Apostes: Per quan el Civia?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quan entrarà en servei comercial el primer tren Civia a Catalunya?

Durant el 2005
0
No votes
El primer semestre del 2006
4
7%
El segon semestre del 2006
11
19%
El 2007
11
19%
El 2008
6
11%
Quan les gallines pixin
17
30%
Cercanías por Gran Via y Diagonal ya!
8
14%
 
Total votes: 57

trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Barcelona, El Prat de Llobregat
Mig any després d'estar interrompuda

Al juliol es recupera la connexió directa en tren entre Barcelona i l'aeroport

Anna Massa (laMalla.net)

A l'estiu, anar a l'Aeroport de Barcelona en tren tornarà a ser un trajecte curt, ràpid i còmode. Renfe restablirà la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport del Prat el mes de juliol, segons va informar aquest divendres a Barcelona el president de la companyia, José Salgueiro. D'aquesta manera es recupera la normalitat d'aquesta línia, que porta interrompuda mig any a causa de les obres de l'AVE. Durant tot aquest temps, l'única manera d'arribar en tren a l'aeroport ha estat agafant una llançadora des de l'estació del Prat. Les obres, però, a banda d'inconvenients com aquest, també comporta unes millores en el servei. Ara també es podrà agafar un tren a l'aeroport des de l'estació de França.

Durant el mes de juliol, Renfe restablirà la relació directa que enllaça Barcelona amb l'aeroport de el Prat -la nova Línia 10- que tindrà parades a l'estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i Aeroport. El nou servei entre Barcelona i l'aeroport tindrà una freqüència d'un tren per cada mitja hora i sentit tots els dies de la setmana i el trajecte durarà entre 30 i 20 minuts en funció que l'origen del viatge sigui l'Estació de França o Sants, respectivament.

D'aquesta manera es posa fi a tota una odisea per arribar a l'aeroport en tren. Durant un any i mig, els viatgers que volien arribar a l'aeroport amb aquest mitjà de transport han hagut de fer dos transbordaments. Primer, arribar a Sants i agafar allà el tren cap el Prat de Llobregat i, d'aquí, prendre la llançadora cap a l'aeroport, creada expressament per a l'ocasió. El trajecte que abans durava només 20 minuts s'allargava molt més amb tants canvis de tren.

La línia Mataró-Barcelona-Hospitalet estrenarà els nous trens CIVIA

A banda d'anunciar que la connexió directa entre Barcelona i l'aeroport tornarà a estar operativa el juliol, José Salgueiro, també ha presentat els nous trens CIVIA del servei de rodalies. Renfe preveu incorporar 80 unitats dels nous combois. Les quatre primeres s'incorporaran al servei la primera quinzena de juliol en el trajecte Mataró-Barcelona-Hospitalet.

Aquests nous trens, que complementaran el parc de 156 que hi ha actualment en funcionament, disposaran de dues càmeres de vídeovigilància, seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i tindran lavabos.


Publicat 24/6/2006 - 8:00h

http://www.lamalla.net/canal/turisme/no ... ?id=194506#
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

el Periódico wrote:Salgueiro va enumerar les excel.lències tècniques dels nous vehicles, [...] en especial, versatilitat per adaptar-se a la demanda segons les hores o les línies afegint-hi cotxes fins a un màxim de cinc. D'aquesta manera es passa d'un mínim de 414 places a un màxim de 1.994.
No sabia que als Civia se'ls pogués posar i treure cotxes de la composició. Creia que es tractava de composicions indeformables :x
Minotaure
N5
N5
Posts: 149
Joined: Saturday 28/05/2005 1:42
Location: Sabadell (Vallès Occidental)

Notícia del Punt d'avui

Post by Minotaure »

NOTICIA PUBLICADA AL DIARI EL PUNT D'AVUI:

Renfe incrementarà un 41% el nombre de trens de rodalies el 2012 amb 80 combois nous

La companyia promet millorar el servei amb més places

ROSA M. BRAVO. Barcelona
Renfe haurà incrementat el 2012 el parc de trens de rodalies de Barcelona un 41%, ja que en aquesta data haurà sumat 80 trens als 156 actuals. Amb aquesta ampliació i amb l'espai lliure que quedi a la xarxa de rodalies un cop fet el túnel del TGV a Barcelona, Renfe preveu millorar el servei als usuaris, amb més places i probablement més freqüències de pas.

Image
+ Els nous trens Civia, estacionats ahir a l'estació de França. / Foto: MARTA MARTÍNEZ

El president de Renfe, José Salgueiro, va presentar ahir dos trens del model Civia, un nou comboi que fabriquen les empreses Alstom i CAF per incrementar el parc de rodalies. En aquests moments, a Barcelona i el seu entorn circulen 156 trens. El 2012, s'hi hauran incorporat 80 models Civia, de manera que la flota serà de 220 trens. Tot i que alguns s'hauran substituït, la intenció de Renfe no és renovar el parc ferroviari amb els nous trens sinó incrementar, el 2012, la flota en un 41% «per donar una resposta adequada a la mobilitat metropolitana», va assenyalar Salgueiro. Els dos trens presentats ahir començaran a circular al juliol en la línia Mataró-Barcelona-l'Hospitalet. Durant el 2006 s'hauran posat en servei quatre trens Civia, i la incorporació dels nous trens es farà de forma gradual, entre 10 i 23 cada any, fins a arribar al 2012. En tot l'Estat hi haurà 280 trens Civia.

