Trenes de Soria
- JaMiRa!
- N1
- Posts: 3
- Joined: Saturday 10/12/2005 21:34
- Location: Pep Ventura (L2) i Fondo (L1)
- Contact:
Trenes de Soria
Hola!!!
Este verano estuve con JaMiRo! en soria y pudimos comprovar como está la situación ferroviaria, más que situación, tendríamos que hablar de "des-situación". Es una lástima ver la cantidad de infraestructuras totalmente abandonadas!!, y lo mejor de todo, el único tren que sale para Madrid da pena!!! parece de hace dos siglos!! ******* vagón con motor!!.
* apunt d'en JaMiRo: amb el ******* vagón con motor la JaMiRa es refereix a un tamagotxi!!
qué opinais?
Este verano estuve con JaMiRo! en soria y pudimos comprovar como está la situación ferroviaria, más que situación, tendríamos que hablar de "des-situación". Es una lástima ver la cantidad de infraestructuras totalmente abandonadas!!, y lo mejor de todo, el único tren que sale para Madrid da pena!!! parece de hace dos siglos!! ******* vagón con motor!!.
* apunt d'en JaMiRo: amb el ******* vagón con motor la JaMiRa es refereix a un tamagotxi!!
qué opinais?
SORIA ¡YA!
Pooozi
Hola nouvinguda...
Doncs si, com aquí dalt diu la bixu , la cosa está mu mal...Ignoro si fotran alguna cosa amb el trasto aquest que baixa i puja de Madrid des de Sòria tots els dies...Però la veritat és que fot pena...
Salut!
Doncs si, com aquí dalt diu la bixu , la cosa está mu mal...Ignoro si fotran alguna cosa amb el trasto aquest que baixa i puja de Madrid des de Sòria tots els dies...Però la veritat és que fot pena...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hola,
A Sòria hi tinran "la lanzadora". Es tracta de la reapertura del Santander-Mediterráneo en el seu tram entre Sòria i Calatayud, amb unes rectificacions de traçat per assolir puntes de 220 o 250 km/h (ara no me'n recordo). A més a més, el recorregut Santander-Mediterráneo sembla que tornarà a tenir continuitat fins el mar, perque el ministeri ha afirmat la seva voluntat de reobrir el tram Calatayud-Caminreal (on s'enllaça amb la línia de Sagunt), també adaptat a la velocitat alta. Crec que és l'única novetat que hi pot haver a Sòria.
Salutacions.
A Sòria hi tinran "la lanzadora". Es tracta de la reapertura del Santander-Mediterráneo en el seu tram entre Sòria i Calatayud, amb unes rectificacions de traçat per assolir puntes de 220 o 250 km/h (ara no me'n recordo). A més a més, el recorregut Santander-Mediterráneo sembla que tornarà a tenir continuitat fins el mar, perque el ministeri ha afirmat la seva voluntat de reobrir el tram Calatayud-Caminreal (on s'enllaça amb la línia de Sagunt), també adaptat a la velocitat alta. Crec que és l'única novetat que hi pot haver a Sòria.
Salutacions.
Tot aixó serà en ample ibèric amb catenària especial com la línia Barcelona-València a partir de Vandellós, o bé serà tipus AVE amb ample UIC?awe wrote:Hola,
A Sòria hi tinran "la lanzadora". Es tracta de la reapertura del Santander-Mediterráneo en el seu tram entre Sòria i Calatayud, amb unes rectificacions de traçat per assolir puntes de 220 o 250 km/h (ara no me'n recordo). A més a més, el recorregut Santander-Mediterráneo sembla que tornarà a tenir continuitat fins el mar, perque el ministeri ha afirmat la seva voluntat de reobrir el tram Calatayud-Caminreal (on s'enllaça amb la línia de Sagunt), també adaptat a la velocitat alta. Crec que és l'única novetat que hi pot haver a Sòria.
Salutacions.
Sigui con sigui em sembla una bona notícia. Tant de bo re-obrin les estacions intermitges de la línia per posar-hi algun servei regional, encara que sigui mínim. Per cert, la situació a Zamora és igual o pitjor, una llàstima. Hi ha futur lluny de les grans ciutats?
