Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i estació

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i estació

Post by trainman »

Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i una estació al nucli urbà


El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha anunciat que el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya 2006-2026 (PICT) finalment incorporarà la reivindicada ampliació de la connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès Occidental, dins l'apartat del Pla Territorial Metropolità, i que atendrà la petició d’una estació dins Ripollet. La inversió total s’ha estimat en uns 300 milions d’euros.

Segons l’escrit que el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha adreçat a l’alcalde, “en aquests moments l’equip redactor del Pla Territorial Metropolità de Barcelona està estudiant en detall la definició concreta d’aquesta connexió i la seva proposta incorpora que sigui un nova línia ferroviària que donarà servei al vostre municipi, amb una estació central al nucli urbà”. La carta justifica la reconsideració de la inversió per la seva importància estratègica i la necessitat de transport públic. Recordar que el passat mes de maig els partits polítics de Ripollet van acordar la presentació unitària d’al·legacions al PICT, entre les quals cal destacar la petició d’una estació per a tren i metro lleuger.

Foto:
- Imatge de la línia Mollet-El Papiol entre el parc dels Pinetons i el Baricentro
- Carta del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat


18/10/2006

http://www.ripollet.cat/asp/llistat_not ... sp?ID=7016
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Re: Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i est

Post by Watermark »

trainman wrote: Recordar que el passat mes de maig els partits polítics de Ripollet van acordar la presentació unitària d’al·legacions al PICT, entre les quals cal destacar la petició d’una estació per a tren i metro lleuger.
Que siguin una mica raonables, o una cosa o l'altra... a veure si resultarà que per no tenir tren i metro es consideraran uns pueblerinos, allà ells... d'altra banda, demanar una estació de tren al mig del poble és una mica demanar la lluna sobre tot tenint en compte la configuració de les actuals linies ferroviàries que rodejen el poble.

La solució que jo proposaria és posar una connexió eficient mitjançant autobús o tranvia entre Ripollet i Cerdanyola, especialment, entre Ripollet i l'estació de Cerdanyola. Paral·lelament també es podria obrir una nova estació a la linia Papiol-Mollet entre Baricentro i Santa Perpètua juntament amb un bon servei d'autobus entre aquesta i el centre urbà.

Ara bé, posar tren o metro al mig de Ripollet no ho veig del tot clar, primerament la opció metro no tindria gaire futur ja que seria molt car i l'agafaria poca gent doncs només farien servir una teòrica L11 Can Cuiàs-Ripollet les persones que vulguin anar com a molt cap a la zona de Maragall, Trinitat Nova i Torre Baró (doncs més enllà crec que tardarien més que amb els transports actuals), i després la opció ferrocarril pel mig del poble, a part de ser també car (doncs hauria de ser soterrat per nassos) no sembla tenir masses opcions de prolongació (potser Polinyà...) i les freqüències no podrien ser cap meravella tenint en compte que la cosa ja està una mica saturada i que la demanda seria pràcticament exclusiva dels viatjers de Ripollet. En tot cas, si la urgència de necessitar vots els empeny a construir alguna cosa per Ripollet prefereixo que posin un ferrocarril i que tinguin alguna idea creativa per aprofitar-ho com allargar-ho a Polinyà, Palau i Caldes, per exemple...
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Vallès. La Generalitat confirma que la connexió en tren del Vallès amb Barcelona tindrà estació a Ripollet



J.A.. Ripollet

El secretari general per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha confirmat per carta a l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, que el pla d'infraestructures del transport de Catalunya (PICT) –el document marc per la planificació viària i ferroviària del país– inclourà la connexió ferroviària entre el Vallès Occidental i Barcelona i que tindrà una estació dins del municipi de Ripollet. La carta, amb data del 6 d'octubre, és una resposta a les demandes que el consistori ripolletenc va fer arribar a la secretaria general de Mobilitat després d'aprovar-se el juliol passat el PICT sol·licitant més informació respecte al tractament de les al·legacions que s'havien presentat per unanimitat de les formacions al maig.

En aquestes al·legacions es demanava la creació d'una estació a tocar del parc dels Pinetons, concretament a la plaça d'Avrillé, per a tren i metro lleuger –amb 36.000 habitants no en té cap actualment–, reconvertir la línia entre la UAB i Mollet per a passatgers, perllongar la línia de metro lleuger entre Trinitat Nova i Can Cuiàs fent una connexió amb la línia Mollet-el Papiol i també la creació d'un nou eix ferroviari de Rodalies de Renfe amb inici a l'estació de Santa Maria de Montcada fins a l'eix de Caldes de Montbui i amb parada a Ripollet.

