Apostes: Per quan el Civia?
Barcelona, El Prat de Llobregat
Mig any després d'estar interrompuda
Al juliol es recupera la connexió directa en tren entre Barcelona i l'aeroport
Anna Massa (laMalla.net)
A l'estiu, anar a l'Aeroport de Barcelona en tren tornarà a ser un trajecte curt, ràpid i còmode. Renfe restablirà la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport del Prat el mes de juliol, segons va informar aquest divendres a Barcelona el president de la companyia, José Salgueiro. D'aquesta manera es recupera la normalitat d'aquesta línia, que porta interrompuda mig any a causa de les obres de l'AVE. Durant tot aquest temps, l'única manera d'arribar en tren a l'aeroport ha estat agafant una llançadora des de l'estació del Prat. Les obres, però, a banda d'inconvenients com aquest, també comporta unes millores en el servei. Ara també es podrà agafar un tren a l'aeroport des de l'estació de França.
Durant el mes de juliol, Renfe restablirà la relació directa que enllaça Barcelona amb l'aeroport de el Prat -la nova Línia 10- que tindrà parades a l'estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i Aeroport. El nou servei entre Barcelona i l'aeroport tindrà una freqüència d'un tren per cada mitja hora i sentit tots els dies de la setmana i el trajecte durarà entre 30 i 20 minuts en funció que l'origen del viatge sigui l'Estació de França o Sants, respectivament.
D'aquesta manera es posa fi a tota una odisea per arribar a l'aeroport en tren. Durant un any i mig, els viatgers que volien arribar a l'aeroport amb aquest mitjà de transport han hagut de fer dos transbordaments. Primer, arribar a Sants i agafar allà el tren cap el Prat de Llobregat i, d'aquí, prendre la llançadora cap a l'aeroport, creada expressament per a l'ocasió. El trajecte que abans durava només 20 minuts s'allargava molt més amb tants canvis de tren.
La línia Mataró-Barcelona-Hospitalet estrenarà els nous trens CIVIA
A banda d'anunciar que la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport tornarà a estar operativa el juliol, José Salgueiro, també ha presentat els nous trens CIVIA del servei de rodalies. Renfe preveu incorporar 80 unitats dels nous combois. Les quatre primeres s'incorporaran al servei la primera quinzena de juliol en el trajecte Mataró-Barcelona-Hospitalet.
Aquests nous trens, que complementaran el parc de 156 que hi ha actualment en funcionament, disposaran de dues càmeres de vídeovigilància, seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i tindran lavabos.
Publicat 24/6/2006 - 8:00h
http://www.lamalla.net/canal/turisme/no ... ?id=194506#
Mig any després d'estar interrompuda
Al juliol es recupera la connexió directa en tren entre Barcelona i l'aeroport
Anna Massa (laMalla.net)
A l'estiu, anar a l'Aeroport de Barcelona en tren tornarà a ser un trajecte curt, ràpid i còmode. Renfe restablirà la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport del Prat el mes de juliol, segons va informar aquest divendres a Barcelona el president de la companyia, José Salgueiro. D'aquesta manera es recupera la normalitat d'aquesta línia, que porta interrompuda mig any a causa de les obres de l'AVE. Durant tot aquest temps, l'única manera d'arribar en tren a l'aeroport ha estat agafant una llançadora des de l'estació del Prat. Les obres, però, a banda d'inconvenients com aquest, també comporta unes millores en el servei. Ara també es podrà agafar un tren a l'aeroport des de l'estació de França.
Durant el mes de juliol, Renfe restablirà la relació directa que enllaça Barcelona amb l'aeroport de el Prat -la nova Línia 10- que tindrà parades a l'estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i Aeroport. El nou servei entre Barcelona i l'aeroport tindrà una freqüència d'un tren per cada mitja hora i sentit tots els dies de la setmana i el trajecte durarà entre 30 i 20 minuts en funció que l'origen del viatge sigui l'Estació de França o Sants, respectivament.
D'aquesta manera es posa fi a tota una odisea per arribar a l'aeroport en tren. Durant un any i mig, els viatgers que volien arribar a l'aeroport amb aquest mitjà de transport han hagut de fer dos transbordaments. Primer, arribar a Sants i agafar allà el tren cap el Prat de Llobregat i, d'aquí, prendre la llançadora cap a l'aeroport, creada expressament per a l'ocasió. El trajecte que abans durava només 20 minuts s'allargava molt més amb tants canvis de tren.
La línia Mataró-Barcelona-Hospitalet estrenarà els nous trens CIVIA
A banda d'anunciar que la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport tornarà a estar operativa el juliol, José Salgueiro, també ha presentat els nous trens CIVIA del servei de rodalies. Renfe preveu incorporar 80 unitats dels nous combois. Les quatre primeres s'incorporaran al servei la primera quinzena de juliol en el trajecte Mataró-Barcelona-Hospitalet.