El nou model destaca, segons Salgueiro, per la versatilitat que suposa el fet que es puguin acoblar diferents vagons segons les necessitats. Els combois més habituals seran d'entre dos i cinc vagons. Un tren amb dos cotxes tindrà una capacitat per a 414 viatgers, 126 d'asseguts. Un tren de cinc vagons tindrà 997 places. Segons Renfe, els vagons tenen aproximadament la mateixa capacitat que els que circulen actualment, amb la diferència que el Civia es pot anar allargant segons les necessitats fins a arribar a gairebé 2.000 places. El nou model és diàfan, sense portes que separin els vagons, i incorpora dues càmeres de videovigilància per cotxe connectades a la cabina del conductor. En cas d'incidència, i si un viatger activa el servei d'emergència, les imatges quedaran gravades. Hi haurà monitors informatius que també emetran vídeos d'entreteniment. Finalment, es tracta de trens «més confortables perquè estan més ben insonoritzats, que permeten una millor evacuació i que redueixen el consum energètic en un 30%», va dir Salgueiro.

El president de Renfe va anunciar també el restabliment de la connexió directa de l'aeroport amb Sants, tal com va avançar ahir aquest diari. A finals de juliol, un cop acabin les obres d'ampliació de la capacitat de la via en el tram Prat-Sants, s'estrenarà la línia 10, que substituirà la llançadora del Prat a l'aeroport i que tindrà parades a l'estació de França, passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i l'aeroport.


Disculpes als usuaris

El servei de rodalies a Barcelona no funciona bé i els responsables de Renfe ho saben. Salgueiro va demanar ahir «disculpes a tots els ciutadans» perquè són conscients que «el temps de resposta és lent». És a dir, que els retards i les incidències se succeeixen sobretot per la convivència dels servei de rodalies amb les obres del tren de gran velocitat (TGV). Un cop arribi a Barcelona i la ciutat tingui tres túnels en comptes de dos, i els trens regionals no hagin de fer servir el mateix túnel que els de rodalies, la infraestructura ferroviària podrà assumir més trens. Això, i el fet que s'incrementi el nombre de combois, farà millorar el servei a partir del 2008, segons va prometre Salgueiro, que no va precisar, però, com s'augmentaran les freqüències de pas.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

A banda que s'insisteix en afirmar que els trens a l'Aeroport no pararan al Part de Llobregat (em sorprèn que no hagi saltat alguna AAVV a *******-se en Renfe), em preocupa l'afirmació categòrica que el TGV alliberarà els túnels urbans de Barcelona dels trens regionals. Hi ha moltes estacions importants que, actualment servides per Regionals, no tindran pas parada d'alta velocitat.

No sé quin model d'explotació té pensat Renfe amb les LAV completades, però no veig gens clar això de treure tot tren regional, com si fos culpa nostra que el servei de Rodalies sigui un caos (i el de Regionals no és gaire millor que diguem...).
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

sembla que per la banda Baix Llobregat de la R1 no veurem Civias de moment.
D'altra banda, fins i tot a la nota oficial de Renfe hi exclou l'estació del Prat. Com pot ser??
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

victorcasta wrote:Renfe comença a frenar amb dos trens el col.lapse de Rodalies
JAAA JAAA JAAA JAAA!!! xD xD xD Renfe comença a frenar el col·lapse de rodalies, amb... dos trens!!! Si, de fet, amb els 80 que haurien d'arrivar d'aquí a 2012 només s'aconseguirà normalitzar la situació, què es millora ara amb només dos trens? Però qui collons ha redactat aquest titular? Tan de bò s'arreglés tot amb dos trens. Ah, i que quedi clar, no em queixo pas de que vinguin Civies, només m'ha sobtat el titular del diari. És com dir que es comença a frenar el col·lapse de les rondes de Barcelona engrandint els carrils d'un pam.

Per cert, no he encertat l'enquesta. Jo havia dit 2007.

Salutacions,

Eduard.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Els dos Civia estaven avui a l'Estació de França.

