Descarrilament al metro de València
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Útima hora:
Seveis a aquest hora: (16:40)
L1: Empalme - Llíria / Empalme -Bétera / València Sud - Villanueva de Castellón
L5: Av. del Cid - Ayora
Acabo de rebre ara amteix una trucada informantme que només hi ha una unitat en doble cobrint el servici direcció Llíria i una unitat en doble direcció Bétera(pedent de confirmació.
Ara dino i em vaig pitant a la feina, que entro a les 17:00. Seguirem informant.
Seveis a aquest hora: (16:40)
L1: Empalme - Llíria / Empalme -Bétera / València Sud - Villanueva de Castellón
L5: Av. del Cid - Ayora
Acabo de rebre ara amteix una trucada informantme que només hi ha una unitat en doble cobrint el servici direcció Llíria i una unitat en doble direcció Bétera(pedent de confirmació.
Ara dino i em vaig pitant a la feina, que entro a les 17:00. Seguirem informant.
MetroValencia no és res més que la part urbana del traçat de FGV, i FGV no és res més que la prol·longació de MetroValencia. I els numerosos accidents i el testimoni d'algún aficionat valencià de per aquí pot confirmar que a la L1 a penes s'inverteix, a diferència de les línies 3 i 5 (metro pròpiament dit), on si que hi posen diners. I això és degut a la Generalitat.Platanito wrote:Siguem coherents, siusplau: si l'accident ha sigut a València ciutat, es tracta de metroValencia, així que difícilment pot ser degut a que la Generalitat inverteixi més al metro que a la resta de la xarxa de FGV.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Llavors, si no ho he entés malament, L1 és metro però no és metro, mentre que L3 i L5 són metro (de FGV) però no és FGV.aarongilp wrote:MetroValencia no és res més que la part urbana del traçat de FGV, i FGV no és res més que la prol·longació de MetroValencia. I els numerosos accidents i el testimoni d'algún aficionat valencià de per aquí pot confirmar que a la L1 a penes s'inverteix, a diferència de les línies 3 i 5 (metro pròpiament dit), on si que hi posen diners. I això és degut a la Generalitat.Platanito wrote:Siguem coherents, siusplau: si l'accident ha sigut a València ciutat, es tracta de metroValencia, així que difícilment pot ser degut a que la Generalitat inverteixi més al metro que a la resta de la xarxa de FGV.
Llavors, la meva pregunta és: les dues línies comparteixen infraestructura? (vies i andanes). Perquè si no és així, no entenc perquè un accident a la L1 afecta la L5, i si la comparteixin em pregunto com pot ser que un accident a una estació de metro (L5) sigui culpa de la Generalitat per no invertir en ferrocarril convencional
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Aviam...allà a tot se li diu "metro", però metro com a tal només ho són les línies 3 i 5, servides per les UT3900. La línia 1 és de rodalía, però també és anomenada metro. És com FGC, que té les línies L6, L7 i L8 que són anomenades "metro" en mig de les de rodalía...
I quan em refereixo a que no s'inverteix en la L1, em refereixo als trams propis, no als compartits amb el metro.
De totes formes, hi ha gent aquí que coneix millor la realitat de FGV que jo...
I quan em refereixo a que no s'inverteix en la L1, em refereixo als trams propis, no als compartits amb el metro.
De totes formes, hi ha gent aquí que coneix millor la realitat de FGV que jo...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Si hi han passat tants problemes, es culpa de FGV, i no digeu que si es de Metro de Valencia perque MV pertany a FGV, que no inverteix en infraestructures ni manteniment del trens. Si fos per mi, posaria un minim d'accidents a FGV, per exemple, 8 anuals, i inspeccions a la empresa, com per exempls, on van a parar els diners que no es gasten en manteniment, i si no el cumpleix, quedaria sancionada o substituida per altre companyia. Aixo es el que jo faria sense cap mena de dubte.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
En primer lloc, expressar el condol per les víctimes de l'accident.Platanito wrote:Llavors, si no ho he entés malament, L1 és metro però no és metro, mentre que L3 i L5 són metro (de FGV) però no és FGV.aarongilp wrote:MetroValencia no és res més que la part urbana del traçat de FGV, i FGV no és res més que la prol·longació de MetroValencia. I els numerosos accidents i el testimoni d'algún aficionat valencià de per aquí pot confirmar que a la L1 a penes s'inverteix, a diferència de les línies 3 i 5 (metro pròpiament dit), on si que hi posen diners. I això és degut a la Generalitat.Platanito wrote:Siguem coherents, siusplau: si l'accident ha sigut a València ciutat, es tracta de metroValencia, així que difícilment pot ser degut a que la Generalitat inverteixi més al metro que a la resta de la xarxa de FGV.