Aquests nous trens, que complementaran el parc de 156 que hi ha actualment en funcionament, disposaran de dues càmeres de vídeovigilància, seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i tindran lavabos.
Publicat 24/6/2006 - 8:00h
http://www.lamalla.net/canal/turisme/no ... ?id=194506#
No sabia que als Civia se'ls pogués posar i treure cotxes de la composició. Creia que es tractava de composicions indeformablesel Periódico wrote:Salgueiro va enumerar les excel.lències tècniques dels nous vehicles, [...] en especial, versatilitat per adaptar-se a la demanda segons les hores o les línies afegint-hi cotxes fins a un màxim de cinc. D'aquesta manera es passa d'un mínim de 414 places a un màxim de 1.994.
Notícia del Punt d'avui
NOTICIA PUBLICADA AL DIARI EL PUNT D'AVUI:
Renfe incrementarà un 41% el nombre de trens de rodalies el 2012 amb 80 combois nous
La companyia promet millorar el servei amb més places
ROSA M. BRAVO. Barcelona
Renfe haurà incrementat el 2012 el parc de trens de rodalies de Barcelona un 41%, ja que en aquesta data haurà sumat 80 trens als 156 actuals. Amb aquesta ampliació i amb l'espai lliure que quedi a la xarxa de rodalies un cop fet el túnel del TGV a Barcelona, Renfe preveu millorar el servei als usuaris, amb més places i probablement més freqüències de pas.
+ Els nous trens Civia, estacionats ahir a l'estació de França. / Foto: MARTA MARTÍNEZ
El president de Renfe, José Salgueiro, va presentar ahir dos trens del model Civia, un nou comboi que fabriquen les empreses Alstom i CAF per incrementar el parc de rodalies. En aquests moments, a Barcelona i el seu entorn circulen 156 trens. El 2012, s'hi hauran incorporat 80 models Civia, de manera que la flota serà de 220 trens. Tot i que alguns s'hauran substituït, la intenció de Renfe no és renovar el parc ferroviari amb els nous trens sinó incrementar, el 2012, la flota en un 41% «per donar una resposta adequada a la mobilitat metropolitana», va assenyalar Salgueiro. Els dos trens presentats ahir començaran a circular al juliol en la línia Mataró-Barcelona-l'Hospitalet. Durant el 2006 s'hauran posat en servei quatre trens Civia, i la incorporació dels nous trens es farà de forma gradual, entre 10 i 23 cada any, fins a arribar al 2012. En tot l'Estat hi haurà 280 trens Civia.
El nou model destaca, segons Salgueiro, per la versatilitat que suposa el fet que es puguin acoblar diferents vagons segons les necessitats. Els combois més habituals seran d'entre dos i cinc vagons. Un tren amb dos cotxes tindrà una capacitat per a 414 viatgers, 126 d'asseguts. Un tren de cinc vagons tindrà 997 places. Segons Renfe, els vagons tenen aproximadament la mateixa capacitat que els que circulen actualment, amb la diferència que el Civia es pot anar allargant segons les necessitats fins a arribar a gairebé 2.000 places. El nou model és diàfan, sense portes que separin els vagons, i incorpora dues càmeres de videovigilància per cotxe connectades a la cabina del conductor. En cas d'incidència, i si un viatger activa el servei d'emergència, les imatges quedaran gravades. Hi haurà monitors informatius que també emetran vídeos d'entreteniment. Finalment, es tracta de trens «més confortables perquè estan més ben insonoritzats, que permeten una millor evacuació i que redueixen el consum energètic en un 30%», va dir Salgueiro.
El president de Renfe va anunciar també el restabliment de la connexió directa de l'aeroport amb Sants, tal com va avançar ahir aquest diari. A finals de juliol, un cop acabin les obres d'ampliació de la capacitat de la via en el tram Prat-Sants, s'estrenarà la línia 10, que substituirà la llançadora del Prat a l'aeroport i que tindrà parades a l'estació de França, passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i l'aeroport.
Disculpes als usuaris
El servei de rodalies a Barcelona no funciona bé i els responsables de Renfe ho saben. Salgueiro va demanar ahir «disculpes a tots els ciutadans» perquè són conscients que «el temps de resposta és lent». És a dir, que els retards i les incidències se succeeixen sobretot per la convivència dels servei de rodalies amb les obres del tren de gran velocitat (TGV). Un cop arribi a Barcelona i la ciutat tingui tres túnels en comptes de dos, i els trens regionals no hagin de fer servir el mateix túnel que els de rodalies, la infraestructura ferroviària podrà assumir més trens. Això, i el fet que s'incrementi el nombre de combois, farà millorar el servei a partir del 2008, segons va prometre Salgueiro, que no va precisar, però, com s'augmentaran les freqüències de pas.
