, la tipologia d'usuari és bastant equilibrada (52% d'homes davant el 48% de dones).
L'estudi permet concloure que, fonamentalment, els usuaris de la Girocleta utilitzen el servei per anar o tornar de la feina. I és que la majoria dels lloguers se situen a les franges horàries que van de les set a les nou del vespre, de les dues a les quatre de la tarda, i de les vuit a les nou del matí. La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, també ha fet referència que els mesos en què hi ha més viatges diaris són els que fa més bon temps (maig, juny i setembre), descomptant aquells en què se solen fer vacances. 'Aquest setembre, per exemple, ens trobem entre els 400 i els 450 viatges en dies laborables', indica Salamaña.
Integració amb l'autobús
La tinenta d'alcalde ha avançat que en un termini de dos anys es preveu que el servei s'integri també amb el transport públic, i que una única targeta permeti llogar bicicletes i fer viatges amb autobús. Però les millores no es quedaran aquí. 'La intenció de la Generalitat és que al 2012 la integració tarifària sigui una realitat a tot Catalunya; per tant, a més de Girona, la targeta també permetrà fer viatges amb transport públic arreu de Catalunya', ha declarat Salamaña.
Aparcaments segurs
Amb les dues noves estacions, la Girocleta compta ara amb 260 bicicletes, deu estacions i 279 aparcaments individuals. L'ajuntament considera que el servei ja està 'bastant dimensionat' arreu de la ciutat, i per això treballa ara per implantar aparcaments segurs per a les bicicletes privades, a imatge dels que ja hi ha a Barcelona.
'Mitjançant una targeta, l'usuari podrà obrir l'aparcament i deixar la seva bicicleta a l'interior', ha concretat Salamaña. La tinenta d'alcalde ha explicat que, amb aquesta mesura, els propietaris estaran més segurs davant de possibles robatoris. 'Tot i que el servei de Girocleta funcioni, tenim clar que també cal apostar per la privada, perquè dóna més flexibilitat als usuaris', ha conclòs Salamaña. Actualment, Girona té 1.300 places al carrer per aparcar bicicletes privades (amb candau).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Primer aniversari de la Girocleta
Molt interessant.Dr. T wrote:es preveu que el servei s'integri també amb el de transport públic,
No estaria malament que a Barcelona poguéssim agafar el bicing amb una T-10.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Primer aniversari de la Girocleta
El que estaria realment bé és que afegissin a la ATM de Girona el tram de RenfAdif entre Maçanet i Flaçà. I fer una mena de "sub-nuclis" de rodalies al voltant de Figueres, Olot, Palamós i Blanes, ja que moltíssima gent del voltant d'aquestes ciutats es desplaça per la seva zona a diari i la majoria fan servir el vehicle privat per culpa d'un pobre servei públic.
Però això ja es tema per un altre fil...
Però això ja es tema per un altre fil...
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Primer aniversari de la Girocleta
Exacte. Si jo no tinc un títol integrat i vull agafar el metro/bus/fgc..., em cobraran un bitllet senzill i llestos. En canvi, si vull fer servir el bicing, haig d'haver pagat "l'abono" mensual, i no tinc possibilitat de fer-lo servir si vaig "de uvas a peras" a Barcelona. Ep! Si m'equivoco amb el funcionament del bicing i hi ha alguna possibilitat d'utilitzar-lo sense pagar la tarifa mensual, perdoneu per la confusió...wefer wrote:No estaria malament que a Barcelona poguéssim agafar el bicing amb una T-10.
Re: Primer aniversari de la Girocleta
No t'equivoques, és així, amb la diferència que l'abonament és anual i no mensual.Dr. T wrote:Ep! Si m'equivoco amb el funcionament del bicing i hi ha alguna possibilitat d'utilitzar-lo sense pagar la tarifa mensual, perdoneu per la confusió...
Es va pensar inicialment a fer abonaments de una setmana i per a usuaris esporàdics, però els amos que regenten locals de lloguer de bicicletes van acusar a l'ajuntament de fer competència desleial.
Per cert, tenint en compte que el servei de Girona té nom propi, la Girocleta, seria partidari de renombrar el fil.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de títol
Fet!UT596001 wrote:Per cert, tenint en compte que el servei de Girona té nom propi, la Girocleta, seria partidari de renombrar el fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Girocleta
Diari de Girona, 15 de setembre de 2013 wrote: TMG lloga un local al Pont Major per ser el taller de la girocleta
L'empresa ha contractat un mecànic i l'Ajuntament ha comprat un centenar de bicicletes noves
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Girocleta
Diari de Girona, 11 d'octubre de 2023 wrote: L'Ajuntament de Girona i la UdG treballen per fer arribar la Girocleta al campus de Montilivi i al Parc Científic i Tecnològic
Treballen per millorar les connexions del transport públic en els campus universitaris
Nova campanya dels estudiants de la UdG per anar en transport públic a classe
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.