Llavors, la meva pregunta és: les dues línies comparteixen infraestructura? (vies i andanes). Perquè si no és així, no entenc perquè un accident a la L1 afecta la L5, i si la comparteixin em pregunto com pot ser que un accident a una estació de metro (L5) sigui culpa de la Generalitat per no invertir en ferrocarril convencional
No us maregeu. MetroValència és la marca amb què FGV explota els serveis ferroviaris (tots els serveis ferroviaris) a l'àrea de València (tren i tramvia).
Les línies 1 i 5 comparteixen vies al sud de Jesús i les línies 3 i 5 comparteixen tota la part central.
Pel que fa als serveis, les freqüències són molt febles a les extremitats de la L1 (més un tren de rodalies que una altra cosa, encara que el nom de MetroValència es manté). Per fer-vos una comparació, és més o menys com el Metro del Vallès però amb un servei més roín.
Pel que fa al manteniment, a la política de la Generalitat Valenciana en matèria de transport públic i a les conseqüències que comporta, no és el moment de parlar-ne.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Sóc en trenscat des del compte del meu pare. En primer lloc voldria expressar el meu condol a les víctimes d'aquest horrible accident La veritat és que he estat informat via SMS per en liniadelripolles i m'he quedat de pedra. Que hi hagi hagut més de 30 víctimes mortals és una brutalitat. El què ara farà falta és esclarir les causes que han provocat la tragèdia perquè no torni a passar cap accident mai més (o si més no reduir-ne les probabilitats al màxim, ja sabem que el 100% de fiabilitat és quasi impossible...). Potser caldrà aplicar una mena de pla de xoc a la xarxa de FGV tenint en compte pel què he anat veient en diversos llocs que està en un estat força deplorable en diversos aspectes...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
He fet tornar a pujar dos missatges de fa uns mesos, que tornen a ser de lamentable actualitat amb aquest nou accidet a Metrovelència:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1036
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1038
Ara, que no surti cap polític a dir-nos que ningú podia preveure el que ha passat
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1036
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1038
Ara, que no surti cap polític a dir-nos que ningú podia preveure el que ha passat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Condolencias
Hola,
Mis condolencias a todas las víctimas de este lamentable suceso y a sus familiares y amigos.
Es totalmente incomprensible cómo pueden pasar cosas como esta en un lugar civilizado y en el año en el que vivimos. En algo fallamos si los trenes "descarrilan"de esta forma, si ocurren accidentes como este, como el de Chinchilla, como el de Torredembarra con el Euromed, etc.
Creo que hay una cultura de escoger siempre "lo fácil y lo más barato" antes que preocuparse realmente por resolver los problemas de la gente cueste lo que cueste, que de todas formas lo pagamos todo los ciudadanos que debe parar ya.
Saludos,
Sergio
Mis condolencias a todas las víctimas de este lamentable suceso y a sus familiares y amigos.
Es totalmente incomprensible cómo pueden pasar cosas como esta en un lugar civilizado y en el año en el que vivimos. En algo fallamos si los trenes "descarrilan"de esta forma, si ocurren accidentes como este, como el de Chinchilla, como el de Torredembarra con el Euromed, etc.
Creo que hay una cultura de escoger siempre "lo fácil y lo más barato" antes que preocuparse realmente por resolver los problemas de la gente cueste lo que cueste, que de todas formas lo pagamos todo los ciudadanos que debe parar ya.
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- crespon.jpg (2.39 KiB) Viewed 9638 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Tragèdia
Hola!
Lamentable accident que ens encongeix el cor a tots. Esperem que la xifra de persones que han mort en el terrible succès no pugi més.
Salut!
EDITO: PER DIR QUE AIXÒ ÉS LA CRÒNICA D'UNA MORT ANUNCIADA...
Lamentable accident que ens encongeix el cor a tots. Esperem que la xifra de persones que han mort en el terrible succès no pugi més.
Salut!
EDITO: PER DIR QUE AIXÒ ÉS LA CRÒNICA D'UNA MORT ANUNCIADA...
Last edited by JaMiRo! on Tuesday 04/07/2006 0:32, edited 1 time in total.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Al telenotícies han dit que la xifra de morts ja és de 36, i que hi ha més cossos atrapats en els vagons.
Sembla que la xifra final podria arribar fins a 40.
