Nous rodalies Renfe de dos pisos
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Fa poc s'ha anunciat que, per tancar l'absorció de Bombardier, Alstom havia de fer desinversions.
Doncs bé, les desinversions s'han concretat en la venda de la planta de Reichshoffen (França) i les plataformes Talent 3 i Coradia Polyvalent a CAF.
Són només els últims regionals i intercitys francesos bimodals? O es tota la plataforma sencera? (italia, Holanda en tenen en diferents versions). Pot afectar als nous trens per a Renfe si s'ofertaven dins de la familia Coradia?
Doncs bé, les desinversions s'han concretat en la venda de la planta de Reichshoffen (França) i les plataformes Talent 3 i Coradia Polyvalent a CAF.
Són només els últims regionals i intercitys francesos bimodals? O es tota la plataforma sencera? (italia, Holanda en tenen en diferents versions). Pot afectar als nous trens per a Renfe si s'ofertaven dins de la familia Coradia?
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
El president de RENFE, Isaías Táboas, ha visitat la maqueta a escala real dels STADLER a l'Estudi Ferran Sendra de Cornellà de Llobregat:
https://www.twitter.com/Renfe/status/15 ... 3592480769
https://www.twitter.com/Renfe/status/15 ... 3592480769
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
El govern espanyol autoritza Renfe a comprar 69 trens de Rodalies i 32 MD per a Catalunya
Fins ara, l'operadora havia demanat a la Generalitat signar contracte si volia rebre nou material
https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... a-77456148
https://www.lavanguardia.com/vida/20221 ... spaso.html
https://www.emporda.info/economia/2022/ ... 80204.html
Fins ara, l'operadora havia demanat a la Generalitat signar contracte si volia rebre nou material
https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... a-77456148
https://www.lavanguardia.com/vida/20221 ... spaso.html
https://www.emporda.info/economia/2022/ ... 80204.html
https://boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2022-17040Disposición adicional séptima. [...]
Se autoriza a Renfe Operadora, E.P.E., a incrementar su endeudamiento en una cantidad equivalente a la que resulte de los pagos que deba realizar Renfe Viajeros en cada ejercicio como consecuencia de la ejecución, a implementar, de las opciones de compra de 69 trenes de Cercanías de Gran Capacidad y de 32 trenes para servicios de Media Distancia, amparadas en los correspondientes procedimientos de suministro de material adjudicados o pendientes de adjudicación a la fecha de entrada en vigor de este real decreto-ley, hasta un máximo de 879,3 millones.
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Cada vegada avança més la renovació de flota. Queda menys per tenir les 450 i 451.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Com seria la reforma? Qualsevol inversió pasa per adaptar-les a PMR.
El més senzill seria mantenir les 450 a Cercanías incorporant 2 cotxes motors intermedis adaptats a PMR per fer composicions M-R-R-M-M-R-R-M i 200 m de longitud, similars a les noves Stadler.
El més senzill seria mantenir les 450 a Cercanías incorporant 2 cotxes motors intermedis adaptats a PMR per fer composicions M-R-R-M-M-R-R-M i 200 m de longitud, similars a les noves Stadler.
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Personalment 450/451 mai m'han semblat adeqüades per a un servei de rodalia. Potser aquell directe que a partir de Sitges no parava en cap.
Aquestes unitats anirien de luxe als regional express.
Aquestes unitats anirien de luxe als regional express.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
No sé que tan senzill seria aconseguir cotxes motor PMR per encaixar-los en aquestes unitats que ja tenen 30 anys, a més de que serien vides útils molt diferents. Els bucs potser els queden 10-20 anys, llavors després que es fa amb aquells cotxes motors?
Jo també pensó que millor seria reformar-los per MD i intentar treure'ls 20 anys de servei més, temps per mirar de trobar nous trens de dos pisos per regionals.
El que veuria seria fer dos tipus de trens "Buquenstein":
Una serie de Bucs de 6 cotxes amb les motrius actuals i dos cotxes PMR nous per tren. Hi han 36 motrius, llavors 18 trens de sis cotxes. Vida útil 10-20 anys.
Una serie de Bucs constituida amb dos cotxes dels actuals, dos cotxes PMR nous, i dues motrius noves. Quan es retirin els altres Bucs, substituir els cotxes vells d'aquests amb els cotxes PMR. Vida útil d'aquests trens com si siguéssin nous, osigui uns 30-40 anys.
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Jo crec que es podria fer alguna adaptació, total segur que a Alstom o a CAF encara tindran les cotes desades en algun calaix...
No ara, hi ha casos de cotxes extra fets durant molts anys més tard, per exemple l'A8 del cremallera de Núria o els trailers de la sèrie 1100 FMB.
No ara, hi ha casos de cotxes extra fets durant molts anys més tard, per exemple l'A8 del cremallera de Núria o els trailers de la sèrie 1100 FMB.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Els primers trens de rodalies de dos pisos a Suïssa, construïts 1989-97 i que funcionen com a composicions fixes de Rc-R-R-Loc (les locomotores, irònicament, son la sèrie 450) van rebre cotxes de pis baix al voltant de 2011, un per composició. Els cotxes sobrants es van ajuntar per trens de reforç amb locomotores de la serie 420 adaptades per servei de rodalies.Renfe445 wrote: ↑Monday 07/11/2022 21:09 Jo crec que es podria fer alguna adaptació, total segur que a Alstom o a CAF encara tindran les cotes desades en algun calaix...
No ara, hi ha casos de cotxes extra fets durant molts anys més tard, per exemple l'A8 del cremallera de Núria o els trailers de la sèrie 1100 FMB.
Crec que segurament es més fàcil o bé motrius velles amb cotxes nous, o motrius noves amb cotxes vells. Combinar motrius de generacions potser és més problema, ja només per la vida útil diferent.
- Attachments
-
- Rheinbrücke_Eglisau_06.05.2016_(26916610246).jpg (126.16 KiB) Viewed 7237 times
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Renfe firma la compra de 97 nous trens per a Rodalies de Catalunya
https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... Nous-trens
https://www.rtve.es/play/videos/linform ... a/6757624/
https://www.twitter.com/rodalies/status ... 3554679808
https://www.twitter.com/rodalies/status ... 7520110592
Amb aquesta firma, Alstom construirà a Santa Perpètua de Mogoda 49 trens de 100 metres per un import de 367,6 milions d’euros. Stadler proveirà el servei de Rodalies de Catalunya amb 20 trens de 200 metres i una inversió de 307,7 milions. Per la seva part, CAF fabricarà 28 trens de Mitjana Distància que es destinaran als serveis Regionals de Rodalies de Catalunya i una inversió de 183 milions d’euros.
Dels 101 trens nous totals, 56 substituiran el material de més antiguitat i els altres 45 permetran incrementar el parc a Catalunya per atendre la nova demanda prevista.
https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... Nous-trens
https://www.rtve.es/play/videos/linform ... a/6757624/
https://www.twitter.com/rodalies/status ... 3554679808
https://www.twitter.com/rodalies/status ... 7520110592
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
ÚLTIMA HORA: Surt de la nau de muntatge d'Albuixec la primera unitat Stadler enllestida:
https://twitter.com/Trenvista/status/17 ... 6901621966
https://twitter.com/Trenvista/status/17 ... 6901621966
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
I ja tenim enllestit també el primer Coradia de Sta. Perpètua:
https://twitter.com/Trenvista/status/17 ... 5826666941
https://twitter.com/Trenvista/status/17 ... 5826666941
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos
Els seients i l'interior dels stadler semblava prou còmode. Tindran el mateix estandards de calitat els d'Alstom?
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.