Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by Fran-Ikarus »

Tal i com sospitàvem, el tema "s'ha mogut" més que no pas "es mouran" els vehicles, bé, els cotxes "sueltos" exposats.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by xevi »

Sembla que encara no saben on fer l'exposició estàtica.
Una persona de la Fira em comenta que TMB s'ha interessat per llogar el Palau Alfons XII de Montjuic durant unes setmanes de l'any 2025.
Si això fos així, aprofitaria l'espai per exposar els busos, tramvies i material (parades, trajes, bitllets, barannes...) i els tramvia blau.
L'expo es podria dir: 100 anys de metro i la col·lecció de vehicles de TMB

A veure si algú ens pot anar confirmant o desmentint aquestes informacions.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by m.h.t. »

TMB licita la restauració de trens històrics de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 de metro en el marc del centenari
Els treballs permetran l’exposició d’aquests cinc models històrics durant la celebració del centenari de la inauguració de la primera línia de Ferrocarril Metropolità de Barcelona

Tots els cotxes rebran una neteja interior i exterior acurada, es faran reparacions de paviment, marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També es restituirà la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar d’il·luminació quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior es repararan desperfectes en xapes i es vinilarà amb els colors que van tindre al deixar de prestar servei comercial.

A la sèrie 100 els treballs recuperaran el cotxe 126 que va entrar en servei el 1926 i es va retirar el 1979. Pel que respecta a la sèrie 300, aquest es restaurarà per deixar-lo en l’estat que va quedar després de la seva retirada el 1987. Les sèries 400 (1958), 1100 (1974) i 3000 (1986) també es restauraran de manera que quedin com quan estaven en circulació.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... 0-de-metro
Salvem l'Estació de França!
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by foronda 141 »

Jo faria l'exposició al Palau de Comunicacions on es lluita per el Museu del Transport, i un cop restaurat i exposat el material, es quedes ja permanentment, i s'anés afagin la resta de material del Triangle i altre dispersat per Catalunya.
Cas que es quedes petit, al costat hi ha un altre palau també disponible.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by xevi »

Algú ja ha comentat que el centenari el faran en una carpa... fins i tot són incapaços de trobar un espai temporal? Una carpa on? al Triangle?

Per altra banda 2 coses:
- Es podria aprofitar el centenari per exposar la resta de material restaurat de TMB, tramvies i busos.
- Estaria bé que FGC participés del centenari exposant el perico i/o els Brill, al cap i a lai fi, també han fet la funció de metro.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by 122-042-132 »

Trobo que les dues propostes fetes pel company Xevi, son forca coherents i podria ser una gran exposició dedicada al transport en general, i incorporant material de FGC, com molt bé anota, sobretot amb el Brill 305 i el perico 620, però posar d'acord a les dues companyies no sé sí serà fàcil. I ja posats, la vaporosa Caldes 030 0233, del 1887, que tenim a Vilanova. Salut
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by metring »

xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by xevi »

Expo a l'aire lliure?
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Comencem a moure el tema! #100anysmetroBCN

Post by M1171-M1172-M1169... »

Sembla una cosa poc seriosa, el 3000 ni necessita restauració, només reparació de corrosió al 3043 i R-3311 on ja feia mal aspecte fa un any (i algun lloc menys visible també). El 1100 amb una neteja ja n'hi hauria suficient. Això de vinilar em sembla poc escaient, ja que cap dels trens invulocrats ha estat vinilat mai. El 400 és el difícil. Naturalment si salven un 2000 aquest hauria de ser present també, com també un 4000.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”