Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

neroon wrote:
Jordilar wrote:No se a quin desviament de velocitat et refereixes.
Si home!; anant en direcció Vilanova, desprès de sortir del Prat la via de l'aeroport queda al costat dret fins que arriba al salt de "carnero" que fa servir per salvar les vies de Vilanova. Doncs en aquell mateix punt però al costat esquerra (sempre mirant en sentit Vilanova), hi han fet una variant perque el tren de l'aeroport pugui accedir a les vies de Vilanova en direcció BCN. Aquest desviament (o canvi d'agulles) permet el pas, o en aquest cas, l'incorporació a les vies generals sense reduir la velocitat.

Salutacions
Aprofito per adjuntar una foto del salt de moltó de l'Aeroport, on es veu un tren llançadora Prat-Aeroport (en doble! no sé si és gaire habitual...) i a l'esquerra la nova incorporació a la via general que ve de Vilanova que es posarà en servei al juliol per a la R10.

Image
metrobaix
N6
N6

Post by metrobaix »

Algu intueix o coneix els nous colors per les linies R8, R9 i R10?¿¿

Quins criteris es fan servir per assignar colors?
Ophani
N4
N4

Post by Ophani »

Haviam la "nova" linia de rodalies R10 es diu aixi degut a que ara amb el sistema integrat es vol usar la mateixa nomenclatura per a linies de metro, rodalies ... a mes amb l'aprovacio de l'estatut es preten la formacio de una xarxa unica de trens que la gestionara la Generalitat
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Rumiant rumiant podria ser que la numeració R10 fos per anunciar un servei de reforç de la línia R1? M'explico: abans que a Manresa i Igualada poséssin un tren cada hora a Barcelona, també n'hi havia un cada hora però 1 de cada 2 trens només arribava a Martorell-Enllaç on calia canviar de tren per seguir viatge. Els serveis parcials es deien R50 (com a reforç de la R5 a Manresa) i R60 (com a reforç de la R6 a Igualada) nomenclatura que molt possiblement torni quan comencin els metros comarcals del Bages i l'Anoia. Llavors no podria ser que això de R10 fos per aquest motiu...? De tota manera, el recorregut no és coincident en cap punt amb la R1 (excepte a l'estació de Sants) però com que la R1 és la que havia anat a l'Aeroport... :roll: En fi, aquesta és la meva teoria. En aquest cas hauria de dur el mateix blau que la línia R1; en cas que no sigui així a saber quin color tenen reservat :P
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

metrobaix wrote:Algu intueix o coneix els nous colors per les linies R8, R9 i R10?¿¿

Quins criteris es fan servir per assignar colors?
Soposo que a sorteig, fixat, la L1, L3, L4 i L5, son de les primeres linies de metro, i tenen els colors bàsics, despres va arribar la L2, que li van rebuscar el "lila", la U6/L6 i U7/L7, rebusquem molt més, i trobem marró i un blau raro. Després, la S3/L8 pensem rebusquem... rosa!!. L9/L10... osti, teniem algo senzill com el taronja!!
Ara, toca tonalitats, ja que s'han acabat els colorets... L11 un verd clar, i L13... magenta :o

percert, tenen algo senzill, linia negre, linia gris, linia blanca, linia beich, linia platejada, linia dorada, linia...

i el proxim que.... blau marí, blau clar, blau claríssim :)
donç a rodalies, soposo que igual
Watermark
N7
N7

Post by Watermark »

A mi el que m'intriga és saber com s'ho arreglarà l'ATM per posar la nova línia R10 als seus planols... sí, aquests plànols que semblen Can Pixa:

http://www.atm-transmet.org/cat/apartado2/apart2_04.htm

Si us fixeu la R10 no hi cap en el trajecte Pg. de Gràcia - EDF. Ja veurem com s'ho fan. Crec que tard o d'hora l'ATM haurà de redissenyar-los completament.
neroon
N6
N6

Post by neroon »

Trenscat wrote:
neroon wrote:
Jordilar wrote:No se a quin desviament de velocitat et refereixes.
Si home!; anant en direcció Vilanova, desprès de sortir del Prat la via de l'aeroport queda al costat dret fins que arriba al salt de "carnero" que fa servir per salvar les vies de Vilanova. Doncs en aquell mateix punt però al costat esquerra (sempre mirant en sentit Vilanova), hi han fet una variant perque el tren de l'aeroport pugui accedir a les vies de Vilanova en direcció BCN. Aquest desviament (o canvi d'agulles) permet el pas, o en aquest cas, l'incorporació a les vies generals sense reduir la velocitat.

Salutacions
Aprofito per adjuntar una foto del salt de moltó de l'Aeroport, on es veu un tren llançadora Prat-Aeroport (en doble! no sé si és gaire habitual...) i a l'esquerra la nova incorporació a la via general que ve de Vilanova que es posarà en servei al juliol per a la R10.

Image
Això!: Salt de moltó, que no m'en recordava (estava fins els nassos de dir salt de "carnero"...). Per cert, ara igual no tant, perque nomès fan el recorregut Prat - Aeroport, però quan el tren del aeroport formava part de la R1/C1, era força habitual que els trens (que provenien de Matarò) anesin en doble de UT447's.

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Trenscat wrote:Per cert, que segur (suposo) que si a Granollers haguéssiu ensenyat el ditxós permís d'adif us haurien deixat seguir fent fotos ;)
La meva experìencia amb el permís de fotografia és més estranya. Quan he fet fotografies a l'estació de Girona sense dir res a ningú abans no he tingut mai cap mena de problema, però quan he passat a ensenyar el permís a Atenció al Client tot han sigut inconvenients i restriccions absurdes.