Image

Image

Image
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Els viatgers volen millores a Rodalies

Post by Trenscat »

De El Periódico http://www.elperiodico.com del 25/06/2006
Els viatgers volen millores a Rodalies

• Els endarreriments a la xarxa de l'àrea de Barcelona impulsen iniciatives de protesta
• Renfe incorporarà 80 nous trens fins al 2012 per acabar amb la saturació

RAMON COMORERA
BARCELONA

Les aglomeracions, els retards, les incidències i la des- informació són motius fre- qüents de queixa dels usuaris de Rodalies de Renfe. L'augment de viatgers és constant, el 90,5% des del 1992, però la posada en servei de més trens i la millora de vies i estacions es fa esperar. Les accions de sindicats, oenagés, entitats de veïns i partits per reunir queixes i portar- les a l'Administració creixen. L'activa Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) difondrà al setembre un llibre blanc del servei.
L'operadora ferroviària va presentar divendres els dos primers trens Civia dels 80 que destinarà a Barcelona fins al 2012. A finals d'any n'arribaran dos més. Però aquesta millora progressiva, juntament amb l'augment de la freqüència de pas que permetrà el futur túnel de l'AVE, a l'alliberar les vies de Rodalies dels trens de mitjà recorregut, no es notarà realment fins d'aquí a dos o tres anys.
El president de la PTP, Pau Noy, qualifica de "desastre" el funcionament de la xarxa ferroviària en general. Critica la "prioritat absoluta" donada des del 1992 a l'AVE en detriment d'uns trens que tenen 125 milions de viatgers a l'any. Afegeix que quan explica la situació en fòrums europeus, "no se'l creuen".

PLA DE XOC
La PTP va promoure amb CCOO i l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya la recollida de firmes de suport a un manifest que exigia "un pla de xoc i trens suficients i puntuals". Les 10.000 adhesions es van entregar a la Delegació del Govern al març i fins ara no hi ha hagut resposta, lamenta Noy.
La PTP ha decidit aquesta setmana obrir al seu web (http://www.laptp.org) un espai perquè qualsevol usuari hi pugui exposar una queixa. Una iniciativa similar ja la té en marxa CiU, que també promou des d'internet la recepció de protestes.

PETICIÓ AL SÍNDIC
La Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya s'ha sumat a aquest clam denunciant "la pèrdua d'hores de treball i l'estrès general" que comporten "els constants endarreriments, talls i avaries". L'entitat sol.licita al Síndic de Greuges que hi intervingui "en defensa dels ciutadans".
A internet hi apareixen, a més, iniciatives com la de l'anomenat Col.lectiu d'Usuaris de Renfe Cabrejats que promou vagues d'usuaris molestos amb el servei.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ahir al matí, mentre esperava el tren a Granollers-Centre, en vaig veure un aparcat. M'el vaig estar mirant... i no sé... sembla un Alvia de joguina xDD

Image
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Lo que decía yo estos de RENFE no pueden inaugurar nada ni mejorar nada y para que la gente durante unos meses se distraiga nada menos que introducir los CIVIA antes de lo previsto.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Prensa Renfe wrote:La nueva línea 10 (que sigue la numeración conjunta de la ATM) sustituirá a la actual lanzadera Prat-Aroport y tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge y Aeroport.
Entfe001 wrote:C1, C2, C3, C4, R5, R6, C7... 8? 9?

Per altra banda... és una errata o aquest nou servei deixarà de parar a l'estació provisional del Prat de Llobregat?
La C8 sera la circular BCN - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'H - BCN

i la C9 sera la orbital Vilanova - Mataro per Terrassa que es construira vet a saber quan.

En quan a El Prat m'estranya que no pari, per que si para a Bellvitge que te menys gent... a mes, el Prat es la connexio amb la C2 sud, no crec que facin anar la gent fins a Bellvitge per despres tornar enrere.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Per cert, acabo de votar que els Civia vindran el segon semestre del 2006 :D :)
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

El dissabte vaig poder fotografiar a l´Estació de França les unitats CIVIA 465.009 i 465.010. Unitats de cinc cotxes cadascuna... ;) :!:
Salutacions.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Ahir estava aquest Civia a Granollers-Centre:

http://img400.imageshack.us/img400/976/250606012yp.jpg
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Aquest Civia que has vist a Granollers Centre és el que ha fabricat Alstom a Santa Perpètua.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ronya...

Post by JaMiRo! »

:reve :reve Aaaalstom!!! :reve :reve

Per cert, Déu n'hi Do la capa de ronya que té ja el tren... >:(

Són "causes imputables a Renfe"? :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

oscar440 wrote:El dissabte vaig poder fotografiar a l´Estació de França les unitats CIVIA 465.009 i 465.010. Unitats de cinc cotxes cadascuna... ;) :!:
Salutacions.
Jo vaig estar-hi el diumenge també fotografiant a gust els dos Civia. Imagino que deuen haver tingut un bon allau de gent fent fotos a aquests trens :D
Jordilar

Post by Jordilar »

Doncs a Granollers - Centre no vem tenir tanta sort in ens van dir que no podíem.
User avatar
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
Location: Terrassa

Post by Jefe de C.T.C. »

Per curiositat Jordilar...qui us ho va dir? (que no podieu fer fotos)
Hola gent!!
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Jefe de C.T.C. wrote:Per curiositat Jordilar...qui us ho va dir? (que no podieu fer fotos)
Ens ho va venir a dir un guàrdia de seguretat que suposo que vigilava el tren. Per cert el que hi havia no era una unitat de 5 cotxes (465) n'era una de 4 cotxes (464)
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”