Retards, avaries i deficiències a TMB
- Sèrie EV-E801
- N5
- Posts: 104
- Joined: Friday 25/03/2022 9:10
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Bona tarda,
Que la pobra senyora descansi en pau.
Crec que aquest fet ens hauria de fer reflexionar sobre l'utilitat del senyal acústic, sobretot al metro.
Si s'usés bé, s'hagués pogut evitar la desgràcia perfectament.
I això aplica tant per usuaris, que cal entendre que quan sona el senyal acústic és perillós (i això n'és la prova) i no es pot entrar ni sortir del tren, com per a maquinistes, que l'haurien d'usar amb seny i no activar-lo només obrir portes i després esperar a tancar-les sobtadament que la gent hi hagi pujat.
Salutacions
Que la pobra senyora descansi en pau.
Crec que aquest fet ens hauria de fer reflexionar sobre l'utilitat del senyal acústic, sobretot al metro.
Si s'usés bé, s'hagués pogut evitar la desgràcia perfectament.
I això aplica tant per usuaris, que cal entendre que quan sona el senyal acústic és perillós (i això n'és la prova) i no es pot entrar ni sortir del tren, com per a maquinistes, que l'haurien d'usar amb seny i no activar-lo només obrir portes i després esperar a tancar-les sobtadament que la gent hi hagi pujat.
Salutacions
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Doncs tens tota la raó, no s'hi pot dir més.
Per molt que 9.999 de cada 10.000 cops no acaba passant res de greu per "apurar" aquestes situacions (com a molt, que algú es doni un cop amb les portes quan tanquen), la 10.000ª és prou terrible com per adonar-se que les mesures de seguretat són allà per complir-les.
Per molt que 9.999 de cada 10.000 cops no acaba passant res de greu per "apurar" aquestes situacions (com a molt, que algú es doni un cop amb les portes quan tanquen), la 10.000ª és prou terrible com per adonar-se que les mesures de seguretat són allà per complir-les.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Tot i que cal veure la investigació. Sempre sap greu que el motorista no hagi vist que hi havia algú entre l'andana i l'estrep abans de continuar la marxa...
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Parlant d'això:Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 03/03/2023 17:22 Bona tarda,
Que la pobra senyora descansi en pau.
Crec que aquest fet ens hauria de fer reflexionar sobre l'utilitat del senyal acústic, sobretot al metro.
Si s'usés bé, s'hagués pogut evitar la desgràcia perfectament.
(...) per a maquinistes, que l'haurien d'usar amb seny i no activar-lo només obrir portes i després esperar a tancar-les sobtadament que la gent hi hagi pujat.
Salutacions
L'altre dia, amb l'institut, vaig fer el trajecte L2 Sagrada Família-Universitat + L1 Universitat-Espanya. Entre el moviment que ja tenen aquestes estacions habitualment i el trànsit adicional que genera un grup escolar de trenta persones, vam trigar momta estona en pujar i baixar del tren. Doncs, tant a la L2 com a la L1, el tren obre les portes, sona immediatament el senyal acústic quan la gent no ha acabat ni de baixar, s'espera a que pugi tothom, tanca les portes i marxa. Completament d'acord en que la distància que s'ha d'allargar si hi ha molta gent és la que separa l'obertura de portes i el senyal acústic, no aquest i el tancament de portes.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
D'entendre ho entenen de sobres. El que no els dona la gana. Ai que tengo prisa, prisa.Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 03/03/2023 17:22 .
I això aplica tant per usuaris, que cal entendre que quan sona el senyal acústic és perillós
I ara mateix la L1 tallada desde Pl Sants fins a Urgell
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
I ara tallada de Pz Sants a Torrassa
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
A ver si ahora puedo escribir aunque sea de forma reducida, sin que se me cierre.
En ningún momento la noticia dice que las puertas se estén cerrando cuando la señora accedía al tren, que habéis sacado un poco las cosas de contexto.
La noticia dice que la señora fue a entrar al tren, metió el pie entre el hueco del escalón y el andén, intentó sacarlo y no pudo, y el tren pitó cierre de puertas, cerró y arrancó. Punto. En ningûn momento se habla de cuándo pitó el maquinista el cierre a la vez que la mujer entraba al tren.
