Notícies línia de La Pobla de Segur
Allargar la línia de la Pobla fins a Andorra
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va prometre estudiar el perllongament de la línia de la Pobla de Segur fins a Sort, la Seu d'Urgell i Andorra, coincidint, el 3 de juny passat, amb la inauguració de les millores del tren que va des de Lleida fins a la Pobla. Nadal va advertir que la viabilitat d'aquesta ampliació no es podria valorar fins passat el 2015. L'oposició, però, ha instat el govern a agilitar aquesta iniciativa. Fa deu dies, el Parlament va aprovar una proposta de CiU per fer un transport ferroviari lleuger entre l'Alt Urgell i el Principat d'Andorra. La proposta, també amb el suport d'ERC i el PP, insta el Consell Executiu a «modificar el pla d'infraestructures presentat recentment pel govern i incloure la construcció d'un transport ferroviari lleuger entre l'Alt Urgell i Andorra». A més, també proposa «desenvolupar els projectes ja elaborats pel govern per tal de construir un transport ferroviari lleuger entre els municipis de Montferrer i Castellbó, la Seu d'Urgell i les Valls del Valira (Alt Urgell)». El diputat de CiU Albert Batalla va mostrar-se satisfet per haver aconseguit l'aprovació d'aquesta proposta, perquè «aquesta infraestructura és bàsica per resoldre els problemes de mobilitat entre la Seu i Andorra».
D'altra banda, Ferrocarrils de la Generalitat –empresa que gestiona la línia de Lleida a la Pobla– i l'Ajuntament d'Esterri mantenen converses per prolongar el servei de bus de la Pobla a aquesta població. Aquesta proposta, si es concreta, no es farà efectiva fins l'any vinent. Per ara és possible anar de Lleida a la Pobla en tren i, amb el mateix tiquet, agafar un bus fins a Sort.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=1975724
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va prometre estudiar el perllongament de la línia de la Pobla de Segur fins a Sort, la Seu d'Urgell i Andorra, coincidint, el 3 de juny passat, amb la inauguració de les millores del tren que va des de Lleida fins a la Pobla. Nadal va advertir que la viabilitat d'aquesta ampliació no es podria valorar fins passat el 2015. L'oposició, però, ha instat el govern a agilitar aquesta iniciativa. Fa deu dies, el Parlament va aprovar una proposta de CiU per fer un transport ferroviari lleuger entre l'Alt Urgell i el Principat d'Andorra. La proposta, també amb el suport d'ERC i el PP, insta el Consell Executiu a «modificar el pla d'infraestructures presentat recentment pel govern i incloure la construcció d'un transport ferroviari lleuger entre l'Alt Urgell i Andorra». A més, també proposa «desenvolupar els projectes ja elaborats pel govern per tal de construir un transport ferroviari lleuger entre els municipis de Montferrer i Castellbó, la Seu d'Urgell i les Valls del Valira (Alt Urgell)». El diputat de CiU Albert Batalla va mostrar-se satisfet per haver aconseguit l'aprovació d'aquesta proposta, perquè «aquesta infraestructura és bàsica per resoldre els problemes de mobilitat entre la Seu i Andorra».
D'altra banda, Ferrocarrils de la Generalitat –empresa que gestiona la línia de Lleida a la Pobla– i l'Ajuntament d'Esterri mantenen converses per prolongar el servei de bus de la Pobla a aquesta població. Aquesta proposta, si es concreta, no es farà efectiva fins l'any vinent. Per ara és possible anar de Lleida a la Pobla en tren i, amb el mateix tiquet, agafar un bus fins a Sort.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=1975724
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El bus arriba fins l'estació de tren de La Pobla? Perquè les vegades que he estat allà m'ha semblat que els busos surten de l'estació de bus, que està al poble mateix... i d'allà a l'estació de tren, hi ha un trosset a peu.trainman wrote:Per ara és possible anar de Lleida a la Pobla en tren i, amb el mateix tiquet, agafar un bus fins a Sort.
Realment, més que una prolongació del tren cap a Sort o Andorra (que això no s'ho creu ningú) crec que seria molt més interessant invertir en millorar la carretera entre Sort i La Seu d'Urgell. Així, La Pobla podria ser origen de tres línies de Bus, coordinades amb el servei de FGC:
- La Pobla - El Pont de Suert - Viella - Esterri d'Àneu - Sort - La Pobla (línia circular)
- La Pobla - Sort - La Seu d'Urgell - Andorra (i potser Puigcerdà?)
Conjuntament, però, s'ha de millorar, i molt, el temps de viatge de la línia de tren de La Pobla, i també les carreteres i les freqüències tant de tren com d'autobusos.
Si algun dia aquestes línies es col·lapsessin per excés d'afluència habitualment , potser caldria pensar, aleshores sí, en prolongar la línia de La Pobla.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Marçal, el bus de FGC La Pobla-Sort no només surt de la mateixa estació dels FGC, sinó que a més té correspondència horària (vaja, que surt de La Pobla al poc que arriba el tren, i a la inversa). En quant al bitllet combinat ja no existeix: primer has de comprar el del tren i al bus el bitllet de bus.
Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
Es tindria de fer un estudi de mercat, que segur que Adif i/o FGC ja ho han fet, ...xaviu wrote:Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
Però el fons del problema no és aquest. La falta de material és el problema. La via doble és, el problema de l'intensitat de la circulació.
Per fer una circulació (o varies) en directe Balaguer-Lleida i/o viceversa, tenim de fer unes infraestructures viaries molt més importants de les que hi son. (Millors carreteres, més amples de tres carrils, per exemple. Per que puguin passar els camions, els autobussos discrecionals alternatius a la circulació de trens, .... etc., etz.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Llavors la solucio es que siguin facultatives i no deixar els pobles sense tren.xaviu wrote:Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
O simplement simultanejar trens directes amb trens amb parades a totes les estacions...Ecomobisostrans wrote:Llavors la solucio es que siguin facultatives i no deixar els pobles sense tren.xaviu wrote:Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Els trens que van i tornen de La Poble ja tenen l'avisador facultatiu al maquiniste.neroon wrote:O simplement simultanejar trens directes amb trens amb parades a totes les estacions...Ecomobisostrans wrote:Llavors la solucio es que siguin facultatives i no deixar els pobles sense tren.xaviu wrote:Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
I teniu en compte que és via única?
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Sí... de fet, entre Balaguer i Lleida, no hi ha cap parada a on es pugui fer un encreuament de trens. Jo crec, que de cara a la possiblitat de fer-hi circular més trens, s'hi hauria de desdoblar dues parades més; una entre Lleida i Balaguer, i l'altra entre Balaguer i Trem (o bé... si més no, una entre Lleida i Balaguer).
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Tú hace un par de horas, en este mismo hilo.Carlos L´H wrote:Es verdad ese rumor que en esta línea se iban a implantar los 1000 y 1100 del metro de Barcelona. Al menos alguien comentó eso en este foro.
Esa teoría no se sostiene por ningún sitio por motivos obvios.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Carlos, dues raons de pes:
-Diferent ample de via.
-S'hauria d'electrificar tota la línea (no gaire rendible, de moment...) i amb una tensió diferent de la que hi ha a Lleida Pirineus o adaptar els 1000 - 1100 a 3000V.
, pues va a ser que
-Diferent ample de via.
-S'hauria d'electrificar tota la línea (no gaire rendible, de moment...) i amb una tensió diferent de la que hi ha a Lleida Pirineus o adaptar els 1000 - 1100 a 3000V.
, pues va a ser que
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
És veritat que això es va comentar en aquest mateix fòrum fa uns mesos.Platanito wrote:Tú hace un par de horas, en este mismo hilo.Carlos L´H wrote:Es verdad ese rumor que en esta línea se iban a implantar los 1000 y 1100 del metro de Barcelona. Al menos alguien comentó eso en este foro.
Esa teoría no se sostiene por ningún sitio por motivos obvios.
Òbviament, es va fer més aviat en clau humorística, ja que com han comentat abans, els 1000 no compleixen cap característica adequada per circular per aquella línia.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La proposta no és cap disbarat, fer sortir un tren que fa totes les parades entre Lleida i Balaguer (o viceversa) cinc minuts després de sortir un tren que va a/ve de la Pobla i que aquest sigui directe en el tram baix de la línia. El problema és el tipus de bloqueig de la línia, que actualment encara és de tipus telefònic, per la qual cosa no es pot donar sortida al tren que para a totes les estacions fins que el tren directe ha fet tot el recorregut entre Lleida i Balaguer.xaviu wrote:Per cert, que en penseu d’aquesta proposta (no sé si ja l’havia fet algú abans):
Ja que la gent que agafa el tren en el tram entre la Pobla i Balaguer segur que quasi tothom es dirigeix a Lleida i no als pobles entre Balaguer i Lleida, aquests tren després de Balaguer podria anar directe a Lleida sense parades, segur que així potser estalviarien 10 minuts de viatge. Igualment, el viatge de tornada podria ser Lleida-Balaguer directe, i amb parades fins a la Pobla.
Llavors, es podria augmentar en algun tren més el servei entre Lleida i Balaguer que para a totes les estacions.
Instal·lar un sistema de bloqueig amb senyals intermitges és una forma d'augmentar lleugerament la capacitat de la línia alhora de millorar-ne els sistemes de seguretat.
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Wednesday 19/07/2006 9:16
- Location: Sant Josep / L'Hospitalet de Ll.
Tàrrega - Balaguer
Hola senyors, encara no porto gaire temps per aquest fòrum...
Sobre aquesta línia...
