La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

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Elefant
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by Elefant »

Amb el soterrament de Bellvitge i l'encreuament de La Torrassa hi ha una oportunitat insòlita per tenir l'entrada quadruplicada fins a Barcelona (separant a La Torrassa els regionals cap al túnel d'Aragó i els rodalies al de Pl. Catalunya). A La Torrassa em sembla que ja està pensat un enllaç amb salt de moltó per anar des-de la Línia de Vilanova cap al túnel d'Aragó, es a dir l'actual itinerari. Espero que no la caguin fent el soterrament de Bellvitge amb menys de 4 vies.
jgomezs
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by jgomezs »

Doncs el projecte presentat és de 3 vies entre Bellvitge i Torrassa, i dues entre Bellvitge i El Prat, creant un coll d'ampolla per un tram relativament curt, i gastant una millonada només per guanyar uns minutets de temps als trens semidirectes. I a sobre tot amb infrastructura nova i soterrada, de manera que es no es podrà millorar ni a curt ni a mig termini. Tenim potencial de fer una cagada històrica a la Torrassa.
Entenc que no es pot fer tot de cop, però quan fem millores i ampliacions hem d'anar amb compte amb quines portes ens deixem obertes i tancades de cara al futur.
L'única sortida que se'm acut, és que quan facin el tercer túnel (per allà quan acabin la Sagrada Família), que el connectin amb El Prat amb un trajecte completament diferent que ni tan sols passi per Bellvitge ni Torrassa.
França451
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by França451 »

Esto es como el TRAM en la zona de Esplugues para la T3: vía única, luego vía doble, otra vez vía única... Y todo por qué? Porque por ahorrarse unos cochinos euros no hacen todo el tramo entero de una vez con X vías, y van escarbando las migajas: aquí metemos una vía, aquí dos, aquí cero y el resultado es el mismo: cuellos de botella que al final retrasan todo, regionales, Rodalies y la chapuza lo que consigue es que los tiempos de trayecto en la práctica acaben siendo peores que en 1860 y al final la alternativa es que te metas al ouigo y a todas esas empresas que van por la LAV. Y encima una estación de por medio con cruces de líneas, para tardar tres veces más y marear a los usuarios con tropecientas sublíneas de las actuales sublíneas. Más combinaciones, sí, pero veréis los incrementos de tiempo y los retrasos. España no está preparada para ese tipo de cosas y así le luce el pelo.
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jgomezs
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by jgomezs »

Hombre, si a mi me dicen "es que no podemos gastar tanto dinero de golpe construyendo, así que lo vamos a hacer progresivamente", yo lo entiendo. Y entiendo que ahora vayan a algo con un retorno claro con un coste limitado (el tramo El Prat - Castelldefels).
Pero la limitación en el caso del Tram creo que es política en vez de económica (el ayuntamiento no quiere perder el espacio de circulación para coches).
Y en el caso de Rodalies mi punto es que el proyecto está hecho de una manera que será muy difícil de hacerle mejoras progresivas. Con todo soterrado, para cuadruplicar es básicamente romper todo y rehacerlo. Y eso no se hará ya en nuestras vidas.
Sanato
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by Sanato »

I entre El Prat i Sants? :roll:
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Elefant
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by Elefant »

Sanato wrote: Monday 24/06/2024 22:29 I entre El Prat i Sants? :roll:
Es molt més complicat. Entre Torrassa i Bellvitge realment només es pot fer conjunt amb el soterrament (que al menys això donaria un veritable benefici al soterrament). Entre Bellvitge i el Prat la via està molt encaixonada. Potser un viaducte a sobre de la via actual seria la solució menys dolenta, però no hi ha solució bona. Llavors el tram entre El Prat i Castelldefels, que a més té moltes parades, és el que ara per ara té la millor relació cost-benefici.
França451
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Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Post by França451 »

Esa era mi insinuación. HACER TODO EL TRAMO ENTRE EL PRAT Y SANTS. pero si en su momento eso se hubiera contemplado antes de soterrar, por cierto, este va a ser uno de los grandes inconvenientes de soterrar, que cuando haya que ampliar vías hay que rehacer el túnel entero, se hubiera tenido espacio, pero como cuando se ssoterra las grandes mentes pensantes nunca piensan en dejar espacio para más vías, pues hay que hacer como en el tranvía, que se duplica, triplica o cuadruplica cuando se puede, y el resto, cuellos de botella que ya tenemos la experiencia de lo que significan: retrasos 24h365días5000años.
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