Novetats a Sagalés

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
El Yisus 712
N5
N5
Posts: 82
Joined: Monday 23/03/2020 22:07

Re: Novetats a Sagalés

Post by El Yisus 712 »

Sagalés adquireix l'empresa Autocars Rovira, per tant tota la flota de 12 autobusos*. Fins a una data desconeguda, Rovira tindrà una certa independència, fins que Sagalés prengui el control de línies al 100%.
*(1370-1382: Otokar, Beulas, Fiat i diverses furgos més.)
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Novetats a Sagalés

Post by genissimon »

Línia Manresa - Universitat Autònoma de Barcelona:
Regió-7, 22 de setembre de 2023 wrote: Alumnes que van amb bus a l’Autònoma es queixen que el servei torna a fer curt
Sagalés, responsable de la línia, diu que s’ha treballat amb la Generalitat per reforçar-la. L’any passat ja van haver d’ampliar horaris i el 2019 també
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Novetats a Sagalés

Post by genissimon »

Regió-7, 22 de setembre de 2023 wrote: El bus a l'Autònoma, que ha generat queixes dels alumnes, tindrà dues noves expedicions per anar i dues per tornar
A partir del 26 de setembre hi haurà un bus cada 15 minuts entre les 7 i 2/4 de 9, d’anada, i un cada 30 minuts entre 2/4 d'1 i les 3, de tornada
Justament avui, Regió7 s'ha fet ressò del malestar dels usuaris; respecte el curs anterior, s’han incrementat una mitjana de 100 diaris

[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Novetats a Sagalés

Post by genissimon »

Regió-7, 10 de novembre de 2023 wrote: Usuaris de la línia de bus entre Moià i Vic es queixen de deficiències en el servei
Reclamen una renovació de la flota de vehicles a Sagalés perquè alguns són obsolets i massa petits
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Novetats a Sagalés

Post by m.h.t. »

EL SERVEI URBÀ DE MOLLET INCORPORA UN AUTOBÚS ELÈCTRIC

Image

https://www.sagales.com/noticia/633/el- ... s-electric

Es tracta del primer dels 50 BYD que ha comprat Sagalés: 25 urbans i 25 interurbans.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
victor273
N4
N4
Posts: 69
Joined: Sunday 22/10/2017 15:46
Location: Mollet del Vallès

Re: Novetats a Sagalés

Post by victor273 »

m.h.t. wrote: Tuesday 23/01/2024 18:48 Es tracta del primer dels 50 BYD que ha comprat Sagalés: 25 urbans i 25 interurbans.
Jo diria que aquesta afirmació és massa d'hora per fer-la. A Sagalés han rebut altres BYD i diria que són de 12 metres, però el que sí sé és que són LE. Surten en un vídeo d'instagram de l'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, que va fer de la presentació del bus urbà.

Aquest en concret diria que s'ha demanat al marge dels altres 50 de Sagalés, de la mateixa manera que s'ha demanat un segon, tots dos finançats amb NextGen de l'Ajuntament de Mollet.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Novetats a Sagalés

Post by m.h.t. »

Reestructuració de l'eix de Mollet i del Tenes. Dijous desapareixen les línies 302, 303 i 305.

A canvi, es dobla el servei a les línies e7, e21 i 320; i s'ha electrificat amb busos BYD la línia 330. Suposa també una simplificació de línies:
  • e7 (BCN-Parets-Vall del Tenes) 》 Cada 30 min. (amb reforços punta) tot el dia
  • e21 (BCN-Mollet directe) 》 Cada 15-20 min. tot el dia
  • 320 (BCN-Montcada-Llagosta-Mollet) 》 Cada 15-20 min. tot el dia
  • 330 (Mollet-Parets-Lliçà-Granollers) 》 Cada 30-60 min. amb busos elèctrics 🔌
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nterurbans
https://www.sagales.com/noticia/649/sag ... -barcelona
Salvem l'Estació de França!
User avatar
victor273
N4
N4
Posts: 69
Joined: Sunday 22/10/2017 15:46
Location: Mollet del Vallès

Re: Novetats a Sagalés

Post by victor273 »

ARTICLE
Canvis als busos interurbans el 2 de maig: transbordaments obligatoris a l’eix Besòs-Tenes i menys busos Mollet-Parets

Article d'anàlisi dels canvis a les línies d'autobús de l'eix Besòs-Tenes pel grup d'interès MolletOpina, de Mollet del Vallès.

Destaquen els aspectes negatius:
  • Reducció de la cobertura horària excepte els dies feiners
  • Supressió de la línia e21 a l'agost i, per tant, reducció de l'oferta entre Mollet i Barcelona
  • Eliminació de la possibilitat de mou-re's a l'eix sense haver de realitzar transbordament
  • Augment del preu si es viatja amb títols propis de Sagalés sense transbordament i bitllet senzill
  • Supressió de les parades intermitges des de Lliçà de Vall fins a Bigues i Riells
  • Supressió del servei a Barcelona des de l'Eixample de Parets
  • Reducció de l'oferta entre Mollet i Parets del 50% i augment del temps d'espera de 15 minuts a 30-60 minuts
  • La línia 320 deixa de passar pel CAP Can Pantiquet de Mollet sense previ avís
  • Supressió del servei a l'Ametlla del Vallès que realitzaven les expedicions e21 de Riells (antiga 323)
A més, com a greuge, no s'ha fet cap tipus de comunicació ni horaris combinats per poder planificar els viatges amb el transbordament tot dificultant i invisibilitzant les connexions i els desplaçaments.

Per últim, afegir que, passats els primers dies, s'ha vist que les línies 320 i e7 han quedat amb horaris molt ajustats i pateixen retards. En el cas de la línia 320 s'han reduït 15 minuts per expedició els caps de setmana.

L'únic aspecte positiu és l'augment global de connexió en tot l'eix però, que queda en paper mullat ja que no s'indica enlloc, com he esmentat.

En definitiva, horaris pensats per anar a barcelona i negligint la mobilitat comarcal en un eix com és el de la C-17 on, recentment s'han ampliat de 2 a 3 carrils el tram de Parets a Granollers; per tant, no es pot parlar de falta de demanda, sinó de falta d'interès de captació.
besos-tenes_01.png
besos-tenes_01.png (41.27 KiB) Viewed 670 times
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”