En la carta enviada per Nadal a l'alcalde de Ripollet reconeix que l'equip redactor del pla territorial metropolità de Barcelona «estudia la definició concreta d'aquesta connexió» entre el Vallès i Barcelona i que la proposta «incorpora que sigui una nova línia ferroviària que doni servei al vostre municipi, amb una estació central al nucli urbà». La inversió estimada per aquesta nova línia, que considera d'«importància estratègica», serà de 300 milions d'euros.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2099043
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Després de molts mesos de sentir parlar sobre una estació de tren al nostre municipi, la Generalitat s’ha compromès a incloure la connexió ferroviària dins el Pla Territorial Metropolità de Barcelona que s’està redactant actualment. Encara no s’ha concretat una data ni la ubicació de la parada.

L'estació de tren a Ripollet serà una realitat. Així ho ha comunicat a l’Ajuntament de Ripollet el Secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal. A la seva carta, rebuda al consistori el passat 16 d’octubre, concreta que l’estació no figura específicament dins del Pla d’Infrastructures del Transport de Catalunya (PITC) però si que s’inclourà al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. L’equip que està redactant actualment aquest document està estudiant com es farà concretament la connexió ferroviària de la capital amb el nostre municipi. La proposta inicial inclou una nova línia que donarà servei a Ripollet i una estació central al nucli urbà. En declaracions a la Revista de Ripollet, l’alcalde Juan Parralejo ha manifestat que encara és “molt aviat” per parlar d’una ubicació definitiva. El que si és segur és que s’ha assignat un pressupost de 300 milions d’euros per a l’ampliació de la connexió ferroviària a Barcelona des del Vallès Occidental.

Resposta a les al·legacions conjuntes
L’estació de tren a Ripollet ha estat una demanda de totes les formacions polítiques locals. Per fer més força davant de la Generalitat, tots els partits van aprovar una moció a l’abril del 2005 a través de la qual es comprometien a treballar de manera unitària per aconseguir-la. En aquest sentit, van presentar al·legacions conjuntes al PITC. Concretament des del consistori es demanava establir una connexió amb la capital mitjançant tren o metro, amb els pobles i polígons de les rodalies i amb altres infrastructures existents. D’altra banda, totes les associacions de veïns del municipi i la Unió de Botiguers també van presentar al·legacions al PITC, donant suport a la proposta del ripolletenc Salvador Gorina per ubicar una estació de tren a la plaça d’Avrillé.
Malgrat aquestes demandes, el 25 de juliol d’enguany es va aprovar el PITC, que és el document marc per a la planificació viària i ferroviària a Catalunya i que no contempla l’estació de tren a Ripollet. La resposta de la Generalitat a les al·legacions va arribar a finals d’agost en forma de CD amb tota la informació del projecte. “No quedava clara la previsió a la nostra comarca perquè ens remetia al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. Per això li vam demanar una contestació més concreta”, diu Parralejo. Aquesta resposta ha estat la carta que recentment els ha tramés Nadal i que des de l’Ajuntament han reenviat a tots els portaveus municipals.
Tot i que l’anunci d’una estació de tren a Ripollet ha estat una sorpresa, des del consistori ja tenien la sospita que s’estava treballant en aquest sentit. I és que Nadal , en una reunió amb els alcaldes de l’Àrea Metropolitana, ja va fer referència a una nova connexió del Vallès Occidental amb Barcelona. Fins i tot, va apuntar que tindria dues ramificacions: una que passaria per Cerdanyola i l’altra per Ripollet. “Per primera vegada tenim una proposta per escrit i una dotació pressupostària. Estem contents, i a partir d’ara totes les formacions polítiques hem d’anar juntes i fer un seguiment exhaustiu dels treballs”, explica Parralejo. Per a l’alcalde ha estat decisiva la unanimitat de tots els partits a l’hora de reivindicar la connexió ferroviària del municipi. El Pla Territorial Metropolità de Barcelona es presentarà en els propers mesos.