Renfe incrementarà un 41% el nombre de trens de rodalies el 2012 amb 80 combois nous
La companyia promet millorar el servei amb més places
ROSA M. BRAVO. Barcelona
Renfe haurà incrementat el 2012 el parc de trens de rodalies de Barcelona un 41%, ja que en aquesta data haurà sumat 80 trens als 156 actuals. Amb aquesta ampliació i amb l'espai lliure que quedi a la xarxa de rodalies un cop fet el túnel del TGV a Barcelona, Renfe preveu millorar el servei als usuaris, amb més places i probablement més freqüències de pas.
+ Els nous trens Civia, estacionats ahir a l'estació de França. / Foto: MARTA MARTÍNEZ
El president de Renfe, José Salgueiro, va presentar ahir dos trens del model Civia, un nou comboi que fabriquen les empreses Alstom i CAF per incrementar el parc de rodalies. En aquests moments, a Barcelona i el seu entorn circulen 156 trens. El 2012, s'hi hauran incorporat 80 models Civia, de manera que la flota serà de 220 trens. Tot i que alguns s'hauran substituït, la intenció de Renfe no és renovar el parc ferroviari amb els nous trens sinó incrementar, el 2012, la flota en un 41% «per donar una resposta adequada a la mobilitat metropolitana», va assenyalar Salgueiro. Els dos trens presentats ahir començaran a circular al juliol en la línia Mataró-Barcelona-l'Hospitalet. Durant el 2006 s'hauran posat en servei quatre trens Civia, i la incorporació dels nous trens es farà de forma gradual, entre 10 i 23 cada any, fins a arribar al 2012. En tot l'Estat hi haurà 280 trens Civia.
El nou model destaca, segons Salgueiro, per la versatilitat que suposa el fet que es puguin acoblar diferents vagons segons les necessitats. Els combois més habituals seran d'entre dos i cinc vagons. Un tren amb dos cotxes tindrà una capacitat per a 414 viatgers, 126 d'asseguts. Un tren de cinc vagons tindrà 997 places. Segons Renfe, els vagons tenen aproximadament la mateixa capacitat que els que circulen actualment, amb la diferència que el Civia es pot anar allargant segons les necessitats fins a arribar a gairebé 2.000 places. El nou model és diàfan, sense portes que separin els vagons, i incorpora dues càmeres de videovigilància per cotxe connectades a la cabina del conductor. En cas d'incidència, i si un viatger activa el servei d'emergència, les imatges quedaran gravades. Hi haurà monitors informatius que també emetran vídeos d'entreteniment. Finalment, es tracta de trens «més confortables perquè estan més ben insonoritzats, que permeten una millor evacuació i que redueixen el consum energètic en un 30%», va dir Salgueiro.
El president de Renfe va anunciar també el restabliment de la connexió directa de l'aeroport amb Sants, tal com va avançar ahir aquest diari. A finals de juliol, un cop acabin les obres d'ampliació de la capacitat de la via en el tram Prat-Sants, s'estrenarà la línia 10, que substituirà la llançadora del Prat a l'aeroport i que tindrà parades a l'estació de França, passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i l'aeroport.
Disculpes als usuaris
El servei de rodalies a Barcelona no funciona bé i els responsables de Renfe ho saben. Salgueiro va demanar ahir «disculpes a tots els ciutadans» perquè són conscients que «el temps de resposta és lent». És a dir, que els retards i les incidències se succeeixen sobretot per la convivència dels servei de rodalies amb les obres del tren de gran velocitat (TGV). Un cop arribi a Barcelona i la ciutat tingui tres túnels en comptes de dos, i els trens regionals no hagin de fer servir el mateix túnel que els de rodalies, la infraestructura ferroviària podrà assumir més trens. Això, i el fet que s'incrementi el nombre de combois, farà millorar el servei a partir del 2008, segons va prometre Salgueiro, que no va precisar, però, com s'augmentaran les freqüències de pas.
A banda que s'insisteix en afirmar que els trens a l'Aeroport no pararan al Part de Llobregat (em sorprèn que no hagi saltat alguna AAVV a *******-se en Renfe), em preocupa l'afirmació categòrica que el TGV alliberarà els túnels urbans de Barcelona dels trens regionals. Hi ha moltes estacions importants que, actualment servides per Regionals, no tindran pas parada d'alta velocitat.
No sé quin model d'explotació té pensat Renfe amb les LAV completades, però no veig gens clar això de treure tot tren regional, com si fos culpa nostra que el servei de Rodalies sigui un caos (i el de Regionals no és gaire millor que diguem...).
No sé quin model d'explotació té pensat Renfe amb les LAV completades, però no veig gens clar això de treure tot tren regional, com si fos culpa nostra que el servei de Rodalies sigui un caos (i el de Regionals no és gaire millor que diguem...).