A més, dues persones, una nena d´11 anys i una dona embarassada estan en estat molt crític.
La tele no ha deixat clar si el tren venia de o anava a Torrent.
Sí que ha quedat clar que era de la línia 1 i no de la línia 5: era una UTA 3700, ja que són les úniques que solen circular en doble composició.
No s´ha comentat res sobre l´agulla, però les causes de l´accident estan pendents de la caixa negra.
A més, el conductor ha sobreviscut, només té ferides lleus.
La veritat, quan penses que hi has passat i que podries haver estat tu o la teva família, t´agafa una sensació d´angoixa...
Tant de bo els ferits es recuperin tots el més prompte possible.
Sembla que la xifra final podria arribar fins a 40.
A més, dues persones, una nena d´11 anys i una dona embarassada estan en estat molt crític.
La tele no ha deixat clar si el tren venia de o anava a Torrent.
Sí que ha quedat clar que era de la línia 1 i no de la línia 5: era una UTA 3700, ja que són les úniques que solen circular en doble composició.
No s´ha comentat res sobre l´agulla, però les causes de l´accident estan pendents de la caixa negra.
A més, el conductor ha sobreviscut, només té ferides lleus.
La veritat, quan penses que hi has passat i que podries haver estat tu o la teva família, t´agafa una sensació d´angoixa...
Tant de bo els ferits es recuperin tots el més prompte possible.
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Un altre apunt cultural:
MetroValencia(al igual que TRAM Metropolitá d'Alacant) es tracta d'un producte comercial de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana(d'ara en endevant FGV).
La história es remonta cuant, el día 8 d'ctubre de 1988, es va inaugurar el tram sobterrani de la línia 1. Es tracta d'un tram de 7 quilómetres, el cual, conflueix per sota de l'antic traçat de Jesús-Soriano... cal remarcar que es tracta d'una penetració subterránia, a mode de "Metro". El veritable "metro" va esdevenir anys desprès amb l'ianuguració del tram Ayora-Av. del Cid.
Es tracta d'un traçat en túnel de via doble, fet a base del sistema d'apantallament.
8 estacions es troben anmig del traçat: Hospital, Patraix, Jesús, Pl Espanya, Àngel Guimerà, Túria, Campanar, i Beniferri.
Les estacions de Plaça Espanya i Àngel Guimerà, compten amb uns vestivuls en els cuals es troba a la seva part superior una pirámide semitransparent, que áporta llum natural al vestíbul durant el día.
Remarcable es també l'estació de Túria, ubicada en l'antiga conca del riu que dona l'estació(l'actual conca del riu es troba al votlant de la ciutat, degut a les grans indundacions). Aquesta estació té un accès directe amb el Nuevo Centro(Primer centre comercial de València, amb El Corte Inglès i tot).
Cada una de les estacions té un diseny sencill, sota l'enmarcat global de l'utilització de rajoles i marbre, i rajoles blanques i de color. Cada estació té el seu color: Hospital, blau clar; Patraix, verd fosc; Jesús, groc; Pl Espanya, marró clar; Àngel Guimerà, vermell; Túria, Marró fosc; Campanar, blau fosc; i Beniferri, verd clar. Andandes de 96 metres de llarg i 3 d'ample permeten albergar 3 unitats UTA, mentres els viatgers poden romandre sentats en bancs d fusta, en grups de dos. L'iluminació es realitza mitjançant florescents, disposats a la aprt superior de l'estació, tant de forma transversal com longitudial al llarg de l'andana, aportant una excelent iluminació a l'andana(el sostre de l'estació resta iluminat reduidament).
El traçat per el túnel es realitza amb vía de 54 Kg/m, amb trams de vía sobre balast i vía en placa, sistema Stedef. Els desviaments es troben en vía sobre balast.
Com a apunt, la UTA 3727 es va cremar a l'estació d'Àngel Guimerà, el 2 de gener del 1989. Donada la práctica destrucció de la unitat, aquetsa es va fer servir per a disenyar els interiors de la segona série de UTA's.
MetroValencia(al igual que TRAM Metropolitá d'Alacant) es tracta d'un producte comercial de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana(d'ara en endevant FGV).
La história es remonta cuant, el día 8 d'ctubre de 1988, es va inaugurar el tram sobterrani de la línia 1. Es tracta d'un tram de 7 quilómetres, el cual, conflueix per sota de l'antic traçat de Jesús-Soriano... cal remarcar que es tracta d'una penetració subterránia, a mode de "Metro". El veritable "metro" va esdevenir anys desprès amb l'ianuguració del tram Ayora-Av. del Cid.
