Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Ara que ja hem viscut, de millor o pitjor manera, el comiat dels 3000 del servei regular, enceto aquest tema per fer el seguiment de la preservació "promesa" (?) d'un tren, més curt que no pas ens agradaria, per part de la Fundació TMB.

Si no vaig errat (corregiu-me), volen preservar la composició M3047-R3312-M3048.

Entenc que aquesta composició ja no sortirà de Barcelona (els seus germans de comboi M3045-M3046 malauradament sí, cap al desballestament com la resta de la sèrie), i que no li cal ser desamiantada perquè deu formar part del percentatge de cotxes no afectats per l'amiant. És així?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Copio cap aquí, extractats, els últims missatges al respecte (23 gener) del tema de "Seguiment(...)"
Miquel wrote: Tuesday 23/01/2024 10:27
França451 wrote: Monday 22/01/2024 22:11 Buenas noches.

Escribo este mensaje porque mirando unas cosas que me han pasado de la web listadotren.es, he visto que está web también tenía un seguimiento de las unidades de metro de Barcelona. Si esa página tiene los datos fiables, la unidad 3061 fue apartada del servicio el 12 de enero de 2024.

La unidad 3045 es la única que queda en servicio, actualmente según esa web. Pero hay un dato que me ha llamado la atención. Decíais que no se iba a preservar ninguna unidad 3000. Pues la página listadotren nos ofrece un dato que no sé si es verídico o no. Según esa web, la 3045 y la 3061 no se van a preservar, cierto. Pero...

Según esa web hay una unidad, la 3041 que aparece como "conservada". Esta unidad fue apartada en octubre de 2023, y si la web listadotren está en lo cierto, TMB la ha elegido como única unidad que van a preservar.

Así también si son ciertos todos estos datos, Sandy y Miquel podéis actualizar listado. ¿Es cierto todo esto?

Un saludo

Mikel

Perdón, corrijo un dato que acabo d ver. La unidad que aparece como "conservada" no es la 3041 sino la 3049, y aparece como "fecha" en la que se decide conservarla el 17/12/23. Es cierto?

Una cosa más. De ser cierto que conserven para su preservación la 3049, cuál es el estado de esta unidad? Tiene mucha corrosión o está en buen estado? Miquel, sabes algo al respecto?
Bon dia.

Certament em vaig oblidar de comentar-ho, però sí, la 3061-3064 va ser retirada el dia 12/01/2024, i traslladada al Triangle la nit del 12 al 13:

https://twitter.com/PLATA_Quel/status/1 ... 7403322441

Efectivament, la UT 3045-3048 és l'única que queda en servei a dia d'avui. I de fet, si es segueix el ritme de retirades que s'estava donant últimament (2 setmanes), aquest mateix divendres podria ser el darrer dia de servei comercial de la sèrie 3000, pel que qui vulgui acomiadar-se que s'afanyi!

Sobre el tren a preservar no tinc informació. La UT 3049-3052 es va retirar a inicis d'Octubre i juraria que malament no es veia, en tot cas recordar que si es preserva cap tren (hi ha gent que diu que no), serien 3 cotxes i no 5.

Francament no se què passarà doncs el lògic seria pensar que la que preservin sigui l'última en servei, tot i que sembla que igualment anirà a Madrid a desamiantar-la. La 3045-3048 realment es veu força be per a ser preservada (3047-R3312-3048), però vaja, aviam què passa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Els cotxes del tren final 3045-3048, remolc R3312 inclòs, han estat vistos carregats en gòndoles, camí del desballestament.

Davant la lògica alarma que això ha causat, el Llop ha aclarit que la composició preservada serà la M3043-R3311-M3044.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by França451 »

Y según listado tren es la que sigue a la 3045, es decir la 3049-remolque3050. A ver si han actualizado o preservan la otra. Sigue igual. Han dado de baja la 3045 pero no han indicado nada de desballestamiento, por el momento.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by Miquel »

França451 wrote: Tuesday 20/02/2024 22:05 Y según listado tren es la que sigue a la 3045, es decir la 3049-remolque3050. A ver si han actualizado o preservan la otra. Sigue igual. Han dado de baja la 3045 pero no han indicado nada de desballestamiento, por el momento.
No facis gaire cas al que hi posi a Listadotren. :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Preservació d'un 3000 del metro de Barcelona

Post by M1171-M1172-M1169... »

Això em sorpren perquè el 3043 i R-3311 tenien bastanta corrosió seria (em va sorpendre molt el temps que va durar així), per tant si en Llop té raó tindran bastanta feina per arreglar-los. Dit això és un dels trens que tenia més amunt com a preferència de preservació (després dels tres amb logo a cabina intermitja i els primers trens de la sèrie).
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”