JAAA JAAA JAAA JAAA!!! Renfe comença a frenar el col·lapse de rodalies, amb... dos trens!!! Si, de fet, amb els 80 que haurien d'arrivar d'aquí a 2012 només s'aconseguirà normalitzar la situació, què es millora ara amb només dos trens? Però qui collons ha redactat aquest titular? Tan de bò s'arreglés tot amb dos trens. Ah, i que quedi clar, no em queixo pas de que vinguin Civies, només m'ha sobtat el titular del diari. És com dir que es comença a frenar el col·lapse de les rondes de Barcelona engrandint els carrils d'un pam.victorcasta wrote:Renfe comença a frenar amb dos trens el col.lapse de Rodalies
Per cert, no he encertat l'enquesta. Jo havia dit 2007.
Salutacions,
Eduard.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Els viatgers volen millores a Rodalies
De El Periódico http://www.elperiodico.com del 25/06/2006
Els viatgers volen millores a Rodalies
• Els endarreriments a la xarxa de l'àrea de Barcelona impulsen iniciatives de protesta
• Renfe incorporarà 80 nous trens fins al 2012 per acabar amb la saturació
RAMON COMORERA
BARCELONA
Les aglomeracions, els retards, les incidències i la des- informació són motius fre- qüents de queixa dels usuaris de Rodalies de Renfe. L'augment de viatgers és constant, el 90,5% des del 1992, però la posada en servei de més trens i la millora de vies i estacions es fa esperar. Les accions de sindicats, oenagés, entitats de veïns i partits per reunir queixes i portar- les a l'Administració creixen. L'activa Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) difondrà al setembre un llibre blanc del servei.
L'operadora ferroviària va presentar divendres els dos primers trens Civia dels 80 que destinarà a Barcelona fins al 2012. A finals d'any n'arribaran dos més. Però aquesta millora progressiva, juntament amb l'augment de la freqüència de pas que permetrà el futur túnel de l'AVE, a l'alliberar les vies de Rodalies dels trens de mitjà recorregut, no es notarà realment fins d'aquí a dos o tres anys.
El president de la PTP, Pau Noy, qualifica de "desastre" el funcionament de la xarxa ferroviària en general. Critica la "prioritat absoluta" donada des del 1992 a l'AVE en detriment d'uns trens que tenen 125 milions de viatgers a l'any. Afegeix que quan explica la situació en fòrums europeus, "no se'l creuen".
PLA DE XOC
La PTP va promoure amb CCOO i l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya la recollida de firmes de suport a un manifest que exigia "un pla de xoc i trens suficients i puntuals". Les 10.000 adhesions es van entregar a la Delegació del Govern al març i fins ara no hi ha hagut resposta, lamenta Noy.
La PTP ha decidit aquesta setmana obrir al seu web (http://www.laptp.org) un espai perquè qualsevol usuari hi pugui exposar una queixa. Una iniciativa similar ja la té en marxa CiU, que també promou des d'internet la recepció de protestes.
PETICIÓ AL SÍNDIC
La Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya s'ha sumat a aquest clam denunciant "la pèrdua d'hores de treball i l'estrès general" que comporten "els constants endarreriments, talls i avaries". L'entitat sol.licita al Síndic de Greuges que hi intervingui "en defensa dels ciutadans".
A internet hi apareixen, a més, iniciatives com la de l'anomenat Col.lectiu d'Usuaris de Renfe Cabrejats que promou vagues d'usuaris molestos amb el servei.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Prensa Renfe wrote:La nueva línea 10 (que sigue la numeración conjunta de la ATM) sustituirá a la actual lanzadera Prat-Aroport y tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge y Aeroport.
La C8 sera la circular BCN - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'H - BCNEntfe001 wrote:C1, C2, C3, C4, R5, R6, C7... 8? 9?
Per altra banda... és una errata o aquest nou servei deixarà de parar a l'estació provisional del Prat de Llobregat?
i la C9 sera la orbital Vilanova - Mataro per Terrassa que es construira vet a saber quan.
En quan a El Prat m'estranya que no pari, per que si para a Bellvitge que te menys gent... a mes, el Prat es la connexio amb la C2 sud, no crec que facin anar la gent fins a Bellvitge per despres tornar enrere.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Ahir estava aquest Civia a Granollers-Centre:
http://img400.imageshack.us/img400/976/250606012yp.jpg
http://img400.imageshack.us/img400/976/250606012yp.jpg
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Jo vaig estar-hi el diumenge també fotografiant a gust els dos Civia. Imagino que deuen haver tingut un bon allau de gent fent fotos a aquests trensoscar440 wrote:El dissabte vaig poder fotografiar a l´Estació de França les unitats CIVIA 465.009 i 465.010. Unitats de cinc cotxes cadascuna...
Salutacions.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa