jgomezs wrote: ↑Sunday 19/11/2023 17:38
Ara mateix no diria que Rodalies o FGC són una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mínim cost de trens.
Ah quina grandíssima veritat!
jgomezs wrote: ↑Sunday 19/11/2023 17:38
I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
Jo generalment sóc escèptic d'aquesta idea de "freqüència per sobre de tot", que es especialment un problema a la LL-A. Mentre que la B-V té el problema de la capacitat i els trens molt curts, a la LL-A la demanda es menor i els trens més grans. Personalment, prefereixo un tren per hora però ràpid, que no dos o més trens lents. Potser amb només un tren m'haig d'adaptar una mica als horaris, però al menys no perdo tant de temps per al trajecte. Evidentment, amb una població ignorant es difícil transmetre això i en canvi ven més la freqüència encara que, irònicament, després ningú no agafa el tren perquè es molt lent
Ja he dit moltes vegades que a la LL-A es podria tenir un tren S8 cada 15 minuts (que es una freqüència excel·lent per un tren suburbà) i a més quatre trens ràpids intercalats que podrien trigar fins a ~12 minuts menys sense que facin falta avançaments, i a partir de Sant Boi mantenir parada a totes com a compromís. Llavors des-de Sant Boi direcció BCN alternar l'S8 (o S4) , l'R ràpid i un L8, per un total de tres trens cada 15 minuts. A l'inversa, l'R ràpid per devant de l'S, i després l'L8.
Aquesta mania de fer l'explotació tan complicada, només per després ppder vendre que si la freqüència, que si el reforç fins a no sé on, que si el Metro comarcal, ridícul tot plegat. No es una forma seriosa de gestionar el transport públic.
França451 wrote: ↑Wednesday 06/12/2023 18:58
Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodísticas en este foro. Eso no va a cambiar en los próximos años porque el periodismo lleva arrastrando décadas de política "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de Andén 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la sección de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodísticas y de medios de comunicación relacionadas con el transporte público para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero qué queréis que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.
Sin querer irnos más del tema, pero esto al final es solamente sintomático de la incompetencia generalizada en el periodismo, y por extensión de una cultura que no valora el cuidado a los detalles, el pensar las cosas hasta el final o simplemente no hacer las cosas rápido y a medias.