Es tracta d'un traçat en túnel de via doble, fet a base del sistema d'apantallament.
8 estacions es troben anmig del traçat: Hospital, Patraix, Jesús, Pl Espanya, Àngel Guimerà, Túria, Campanar, i Beniferri.
Les estacions de Plaça Espanya i Àngel Guimerà, compten amb uns vestivuls en els cuals es troba a la seva part superior una pirámide semitransparent, que áporta llum natural al vestíbul durant el día.
Remarcable es també l'estació de Túria, ubicada en l'antiga conca del riu que dona l'estació(l'actual conca del riu es troba al votlant de la ciutat, degut a les grans indundacions). Aquesta estació té un accès directe amb el Nuevo Centro(Primer centre comercial de València, amb El Corte Inglès i tot).
Cada una de les estacions té un diseny sencill, sota l'enmarcat global de l'utilització de rajoles i marbre, i rajoles blanques i de color. Cada estació té el seu color: Hospital, blau clar; Patraix, verd fosc; Jesús, groc; Pl Espanya, marró clar; Àngel Guimerà, vermell; Túria, Marró fosc; Campanar, blau fosc; i Beniferri, verd clar. Andandes de 96 metres de llarg i 3 d'ample permeten albergar 3 unitats UTA, mentres els viatgers poden romandre sentats en bancs d fusta, en grups de dos. L'iluminació es realitza mitjançant florescents, disposats a la aprt superior de l'estació, tant de forma transversal com longitudial al llarg de l'andana, aportant una excelent iluminació a l'andana(el sostre de l'estació resta iluminat reduidament).
El traçat per el túnel es realitza amb vía de 54 Kg/m, amb trams de vía sobre balast i vía en placa, sistema Stedef. Els desviaments es troben en vía sobre balast.
Com a apunt, la UTA 3727 es va cremar a l'estació d'Àngel Guimerà, el 2 de gener del 1989. Donada la práctica destrucció de la unitat, aquetsa es va fer servir per a disenyar els interiors de la segona série de UTA's.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Lamentablement, sembla que la tragèdia augmenta per sobre de les últimes previsions:437.001 wrote:Sembla que la xifra final podria arribar fins a 40.
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
41 morts al descarrilar un comboi del metro de València
• L'excés de velocitat i el trencament d'una roda han fet bolcar els dos primers vagons del comboi
• Almenys 47 persones més han resultat ferides en l'accident, dues en estat crític
València. -- Almenys 41 persones han mort i 47 han resultat ferides, dues en estat crític, pel descarrilament i posterior bolcada d'un comboi del metro de València, en què viatjaven unes 150 persones.
L'accident s'ha produït aquest migdia entre les estacions de Jesús, al barri de Patraix, i plaça d'Espanya, segons ha confirmat el portaveu del Govern valencià, Vicente Rambla.
La causa del sinistre ha estat una combinació entre un excés de velocitat i el trencament d'una de les rodes del ferrocarril, segons ha confirmat el subdelegat del Govern al País Valencià, Luis Felipe Martínez.
A més, Martínez ha confirmat que són dos els vagons del tren que han bolcat com a resultat de l'accident. Tots els morts viatjaven en el primer vagó i els cossos encara estan al túnel, segons aquestes fonts, que van afegir que els passatgers del comboi més afectat tractaven de sortir per les finestretes que estaven trencades.
En total, segons la Policia, 6 dels ferits, que presenten lesions de diferent consideració, han estat traslladats a l'Hospital Doctor Peset, entre ells, una noia embarassada que és la que revesteix més gravetat.
Set persones més, també ferides de diversa consideració, han estat remeses a l'Hospital General, alguns d'ells greus. Dos més en estat greu han estat traslladats al Clínic i un altre més a la Fe. Al Consuelo, s'atén quatre persones amb ferides lleus.
El maquinista del comboi ha resultat ferit en l'accident, encara que segons sembla el seu estat no és greu, segons han informat fonts de la secció sindical d'UGT a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).
Una unitat especialitzada en grans catàstrofes del Cos Nacional de Policia s'ha desplaçat des de Madrid en avió fins a València per recolzar els efectius policials, als quals els espera una investigació llarga i laboriosa.
Estat dels ferits
El conseller de Sanitat, Rafael Blasco, que ha anat a l'Hospital General per interessar-se pels afectats, ha assenyalat que a més de les dues persones en estat crític, cinc dels ferits estan en situació greu, cinc estan en estat moderat i 27, en estat lleu.
El maquinista del comboi ha resultat ferit en l'accident, però sembla que no està greu, segons han informat fonts de la secció sindical d'UGT a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).
Una unitat especialitzada en grans catàstrofes del Cos Nacional de Policia s'ha desplaçat a València des de Madrid amb avió per donar suport als agents policials, als quals els espera una investigació llarga i laboriosa.
Hospital de campanya
L'alcaldessa de València, Rita Barberá, i el portaveu del grup municipal socialista, Rafael Rubio, es troben en aquests moments en el lloc dels fets, exactament a la porta de l'estació de Jesús.
A la sortida de l'estació més afectada hi ha molts agents sanitaris traient ferits de l'interior del túnel del metro, alguns d'ells amb aparença molt greu, segons testimonis presencials.
Els serveis d'emergència han muntat un hospital de campanya a les portes de la Prefectura Provincial de Trànsit, situada a escassos metres del lloc dels fets.
Els accessos al lloc del succés s'han tallat al trànsit i s'ha establert un perímetre de seguretat a la zona, així com la circulació de les línies 1 i 2 del metro que són les que passen per l'estació on s'ha produït el sinistre.
Així mateix, s'ha tallat el subministrament elèctric de la catenària perquè els efectius traslladats fins al lloc del succés puguin treballar amb seguretat, segons ha informat les mateixes fonts, que han precisat que fins allà s'han desplaçat 9 unitats de bombers, mitjans sanitaris i policia local i autonòmica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
Una noia que era a l'andana ha vist una guspira al túnel per on venia el comboi
València. -- Una noia que era a l'andana perquè esperava l'arribada del comboi que ha descarrilat ha explicat als periodistes, al sortir a la superfície, que havia sentit un soroll molt fort a uns 30 metres a l'interior del túnel per on venia el tren. "Immediatament he vist una guspira sobre les vies per on venia el metro sinistrat", ha afegit.
La noia també ha afirmat que "en el moment en què s'ha sentit l'estrèpit i vist la resplendor de la guspira, les persones que hi havia a l'andana han començat a córrer en direcció a la sortida".
En aquell moment, els treballadors del metro que hi havia a les taquilles, a la part exterior dels torns d'accés, han obert les portes perquè la gent pogués sortir amb rapidesa.
Concentració a la sortida de l'estació
Alguns dels que han sortit del metro s'han quedat als voltants de l'entrada, on de mica en mica s'ha anat concentrant gent, fins que la policia ha acordonat la zona i els ha allunyat diversos metres.
Minuts després del tràgic accident molts veïns de la zona, un nombre elevat de transeünts i fins i tot algun ferit lleu han seguit a l'espera de notícies als voltants de l'estació.
Camises brutes de sang
Els nervis dels primers moments han donat pas a una situació de relativa tranquil·litat interrompuda només per l'aparició d'alguns policies, que han acompanyat els ferits que sortien per la boca del metro, molts amb la camisa bruta de sang.
A més, en gairebé tots els balcons de la zona, alguns engalanats ja amb banderes del Papa per la seva visita del cap de setmana que ve, hi havia ciutadans que observaven el que passava.
Altres persones concentrades allà també han mostrat la seva preocupació als agents policials, alhora que les que es trobaven en bars i establiments públics també s'han situat darrere dels cordons que delimitaven la zona per observar el que havia passat.
La Prefectura Provincial de Trànsit, situada a prop de la boca de metro, s'ha utilitzat en els primers moments per atendre alguns dels ferits menys greus, fins que s'han instal·lats dos hospitals de campanya.
------------------------------------
Una noia que era a l'andana ha vist una guspira al túnel per on venia el comboi
València. -- Una noia que era a l'andana perquè esperava l'arribada del comboi que ha descarrilat ha explicat als periodistes, al sortir a la superfície, que havia sentit un soroll molt fort a uns 30 metres a l'interior del túnel per on venia el tren. "Immediatament he vist una guspira sobre les vies per on venia el metro sinistrat", ha afegit.
La noia també ha afirmat que "en el moment en què s'ha sentit l'estrèpit i vist la resplendor de la guspira, les persones que hi havia a l'andana han començat a córrer en direcció a la sortida".
En aquell moment, els treballadors del metro que hi havia a les taquilles, a la part exterior dels torns d'accés, han obert les portes perquè la gent pogués sortir amb rapidesa.
Concentració a la sortida de l'estació
Alguns dels que han sortit del metro s'han quedat als voltants de l'entrada, on de mica en mica s'ha anat concentrant gent, fins que la policia ha acordonat la zona i els ha allunyat diversos metres.