Per no parlar del famós incident de Calaf...
Cahorand
N4
N4

Post by Cahorand »

Algú sap perquè se'n diu Salt del Moltó?
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Cahorand wrote:Algú sap perquè se'n diu Salt del Moltó?
Ostres, m'ha costat trobar el missatget a sobre de les lletrasses de colors de la teva signatura, però pegant la cara a la pantalla l'he trobat :)

Que jo sàpiga se li diu així perquè imita el típic salt que fan els moltons (no sé si en la fase d'aparellament, per diversió o simplement per xuleria, saltant amb les potes juntes i caient a un costat d'on eren abans. Algú amb una mica d'imaginació devia veure quelcom de semblant en l'encreuament de dues vies a diferent nivell (quan una passa per sobre en viaducte d'acord, però si passa per sota en túnel jo no trobo l'analogia).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
alexbn
N6
N6

Post by alexbn »

Watermark wrote:A mi el que m'intriga és saber com s'ho arreglarà l'ATM per posar la nova línia R10 als seus planols... sí, aquests plànols que semblen Can Pixa:

http://www.atm-transmet.org/cat/apartado2/apart2_04.htm

Si us fixeu la R10 no hi cap en el trajecte Pg. de Gràcia - EDF. Ja veurem com s'ho fan. Crec que tard o d'hora l'ATM haurà de redissenyar-los completament.
Ya les comenté esto en un mensaje de hace tiempo y me respondieron que lo tomaban en consideración para futuras ediciones. Y es que eso de meterlo todo apelotonado queda horrible. No sé dónde esperan meter la L9.
Ophani
N4
N4

Post by Ophani »

Companys hem d'esta platorics, en menys de 2 anys dos noves linies de rodalies!!!, jo faria una festa si no fos, perque una es simplement una reconversio (encara no acabada) a pasatgers, i l'altre simplement una modificacio de traçat d'una linia ja existent
oscar440
N8
N8
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

oscar440 wrote:El dissabte vaig poder fotografiar a l´Estació de França les unitats CIVIA 465.009 i 465.010. Unitats de cinc cotxes cadascuna... ;) :!:
Salutacions.
Vinga, va us poso una de les fotos que vaig fer... :D ;) :!:
Salutacions.
Vox
N8
N8

Post by Vox »

EXCEL·LENT NOTICIA!!

Però, cada 30mins?? Coi, ja podria ser cada 20mins (o 15, que coi), almenys evitarem les escenes lamentables al Prat, amb el canvi de les 447 que venen de l'aeroport a les 447 o 451 de la R2, amb desenes de guiris que es queden a les llançadores, fins que algu els hi diu que aquell tren es queda allà.

Segons Foment, això havia d'estar pel juny, just just :D

Vox
Vox
N8
N8

Post by Vox »

oscar440 wrote:
oscar440 wrote:El dissabte vaig poder fotografiar a l´Estació de França les unitats CIVIA 465.009 i 465.010. Unitats de cinc cotxes cadascuna... ;) :!:
Salutacions.
Vinga, va us poso una de les fotos que vaig fer... :D ;) :!:
Salutacions.
He estat uns dies fora i vaig un pel perdut: les nova i provisional R10 es farà amb Civia?????

I qué macos a la fotografia, a més a EdF, passat i futur :D

Vox
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Vox wrote:He estat uns dies fora i vaig un pel perdut: les nova i provisional R10 es farà amb Civia?????
No, els Civia faran serveis entre l'Hospitalet de Llobregat i Mataró.
Vox
N8
N8

Post by Vox »

entfe001 wrote:
Vox wrote:He estat uns dies fora i vaig un pel perdut: les nova i provisional R10 es farà amb Civia?????
No, els Civia faran serveis entre l'Hospitalet de Llobregat i Mataró.
Gràcies, ara ho he llegit a SCC, que segurament es farà amb 447.

La R1 es la mimada de Renfe-BCN com la L2 de TMB o posen els Civia a la R1 per alguna raó concreta?

A mi perfecte, que es la meva línea :D

Vox
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Com no ho facin per una raó "històrica"... Vull dir que com que la línia de Mataró va ser el primer ferrocarril de la Península doncs :roll: La veritat és que no ho sé ben bé però podria ser que ho fessin perquè aquesta línia és la que funciona més tipus "metro" de la xarxa sense mescla de trànsit de rodalies, amb regionals, llarg recorregut, mercaderies, etc. i potser els va millor com a banc de proves :nose
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Trenscat wrote:Com no ho facin per una raó "històrica"... Vull dir que com que la línia de Mataró va ser el primer ferrocarril de la Península doncs :roll: La veritat és que no ho sé ben bé però podria ser que ho fessin perquè aquesta línia és la que funciona més tipus "metro" de la xarxa sense mescla de trànsit de rodalies, amb regionals, llarg recorregut, mercaderies, etc. i potser els va millor com a banc de proves :nose
De fet, a Madrid, a la única línia que funcionen, la C4, també té la particularitat de ser tipus metro, amb trens cada 4-6 minuts, aïllada totalment de la resta de linies...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ferrovi
N8
N8

Post by Ferrovi »

un dels problemes, es que, si pasa per la R4, a l'alçada de moltes ciutats veuria un munt de frikis fent li fotos (especialment a Cornellà :oops: )

Civia fora del litoral JA!
Civia a la R4 JA!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”