Tipus AVE i ample UIC. Per cert, està previst que els trens entrin a Sòria per l'antic pont metàl·lic, atès que hi passarien a uns 60 km/h, i no cal canviar el pont. És un pont molt gran i maco, entre Sòria i la bifurcació de Valcorba. Es nota que era fet per l'SM: 75 anys després d'ésser fet, encara compleix els requisits actuals.Watermark wrote:Tot aixó serà en ample ibèric amb catenària especial com la línia Barcelona-València a partir de Vandellós, o bé serà tipus AVE amb ample UIC?
Hola!
Què dius??? Això és una grata sorpresa, ja que aquell pont és preciòs, magnífic...Típic pont ferroviari d'acer i totalment roblonat, amb bases de pedra i formigó!
Me n'alegro que allò no estiguès tan abandonat com em pensava! A més, quina entrada més maca, venint d'un preciòs edifici religiòs construït en part dins la muntanya (crec que era San Saturio) i per sobre del Duero...
Salut!
awe wrote:...està previst que els trens entrin a Sòria per l'antic pont metàl·lic, atès que hi passarien a uns 60 km/h, i no cal canviar el pont. És un pont molt gran i maco, entre Sòria i la bifurcació de Valcorba. Es nota que era fet per l'SM: 75 anys després d'ésser fet, encara compleix els requisits actuals...
Què dius??? Això és una grata sorpresa, ja que aquell pont és preciòs, magnífic...Típic pont ferroviari d'acer i totalment roblonat, amb bases de pedra i formigó!
Me n'alegro que allò no estiguès tan abandonat com em pensava! A més, quina entrada més maca, venint d'un preciòs edifici religiòs construït en part dins la muntanya (crec que era San Saturio) i per sobre del Duero...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hola,
Sí, jo també em vaig quedar molt quan ho vaig saber. No obstant, ara el que cal veure és com queda el projecte constructiu. De moment, tot plegat està en fase de DIA, y n'hi pot haver per un anyet més avans els de Medi Ambient no hagin determinat que ni el nou traçat ni l'electrificació suposen cap perjudici greu pel Medi Ambient, i en tot cas quines observacions s'han de seguir. Això és el que enlenteix totes les obres públiques com a mínim durant dos anys, i pel tema de Sòria crec que ja en portem un.
Després, caldrà que s'assigni la partida pressupostària corresponent a l'adjudicació de l'obra. Per tot plegat, encara hauran de passar uns anyets. En qualsevol cas, sembla que tant el PP com el PSOE veuen la necessitat de fer la llençadora de Sòria, per tant no crec que un canvi de govern representi una amenaça. Ara bé, com tot en el món ferroviari, m'ho creuré quan ho vegi. Lo de la utilització del pont metàl·lic, també.
La veritat és que aquesta llençadora és més aviat un luxe fins un cert punt innecessari, per que recuperant el que hi havia ja n'hi havia de sobres. Entre Sòria i Calatayud, el traçat de l'SM es podria convertir en tipus 160 km/h molt fàcilment, i amb aixì, insisteixo, ja n'hi hauria hagut prou. Però com em va dir un company de Sòria, per una vegada que fan algo a la província, millor callar i fer-hi reverències.
Salutacions,
Eduard.
Sí, jo també em vaig quedar molt quan ho vaig saber. No obstant, ara el que cal veure és com queda el projecte constructiu. De moment, tot plegat està en fase de DIA, y n'hi pot haver per un anyet més avans els de Medi Ambient no hagin determinat que ni el nou traçat ni l'electrificació suposen cap perjudici greu pel Medi Ambient, i en tot cas quines observacions s'han de seguir. Això és el que enlenteix totes les obres públiques com a mínim durant dos anys, i pel tema de Sòria crec que ja en portem un.