Minuts després del tràgic accident molts veïns de la zona, un nombre elevat de transeünts i fins i tot algun ferit lleu han seguit a l'espera de notícies als voltants de l'estació.
Camises brutes de sang
Els nervis dels primers moments han donat pas a una situació de relativa tranquil·litat interrompuda només per l'aparició d'alguns policies, que han acompanyat els ferits que sortien per la boca del metro, molts amb la camisa bruta de sang.
A més, en gairebé tots els balcons de la zona, alguns engalanats ja amb banderes del Papa per la seva visita del cap de setmana que ve, hi havia ciutadans que observaven el que passava.
Altres persones concentrades allà també han mostrat la seva preocupació als agents policials, alhora que les que es trobaven en bars i establiments públics també s'han situat darrere dels cordons que delimitaven la zona per observar el que havia passat.
La Prefectura Provincial de Trànsit, situada a prop de la boca de metro, s'ha utilitzat en els primers moments per atendre alguns dels ferits menys greus, fins que s'han instal·lats dos hospitals de campanya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De Vilaweb:
-------------------------
Comissions Obreres i CGT asseguren que la línia 1 es trobava en mal estat
El PSPV ja ho va denunciar fa 15 dies
Els sindicats Comissions Obreres i CGT han denunciat avui que les instal·lacions de la línia 1 del metro de València es troben en mal estat per la manca d'inversió pública. Els sindicats exigeixen responsabilitat i que s'investiguin les causes de l'accident. El PSPV ja va criticarfa uns quinze dies que la Conselleria d'Infrastructures no hagués fet les millores necessàries a la línia 1, perquè entenia que estava molt malament.
-------------------------
Comissions Obreres i CGT asseguren que la línia 1 es trobava en mal estat
El PSPV ja ho va denunciar fa 15 dies
Els sindicats Comissions Obreres i CGT han denunciat avui que les instal·lacions de la línia 1 del metro de València es troben en mal estat per la manca d'inversió pública. Els sindicats exigeixen responsabilitat i que s'investiguin les causes de l'accident. El PSPV ja va criticarfa uns quinze dies que la Conselleria d'Infrastructures no hagués fet les millores necessàries a la línia 1, perquè entenia que estava molt malament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Del 20 Minutos:
--------------------------
Al menos 41 personas han fallecido, según las últimas informaciones divulgadas por RNE, y otras 42 han resultado heridas de diversa consideración en el accidente de un convoy del Metro de Valencia.
El portavoz del ejecutivo, Vicente Rambla, destacó las dificultades para identificar los restos humanos porque muchos de ellos están "irreconocibles".
Por su parte, los bomberos, que siguen trabajando en las labores de rescate, han informado de que podrían quedar al menos seis cuerpos bajo los vagones del metro.
Dos autobuses con familias de fallecidos y personas que buscan a familiares que no pueden localizar llegaron a las 18.50 horas hasta las dependencias del Instituto de Medicina Legal de la Ciudad de la Justicia de Valencia, donde comenzaban a ser trasladados los cuerpos de las víctimas mortales.
Los familiares, entre muestras de dolor, abrazos y lágrimas, han sido atendidos por sanitarios de la Cruz Roja y 15 psicólogos.
"La gente saltaba por las ventanas"
Los primeros testimonios son sobrecogedores. Alfonso Correa viajaba en un tren que circulaba en sentido contrario.
La gente saltaba por las ventanas, todo el mundo gritaba, (...), he podido sacar el cadáver de una niña de siete años
"En cuanto he podido he saltado de mi vagón y me he metido en el siniestrado para echar una mano. La gente saltaba por las ventanas, todo el mundo gritaba, (...), he podido sacar el cadáver de una niña de siete años y a otros tantos heridos hasta que ha llegado la policía", relataba Alfonso a 20 Minutos.
El tren, que cubría el trayecto de la línea 1 del Metro de Valencia, descarriló pasadas las 13.00 y volcó al salir de la estación de Jesús, en el barrio de Patraix.
Los bomberos encontraron dos vagones volcados y otros dos atravesados en la vía, por lo que las primeras suposiciones apuntan a que los dos primeros vagones volcaron y muchos pasajeros pudieron salir despedidos.
La repercusión mediática de la noticia y la tragedia traen a la mente el pasado 7 de julio, cuando ahora hace un año los atentados terroristas sacudieron el metro de Londres y conmocionaron el mundo.