On s’ubicarà l’estació?
La proposta de Gorina de situar la futura estació de tren a la Plaça d’Avrillé va ser recolzada per algunes formacions polítiques, les associacions de veïns i la Unió de Botiguers. Aquesta ubicació suposaria aprofitar l’obertura de la línia Mollet-El Papiol per al trànsit de passatgers. La resta de grups que s’han pronunciat no han concretat una ubicació dins el municipi però han fet referència també a aquesta línia. “La carta de Nadal s’ha de prendre amb una mica d’escepticisme i prudència. La noticia és molt positiva i ara s’haurà de veure. Jo continuo dient que ha de ser a la plaça Avrillé perquè li veig moltes possibilitats”, afirma Gorina.
Per a aquest veí de Ripollet és necessària la unitat de les forces polítiques, associacions i veïns per continuar lluitant fins la construcció d’aquesta estació. A més, creu que aconseguir autoestima és clau per creure que la connexió ferroviària pot ser una realitat. “Som els parents pobres de l’Àrea Metropolitana, però a més ens ho creiem, i així no es guanya. Si aconseguim autoestima i orgull podem aconseguir molt”, afegeix Gorina. Tanmateix aquest ripolletenc explica que som l’únic municipi, en comparació amb els del voltant, que no compta amb aquest transport i això que, segons ell, reunim tots els requisits per tenir-lo. “Ara tenim la possibilitat i si se’ns escapa no hi haurà una altra fins d’aquí a molt temps”, conclou Gorina.
Amb la carta de Nadal, Ripollet ha aconseguit el compromís que tindrà una estació de tren al nucli urbà. Ara caldrà concretar on, com i quan.

http://a08zz104.eresmas.net/Revista%20469/tema469.htm
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Post by pukyxd »

Missatge en resposta extreta de https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 95#p297895
trainman wrote: Saturday 14/10/2023 22:10 Gestions del govern municipal per a millorar el transport públic i les infraestructures a Ripollet

A més de mantenir diferents reunions sobre el traspàs de línies de bus de la Generalitat a l’AMB i millores en les línies actuals, l’alcalde també ha mantingut contactes amb Diputació i Generalitat sobre infraestructures i les possibles solucions a l’impacte de la C-58 i a l’arribada del tren.

11OCTUBRE2023
En el marc de les gestions que l'equip de govern ha realitzat per promoure la competitivitat de la ciutat des de l'inici del mandat, el passat mes de juny, una de les prioritats ha estat la de millorar el transport públic a Ripollet. En aquest sentit, tal com ja va avançar en roda de premsa, la setmana passada, l'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, es va reunir amb el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón i el director de l'Àrea, Joan Maria Bigas; així com amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas "per exigir millores amb horaris i infraestructures que garanteixin la connectivitat de la ciutat".
Dimarts, 3 d'octubre, l'alcalde va tractar amb Cordón el conveni que articula el traspàs de la Generalitat a l'AMB, de totes les línies que operen a Ripollet, excepte la B5 i B2, ja que part del seu recorregut està fora de l'àmbit metropolità. Aquest acord, que ja ha fet arribar al govern català, preveu que el traspàs sigui efectiu l'1 de gener de 2024. La cessió de les línies permetrà implementar millores en el servei, un cop siguin competència metropolitana i fer front a les mançanes actuals. D’altra banda, el passat divendres, la regidora de Transport i Mobilitat, Eva Herrera, acompanyada pel cap de l'àrea de Ciutat i els serveis tècnics, es va reunir amb l'empresa Font, concessionària del servei, per tal d'analitzar les carències detectades i possibles millores que es puguin aplicar de forma immediata en el servei de bus.
A la reunió amb el responsable de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, el passat dimecres 4 d'octubre, a més del traspàs de les línies de bus, l'alcalde també va parlar de les propostes d'actuació en l'àmbit influència de la C-58 i van acordar que abans de Nadal la Generalitat revisarà i presentarà les solucions proposades a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
D'altra banda, ara fa dues setmanes, l'alcalde de Ripollet es va reunir amb el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Francisco Javier Flores, per parlar d'una reivindicació història de la ciutat, que és l'arribada del tren a Ripollet, i va aconseguir el compromís d'estudiar aquesta possibilitat.
Infraestructures i patrimoni
Dijous, 5 d'octubre, van visitar l'Ajuntament de Ripollet el president delegat de l'Àrea d'Infraestructures i Territori, Sergi Vallès. Es tractava d'una reunió de treball, la primera de Vallès a un municipi de l'àrea metropolitana, per estudiar els projectes de mandat que puguin tenir a veure amb la seva àrea. En aquest sentit, es va parlar de la possibilitat de donar suport a projectes com l'ampliació i millora del pont del carrer de Tarragona i de que Ripollet es pugui acollir a una nova subvenció del programa de rehabilitació de patrimoni, pel qual Ripollet ja va rebre suport per a la rehabilitació del campanar, en l’anterior convocatòria. Des de l’àrea d’Infraestructures i Territori també es va informar que s'està negociant una línia de suport en relació amb la situació de sequera, per a millorar infraestructures vinculades amb l'aigua. Des de l'Ajuntament s'ha sol·licitat suport per a utilitzar el Sistema d'Informació Territorial Municipal – SITMUN, que és una plataforma pública que permet visualitzar i gestionar de manera estructurada i en un únic visor tota la informació geogràfica disponible, a diferents escales. Vallès, a més, també es va oferir a fer de pont per a fer arribar les peticions de Ripollet a qualsevol àrea de la Diputació.
Ripollet, 11 d'octubre de 2023

https://www.ripollet.cat/ajuntament/com ... structures

En la noticia sólo se menciona a las líneas de Ripollet que discurren íntegramente por el AMB que son 620, 621, 648 (compartida con Sarbus), 685, 690, e4 y N62 (compartida con Sarbus).
Como la noticia se refiere sólo a Ripollet desconozco si el convenio de traspaso de las líneas enviado a la Generalitat podría incluir también líneas de Sarbus (por ejemplo A4, B4, A6, A7, e3), de Soler i Sauret (L51, etc) o de Autocorb.
Em pregunto quina línia ferroviària voldrien que passés per Ripollet. Tenen la R4/R7 de Cerdanyola que en el fons està a pocs metres del terme municipal de Ripollet i la R3 una mica més lluny a Montcada... No veig sentit a desviar cap de les línies existents perquè passi per Ripollet. L'únic que potser tindria sentit és allargar la línia 11 del metro de Can Cuiàs a Ripollet, o bé optar pel tramvia del Vallès amb correspondència a alguna de les estacions de tren existents.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Post by França451 »

pukyxd wrote: Monday 16/10/2023 10:03
trainman wrote: Saturday 14/10/2023 22:10 Gestions del govern municipal per a millorar el transport públic i les infraestructures a Ripollet

A més de mantenir diferents reunions sobre el traspàs de línies de bus de la Generalitat a l’AMB i millores en les línies actuals, l’alcalde també ha mantingut contactes amb Diputació i Generalitat sobre infraestructures i les possibles solucions a l’impacte de la C-58 i a l’arribada del tren.