Després, caldrà que s'assigni la partida pressupostària corresponent a l'adjudicació de l'obra. Per tot plegat, encara hauran de passar uns anyets. En qualsevol cas, sembla que tant el PP com el PSOE veuen la necessitat de fer la llençadora de Sòria, per tant no crec que un canvi de govern representi una amenaça. Ara bé, com tot en el món ferroviari, m'ho creuré quan ho vegi. Lo de la utilització del pont metàl·lic, també.
La veritat és que aquesta llençadora és més aviat un luxe fins un cert punt innecessari, per que recuperant el que hi havia ja n'hi havia de sobres. Entre Sòria i Calatayud, el traçat de l'SM es podria convertir en tipus 160 km/h molt fàcilment, i amb aixì, insisteixo, ja n'hi hauria hagut prou. Però com em va dir un company de Sòria, per una vegada que fan algo a la província, millor callar i fer-hi reverències.
Salutacions,
Eduard.
Llavors, si s'ha de fer servir aquesta part del traçat del S-M per la llançadora de Soria, tenim una bona part reconvertida en via verda i el tram Oña-Trespaderne s'està aixecant, que hi ha d'aquelles propostes fetes al projecte "New Opera" per servir la totalitat del SM com corredor exclusiu de mercaderies?awe wrote:Hola,
A Sòria hi tinran "la lanzadora". Es tracta de la reapertura del Santander-Mediterráneo en el seu tram entre Sòria i Calatayud, amb unes rectificacions de traçat per assolir puntes de 220 o 250 km/h (ara no me'n recordo). A més a més, el recorregut Santander-Mediterráneo sembla que tornarà a tenir continuitat fins el mar, perque el ministeri ha afirmat la seva voluntat de reobrir el tram Calatayud-Caminreal (on s'enllaça amb la línia de Sagunt), també adaptat a la velocitat alta. Crec que és l'única novetat que hi pot haver a Sòria.
Salutacions.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Contestant a pams,
La llençadora Soria-Calatayud segueix els tràmits administratius. Està pendent de DIA. Com que no és prioritari ho deixen per l'últim, però arrivarà.
Del New Opera no se'n sap gaire res més, sembla que la cosa està adormida i pot quedar oblidada. Transfesa, la major impulsora, sembla ser també l'última interessada. Si se'n fa quelcom, potser serà d'aquí a 15 o 20 anys.
D'altra banda, l'aixecament entre Oña i Trespaderne està aturat. L'aixecament entre Burgos i Salas de los Infantes també s'ha aturat, per ordre de Fomento (crec).
Salutacions,
Eduard.
La llençadora Soria-Calatayud segueix els tràmits administratius. Està pendent de DIA. Com que no és prioritari ho deixen per l'últim, però arrivarà.
Del New Opera no se'n sap gaire res més, sembla que la cosa està adormida i pot quedar oblidada. Transfesa, la major impulsora, sembla ser també l'última interessada. Si se'n fa quelcom, potser serà d'aquí a 15 o 20 anys.
D'altra banda, l'aixecament entre Oña i Trespaderne està aturat. L'aixecament entre Burgos i Salas de los Infantes també s'ha aturat, per ordre de Fomento (crec).
Salutacions,
Eduard.
Ah, perdona. Serà UIC i es connectarà a la LAV de França. No sé si l'entrada a l'estació de Calatayud permetrà de continuar el viatge fins a Saragossa sense inversió de marxa o no, però tan de bo es pugui.
Del del Soria-Castejón, no estic segur. Crec que la línia no s'ha inclòs a la ReFIG, i per tant oficialment és una línia de tren, però no hi ha l'obligació d'otorgar solcs a operadores privades (cosa que, òbviament, resultaria impossible). I la Renfe, per descomptat, no hi circularà pas.
Salutacions, Eduard.
Del del Soria-Castejón, no estic segur. Crec que la línia no s'ha inclòs a la ReFIG, i per tant oficialment és una línia de tren, però no hi ha l'obligació d'otorgar solcs a operadores privades (cosa que, òbviament, resultaria impossible). I la Renfe, per descomptat, no hi circularà pas.
Salutacions, Eduard.