¿Hay ya plano oficial de esta línea en la web de RENFE? ¿qué color tendría esta línea? ¿hay horarios? ¿hay algo? ¿o podría ser que cuando se supone que eso entre en funcionamiento no haya aún nada de nada?
Saludos,
Sergio
Lo que se sabe se dijo en la presentación de los civias en la estació de frança por parte del presidente de renfe....
vamos...lo que sabemos todos: R10 y un tren cada media hora por sentido.
sequera wrote:vamos...lo que sabemos todos: R10 y un tren cada media hora por sentido.
Cosa, francament, força penosa...aprofitant que ara la vía única és només els 3 últims quilòmetres, no es podria augmentar la freqüència? Almenys cada 20 o 15 minuts...i més al ser una línia llançadora...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
E parlat amb un conductor/revisor de renfe a l'estacio de França i m'ha dit que els dos civias aniran cap a l'aeroport, no cap a la linia de mataro... en fin ja vurem on van i tambe m'han dit que dintre d'uns 15 dies arribara la informacio sobre la R10
sequera wrote:vamos...lo que sabemos todos: R10 y un tren cada media hora por sentido.
Cosa, francament, força penosa...aprofitant que ara la vía única és només els 3 últims quilòmetres, no es podria augmentar la freqüència? Almenys cada 20 o 15 minuts...i més al ser una línia llançadora...
Exacte, i per fer això només caldrien 2 trens més, oi?
Almenys evitarem la penosa imatge dels guiris desorientats canviant de via al Prat, i en menys de 15mins estaran a Sants.
Ophani wrote:E parlat amb un conductor/revisor de renfe a l'estacio de França i m'ha dit que els dos civias aniran cap a l'aeroport, no cap a la linia de mataro... en fin ja vurem on van i tambe m'han dit que dintre d'uns 15 dies arribara la informacio sobre la R10
Me da a mi que no...tot i que seria lo ideal, em sembla molt a mi que no s'arriscaran. I per cert...o és conductor (de fet, maquinista) o és revisor (interventor), però no pas les dues coses a la vegada...
Vox wrote:
aarongilp wrote:
sequera wrote:vamos...lo que sabemos todos: R10 y un tren cada media hora por sentido.
Cosa, francament, força penosa...aprofitant que ara la vía única és només els 3 últims quilòmetres, no es podria augmentar la freqüència? Almenys cada 20 o 15 minuts...i més al ser una línia llançadora...
Exacte, i per fer això només caldrien 2 trens més, oi?
Almenys evitarem la penosa imatge dels guiris desorientats canviant de via al Prat, i en menys de 15mins estaran a Sants.
Vox
Sí, efectivament...només caldrien 2 trens més per a freqüències de fins a 15 minuts. Però si les coses es volen fer malament, es fan malament...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
La línia R10 començarà a funcionar el dia 22 de juliol (dissabte). Alguns detalls sobre els horaris provisionals i les conseqüències de l'actual servei provisional a la notícia d'El Periódico:
El Periódico de Catalunya wrote:
El responsable de Renfe va posar també data a una altra millora. El restabliment de l'enllaç directe amb l'aeroport, suprimit per les obres de l'AVE, es farà el dia 22 amb un tren per sentit cada mitja hora amb inici a l'estació de França i parades al passeig de Gràcia, Sants i Bellvitge. Segons l'horari provisional, el primer tren sortirà de l'estació de França a les 5.12 hores i l'últim, a les 22.42.
La supressió, l'any passat, d'aquest enllaç directe per una connexió amb transbord al Prat i un servei d'autobusos ha suposat per a Renfe perdre un 40% dels viatgers, segons va revelar Manau. De 10.000 diaris s'ha passat a 6.000. Les queixes dels usuaris durant aquest temps han estat freqüents.
El nou enllaç, que es denominarà línia 10, permetrà recuperar aquests viatgers i, alhora, s'ampliarà i es millorarà el servei a la línia 2 de Barcelona a Vilanova i la Geltrú (Garraf), que sovint registra aglomeracions i incidències. Segons Renfe, la circulació de dos trens més per hora i sentit en el tram passeig de Gràcia-el Prat tindrà un efecte immediat sobre una línia sobrecarregada.