11OCTUBRE2023
En el marc de les gestions que l'equip de govern ha realitzat per promoure la competitivitat de la ciutat des de l'inici del mandat, el passat mes de juny, una de les prioritats ha estat la de millorar el transport públic a Ripollet. En aquest sentit, tal com ja va avançar en roda de premsa, la setmana passada, l'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, es va reunir amb el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón i el director de l'Àrea, Joan Maria Bigas; així com amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas "per exigir millores amb horaris i infraestructures que garanteixin la connectivitat de la ciutat".
Dimarts, 3 d'octubre, l'alcalde va tractar amb Cordón el conveni que articula el traspàs de la Generalitat a l'AMB, de totes les línies que operen a Ripollet, excepte la B5 i B2, ja que part del seu recorregut està fora de l'àmbit metropolità. Aquest acord, que ja ha fet arribar al govern català, preveu que el traspàs sigui efectiu l'1 de gener de 2024. La cessió de les línies permetrà implementar millores en el servei, un cop siguin competència metropolitana i fer front a les mançanes actuals. D’altra banda, el passat divendres, la regidora de Transport i Mobilitat, Eva Herrera, acompanyada pel cap de l'àrea de Ciutat i els serveis tècnics, es va reunir amb l'empresa Font, concessionària del servei, per tal d'analitzar les carències detectades i possibles millores que es puguin aplicar de forma immediata en el servei de bus.
A la reunió amb el responsable de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, el passat dimecres 4 d'octubre, a més del traspàs de les línies de bus, l'alcalde també va parlar de les propostes d'actuació en l'àmbit influència de la C-58 i van acordar que abans de Nadal la Generalitat revisarà i presentarà les solucions proposades a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
D'altra banda, ara fa dues setmanes, l'alcalde de Ripollet es va reunir amb el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Francisco Javier Flores, per parlar d'una reivindicació història de la ciutat, que és l'arribada del tren a Ripollet, i va aconseguir el compromís d'estudiar aquesta possibilitat.
Infraestructures i patrimoni
Dijous, 5 d'octubre, van visitar l'Ajuntament de Ripollet el president delegat de l'Àrea d'Infraestructures i Territori, Sergi Vallès. Es tractava d'una reunió de treball, la primera de Vallès a un municipi de l'àrea metropolitana, per estudiar els projectes de mandat que puguin tenir a veure amb la seva àrea. En aquest sentit, es va parlar de la possibilitat de donar suport a projectes com l'ampliació i millora del pont del carrer de Tarragona i de que Ripollet es pugui acollir a una nova subvenció del programa de rehabilitació de patrimoni, pel qual Ripollet ja va rebre suport per a la rehabilitació del campanar, en l’anterior convocatòria. Des de l’àrea d’Infraestructures i Territori també es va informar que s'està negociant una línia de suport en relació amb la situació de sequera, per a millorar infraestructures vinculades amb l'aigua. Des de l'Ajuntament s'ha sol·licitat suport per a utilitzar el Sistema d'Informació Territorial Municipal – SITMUN, que és una plataforma pública que permet visualitzar i gestionar de manera estructurada i en un únic visor tota la informació geogràfica disponible, a diferents escales. Vallès, a més, també es va oferir a fer de pont per a fer arribar les peticions de Ripollet a qualsevol àrea de la Diputació.
Ripollet, 11 d'octubre de 2023

https://www.ripollet.cat/ajuntament/com ... structures

En la noticia sólo se menciona a las líneas de Ripollet que discurren íntegramente por el AMB que son 620, 621, 648 (compartida con Sarbus), 685, 690, e4 y N62 (compartida con Sarbus).
Como la noticia se refiere sólo a Ripollet desconozco si el convenio de traspaso de las líneas enviado a la Generalitat podría incluir también líneas de Sarbus (por ejemplo A4, B4, A6, A7, e3), de Soler i Sauret (L51, etc) o de Autocorb.
Em pregunto quina línia ferroviària voldrien que passés per Ripollet. Tenen la R4/R7 de Cerdanyola que en el fons està a pocs metres del terme municipal de Ripollet i la R3 una mica més lluny a Montcada... No veig sentit a desviar cap de les línies existents perquè passi per Ripollet. L'únic que potser tindria sentit és allargar la línia 11 del metro de Can Cuiàs a Ripollet, o bé optar pel tramvia del Vallès amb correspondència a alguna de les estacions de tren existents.
Bueno, ten en cuenta que en los planes ferroviarios quieren mover cosas en las Montcada para la R3, R4 y R7. Algo tipo que la R3 desde Bifurca fuera a Montcada Manresa y de ahí a Montcada Ripollet, y así aprovechar los de Ripollet a que se lo acerquen. De todos modos hay una opción que no habéis comentado y que se dijo una vez, y no es por parte de TRAM. Es una vieja iniciativa por parte de FGC. Se trata del "ramal" inicial de Bellaterra a la UAB. La tercera vía de salida de la UAB que servía para estacionar trenes hasta el año pasado, era el comienzo de un túnel que debió ir a Badía del Vallés. Si FGC hubiese hecho las cosas cuando las tenía que hacer esa tercera vía sería un ramal de la S2 primero a Badía y después a Barberà. Desde ahí tenemos dos opciones, o Cerdanyola y Ripollet, o pasar de Cerdanyola e ir directos a Ripollet. Ese ramal se tendría que haber, cuanto menos hablado ya, y los de Ripollet aunque tuvieran que dar mucha vuelta para llegar a Barcelona, hoy tendrían tren o por lo menos, proyecto de tren.

Del mismo modo, ese ramal podría tener un segundo ramal que fuera a Sant Pau de Riu Sec, Estaciò Sud de Sabadell, la Creu de Barberá y acabar en Les Termes.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Post by marciruelos »

También sería buena idea hacer que la R8 pare en el norte de Ripollet, en el límite con Barberà. La línea pasa soterrada por encima del Parc dels Pinetons
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”