Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)
Segons m'informa el meu pare, ha vist el nou tren circulant sense parar a l'estació de Diagonal, en proves.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Jo també!!!
L'he vist a laes 13:10 més o menys a Entença circulant en direcció horta, ha parat a l'estació (he de dir que és molt silenciós excepte en els 2 segons ultims de frenada), ha tocat el xiulet i ha reprès la marxa. Crec que portava a l'ndiciador de servei el num. 551. Jo esperava per anar cap a sants quan he vist uns leds vermells molt estranys al túnel, i quan ha sortit del tunel m'ha estranyat molt, és de línies molt modernes, però sembla una mica menys ample que els actuals 1000. Això últim no ho sé, l'únic que sé, és que m'ha encantat!!!!
(I pensar que m'havia cabrejat per haver perdut el metro just quan trepitjava l'andana...)
(I pensar que m'havia cabrejat per haver perdut el metro just quan trepitjava l'andana...)
També l'he vist. A les 12:35h a l'estació de Sagrada Familia. Al baixar del Serie 1000 que m'ha dut desde Hospital de Sant Pau fins Sagrada Familia, he llegit als monitors "aquest tren no admet passatge". I m'he quedat jejeje I si, era el 5000. S'ha parat un minutet i ha pirat.
Per cert, com accelera, la velocitat dels S5000 reuidrà frequencies, no?
Vox
Per cert, com accelera, la velocitat dels S5000 reuidrà frequencies, no?
Vox
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Freqüències.
Crec que lo de les freqüències no ho diu per la velocitat maxima ke puguin assolir, sinó per l'acceleració que tenen el nous 5000. De totes maneres segur que es redueixen, ja que s'han demanat unes quantes unitats més que les unitats que hi ha ara de la serie 1000.
Re: Freqüències.
No, suposo que això serà degut a la prolongació de la L5 des de Horta fins a Vall d'Hebron, perquè així no hagin de demanar nous trens d'aquí a 4 dies.PWR wrote:Crec que lo de les freqüències no ho diu per la velocitat maxima ke puguin assolir, sinó per l'acceleració que tenen el nous 5000. De totes maneres segur que es redueixen, ja que s'han demanat unes quantes unitats més que les unitats que hi ha ara de la serie 1000.
Bones!
Això és una espècie de petició: Ja sabeu (o si no ho sabeu us ho dic jo) que em tornen boig els sons de trens. Doncs bé, com que m'és força dificil apareixer a Barna en laborable a les 12 del migdia, algú, si es troba en el cas, podria intentar gravar el so dels nous 5000, plis? És que jo agafo molt poc el metro, i la L5 només l'he agafat 2 cops...:S :S
Bueno, doncs això, merci per endavant.
Això és una espècie de petició: Ja sabeu (o si no ho sabeu us ho dic jo) que em tornen boig els sons de trens. Doncs bé, com que m'és força dificil apareixer a Barna en laborable a les 12 del migdia, algú, si es troba en el cas, podria intentar gravar el so dels nous 5000, plis? És que jo agafo molt poc el metro, i la L5 només l'he agafat 2 cops...:S :S
Bueno, doncs això, merci per endavant.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Quin dia creieu que començarà a circular oficialment?
Potser el 24 de setembre... la Mercè? mmmm... no, potser no s'ho pendrien bé a Cornellà
No sé... creieu que circularà abans de l'Agost??
Igualment, hi ha prevista la recepció de més unitats pròximament, o s'esperarà a conèixer els resultats de les actuals proves?
Vinga, a veure si algú pot esbrinar alguna cosa.
Potser el 24 de setembre... la Mercè? mmmm... no, potser no s'ho pendrien bé a Cornellà
No sé... creieu que circularà abans de l'Agost??
Igualment, hi ha prevista la recepció de més unitats pròximament, o s'esperarà a conèixer els resultats de les actuals proves?
Vinga, a veure si algú pot esbrinar alguna cosa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Bé, doncs ara ja estic en condicions de respondre la pregunta que jo mateix vaig formular
Es rebren 39 trens de la nova sèrie 5000, que es disribuiran de la següent manera:
LÍNIA 5:
Hi aniran a parar 33 trens.
27 seran per renovar el parc actual i millorar les freqüències. Els 6 trens restants, seran per la prolongació fins a la Vall d'Hebron.
Aquest juliol començarà a circular, en hores de poca afluència, el primer tren d'aquesta nova sèrie. A l'agost, arribarà un segon tren, i a l'octubre ja haurien d'haver arribat tots els trens.
Actualment la freqüència en hora punta és de 3:04. A l'octubre, podrà ser de 2:51. A més, els trens poden portar un 8% més de viatgers que els de la sèrie 1000.
LÍNIA 2:
Hi aniran a parar 3 trens.
El primer arribarà el setembre, i farà que un tren d'aquesta línia passi a la L3 (gairebé amb tota seguretat el número 2001, únic 2000 que circula per la L2).
La freqüència actual en hora punta a la L2 és de 3:52. Al desembre, es calcula que podrà ser de 3:30, amb un 13,5 més de capacitat de transport.
LÍNIA 3:
Hi aniran a parar 3 trens.
A més, al setembre rebrà el tren procedent de la L2. L'actual freqüència en hora punta és de 3:28. Quan hagin arribat tots els trens, el juliol de 2006, ja podrà ser de 2:50.
Cada trasto d'aquests costa 5,5 milions d'euros, totalitzant la "mòdica" xifra de 214,5 milions d'euros... això per no parlar dels de la L9/10
Es rebren 39 trens de la nova sèrie 5000, que es disribuiran de la següent manera:
LÍNIA 5:
Hi aniran a parar 33 trens.
27 seran per renovar el parc actual i millorar les freqüències. Els 6 trens restants, seran per la prolongació fins a la Vall d'Hebron.
Aquest juliol començarà a circular, en hores de poca afluència, el primer tren d'aquesta nova sèrie. A l'agost, arribarà un segon tren, i a l'octubre ja haurien d'haver arribat tots els trens.
Actualment la freqüència en hora punta és de 3:04. A l'octubre, podrà ser de 2:51. A més, els trens poden portar un 8% més de viatgers que els de la sèrie 1000.
LÍNIA 2:
Hi aniran a parar 3 trens.
El primer arribarà el setembre, i farà que un tren d'aquesta línia passi a la L3 (gairebé amb tota seguretat el número 2001, únic 2000 que circula per la L2).
La freqüència actual en hora punta a la L2 és de 3:52. Al desembre, es calcula que podrà ser de 3:30, amb un 13,5 més de capacitat de transport.
LÍNIA 3:
Hi aniran a parar 3 trens.
A més, al setembre rebrà el tren procedent de la L2. L'actual freqüència en hora punta és de 3:28. Quan hagin arribat tots els trens, el juliol de 2006, ja podrà ser de 2:50.
Cada trasto d'aquests costa 5,5 milions d'euros, totalitzant la "mòdica" xifra de 214,5 milions d'euros... això per no parlar dels de la L9/10
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La modica xifra de 5.5 m€ per cada unitat, són xavalla comparat amb els més de 20 m€ que ha costat cada "anec".
Vaja que venent-nos uns quants anecs ja podriem fer nova tota la flota de la L4, sense desmereixer les 1100!
O be fer uns quants quilometres de via doble entre Moncada i Vic que bona falta fa!
Vaja que venent-nos uns quants anecs ja podriem fer nova tota la flota de la L4, sense desmereixer les 1100!
O be fer uns quants quilometres de via doble entre Moncada i Vic que bona falta fa!