Watermark wrote:La línia R10 començarà a funcionar el dia 22 de juliol (dissabte). Alguns detalls sobre els horaris provisionals i les conseqüències de l'actual servei provisional a la notícia d'El Periódico
Confio en que adecentaran l'estació per adequar-la a un servei de Rodalies, no només posant cancel.ladores, sino una màquina per vendre bitllets Renfe i ATM. I de pas, posar una que funcioni per a "Media distancia" i llarga, ja que tenen una que no funciona, i per a un ditxós bitllet, cal fer unes cues del copó, i de forma innecessària. Què costa posar-ne una, i moderna, per complementar les taquilles????!!!!
Tenint en compte que la línia de l'aeroport s'havia de reobrir tard o d'hora, trobo que la bona notícia és que l'estació de França s'integrarà al nucli de Rodalies.
Ja podem modificar els plànols i propostes i pintar la ratlleta que baixa de Passeig de Gràcia a EDF i ja de pas l'enllaç de proximitat amb Barceloneta L4 i Ciutadella T4 )))2
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Platanito wrote:Tenint en compte que la línia de l'aeroport s'havia de reobrir tard o d'hora, trobo que la bona notícia és que l'estació de França s'integrarà al nucli de Rodalies.
Ja podem modificar els plànols i propostes i pintar la ratlleta que baixa de Passeig de Gràcia a EDF i ja de pas l'enllaç de proximitat amb Barceloneta L4 i Ciutadella T4 )))2
Siiiii, és genial!!!!!!!!!!!!!!!!
)))3 )))2 :festa
El que no era lògic era no poder arribar amb bitllet de rodalies!!!!!
Suposo que, ja que Renfe té necessitat de mantenir l'estació oberta almenys mentre durin les obres de la línia d'alta velocitat, l'interessa desviar-hi com més gent millor per reduir la congestió a Sants i Plaça Catalunya. D'aquesta manera eviten que els guiris que van a la Ciutadella, la Vila Olímpica i els hotels dels voltants (si és que n'hi ha a banda de l'Arts) colapsin el taulell d'informació de Sants. A més, quan s'iniciï el curs hi haurà una bona afluència d'estudiants de la Pompeu Fabra.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
metring wrote:
Confio en que adecentaran l'estació per adequar-la a un servei de Rodalies, no només posant cancel.ladores, sino una màquina per vendre bitllets Renfe i ATM. I de pas, posar una que funcioni per a "Media distancia" i llarga, ja que tenen una que no funciona, i per a un ditxós bitllet, cal fer unes cues del copó, i de forma innecessària. Què costa posar-ne una, i moderna, per complementar les taquilles????!!!!
Benvolgut Metring,
Com està aquest tema? És a dir, quantes màquines de venda automàtica hi ha i cancel·ladores?
Fa mesos que no hi vaig i voldria saber si les instal·lacions (de venda i cancel·lació de bitllets) estan preparades per a tot el que li espera a EDF.
Ja era hora!!! Arrivarà 1 mes tard (la meitat dels guiris de l'estiu ja hauran vist el trasbordo infernal actual) però benvingut sigui.
En teoria la R10 es per 1 any doncs quan es va tancar la R1 cap l'aeroport, el 4 de desembre de 2005, van dir 18 mesos, el qual ens situa a l'estiu del 2007. Però vaja, suposo que hi haurà alguns mesos de retard.
Com està aquest tema? És a dir, quantes màquines de venda automàtica hi ha i cancel·ladores?
Fa mesos que no hi vaig i voldria saber si les instal·lacions (de venda i cancel·lació de bitllets) estan preparades per a tot el que li espera a EDF.
Gràcies!
Hola!
Doncs dilluns em vaig passar per allà, i per cancel.lar targetes, havia la màquina al costat del revisor de l'equipatge. No recordo si al costat de les vies també hi havien, crec que si. En quant a màquines d'autovenda... deplorable, només una, antiga i averiada. I es clar, volia agafar número per demanar informació a les taquilles de quan començava la R10, i al meu davant hi havien...100 números!!!!!!! Així com volen que funcioni bé el servei?????? Sospito que de moment, molt molt preparada, no és que ho estigui l'estació...