Un descarrilamiento "atípico"
El conseller de infraestructuras, José Ramón García, ha definido el descarrilamiento como "atípico" y ha señalado que se trata de un accidente "fortuito".
Según el conseller, la salida de vía por exceso de velocidad suele provocar el descarrilamiento del segundo vagón, y no del primero, como ha ocurrido en este caso.
De acuerdo con las declaraciones de García, tampoco estaba dañada ninguna rueda del tren -extremo que desmiente el subdelegado del Gobierno en la Comunidad Valenciana-, ni se ha producido un desprendimiento dentro del túnel, dos de las hipótesis que se barajaban como posibles causas.
Uno de los viajeros ha relatado a RNE cómo se produjo una explosión dentro del primer vagón y, a continuación, todo se llenó de humo.
Un pasajero que viajaba en el vagón siniestrado en la estación de Jesús de Valencia, fue el que informó al Centro de Coordinación de Emergencias del suceso.
150 evacuados y 42 heridos
El descarrilamiento ha obligado a evacuar a 150 personas que se encontraban en el andén.
Según el Consell, la Generalitat ha llevado a cabo una amplia movilización de efectivos y los servicios de emergencia han rescatado a todos los heridos en menos de una hora.
Hasta ahora se han contabilizado 42 , que se distribuyen entre los siguientes hospitales: Virgen del Consuelo, Doctor Pesset: (en este hospital está una mujer embarazada muy grave), Hospital General, Hospital Clínico y La Fe .
El conductor, entre los heridos
El conductor, que está hospitalizado, será uno de los primeros a los que tome declaración la juez encargada del caso.
Su estado no reviste gravedad.
Reacciones políticas
Hasta el lugar de los hechos se desplazó la alcaldesa de Valencia, Rita Barberá -quien contactó con el ministro de Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba-.
Con la alcaldesa se puso en contacto la vicepresidenta primera del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega para ofrecerle toda la ayuda necesaria.
El president de la Generalitat, Francisco Camps, ha decretado tres días de luto oficial.
Zapatero ha decidido acortar su viaje a la India y regresará esta noche a EspañaEl presidente del Gobierno español, José Luis Rodríguez Zapatero, ha decidido acortar el viaje oficial que inició hoy a la India y regresar a España a consecuencia del accidente.
Otro grave accidente hace unos meses
El metro, inaugurado en 1988, ya ha sufrido algunos incidentes desde entonces.
El último accidente del metro de Valencia antes de la catástrofe acaecida hoy se registró en un tramo descubierto de la línea 1, entre las localidades de Picanya y Paiporta en septiembre de 2005.
En esa ocasión decenas de personas resultaron heridas en el choque de dos trenes.
El accidente de metro ocurrido hoy es el más mortífero de los ocurridos en toda la historia de España, donde 278 personas han muerto en accidentes de tren desde 1944.
A unos días de la visita del Papa
El accidente se produce tan sólo cinco días antes de que el Papa Benedicto XVI visite la ciudad.
Por su parte, los voluntarios del quinto Encuentro Mundial de las Familias han convocado, mediante mensajes de telefonía móvil (SMS) una concentración en la plaza de la Virgen de Valencia a las 19.00 horas en recuerdo a las víctimas.
Información para los afectados
La consellería de Sanitat ha habilitado un teléfono de información para los afectados por el accidente:
900 461 046
--------------------------------------------------------------
Sólo quisiera presentar mis condolencias a las familias afectadas y desear que los heridos se repongan lo antes posible
--------------------------
Al menos 41 personas han fallecido, según las últimas informaciones divulgadas por RNE, y otras 42 han resultado heridas de diversa consideración en el accidente de un convoy del Metro de Valencia.
El portavoz del ejecutivo, Vicente Rambla, destacó las dificultades para identificar los restos humanos porque muchos de ellos están "irreconocibles".
Por su parte, los bomberos, que siguen trabajando en las labores de rescate, han informado de que podrían quedar al menos seis cuerpos bajo los vagones del metro.
Dos autobuses con familias de fallecidos y personas que buscan a familiares que no pueden localizar llegaron a las 18.50 horas hasta las dependencias del Instituto de Medicina Legal de la Ciudad de la Justicia de Valencia, donde comenzaban a ser trasladados los cuerpos de las víctimas mortales.
Los familiares, entre muestras de dolor, abrazos y lágrimas, han sido atendidos por sanitarios de la Cruz Roja y 15 psicólogos.
"La gente saltaba por las ventanas"
Los primeros testimonios son sobrecogedores. Alfonso Correa viajaba en un tren que circulaba en sentido contrario.