Lo que tenéis que hacer los usuarios de la línea 2 es fijaros en el detalle de la "accesibilidad" de la línea. Sentido Badalona, así de memoria, me vienen a la cabeza las siguientes estaciones, en recta que tienen un hueco entre el escalón del tren y el borde del andén suficientes para que quepa un pie de persona adulta, incluso un perro pequeño pueda caerse: Sagrada Família, Encants, Clot, La Pau, y entre Bac de Roda y Sant Martí una de ellas también tiene el escalón lejos del borde del andén. Sentido Para Lel, Clot y Encants también tienen un hueco bastante amplio. Y de ese tema nunca se habla, y más de una vez lo he pensado, en esta línea, que algún día podría pasar algo de esto. En la estación de Clot y Encants, de hecho, incluso el escalón del tren queda, además del hueco, a unos 3 a 5 cm más alto que el borde del andén, por lo que una silla de ruedas con las ruedas delanteras un poco pequeñas, puede tener problemas de acceso.
Creo que eso hay que mirárselo, antes de elucubrar sobre los pitidos de cierres de puertas.
En ningún momento la noticia dice que las puertas se estén cerrando cuando la señora accedía al tren, que habéis sacado un poco las cosas de contexto.
La noticia dice que la señora fue a entrar al tren, metió el pie entre el hueco del escalón y el andén, intentó sacarlo y no pudo, y el tren pitó cierre de puertas, cerró y arrancó. Punto. En ningûn momento se habla de cuándo pitó el maquinista el cierre a la vez que la mujer entraba al tren.
Lo que tenéis que hacer los usuarios de la línea 2 es fijaros en el detalle de la "accesibilidad" de la línea. Sentido Badalona, así de memoria, me vienen a la cabeza las siguientes estaciones, en recta que tienen un hueco entre el escalón del tren y el borde del andén suficientes para que quepa un pie de persona adulta, incluso un perro pequeño pueda caerse: Sagrada Família, Encants, Clot, La Pau, y entre Bac de Roda y Sant Martí una de ellas también tiene el escalón lejos del borde del andén. Sentido Para Lel, Clot y Encants también tienen un hueco bastante amplio. Y de ese tema nunca se habla, y más de una vez lo he pensado, en esta línea, que algún día podría pasar algo de esto. En la estación de Clot y Encants, de hecho, incluso el escalón del tren queda, además del hueco, a unos 3 a 5 cm más alto que el borde del andén, por lo que una silla de ruedas con las ruedas delanteras un poco pequeñas, puede tener problemas de acceso.
Creo que eso hay que mirárselo, antes de elucubrar sobre los pitidos de cierres de puertas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Parece ser que hoy se ha averiado un 7000, y ha obligado a realizar servicio parcial en L3… empezamos bien…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
A Vallcarca via 2, l'havia vist des del 3033 una mica abans i havent decidit com aniria al lloc que anava he baixat a Vall d'Hebron i m'he esperat fins quasi el moment de retorn a servei (com acostuma a passar en aquests casos) i ja pensava que era culpa del 7000 (que circulava en torn 0308).ferroviario_catalan wrote: ↑Tuesday 21/03/2023 21:57 Parece ser que hoy se ha averiado un 7000, y ha obligado a realizar servicio parcial en L3… empezamos bien…
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tall L3 entre Sants i Zona Universitària (servei restablert)
Restablert el servei a la línia 3 del metro de Sants Estació a Zona Universitària
Durant més d'una hora no han circulat trens entre aquestes dues estacions
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3225162/
Durant més d'una hora no han circulat trens entre aquestes dues estacions
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3225162/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L9 tallada... i la informació, també
Almenys fa un moment, la L9 estava interrompuda entre les Moreres i Cèntric, amb el corresponent tràfec de passatgers d'avió desorientats. I, pel que m'han dit, la informació de com arribar a l'aeroport era si més no deficient (o fins i tot absent).
Visca la comunicació!