De l'AVUI:
---------------------------------- Renfe reobre el dia 22 la línia a l'aeroport del Prat i incorpora vuit nous trens a Rodalies
La línia de Vilanova, la més afectada per les obres, ha patit constants retards
El tren a l'aeroport ha perdut el 60% dels viatgers en mig any
Carles Sabaté
Renfe veu el final del túnel a la xarxa de rodalia. Els últims mesos, els trens de rodalia han patit nombroses anomalies i inconvenients que han afectat força el servei a totes les línies, especialment la C-1 de Vilanova. La companyia preveu un seguit de millores en el servei que anirà aplicant les pròximes setmanes, com ara el restabliment de la línia a l'aeroport, la compra de vuit combois nous i la incorporació d'informació als usuaris dels trens sobre les incidències en el servei.
Tot i la disminució de la qualitat del servei per les obres a Sants, vagues encobertes de maquinistes o falta de material, Rodalies supera els 400.000 usuaris els dies laborables. La direcció de la companyia a Catalunya admet que la construcció del TGV i les modificacions a què ha obligat generen massa retards. La línia de Vilanova és la més afectada perquè comparteix pas amb mercaderies i trens ràpids.
El dia 22 es reobre la línia a l'aeroport. L'absència de connexió directa -cal agafar un autobús llançadora- ha fet que aquesta línia hagi passat de 10.000 usuaris/dia a 4.000. La recuperació del servei suspès al desembre implica reaprofitar l'Estació de França. Els trens al Prat hi tindran origen i final. S'ha optat per recuperar l'Estació de França perquè d'aquí a pocs mesos Sant Andreu Comtal començarà a patir les obres del TGV. El servei a l'aeroport començarà a les 5.45 i durarà fins a mitjanit.
La recuperació del servei a l'aeroport s'aprofitarà dels primers nous combois Civia que Renfe destinarà a Catalunya. Aquest any incorporarà 8 trens i 14 el 2003. Els combois permeten combinar millor les capacitats. Els actuals models de 3 o 6 vagons obliguen a escollir dues capacitats: 600 viatgers o 1.200. Els nous trens són més variables pel que fa a la seva capacitat, fins a un màxim de 1.990 persones. Renfe disposa de 130 trens a la xarxa de Rodalies catalana. La majoria tenen més d'una dècada de vida, ja que es van comprar per als Jocs Olímpics del 1992. Fins al 2012, Renfe destinarà 80 nous trens a Catalunya.
Amb els nous combois que s'incorporin aquest estiu i durant la tardor, Renfe augmenta en 5.000 places cada hora l'oferta de tota a xarxa ferroviària.
Algú de l'AVUI wrote:El tren a l'aeroport ha perdut el 60% dels viatgers en mig any
Aquest 60% dec suposar que s'ha repartit de manera desigual entre el patètic servei d'autobusos entre el Prat i Barcelona, i el vehicle privat, éssent aquest últim qui s'ha endut la majoria d'aquest percentatge...
ADIF-Renfe = No saber fer bé les coses
I ja per no posar-se a parlar de la imatge que hem donat de Barcelona a l'exterior...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Yo supongo que una parte de esos usuarios también se los ha llevado el Aerobus, el bus que va de Plaza Catalunya al Aeropuerto, a pesar de ser bastante caro y no estar integrado
trainman wrote:Yo supongo que una parte de esos usuarios también se los ha llevado el Aerobus, el bus que va de Plaza Catalunya al Aeropuerto, a pesar de ser bastante caro y no estar integrado
Hombre, en mi opinión no lo creo, el típico guiri agarra el taxi por desconocimiento, y las barcelonesas y los barceloneses precisamente no estamos por coger este medio de transporte "público" tan abusivo.
No entiendo por qué se permite un tipo de explotación como este, no integrado en la ATM. $upongo qu€ hay int€r€$€$ €conómico$ por m€dio...
¡Saludos!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
trainman wrote:Yo supongo que una parte de esos usuarios también se los ha llevado el Aerobus, el bus que va de Plaza Catalunya al Aeropuerto, a pesar de ser bastante caro y no estar integrado
Saludos
Quant val l'aerobus?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
3'75 euros el billete de ida y 6'45 el de ida y vuelta
aarongilp wrote:
trainman wrote:Yo supongo que una parte de esos usuarios también se los ha llevado el Aerobus, el bus que va de Plaza Catalunya al Aeropuerto, a pesar de ser bastante caro y no estar integrado