Potser sería interessant que es portés a terme una de les reivindicacions històriques de la zona, que sería la construcció de la línia Tàrrega-Balaguer. D'aquesta manera podríen arribar a la Pobla trens tant de Lleida com de Manresa.
Per altra banda sembla ser que fins a Sort hi ha alguna cosa feta. Hi han túnels o... només explanació?
Sabeu si hi ha algun lloc per internet on pugui trobar informació sobre el projecte inicial d'aquesta línia?
Gràcies.
Sobre aquesta línia...
Potser sería interessant que es portés a terme una de les reivindicacions històriques de la zona, que sería la construcció de la línia Tàrrega-Balaguer. D'aquesta manera podríen arribar a la Pobla trens tant de Lleida com de Manresa.
Per altra banda sembla ser que fins a Sort hi ha alguna cosa feta. Hi han túnels o... només explanació?
Sabeu si hi ha algun lloc per internet on pugui trobar informació sobre el projecte inicial d'aquesta línia?
Gràcies.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: fer rentable la línia de La Pobla de Segur
Rendible?????????????????????????genissimon wrote:Total: 28+30+20+10+19+20 = 127 kms de nova línia, incloent els 20 del túnel sota La Bonaigua.
Ho diràs de conya, no?
Quants milions d'euros costaria això?
Divideix-ho per cada persona que pugui viatjar per la línia i no crec que et surti per menys de 100 euros per persona.
http://212.101.75.163/notes/nota_190_cat.pdf
-----------------------------------------------------------------------------------------
FGC signa 2 prèstecs de 30 milions d’euros
cadascun per a les inversions a la línia Lleida-
La Pobla de Segur
Els préstecs garanteixen les inversions necessàries per a la renovació total de la línia
Barcelona, 19 de juliol de 2006
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, ha signat aquest matí
la concessió de 2 préstecs per un import de 30 milions d’euros cadascun, el primer amb l’Instituto de
Crédito Oficial (ICO) i el segon amb les entitats financeres Landersbank Hessen- Thüringen
Girozentrale (Helaba) i La Caixa. Aquest finançament de 60 milions d’euros va ser autoritzat per la
Comissió de Govern d’Economia del 21 de març de 2006.
Amb aquests crèdits signats avui, FGC es garanteix el finançament per fer front a les inversions
necessàries per a la correcta explotació de la línia ferroviària entre Lleida i La Pobla de Segur
transferida l’1 de gener de 2005 a la Generalitat de Catalunya. Així, es dóna un pas més en l’impuls
de l’equilibri territorial que representa la millora de les comunicacions a les comarques de muntanya.
Algunes de les obres de renovació de la via i de millora de ponts, túnels i talussos ja estan
finalitzades. D’altres, en canvi, es troben en diferents fases del procés d’execució. Els treballs en
instal·lacions annexes, el material mòbil o la supressió de passos a nivell, s’aniran programant
d’acord amb l’autorització de la Comissió de Govern del 21 de març de 2006 per a la despesa
plurianual en aquesta línia. El calendari de la despesa és el següent:
Any Inversió
2005 8,2 M€
2006 16,8 M€
2007 15 M€
2008 15 M€
2009 5 M€
-------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
FGC signa 2 prèstecs de 30 milions d’euros
cadascun per a les inversions a la línia Lleida-
La Pobla de Segur
Els préstecs garanteixen les inversions necessàries per a la renovació total de la línia
Barcelona, 19 de juliol de 2006
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, ha signat aquest matí
la concessió de 2 préstecs per un import de 30 milions d’euros cadascun, el primer amb l’Instituto de
Crédito Oficial (ICO) i el segon amb les entitats financeres Landersbank Hessen- Thüringen
Girozentrale (Helaba) i La Caixa. Aquest finançament de 60 milions d’euros va ser autoritzat per la
Comissió de Govern d’Economia del 21 de març de 2006.
Amb aquests crèdits signats avui, FGC es garanteix el finançament per fer front a les inversions
necessàries per a la correcta explotació de la línia ferroviària entre Lleida i La Pobla de Segur
transferida l’1 de gener de 2005 a la Generalitat de Catalunya. Així, es dóna un pas més en l’impuls
de l’equilibri territorial que representa la millora de les comunicacions a les comarques de muntanya.
Algunes de les obres de renovació de la via i de millora de ponts, túnels i talussos ja estan
finalitzades. D’altres, en canvi, es troben en diferents fases del procés d’execució. Els treballs en
instal·lacions annexes, el material mòbil o la supressió de passos a nivell, s’aniran programant
d’acord amb l’autorització de la Comissió de Govern del 21 de març de 2006 per a la despesa
plurianual en aquesta línia. El calendari de la despesa és el següent:
Any Inversió
2005 8,2 M€
2006 16,8 M€
2007 15 M€
2008 15 M€
2009 5 M€
-------------------------------------------------------------------------------------------