Visca la comunicació!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L9 tallada... i la informació, també
Sí. Pel que he llegit, l'alternativa ofertada és agafar el 65 o 165. La gent que ha d'anar a l'Aeroport deu estar molt contenta... Això de posar un servei especial ja sembla que és d'èpoques passades.Guigui wrote: ↑Monday 22/05/2023 9:15 Almenys fa un moment, la L9 estava interrompuda entre les Moreres i Cèntric, amb el corresponent tràfec de passatgers d'avió desorientats. I, pel que m'han dit, la informació de com arribar a l'aeroport era si més no deficient (o fins i tot absent).
Visca la comunicació!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Doncs sembla que la L1 està tallada entre Sagrera i Pabra i Fuig
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Despreniment al túnel a la Sagrera L5
Un despreniment al túnel de la Sagrera obliga a tallar la L5 del metro de Barcelona
La línia ha quedat aturada entre les estacions de Maragall i la Sagrera
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... barcelona/
La línia ha quedat aturada entre les estacions de Maragall i la Sagrera
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... barcelona/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tall parcial de la L3
Caiguda de catenària entre Penitents i Vallcarca. L3 tallada entre Vall d'Hebron i Passeig de Gràcia.
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3260733/
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3260733/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Un home mor atropellat accidentalment per un tren a l'estació del metro del Clot.
Els Mossos d'Esquadra, que també s'hi han desplaçat en rebre l'avís a les nou del vespre, han obert una investigació per esclarir les causes de l'atropellament. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, tot sembla indicar que no es tractaria d'un suïcidi, com acostuma a ser en la majoria de casos similars a la xarxa de metro de la capital de Catalunya, sinó que es tractaria d'un accident.
https://elcaso.elnacional.cat/ca/notici ... 87102.html
Els Mossos d'Esquadra, que també s'hi han desplaçat en rebre l'avís a les nou del vespre, han obert una investigació per esclarir les causes de l'atropellament. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, tot sembla indicar que no es tractaria d'un suïcidi, com acostuma a ser en la majoria de casos similars a la xarxa de metro de la capital de Catalunya, sinó que es tractaria d'un accident.
https://elcaso.elnacional.cat/ca/notici ... 87102.html
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Jo hi era en aquell tren... era el 4037/38.
Cal dir que el desallotjament va ser ràpid i calmat: en qüestió de pocs minuts els passatgers del tren de darrere que estava totalment a fora de l'estació ja sortien. Voldria felicitar al personal per la bona feina. A veure que determina la investigació.
Cal dir que el desallotjament va ser ràpid i calmat: en qüestió de pocs minuts els passatgers del tren de darrere que estava totalment a fora de l'estació ja sortien. Voldria felicitar al personal per la bona feina. A veure que determina la investigació.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Home amb ganivet al túnel de la L3
Interromput durant mitja hora el metro entre Vallcarca i Penitents per la presència d’un home amb un ganivet
Els Mossos d'Esquadra han reduït l'individu i s'ha pogut reprendre el servei
https://www.vilaweb.cat/noticies/interr ... e-ganivet/
Els Mossos d'Esquadra han reduït l'individu i s'ha pogut reprendre el servei
https://www.vilaweb.cat/noticies/interr ... e-ganivet/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
No sé què deu estar passant a Sagrera, per canviar desde la L1 a la L5.
Tot un embús de gent parada per baixar a l'andana de la L5 sense moure's.
He fet marxa enrera i a continuar altre cop amb la 1 Quin remei
Tot un embús de gent parada per baixar a l'andana de la L5 sense moure's.
He fet marxa enrera i a continuar altre cop amb la 1 Quin remei
-
- N3
- Posts: 25
- Joined: Wednesday 30/08/2023 20:56
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Avui és el 2n dia sense cobertura telefònica a la L5 (almenys al tram central). Al principi he pensat que potser era el meu mòbil, però no, perquè al sortir del metro sí que funcionava. A més, hi havia una quantitat inusualment baixa de gent amb auriculars i/o els caps abaixats mirant el telèfon. Sort que portava un llibre a sobre...
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"