La gente saltaba por las ventanas, todo el mundo gritaba, (...), he podido sacar el cadáver de una niña de siete años
"En cuanto he podido he saltado de mi vagón y me he metido en el siniestrado para echar una mano. La gente saltaba por las ventanas, todo el mundo gritaba, (...), he podido sacar el cadáver de una niña de siete años y a otros tantos heridos hasta que ha llegado la policía", relataba Alfonso a 20 Minutos.
El tren, que cubría el trayecto de la línea 1 del Metro de Valencia, descarriló pasadas las 13.00 y volcó al salir de la estación de Jesús, en el barrio de Patraix.
Los bomberos encontraron dos vagones volcados y otros dos atravesados en la vía, por lo que las primeras suposiciones apuntan a que los dos primeros vagones volcaron y muchos pasajeros pudieron salir despedidos.
La repercusión mediática de la noticia y la tragedia traen a la mente el pasado 7 de julio, cuando ahora hace un año los atentados terroristas sacudieron el metro de Londres y conmocionaron el mundo.
Un descarrilamiento "atípico"
El conseller de infraestructuras, José Ramón García, ha definido el descarrilamiento como "atípico" y ha señalado que se trata de un accidente "fortuito".
Según el conseller, la salida de vía por exceso de velocidad suele provocar el descarrilamiento del segundo vagón, y no del primero, como ha ocurrido en este caso.
De acuerdo con las declaraciones de García, tampoco estaba dañada ninguna rueda del tren -extremo que desmiente el subdelegado del Gobierno en la Comunidad Valenciana-, ni se ha producido un desprendimiento dentro del túnel, dos de las hipótesis que se barajaban como posibles causas.
Uno de los viajeros ha relatado a RNE cómo se produjo una explosión dentro del primer vagón y, a continuación, todo se llenó de humo.
Un pasajero que viajaba en el vagón siniestrado en la estación de Jesús de Valencia, fue el que informó al Centro de Coordinación de Emergencias del suceso.
150 evacuados y 42 heridos
El descarrilamiento ha obligado a evacuar a 150 personas que se encontraban en el andén.
Según el Consell, la Generalitat ha llevado a cabo una amplia movilización de efectivos y los servicios de emergencia han rescatado a todos los heridos en menos de una hora.
Hasta ahora se han contabilizado 42 , que se distribuyen entre los siguientes hospitales: Virgen del Consuelo, Doctor Pesset: (en este hospital está una mujer embarazada muy grave), Hospital General, Hospital Clínico y La Fe .
El conductor, entre los heridos
El conductor, que está hospitalizado, será uno de los primeros a los que tome declaración la juez encargada del caso.
Su estado no reviste gravedad.
Reacciones políticas
Hasta el lugar de los hechos se desplazó la alcaldesa de Valencia, Rita Barberá -quien contactó con el ministro de Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba-.
Con la alcaldesa se puso en contacto la vicepresidenta primera del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega para ofrecerle toda la ayuda necesaria.
El president de la Generalitat, Francisco Camps, ha decretado tres días de luto oficial.
Zapatero ha decidido acortar su viaje a la India y regresará esta noche a EspañaEl presidente del Gobierno español, José Luis Rodríguez Zapatero, ha decidido acortar el viaje oficial que inició hoy a la India y regresar a España a consecuencia del accidente.
Otro grave accidente hace unos meses
El metro, inaugurado en 1988, ya ha sufrido algunos incidentes desde entonces.
El último accidente del metro de Valencia antes de la catástrofe acaecida hoy se registró en un tramo descubierto de la línea 1, entre las localidades de Picanya y Paiporta en septiembre de 2005.
En esa ocasión decenas de personas resultaron heridas en el choque de dos trenes.
El accidente de metro ocurrido hoy es el más mortífero de los ocurridos en toda la historia de España, donde 278 personas han muerto en accidentes de tren desde 1944.
A unos días de la visita del Papa
El accidente se produce tan sólo cinco días antes de que el Papa Benedicto XVI visite la ciudad.
Por su parte, los voluntarios del quinto Encuentro Mundial de las Familias han convocado, mediante mensajes de telefonía móvil (SMS) una concentración en la plaza de la Virgen de Valencia a las 19.00 horas en recuerdo a las víctimas.
Información para los afectados
La consellería de Sanitat ha habilitado un teléfono de información para los afectados por el accidente:
900 461 046
--------------------------------------------------------------
Sólo quisiera presentar mis condolencias a las familias afectadas y desear que los heridos se repongan lo antes posible
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact: